grego

Pompa wtryskowa MTZ

Polecane posty

Witam jestem od niedawna posiadaczem belarusa 820 mój problem jest następujący zabrakło mi paliwa i nie mogę go odpowietrzyć co muszę zrobić żeby go odpowietrzyć . odkręciłem śrubkę na klucz 14 i pompowałem i nic to nie dało pompowałem z 30 min co muszę zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U siebie ostatnio wymieniałem oring w pompce ręcznej bo się wytarł i w ogóle nie zaciągała paliwa.

Odkręć śrubkę w filtrze całkowicie, zaciągając pompka paliwo zatkaj odpowietrznik palcem a wciskając tłoczek odetkaj. 

Jeśli wszystko jest ok powinna ręczna zaciągnąć paliwa i dalej już poleci bez kombinowania..


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Sprawdź czy nie masz zatkanego kranika przy lewym zbiorniku.

Ja tak miałem. Kiedyś brakło paliwa bo wyciągnęło wszystko z prawego i tyle z lewego ile na nierównościach przelało się górą. Jak zgasł to wlaliśmy paliwo i za nic nie chciał pociągnąć bo lewy kranik zatkany a prawy zbiorniku był pusty o czym nie wiedzieliśmy. Dopiero jak wlaliśmy ponad 30l to coś się przelało do prawego zbiornika i pociągnął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Mam takie pytanie.

Zauważyłem od jakiegoś czasu wyciek na pompie. Z przodu i z tyłu pompy są pa dwa wkręty na śrubokręt i to tam się poci, ale żeby było śmieszniej to nie cały czas. Jak ciągnik długo chodzi to wysycha.

Da to radę samemu ogarnąć czy lepiej do mechanika od pomp oddać?

Na fotce zaznaczyłem gdzie się poci. Na tylnej ściance pompy są takie same śruby ale bez rozbierania pompy nie da się do nich podejść śrubokrętem żeby sprawdzić czy nie popuszczone. Poza tym wydaje mi się, że one mają nakrętki kontrujące to pewnie coś się nimi reguluje.

 

Mam podobny problem... Też leci na korku od strony chłodnicy tylko i właśnie chciałem zapytać czy można to naprawić w warunkach warsztatowych, bez zawożenia do specjalnego zakładu?

post-27137-0-63942100-1455729229_thumb.jpg


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Z tego co pamiętam to są tylko korki pod którymi jest o-ring


Ale dla pewności zerknijcie na schemat tej pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Tak, tak, to ja wiem tylko chodzi o to, że aby je wykręcić trzeba wykręcić pompę wtryskową i odkręcić tą flanszę bo ona zastawia te korki. I właśnie się zastanawiam czy w warunkach warsztatowych mogę to rozebrać

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Teoretycznie tak. Już nie pamiętam czy bardzo trzeba uważać ,żeby coś nie wypadło bo dawno to rozkręcałem . Pamiętam ,że w tej flanszy są sprężynki dociskające łożysko i tego żeby nie zgubić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

To w takim razie dzięki za informacje. Jeszcze, żebym znał rozmiar oringu jaki tam jest to byłoby super- będę rozbierał dopiero wieczorem i nie będzie wtedy można nic już kupić...


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Tego to już nie pamiętam :D


Aha nowsze pompy chyba nie mają tych sprężynek co pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

W katalogu też jest aby napisane pierścień...

 

Mój chyba nie jest aż taki nowy, silnik D-240 a rok 1989

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Bo takie tłumaczenie, ale to jest oring

Oring miałem właśnie na myśli a chodziło mi o to, że nie napisali rozmiaru.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ale i uszczelki by nowe nie tylko ten o-ring, bo spod tej kryzy będzie lało ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Faktycznie, dzięki za podpowiedź ;) Podjadę do sklepu jutro, powiem co będę robił to może będą wiedzieć, ostatecznie jedynie trafi wziąć cały komplet uszczelek.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ostrożnie z wałkiem krzywkowym, żeby go nie wyciągnąć bo wtedy to już grubsza robota :o 


W sumie też muszę się za to zabrać bo mam nową pompę i też tam cieknie ;[ , a że mam pół ciągnika rozebranego to trzeba to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Pochodzi z minutę i już pod ciągnikiem widać. Nie ma się co czaić, trzeba to naprawić.

 

Ostrożnie z wałkiem krzywkowym, żeby go nie wyciągnąć bo wtedy to już grubsza robota :o


W sumie też muszę się za to zabrać bo mam nową pompę i też tam cieknie ;[ , a że mam pół ciągnika rozebranego to trzeba to zrobić.

 

Dzięki za podpowiedź, bez niej mogło być różnie.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Też, trochę też wylatuje po zgaszeniu.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Ciągnik złożony, odpalony, na razie nie leci. Tak dla potomnych- pod korki w pompie wtryskowej przychodzi O-ring 14x3.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj