Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kombajn    1

Ja tam elektryk nie jestem to sie nie znam na tych sprzętach tak jak wy fachowcy :P wiem o tym tyle co usłysze albo przeczytam, zastosuje diode jedną z których mi poradziłeś (zależy które będą w sklepie mieli) i wymienię wszystkie które sa w tym alternatorze do tego jeszcze nowe łożyska, złożę i przetestuje ;) pochwale sie jak mi poszlo :lol: dzieki za wszystkie porady. pozdrawiam :lol:


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wymień wszystkie ale od wzbudzania, bo nie musisz wymieniać głównych diod prostowniczych jeżeli są sprawne. Co do diod to nie sądzę żeby udało Ci się kupić BYP 401 bo nie są one już produkowane. Zastosuj 1N4007 i będzie gitara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt930    1
a co może być przyczyną że jest za wysokie napięcie ładowania w BIZONIE - alternator sprawny, regulator sprawny - wymieniony na nowy - po włączeniu świateł ładownie ciutkę spada ale i tak jest za wysokie

co może być przyczyną bo nie chcę rozwalić akumulatorów- aż się woda gotuje

 

DORADŹCIE

 

 

mniałem podobny problem w aku woda sie gotowała i też trzeba było jeżdzić na światłach też nie wiedziałem co jest do momentu gdy przez przypadek w którymś z kombajnów potłukłem regulator napięcia ( mechaniczny ) a zastompiłem go ( elektronicznym ) teraz skończyły sie problemy alternatora nie ruszałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    4

ja założyłem elektroniczny i problem nadal występował - ale po dłuższym jeżdżeniu i rozładowaniu jednego akumulatora (podłaczony był wentylator na chłodnicy oleju od VWT4) problem z ładowaniem zniknął - śmiem twierdzić że przyczyną mogło być zbytnie naładowanie akumulatorów


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

Miałem sie pochwalić jak poszła mi naprawa i... niema sie czym chwalić bo jest bez zmian, tak jak przed wymianą tych diód, na moim prowizorycznym stanowisku pomiarowym żadnego odczytu ładowania nie bylo... teraz w kolejności obstawiam regulator chyba że coś przegapiłem ;)


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
ja założyłem elektroniczny i problem nadal występował - ale po dłuższym jeżdżeniu i rozładowaniu jednego akumulatora (podłaczony był wentylator na chłodnicy oleju od VWT4) problem z ładowaniem zniknął - śmiem twierdzić że przyczyną mogło być zbytnie naładowanie akumulatorów

Nie ma takiej opcji żeby przyczyną było zbyt duże naładowanie akumulatora. Regulator napiecia utrzymuje stałe napięcie w instalacji niezależnie od obciążenia. Zmienia się tylko prąd. Przy napięciu 27,6 V (2,3V/ogniwo) akumulator może być dowolnie długo ładowany i nie ma możliwości żeby się przeładował. A tak przy okazji, jakiej firmy masz ten elektroniczny regulator napiecia?

Kolego @kombajn skoro alternator nie chce się wzbudzić to rzeczywiście może to być wina regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

Ale tego też nie jestem pewien bo gdy podłącze wzbudzenie to wyraźnie czuć ze wirnik stawia opór podczas obrotu wiec jakieś pole magnetyczne jest wytwarzane tym wzbudzeniem...


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podłączasz wzbudzanie bez regulatora? Jeżeli wirnik stawia opór to raczej uzwojenia wzbudzania i szczotki są dobre. Ja stawiam na regulator napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

Podłączałem go przez regulator i wytwarzał opór na wirniku, jutro przejade sie na złom wyciągnę jakis regulator z poldona i zobacze co bedzie sie działo


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

JAk juz masz to stanowisko do badan ;) to odlacz calkowicie regulator i podaj wzbudzenie przez zaroweczke malek mocy 2-4W. Oczywiscie z podlaczonym akumulatorem. Jezeli napiecie na akumulatorze podskocz yto pewne ze regulator do bani.

Wciaz nie widze jaki to alternator. I co za tym idzie nie wiadomo jaki regulator tam siedzi. Daj jakas fotkre i schemat/sposob postepowania wedle ktorego stwierdzasz niepoporawnosc dzialania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

Witam wszystkich mam takie pytanie mój MF255 ma jakieś problemy z alternatorem potrafi lampka od ładowania alternatora długo się świecić na wysokich obrotach powyżej 1500obr ale jak ruszę gazem to przestaje się świecić. Pasek jest ok klemy też traktor pali jak trzeba jedynie ta lampka nie znam budowy dokładnej alternatora ale moze tam są jakieś szczotki czy coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To znaczy zapala się w trakcie pracy na tak wysokich obrotach, czy gaśnie dopiero po przekroczeniu 1500 rpm? Może to być spowodowane zawieszaniem się szczotek, lub ich nadmiernym zużyciem. Winne może być też jakieś skorodowane połączenie między alternatorem a regulatorem napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    4

regulator to chyba produkcji polskiej jest taki ''niebieski''


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pewnie masz na myśli regulator firmy SUMRY. Znam ten sprzęt. On ma wadę konstrukcyjną. Po jakims czasie alternator przeładowuje akumulatory. Ale ja w swojej konstrukcji regulatora wyeliminowałem tą wadę i działa dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11
To znaczy zapala się w trakcie pracy na tak wysokich obrotach, czy gaśnie dopiero po przekroczeniu 1500 rpm? Może to być spowodowane zawieszaniem się szczotek, lub ich nadmiernym zużyciem. Winne może być też jakieś skorodowane połączenie między alternatorem a regulatorem napięcia.

 

Raczej zapala się lampka od ładowania...:-/ gaśnie i potrafi się zaświecić a jak poruszam gazem to przestaje świecić. hmm dziwne zjawisko:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi8    0

mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A

i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)

czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego

czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah

kontrola ładowania 3W

napięcie na zacisku alternatora 13V

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v

 

na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie

a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V

i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia

 

dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły ze spadkiem obrotów napiecie zanikło?????

co jest grane????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Brak kondensatora nie ma znaczenia podobnie jak pojemność akumulatorów. Temperatura podczas pracy wskazywała by na duże obciążenie alternatora stąd niskie napięcie ładowania i jego brak na niskich obrotach. Możliwe też że uszkodzone są diody prostownicze w mostku i któraś z faz po prostu nie podaje prądu. Jaki masz regulator napięcia? Elektroniczny czy mechaniczny?

 

 

PS

Nie pisz posta w 4 różnych tematach tylko czekaj na odpowiedź w jednym. Nie wszyscy mają czas żeby od razu zająć się Twoim przypadkiem i udzielić Ci porady.

 

Raczej zapala się lampka od ładowania...:-/ gaśnie i potrafi się zaświecić a jak poruszam gazem to przestaje świecić. hmm dziwne zjawisko:/

Rzeczywiście zjawisko bardzo dziwne aczkolwiek napewno da się je logicznie wytłumaczyć. Ja ciągle obstawiam wadliwe połączenie. Po prostu gdzieś powstał luz i pod wpływem drgań alternator głupieje. Albo skończyły się szczotki. A swoją drogą te alternatory w MF 255 są jakieś dziwne. Sprawdź te szczotki i stan połączeń alternatora z regulatorem a później będziemy myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spróbuj założyć kontrolkę 4W. Ale jak piszesz, że napięcie na wejściu wzbudzania wynosi 4,5V to raczej kontrolka nie jest przyczyną. Alternator grzeje się w okolicach mostka prostowniczego, czy grzeją się uzwojenia stojana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A

i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)

To zaledwie 33A max!! Sam sobie odpowiedziales

czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah

kontrola ładowania 3W

napięcie na zacisku alternatora 13V

 

na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie

a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V

i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia

Typowe przeciazenie alternatora. To jest pewnie alternator od Skody . Zapotrzebowanie na prad jest chwilowo wieksze od mozliwosci generatora.

 

 

dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły ze spadkiem obrotów napiecie zanikło?????

co jest grane????????

Madrze nie zrobiles. Odlaczajac akumulator mogles go zepsuc. Ale to siecenie kontrolki i mala wydajnosc alternatora moze miec przyczyne w krotkich szczotkach. Zostawiajac na samych swiatlach i zmniejszajac jego obroty, bez podlaczenia do akumulatoro poprostu alternator na zbyt niskich obrotach nie dostal wzbudzenia. Wylaczyl sie. Nie majac akumulatora nie mogl sie znowu wzbudzic. Krotkie szczotki mogly tez miec przyczyne problemow z wzbudzeniem. Zbyt maly prad na wirniku.

Zakladajac go do traktora sprawdziles jego podstawowe alementy?? Szczotki, lozyska , polaczenia elektryczne??

Co do wydajnosci. Najlepiej postaraj sie porzadni enaladowac akumulatory przed nastepnym odpaleniem traktora. Masz bardzo duza pojemnosc akumulatorow, cos musi pchnac spory ladunek , zeby je naladowac. Alternator pracuje na max mozliwosci . Dodatkowo zalaczajac swiatla obciazasz go ok 15A. A to juz polowa jego max wydajnosci.

 

Jak wyglada sprawa jaego obrotow?? Moze przelozenie pasowalo by troszeczke zwiekszyc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @karola44 masz całkowitą rację, wcześniej też pomyślałem o przeciążeniu, jednak akumulator nawet całkowicie rozładowany nie pobierałby pradu większego niż te 33A, które może dostarczyć alternator. W MF 255 jest alternator 35A i doskonale sobie radzi nawet z dużymi akumulatorami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zrób tak jak radzi kolega @karola44 naładuj akumulatory. Sprawdź też szczotki i wszystkie połączenia przy regulatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Co to za alternator jest przy T25 ? Niema szczotek ,nie potrzebuje prądu do wzbudzenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj