Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

mani51    373

Patrząc na zdjęcia wygląda na to że wszystko jest jak trzeba. Jeśli jesteś pewien że to idzie olej z dołu to trudno w tym przypadku coś sensownego wymyślić :/

 

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wyciek jest między tulejami ,wytrzesz i za chwilę znów leci ,dzisiaj trochę tym jechałem parę km i wylatywało ,trochę mniej zaczęło lecieć jak popusciłem korek wlewu oleju do zwolnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czyli wyciek nie jest pomiędzy tulejami zewnętrzna wewnętrzna tylko pomiędzy zewnętrzną a korpusem zwolnicy?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wyciek jest pomiędzy tulejami ,bo jak wytrzesz to leci z góry ,miałem przez noc prawie odkręcony korek wlewu oleju do zwolnicy ,to niby nic górą nie wyciekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powietrze ma wydostawać się ze zwolnicy przez łożysko wałeczkowe do otworka i pomiędzy tulejami na zewnątrz. To wygląda jak by u ciebie nie mogło przecisnąc się przez łożysko tylko dołem pcha olej do góry. Ciężko coś wydedukować nie będąc przy tym.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Może trochę odbiegnę od tematu , ale mam pytanie czy tulejował ktoś przedni wspornik i zwrotnice w mtz 80 innym materiałem niż oryginalne tulejki chyba żeliwne? Mógłby ktoś się wypowiedzieć jaki najlepiej byłoby tam użyć materiał ( brąz , terflon, może jakiś inny) , jeśli brąz to o jakim symbolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

witam, ostatnio przeprowadzam remont przedniego mostu w moim mtz i chciałem sie spytać czy możliwa jest zamiana zwrotnic z prawej na lewą i odwrotnie bo drążek poprzeczny krzywi mi sie o rame, a gdy bym przełożył to by było wszystko z przodu i by grało, tylko czy napęd bedzie prawidłowo pracował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz. Ale jak założysz siłownik?

Same wąsy też da się trochę obniżyć trzeba by tylko na frezarkę z nimi wpaść. Możesz też podłożyć pod ogranicznik wahania sie przedniej osi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

pod ograniczniki mam już podspawane kawałki drutu ale jak załaduje tura to i tak sie zaczepia, wspornik od siłownika sobie przespawam w drugą strone, tylko mi chodzi o to czy przekładnie nie będą źle pracować czy coś w tym stylu i o nic sie innego nie martwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz obrócić. Nic się nie zmieni geometria, mechanicznie pasuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

a po co na piaście są założone podkładki dystansowe między łożyskami stożkowymi przecież one sie i tak nie zsuną do siebie w ogule je wyjąłem stanie sie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli nie będzie tych pierścionków skręcając elementy na półosi tak ściśniesz łożyska że je zniszczysz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

ale skręciłem je i ładnie gładko chodzą,  jak są pierścionki to łożyska mają luzy i piasta bedzie miała bicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo trzeba dobrać odpowiednio ich grubość. Szele wewnętrzne maja być zaciśnięte na tych pierścionkach tak by nie było luzu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

czyli musze znowu rozebrać zwolnice i pozakładać podkładki czy nie jest to aż tak ważne i darować sobie, bo troche z tym sie schodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie też był luz na obu kołach, na jednym wystarczyło dokręcić te dwie śruby a na drugim musialem delikatnie zeszlifować z grubiści ten pierścien między łożyskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Instrukcja podaje, że ten luz jest regulowany szlifowaniem pierścieni.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Ja nie chciałem go szlifować a miałem luz to wyciąłem z blachy stalowej 0,2 mm podkładkę i podłożyłem pod zewnętrzną szelę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

tak więc jak mówiłem przy remoncie napędu przełożyliśmy zwrotnice, cały dzień dzisiaj orałem i wszystko gra, wywierciłem też otwory w tulei za łożyskiem tak jak pisaliście i pozakładałem kalamitki w obudowie, jak narazie wszystko suchutkie.

 

[galleryimg=671213]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz fajnie. A co z balastem?


 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam MTZ i tak jak w poprzednich postach zaczął mi lecieć z prawej zwolnicy. Czy można za miast oleju zastosować smar półpłynny do smarowania zwolnicy i przekładni kątowej? Dodam że wyciek nastąpił po dolaniu olej do pełnego stanu w zwolnicy przedniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest opisane jak poprawić fabrykę. Poświęć trzy godziny, zrób to i zalej olejem a nie kombinuj z wynalazkami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj