Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kartofelz    3

@mani51 podaj mejla na PM - to Ci wyślę jak u mnie mechaniory zrobili tą smarowniczkę - ale już coś widzę, że nie jest OK. Zdjęć tutaj to ja już nie umiem wstawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, właśnie rozkręcam przednią zwolnice, aby wywiercić dziurę w tulei. Odkręciłem te kilka śrub na klucz 14 dookoła zwolnicy, ale nadal zwolnica nie chce się rozpołowić. Czy muszę jeszcze odkręcić piastę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie. Kombinuj bo tylko te śruby na obwodzie trzymają pokrywę zwolnicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z wielkim trudem, ale poszło. Dziura wywiercona, mam nadzieje ze zapomnę już tych przeciekach w przednich kołach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zapomnisz. Przerabiałem to dwa lata temu. Zrób sobie kalamitki w górnej części. Może być tak że będą się zapiekać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego trzeba było wykonać jakieś fajne fotki wykonania tych dziur bo też niedługo będę musiał zmierzyć się z tym problemem. Może podeślesz jakąś fajną instrukcję :)


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Panowie dzisiaj wywierciłem ten otwór 10 mm w tulei zewnętrznej tak jak pisaliście założyłem też nowe oringi 90x5 mm ,ale olej trochę górą wycieka i teraz nie wiem czy przestanie ,czy może oringi grubsze miały być? ,nie mam w katalogu zwolnic stożkowych i nie wiem jakiej grubości oryginalne tam przychodzą ,może ktoś wie ?,proszę o radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

Ja nic nie kobinowałem tylko wymieniłem uszczelniacze i dałem do góry filc i 3 rok suchutko;) Ale jak to w mtz jak jedno się zrobi to trzeba następny przeciek zrobić;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Tulej tą wewnętrzną z kołnierzem i uszczelniacze wymieniałem rok temu ,ale nic to nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A zrobiłeś to tak jak jest na rysunku według karty zmian pronara? Jeśli zrobiłeś to dobrze nie powinno się lać nawet gdyby oringów nie było. A wręcz przeciwnie. Góra zwrotnicy robi się sucha i zapieka.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wywierciłem tak jak tu kiedyś któryś z kolegów opublikował zdjęcie ,jutro zrobię zdjęcie bo to rozebrałem i będę wkładał grubsze oringi ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Tak wywierciłem te otwory ,olej wlałem sobie z góry bezposrednio ,i tak włożyłem zwolnicę na tulej niby nie ciekło ,gdy odkręciłem korki wlewowe od wlewu oleju do zwolnicy i przekładni kątowej ,syknęło z nich powietrze i zaraz zaczął olej górą wyciekać ,ja już nie wiem co z tym jest

post-63085-0-99553300-1386009781_thumb.jpg

post-63085-0-27091000-1386009796_thumb.jpg

Edytowano przez arab1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Z górnej to raczej nie bo z górnej to jesli by przeciekało to jedynie na dół zwolnicy ,bo na zewnątrz nie może się z niej wylać ,no jeszcze zobaczę ,zrobiłem obydwa koła ,będę obserwował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Mimo zrobionego otworu w tulei wewnątrz zwolnicy i nawet zamontowania odpowietrznika ze smarownika olej nadal wycieka ,co robić? ,chyba że się uspokoi post-63085-0-38839000-1386692783_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Otwór zrobiłeś w górze czy w dole? Patrząc w tą dziurę po łożysku. Tam gdzie zrobiłeś odpowietrznik jest kołek blikujący zewnętrzną tuleję. Lepiej żeby tam był.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Ten smarownik wyjąłem bo nic to nie dawało i zabiłem otwór z powrotem kołkiem ,jesli chodzi Ci o dziurę po łożysku na samej górze w stronę kołnierza tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To ciekawe czemu wali olejem. To najspokojniejsze miejsce w całej zwolnicy. Powietrze powinno tamtędy uchodzić przez oringi w górę tulei.

Jeśli leje się olej to znaczy że powietrze wyciska go od dołu pomiędzy tulejami zew. i wew. aż na górę. Olej wlewasz tylko do poziomu korka?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No olej jest tylko do poziomu korka ,widocznie gdzieś musi być ciśnienie ,ale czemu jest cisnienie ,już sam nie wiem ,czy za szczelne oringi

 

Ciekawe jakby trochę zmniejszył poziom oleju ? choć jest tyle co powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Poziomu oleju bym nie zmniejszała. A czy powietrze ma możliwość przecisnąć się przez łożysko koło otworu? Bo tamtędy ma uchodzić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No raczej powinno bo tam zwykłe otwarte łożysko jest ,otwór jest 10 mm ale jeśli nim ma uchodzić powietrze to raczej 10 mm powinno ujść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja to robiłem, otwór też 10 mm wywierciłem i sucho jak diabli. Do tego stopnia że mi się zaczęła zwrotnica zapiekać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No ja już nie wiem poczekam i zobaczę z drugiego koła niby nie leci i jest stara tulej ,ale otwór też zrobilem ,a tym tulej była w zeszłym roku wymieniana na nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli wszystko było zrobione jak należy to sam nie wiem co może być. po prostu nie mam pojęcia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj