grego

Pompa wtryskowa MTZ

Polecane posty

grego    385

Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.

Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

1600 obroty pompy? to silnik musiał by mieć 3200. Daj pompę do roboty, na jakiś czas będziesz miał spokój i przy okazji spytaj się pompiarza o co w tym chodzi. Jak zrobisz pompę to ustaw porządnie kąt wtrysku i zawory.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Ta pompa co ją teraz założyłem, to "nówka" jeszcze nie używana, zabezpieczona i zabląbowana tyle że jeszcze CCCP ;) wątpię żeby była uszkodzona. Oczywiście chodzi mi o obroty silnika, które na tej pompie osiągały tylko 1600 obr/min. (tak też jest napisane na tabliczce na tej pompie ). Mi sie wydaje że ta pompa była fabrycznie ustawiona do innej maszyny\silnika bo symbol jest ten sam co na starej. Zastanawiałem czy samemu da się to ustawić, ale chyba zawioze to jakiegoś warsztatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do pompiarza. Założy na stół, przestroi i po sprawie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

różnie to jest z tymi regeneracjami ja raz oddałem od T 25 pompę do regeneracji to odebrałem ją jeszcze gorszą jak była :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zgadza się. Tyle że grego ma nówkę tylko jakoś dziwnie ustawioną.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

W koparkach mtz pronarach-narew tych z lat ok 94-98 składanych w polsce były tak ustawiane oryginalnie pompy też się kiedyś dziwiłem jak to pierwszy raz zobaczyłem, ale później gdzieś znalazłem że miały wyższą dawke paliwa, i niższe max obroty, możliwe że trafiłeś na tę pompę, tak to są takie same, wystarczy na stół i przestawić.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

Panowie gdzie w mtzcie przy pompie paliwowej moge podkrecic by był mocniejszy i zrywniejszy. Zadnej zrywności nie ma może ktoś ma jakiś schemat pompy gdzie to sie podkreca kolega mówił mi ze sa dwie śrubki i tm sie podrkęca ale nie bardzo wiem które może ktoś doradzi pomoże

Edytowano przez LUKASZ82mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Najpierw upewnij się, że wtryski dobre, a kont początku tłoczenia prawidłowo ustawiony.

Dopiero zabieraj się za kręcenie przy pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.

Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?

 

Kolego a może ty masz pompę z belarusa wersji 500,różni się ona od wersji 800 tylko regulatorem obrotów no i ustawieniami(jeżeli tak jest to wiecej jak 2000obr/min z niej nie wyciągniesz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

@Macin2 po 2 latach to raczej doszedł co jest.

Dokładnie nie pamiętam która, ale ja jedną wkręciłem i nic nie dało, to wykręciłem ją tak jak była, i drugą wkręciłem i wtedy dostał dawkę paliwa.

Ale ja też nie miałem kopyta, to dałem pompę do regeneracji, do dobrego zakładu, to kołami na asfalcie potrafił zamieszać., a przed remontem, no to jechał bo jechał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Śrubka M6 ta od dołu. Chyba jedna jest tylko z otworkiem na plombę.Popuścisz kontrę i zdaje się w prawo zwiększa się dawkę paliwa. Już pół obrotu widać po kolorze spalin przy dodawaniu gazu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

wtryski robiłem ale i tak nie jest jeszcze to z prawej strony pompy sa takie 2 srubki i jedna jest z plombą nie chce narazie oddawac do regeneracji bo ani nie kopci nawet troche mysle zeby dac dawke lepszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

kąt wtrysku się ustawia pąpą na boki czy jak a czy pąpa motopal pasuje do d 240 ? ?

Edytowano przez piotrccc2

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To pytanie czy stwierdzeni? Bo nie wiem czy jeśli to pytanie to mam ci odpowiedzieć czy stwierdzenie i mam cię wyprowadzić z błędu w mniej przyjemny sposób.

Popraw posta i napisz go zgodnie z gramatyką.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Spoko. Kąt wtrysku reguluje się obracając zębatkę napędową pompy wtryskowej względem wałka pompy.

Pompa montowana w belarusach motorpal powinna pasować do D-240. Tutaj nic się nie zmieniło może poza sposobem przykręcenia zębatki do flanszy na osi pompy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Mam takie pytanie.

Zauważyłem od jakiegoś czasu wyciek na pompie. Z przodu i z tyłu pompy są pa dwa wkręty na śrubokręt i to tam się poci, ale żeby było śmieszniej to nie cały czas. Jak ciągnik długo chodzi to wysycha.

Da to radę samemu ogarnąć czy lepiej do mechanika od pomp oddać?

Na fotce zaznaczyłem gdzie się poci. Na tylnej ściance pompy są takie same śruby ale bez rozbierania pompy nie da się do nich podejść śrubokrętem żeby sprawdzić czy nie popuszczone. Poza tym wydaje mi się, że one mają nakrętki kontrujące to pewnie coś się nimi reguluje.

post-34912-0-15501900-1388661560_thumb.jpg

post-34912-0-47139500-1388661644_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Oby dwa korki jak z jednej tak mi drugiej strony to kanały podające paliwo do sekcji. Spokojnie możesz to dokręcić. nie ma tam żadnej regulacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie mam bladego pojęcia. Do zetora drogo wychodzi bo coś niecałe 1000 zeta, 60-ka już nie pamiętam ale nie jest drogo. Mtz nie wiem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Muszę jakoś spróbować to dokręcić bez wyjmowania pompy bo jeszcze trochę to cały ciągnik rozbiorę i w końcu do wiosny się nie wyrobię z tym przeglądem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Ile u was biorą za porządną regenerację pompy?

 

u mnie brał 400 zł za regenerację w ruskim i tak bierze od 60, od bizona rekorda 900 zł brał


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj