grego

Pompa wtryskowa MTZ

Polecane posty

seweryn20    824

Zawór w pompie? Chodzi ci o korektor?

Tak. Jest regulacja początku reakcji napinając sprężynę i regulowany zderzak odpowiadający za dawkę paliwa zanim zacznie reagować korektor.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zna ktoś parametry na jakie powinna być ustawiona pompa podczas regeneracji? Mam pompę od silnika D50 i chcę ją podpasować do 80. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    117

Dawno Cię nie widziałem na AF. Przerobiłeś na 82? Czy jesteś w trakcie?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak przerobiłem ale nie swój silnik (mój jest jeszcze w traktorze). Kupiłem kompletny silnik z motopompy za 900zł zamontowałem wał po pierwszym szlifie od 80 (zamieniłem się za wał który był w kupionym silniku nominał ale bez przeciwwag). Zrobiłem kompletny remont silnika łącznie z osiowaniem bloku. Silnik chcę odpalić w garażu bez traktora ale potrzebuję oddać pompę do sprawdzenia żeby też była ustawiona na wyższe obroty. 

15 minut temu, LTZ55a napisał:

Co masz z części? Szukam bąka (filtra oleju). W normalnych pieniądzach 

 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    117

Mam tylko nie pamiętam czy kompletny. Sitka chyba nie ma. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

wał bez przeciw wag jest lepszy ciągnik jest bardziej zrywniejszy a obroty maxymalne są te same licznik zamyka nie potrzeba podkręcać

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    117

Ja muszę sprzedać wał i parę innych części. Ale nie chce na złom..

Radio, do ilu kręcisz na codzień bez przeciwwag.?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    824

W ciągniku raczej cięższy wał jest lepszy nie lżejszy. Im większa masa wirujących elementów tym więcej zmagazynowanego momentu obrotowego. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wał musi mieć przeciwwagi przy tej prędkości obrotowej. To nie jest zbieg okoliczności, że te przeciwwagi tam są. Dodatkowo dochodzi większa masa koła zamachowego to wszystko razem składa się na duży moment. Silnik nie jest tak podatny na uderzenia od strony odbioru mocy bo większość przejmuje masa wirująca. 

Dziś odebrałem swoją pompę z przeglądu. Koleś wymienił sprężynę w regulatorze i wyregulował dawki na sekcjach. Założyłem i wydaje się ok. Jeszcze nie do końca odpowietrzyłem kilka razy przy wyższych obrotach zabrakło mu paliwa. Po czasie wskoczył na obroty. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    117

Pompę z 50 ustawił do 80?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    824

Końcówki wtryskiwaczy? Od nich wydatek paliwa nie zależy. Tyle ile wciśnie pompa tyle wysra końcówka minus przeciek w starej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
To dlaczego przy tuningu TDI zakłada się szersze końcówki? (oczywiście sekcja też jest wymieniana z 10 na 11)

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    824

Końcówka wtryskiwacza ma średnicę otworów dobraną do ilości paliwa  jaką rozpyla w danym silniku.  Tuningując silnik zwiększa się ilość wtryskiwanego paliwa więc i przepustowość wtryskiwacza musi być większa. Tym bardziej jeśli  wciska się większą dawkę w tym samym czasie przez założenie większej sekcji jak jest np. w d-245 który ma te same końcówki ale większe sekcje po to by nie wydłużać czasu wtryskiwania. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
W tych silnikach jest duże ciśnienie wtrysku ponad 200 bar, zmniejszenie grozi uszkodzeniem tłoków (widziałem)

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Dlatego większa ilość paliwa wtryśnięta przez ten sam wtryskiwacz , w tym samym czasie powoduje zwiększenie ciśnienia wtrysku, a Zbyszku , TY mówisz o początku otwarcia wtryskiwacza, a nie o ciśnieniu wtrysku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    824

Może niesprawny wtryskiwacz być przyczyną stopienia tłoka ale trzeba by to mocno zaniedbać. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, seweryn20 napisał:

Końcówki wtryskiwaczy? Od nich wydatek paliwa nie zależy. Tyle ile wciśnie pompa tyle wysra końcówka minus przeciek w starej.

Nie końcówki wtryskiwaczy tylko końcówki w sekcjach pompy. 

Tak się siało tej jesieni:

 

Edytowano przez new_profil_luki21

KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
To na jakim silniku było? Bo głos nietypowy...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aniszek1
      Witam, zastanawiam się jaki wybrać zestaw naprawczy do MTZ-82? 2-olejowy Motordetal czy 2-olejowy Złotecki? Oba są w podobnej cenie. Ale który będzie lepszy?
      Na filmikach ruskich widzę, że większość stosuje Motordetal.  Złotecki to Polska firma ale czy ktoś stosował w mtz-ie ich zestawy naprawcze i może coś o nich powiedzieć?
    • Przez LukaszMTZ
      Witam. Mam trochę namieszane w hydraulice i grzeje mi się olej. W zależności od ciepła w powietrza po 3 h słabnie. Rano po ostygnięciu chodzi dobrze . Dodam że hydraulika w moim Mtz przeszła spore modyfikacji i było od samego początku problem.  Najpierw majster co przyjechał ją naprawiać stwierdził że trzeba zmienić regulator siłowy (założył po jego regeneracji nowszy z pokrętłem) ale i tak nie zamykał siłownika do końca. Później pompa zaczęła dawać olej do skrzyni ( majster założył nowsza  mniejsza o większej wydajności) Ale i tak coś było nie tak po pewnym czasie (majster założył nowy rozdzielacz ( ten z trzema 222 ). Później stwierdził że cieknie siłownik i wymienił na 110. Zostały dołożone siłowniki pomocnicze ( okazało się że są jednostronne) Jakoś chodziło to ale nadal nie mogłem zamknąć siłownika do końca brakowało z 3 cm.. Ostatnio kupiłem tura bez rozdzielacza. Najpierw Pan specjalista ze sklepu od hydrauliki namówił mnie na rozdzielacz 32 l  ( nie szło usiedzieć w kabinie) został przeniesiony na zewnątrz). Później kolega mnie uświadomił mnie    że on miał podobnmy problem  z grzaniem oleju i założył rozdzielacz 80 l. Zrobiłem tak samo. Teraz olej grzeje mi sie po 3 h pracy. Dodam że Najpierw olej idzie do rozdzielacza 80 l a później do ruskiej Hydraulik. Na  rozdzielaczu mam koło 200 bar ( inaczej nie podniosę worka ze zbożem 600 kg  )  a ruska ma ledwo 160 bar pom zagrzaniu 130 bar ( Nowy olej gl 4)
    • Przez Barbatoos
      Robiłem remont hydraulikiem w MTZ 82 z 1999 rok.
      Założony nowy rozdzielacz hydrosila, nowa pompa i nowy regulator, nowy olej i filtr 
      Po zamontowaniu wszystko fajnie działało przez jakieś 2ha orki. 
      W pewnym momencie podczas obrotu pługa dźwignią przy kierownicy usłyszałem jakiś trzask i dziwne terkotanie.
      Okazało się, że wywaliło mi olej na połączeniu zasilania pompa -rozdzielacz (tam przy rozdzielaczu).
      Wygląda jakby podczas pracy poluzowała się śruba.
      Dokręciłem i teraz jest ok, olej nie leję się ale od tej pory podczas ruszania dźwigienkami przy kierownicy rozdzielacz jest głośny - wcześniej wszystko cicho pracowało.
      Podpowie ktoś co to może jeszcze być?
    • Przez new_profil_luki21
      Koledzy 40mtg temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Powodem były: wydmuchiwanie płynu chłodniczego przez korek chłodnicy oraz problemy z odpalaniem. Rozrusznik nie miał siły obrócić wałem. Po ściągnięciu głowicy okazało się, że jedna z komór tłoka jest zalana wodą. Stąd problemy z odpaleniem. Przy naprawie zauważyłem że w miejscu przepalenia uszczelki jest wżer w bloku. Posmarowałem to miejsce klejem tzw. płynny metal i na to nałożyłem nową uszczelkę. Całość wytrzymała 40mtg i dziś znów identyczne problemy z odpalaniem. Co robić? Gdzie kupić dobrą grubą uszczelkę. Dotychczas kupowałem na allegro za parę groszy? 
    • Przez azzadek
      Mam pewien problem z mtz 82. Mianowicie we wrześniu miał robiony silnik tj. nowe tuleje, panewki, tłoki. Wczoraj zagrzał mi się do 120* bo okazało się że nie ma wody bo pojawiła się kompresja w chłodnicy i rozszczelniło mi wąż. Zdjąłem głowice i wymieniłem uszczelkę bo wyglądało że na 3 tłoku wydmuchana była. Założyłem, skręciłem i próbuje. Dalej to samo. Wali kompresją w chłodnice i dmucha wodę w kolektor. Brak wody w oleju oraz oleju w wodzie. Co to może być? Pęknięta głowica? Zatkany jakiś kanał wodny? Zła uszczelka?  Ciągnik potrzebny do oprysków i nie ma opcji oddać w tym tygodniu głowicy do sprawdzenia.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj