Skocz do zawartości
jumper

pomoc w rozwiązaniu problemu z zetorem 6340

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jumper    0

witam mam problem z zetorem 6340 1996 rok chodzi o to że jest bardzo ciężko włączyć wałek podczas gdy jest ciągnik podłączony do prasy podczas prób tylko zgrzyta co da się z tym zrobić ? również gdy jest podłączony do prasy to z węża który idzie od silnika (jeżeli się nie mylę to od skrzyni korbowej ) wydostaje się co jakiś czas jasno biały dym czasem wręcz nie zauważalny . podczas orki z 4 skibowym pugiem nic takiego nie miało miejsca. co może być przyczyną tego . problem mam też z zegarem który pokazuje obroty ,podczas pracy wskazówka dochodzi tylko do 1000 obr/min wymieniałem już prądniczkę i nadal nic to samo dzieje się z zegarem który pokazuje temperaturę podczas wkładania kluczyka wskazówka drgnie i tyle zegar pokazuje cały czas 60 stopni nawet podczas kilkugodzinnej pracy silnika wymieniałem już czujnik i nadal nic jeżeli ktoś ma jakieś rady jak rozwiązać te problemy i usunąć usterki to proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

może sprzęgło trzeba wyregulować bo może nie wysprzęglać dokładnie, a olej sprawdzałeś??? chodzi mi o poziom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

sprzęgło regulował w poniedziałek mechanik co prawda śpieszył się bardzo ale mówił że to ma być no i poprawiło się trochę bo wcześniej nie dało się go wogóle włączyć tylko był ten zgrzyt. ciągnik jest sprowadzony z anglii i mechanik jak ustawiał to sprzędło mówił że wałek jego zdaniem był bardzo mało używany nie wiem może trzeba go wezwać jeszcze raz żeby poprawił te ustawienia ?? a z tym silnikiem stan oleju jest dobry ale nie wiem kiedy był wymieniany bo ciągnik mam 5 miesiące a koleś od którego kupiłem mówił że zmieniał wszystkie oleje i filtry jak go sprowadził ale czy mu wierzyć ?? bo filter powietrza był tak zapchany że nadawał się tylko do wymiany kolega mówił mi że facet mógł wlać do silnika jakiś płyn który go uszczelnia na krótki czas czy to możliwe ?? a z tym obrotomierzem to nabite ma tylko 330 mtg i i dzieje się z nim tak jak wyżej pisałem

moje gg 33198958 piszcie jeżeli macie jakieś pomocne informacje

Edytowano przez jumper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    102

jak masz tak duzo kasy ze wszystko wymieniasz bez sprawdzenia to kup john deer'a to ci szybciej przejdzie ta pasja B) , przy czujniku temperatury brak masy-ugnil kabelek, przy obrotomierzu zle kable podpiete wystarczy przestawic, sprzeglo-wystarczy skrecic cieglo widelek lozyska wylaczajacego. silnik-dr.Q-wlany, niestety remont cie czeka.

ja tez mam z anglii ciagnik i oprocz silnika mial dokladnie te same wady :D :D ,

wejdz do odpowiedniego dzialu i tam wszystko dokladnie jest opisane, nie tylko ty masz takie problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

jak masz tak duzo kasy ze wszystko wymieniasz bez sprawdzenia to kup john deer'a to ci szybciej przejdzie ta pasja B) , przy czujniku temperatury brak masy-ugnil kabelek, przy obrotomierzu zle kable podpiete wystarczy przestawic, sprzeglo-wystarczy skrecic cieglo widelek lozyska wylaczajacego. silnik-dr.Q-wlany, niestety remont cie czeka.

ja tez mam z anglii ciagnik i oprocz silnika mial dokladnie te same wady :D :D ,

wejdz do odpowiedniego dzialu i tam wszystko dokladnie jest opisane, nie tylko ty masz takie problemy

 

 

a czy mógłbyś podać linki do tych działów bo ich szukanie jakoś mi nie idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

witam dzisiaj mój zetor pracował 3 godziny przy prasie nie wiem ile zrobił motogodzin bo obrotomierz nie dział mimo przekładania kabli na prądniczce jak poradził jacus nadal obrotomierz nie liczy mtg i wskazówka pokazuje max 1000 obrotów.nadal podczas prób włączania wałka zgrzyta mimo że były już regulowane te cięgła ojciec dowiedział się że lepiej jest zgasić ciągnik włączyć wałek i go zapalić no i ma chodzić spróbowaliśmy i rzeczywiści bez problemy się włączył ale czy z każdym razem muszę tak postępować?? jest to uciążliwe czy to już tak jest z tymi ciągnikami które sprzęgło drugiego stopnia mają jako to sprzęgło ręczne i czy musi to się tak ciężko włączać czy nie da się to jeszcze jakoś wyregulować lub usunąć jakąś awarię żeby ten wałek w końcu dał się bez problemów włączyć bo obecnie jak podczas jazdy zaciągnie się to ręczne sprzęgło do słychać jak w skrzyni coś wyje czy to normalne?? . a wracając do tego dymienia z węza który idzie od skrzyni korbowej do dzisiaj pokazał się dym ledwozauważalny po 1,5 h pracy i tylko pod górkę dodam jeszcze że w miejscy gdzie łączy się tłumik z tym wyjściem od 4 cylindra ( nie wiem czy zrozumiale to opisałem ) pojawił się wyciek oleju co jest tego następstwem ?? wiem że czeka mnie jeszcze remont tego silnika ale obecnie jest uprawiane tylko 5 hektarów pola więc mam nadzieję że jeszcze trochę ten silnik wytrzyma. kolejny problem mam chyba ze skrzynią biegów nie wliczając już w to rewersu który zgrzyta jak się go przełącza przyjrzałem się wału który ciągnie przedni napęd i zauważyłem że co jakiś czas na chwileczkę się zatrzymuje i kręci dalej i tak co jakiś czas w ciągniku daje się to odczuć jako delikatne szarpnięcie dzieje się to tylko na 3 i 4 biegu terenowym i szosowym ojciec przypuszcza że musi na tych biegach być wyłamane zęby i tak sie to objawia jakie jest wasze zadnie na ten temat ?? czy szykuje się także remont skrzyni?? co może być przyczyną tego że ten rewers zgrzyta ?? proszę o pomoc w rozwiązaniu tych problemow wiem że jest ich sporo i sam się nie spodziewałem że aż tyle ich będzie ale chcę ten ciągnik doprowadzić do ładu i składu bo jak narazie to same niepowodzenia a gdy kupowałem to byłem zapewniany że nie wymaga żadnego wkładu finansowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambo21    0

Witam jumper. Widzę że coś nie udał ci się ten zetorek. Na twoim miejscu wziąłbym konkretnego mechanika który miał doczynienia z tego typu ciągnikami.Z tego co tu piszesz to bez wsadzenia w niego kilku tys. się nie obejdzie. Jeśli to nie tajemnica to ile dałeś za niego? Daleko go kupiłeś? Jeśli nie to jedź do tego gościa i oje...ł równo i kazał mu pokryć koszty remontu. Poco ci na tak mały areał taki duży ciągnik? Życze szybkiego usunięcia usterek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

Witam jumper. Widzę że coś nie udał ci się ten zetorek. Na twoim miejscu wziąłbym konkretnego mechanika który miał doczynienia z tego typu ciągnikami.Z tego co tu piszesz to bez wsadzenia w niego kilku tys. się nie obejdzie. Jeśli to nie tajemnica to ile dałeś za niego? Daleko go kupiłeś? Jeśli nie to jedź do tego gościa i oje...ł równo i kazał mu pokryć koszty remontu. Poco ci na tak mały areał taki duży ciągnik? Życze szybkiego usunięcia usterek.

odpowiadając na toje pytania to dałem za niego 43000 tys zł w tej cenie gość dorzucił nowe tylne opony bo te które są obecnie założone to są jeszcze chyba od nowości ( są czeskiej firmy ) i są dość dobrze przetarte a z przodu to już się kończą chyba drugie bo jest jakaś inna firma nie pamiętam teraz jaka musiałbym sprawdzić nie wiem czy dużo czy mało zapłaciłem ?? jakie jest wasze zdanie na ten temat ?? bo gdyby nie te usterki które się ujawniły to chyba nie tak dużo :unsure: zważywszy ze jego stan wizualny który jest bardzo dobry . byłem u gościa już dwa razy ale zawsze jest tak że go albo nie mam albo gdzieś wyszedł pojadę do niego jeszcze raz a jeżeli trzeba będzie to kolejne razy nie mam do niego daleko jakieś 27 km . nie jestem w stanie nadal określić przy czym ten zetor pracował jedno jest pewne przy czymś gdzie się bardzo kurzyło bo w osłonach którymi idą przewody jest dużo błota to samo jest pod tymi wszystkimi zegarami na panelu wszędzie kurz zaschnięte błoto i pordzewiane styki jest też dużo kabli po odrywanych przetopionych po prostu tragedia ale rozmawiałem już z gościem który się zna na tym i ma przyjechać i to poskładać :rolleyes: a co do tej skrzyni to będzie za niedługo naprawiana jak tylko się trochę po kończą te prace w polu na pewno przez żniwami mam nadzieję że nie będzie tam dużo problemów ;) a silnik to musi jeszcze poczekać pytałeś po co mi taki duzy traktor na takie małe pole otóż do tej pory pracował c 330 któremu stukło juz 35 lat był to pierwszy ciągnik na okolice i pracował nie tylko u siebie ale także po sąsiadach i do tej pory silnik nie był jeszcze ruszany a według ojca będzie miał już około 21000 mtg jak nie więcej padło tylko 2x sprzęgło raz skrzyni już z 8 lat temu no i rok temu wałek przekaźnika mocy pod skrzynią się urwał zapewne przez prasę i kupiłem ten ciągnik żeby się juz tak nie męczyć z c 330 i nie myśleć że coś cię zepsuje w 30 podczas pracy w polu i trzeba będzie szybko w nerwach naprawiać żeby zdążyć z pracą na polu a także przez wzgląd na to że szybciej się obrobię i zaoszczędzę ( zaorałem nim pole w 3h a c 330 schodziło cały dzień i mniej spaliłem mimo że do większy ciągnik dodam jeszcze że ziemie są u minie bardzo ciężkie) :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

jak mial z tylu oryginalne opony to nie ma duzego przebiegu z 10 tys gora ,silnik do remontu, wiec dymami i olejem sie nie przejmuj-na 5 ha to za parenascie lat wystarczy go zrobic,

sprzeglo pewnie na 1000 obr. masz wom ustawiony wydaje mi sie ze linka od wlaczania sie uciagla jesli skrecenie ciegla pod skrzynia biegow nic nie dalo.

licznik jeszcze za malo sie pobawiles jesli obrotomierz nie dziala-teraz sprobuj przy czujniku[kolo alternatora], ale pewnie licznik mtg i tak nie bedzie dzialal-styk urwany,nowy czujnik[od bizona;dlugo nie pochodzi max 1000 mtg] ponad 200 zl,

ciagnik z anglii tam ma wszystko w rdzy i blocie -od 6 lat czyszcze mojego z angielskiej ziemi i jeszcze w piatek troche znalazlem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

witam ponownie zetor stoi od tygodnia nie używany czeka go jeszcze transport zboża na sprzedaż póżniej muszę zabrać się za skrzynie i tu kilka moich pytań jak ściągnąć szybko kabinę bo chodzi o to że ten ciągnik jest (chyba ) na licencji john deere i jest przy nim inna kabina niż przy typowych zetorach oto linki

http://otomoto.pl/zetor-6340-A75458.html

http://otomoto.pl/zetor-6340-john-deere-2300-A74726.html

tyle że mój jest czerwony :blink: i tu moje kolejne pytanie czy moje przypuszczenia są słuszne że jest na licencji jd i jaka jest jego prawdziwa moc ile ma km . ja jak szukałem to na jednej stronie piszą że 75 na innej że 67-69?? w dowodzie jest podana tylko siła uciągowa 45,7 kiloniutona :blink: jakie jest wogóle wasze zdanie co to za wersja i czym się różniła od zwykłego zetora?? a jeszcze jedno czy poprzedniego właściciela można jakoś zmusić do tego żeby pokrył część kosztów naprawy nie wiem domagać się swoich praw w sądzie że sprzedał ciągnik za dużo wyższą cenę inż była jego prawdziwa z usterkami które zataił , czy niema na to najmniejszych szans?? a może jakąś inną drogą lub sposobem??

piszcie jeżeli macie jakiekolwiek info na temat tego zetora a przydało by się jeszcze kilka porad jak sobie poradzić z tymi usterkami bo jak będę kazał wszystko zrobić mechanikowi to też zaśpiewa sobie pewnie niezłą sumkę choć jego obecność będzie nieunikniona :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

To nie licencja, tylko czystej krwi Zetor sprzedawany w barwach JD, jako JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

To nie licencja, tylko czystej krwi Zetor sprzedawany w barwach JD, jako JD.

:blink:

 

 

ale dlaczego jd sprzedawał tego typu zetora w swoich barwach i pod swoją marką przecież zetor nie ma szans równać się z jd w jakości i wytrzymałości swoich ciągników czytałem gdzieś że szybciej zajeździć można 3 zetory nią jednego jd także nie wiem jaki interes miał jd sprzedając zetory w swoich barwach

 

 

a jak by ktoś mógł to niech mi wyśle na maila votik18@wp.pl zdjęcia sprzęgła od wałka i schemat bo ja w swoim katalogu mam go rozrysowanego bardzo nie wyraźnie i jak ktoś wyśle to niech da znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Widocznie TEN Zetor potrafił wytrzymać przynajmniej tyle co JD-o czym jako dłuuugoletni uzytkownik Zetora mogę zaręczyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

witam ponownie mam taki problem chodzi o dźwignię która znajduje się obok dźwigni podnośnika jest tam trzy położenia D M P ja w chwili obecnej mam ją ustawioną w pozycji M i nie da się zmienić na pozycję D czy też P czy to jest normalne czy też jest tam coś uszkodzone ?? chciałbym się dowiedzieć bo mam obecnie ściągnięty podnośnik z całym deklem od mostu i jeżeli jest coś nie tak z tą dźwignią do bym ją od razu naprawił mechanik który sprawdzał mi skrzynię i most mówił że to może już tak być zablokowane fabrycznie czy ma rację ?? czekam na szybką odpowiedź i wasze zdanie na ten temat a co do skrzyni i pozostałych problemów napiszę póżniej tylko skończę składać ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

dobry mlotek i pojdzie, :D ,angliki tak maja,

m czyli mix miedzy pozycyjna a silowa regulacja podnosnika, w sumie nie najgorsza bo na lekkich glebach mozesz spokojnie orac a i w transporcie maszyna nie bedzie opadac. niestety na ciezkich glebach do orki musisz dac dzwignie do p bo inaczej bedzie mial bronowanie zamiast orki .

ten mechanik to cos zazywa czy taki sie juz urodzil? pieprzy glupoty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

mam kolejny problem został wymieniony ojej w skrzyni biegów i wszystkie filtry ( ten papierowy który znajduje się przy baku i ta wkładka magnetyczna z tym sitkiem która znajduje się przy przednim kole ) i jest taka sprawa nie działa podnośnik ten filter papierowy jest suchy bo nie dotarł do niego olej po mimo że ciągnik chodził jakieś 15 min w tym filtrze który jest przy kole po dociśnięciu tego zaworu który znajduje się za tym sitkiem leci olej to sitko po tych 15 min pogieło trochę i moje pytania są następujące co się dzieje ?????może trzeba coś odpowietrzyć ale co i gdzie ????? proszę o jak najszybszą odpowiedz a tymi położeniami tej dźwigni to nie pomógł ten młotek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

mam kolejny problem został wymieniony ojej w skrzyni biegów i wszystkie filtry ( ten papierowy który znajduje się przy baku i ta wkładka magnetyczna z tym sitkiem która znajduje się przy przednim kole ) i jest taka sprawa nie działa podnośnik ten filter papierowy jest suchy bo nie dotarł do niego olej po mimo że ciągnik chodził jakieś 15 min w tym filtrze który jest przy kole po dociśnięciu tego zaworu który znajduje się za tym sitkiem leci olej to sitko po tych 15 min pogieło trochę i moje pytania są następujące co się dzieje ?????może trzeba coś odpowietrzyć ale co i gdzie ????? proszę o jak najszybszą odpowiedz a tymi położeniami tej dźwigni to nie pomógł ten młotek

 

już wszystko działa okazało się że pompa nie modła zassać oleju i trzeba było jej pomóc

zetorek dostał już na ten rok odpowiedni zastrzyk finansowy zostały wymienione wszystkie oleje i filtry oprócz wspomagania bo wydaje mi się że jest tam wszystko ok olej w skrzyni i filtry nie były wymieniane od nowości bo gdy spuściłem olej w skrzyni to zostało w niej ogromna ilość zgęstniałego oleju i syfu to samo w filtrach ze skrzynią i mostem jest wszystko ok oglądał ją mechanik i sprawdzał w niej luzy ale nie znalazł nic niepokojącego sprzęgło jest wyregulowane wręcz idealnie jeśli nadal będzie zgrzytało to sprzęgło jest do wymiany na bank ale okazało się że już ktoś wymieniał wszystkie łapki bo są jak nowe ale mimo to wszystko rewers nadal zgrzyta przy wkładaniu szczególnie gdy się zapali traktor i chce wsadzić ten rewers póżniej przestaje.Potwierdziło się to co przewidywałem mój zetor był zielony na początku tylko ktoś go przemalował i był jako jd ktoś zacierał ślady o tym ale i tak popełnił błędy bo nie domalował błotników od tapicerką spotkałem też poprzedniego właściciela co prawda przez przypadek i go ochrzaniłem konkretnie w miejscu pracy także najadł się trochę wstydu ale byłem wtedy konkretnie wkurzony po rym co zobaczyłem w skrzyni i po tym ile zapłaciłem za te parę części gość zapierał się że coś tam kombinował mówił że jeżdził nim po drodze i wszystko było wporządku i nie zaglądał do środka a gdy go kupowałem mówił całkiem coś innego że nim w polu robił i wymieniał wszystkie filtry ale tak czy siak on nie mógł przekombinować tyle rzeczy tylko to już ktoś w angli zrobił angielski właściciel strasznie go zniszczył i w ogóle o niego nie dbał mechanik który sprawdzał skrzynię powiedział mi jeszcze że czeka mnie remont przedniego napędu bo są wyrobione te tulejki na kołach ale to się zrobi gdy badzie sprzęgło do roboty mam jeszcze jedną prośbę żeby mi ktoś podał linki z następującymi rzeczami zegar od temperatury obrotomierz i ta pompka od sprzęgła tylko nie ta która znajduje sie za pedałem od sprzęgła tylko ta druga która znajduje się niżej tak żebym mogł je kupić na alegro

Edytowano przez jumper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambo21    0

Witaj @jumper.Czytając powyższe posty widzę że doszedłeś w końcu co bolało twojego zetorka. Dobrze że nie oberwane były tryby.Nie próbowałeś wyegzekwować jakiejś kasy od tego gościa co od niego kupiłeś? Wg. moich przypuszczeń to te filtry i oleje które wymieniłeś to z 1000zł leciutko wydałeś choć mogę się mylić.Życzę udanej pracy i bezawaryjności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

te jego choroby sa przewlekle i krotka terapia mu nie pomorze dalej bedzie go bolalo B) ten typ tak ma i pewnie nawet kompletny remont mu nie pomoze,szczegolnie przy obecnej jakosci czesci zamiennych,

czesci do ciagnikow to sie nie kupuje w internecie bo sa przewaznie drozsze niz w sklepie a i jak cos wezniesz do reki to mozesz ocenic jakosc[ choc w twoim wypadku widze ze masz blade pojecie i pewnie niewiele ci to pomoze] z reszta na razie to nie kupuj nic z tego co napisales-

-do wysprzeglika wystarczy zestaw naprawczy

-wskaznik temperatury-brak masy na czujniku temperatury ,tam sa same gumowe przewody i trzeba dac kabelek do bloku

-obrotomierz-albo zle podpiety albo siadl czujnik a nie zegar, albo napraw albo kup od bizona.

tulejki na kolach przedniego napedu-moglbys to sprecyzowac bo nie wiem o co chodzi mechanikowi[patrz moj poprzedni post],jak masz innego mechanika to tego wywal,

jak mlotek nie pomogl to rura pomoze-oczywiscie z wyczuciem,u mnie przez zime sie zastala i tez nie moge przelozyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

te jego choroby sa przewlekle i krotka terapia mu nie pomorze dalej bedzie go bolalo B) ten typ tak ma i pewnie nawet kompletny remont mu nie pomoze,szczegolnie przy obecnej jakosci czesci zamiennych, czesci do ciagnikow to sie nie kupuje w internecie bo sa przewaznie drozsze niz w sklepie a i jak cos wezniesz do reki to mozesz ocenic jakosc[ choc w twoim wypadku widze ze masz blade pojecie i pewnie niewiele ci to pomoze] z reszta na razie to nie kupuj nic z tego co napisales- -do wysprzeglika wystarczy zestaw naprawczy -wskaznik temperatury-brak masy na czujniku temperatury ,tam sa same gumowe przewody i trzeba dac kabelek do bloku -obrotomierz-albo zle podpiety albo siadl czujnik a nie zegar, albo napraw albo kup od bizona. tulejki na kolach przedniego napedu-moglbys to sprecyzowac bo nie wiem o co chodzi mechanikowi[patrz moj poprzedni post],jak masz innego mechanika to tego wywal, jak mlotek nie pomogl to rura pomoze-oczywiscie z wyczuciem,u mnie przez zime sie zastala i tez nie moge przelozyc.

 

 

 

z tym wysprzęglikiem to jest taki problem że wycieka przez niego płyn hamulcowy z czujnikiem temperatury idzie od niego jeden brązowy kabel pod tym czujnikiem jest podkładka miedziana i do zegara przychodzą następujące kable dwa kable niebieskie które wchodzą w jedno miejsce szary kabel i brązowy no i do żarówki szary i dwa brązowe które również wchodzą na jedno wejście czujnik założyłem teraz orginalny od zetora za 35zł jak wsadzi się kluczyk to wskazówka tylko drgnie i tyle a z obrotomierzem wchodzi wtyczka są tam4 wejścia ale przychodzi tylko 3 kable jasno zielony 2 niebieskie które wchodzą na jedno wejście i szary po uruchomieniu silnika wskazówka pokazuje ok 500 obr po dodaniu gazu dochodzi tylko do 1000obr i to jest max czasem lubi się zawiesić i po zgaszeniu ciągnika nadal pokazuje 1000 obr dopiero jak puknie się w zegar to spada prądniczka jest nowa i te kable przekładałem już na różne sposoby a jest ich 2 w ogóle do cała instalacja jest rozpieprzona samych wtyczek w plastikowych obudowach jest 20 a do dopiero urwanych kabli wrzucam też zdjęcie sprzęgła ręcznego bo wydaje mi się że czegoś na nim brakuje a z tymi tulejkami to ja może coś przekręciłem chodzi o to ze jak na luzie się go puści i delikatnie ruszy kierownicą to się tłucze przy kołach a jeszcze wrzucam zdjęcie pompy bo nie wiem jaka to jest czy zależna czy też nie i jeszcze jedno jak by ktoś mógł ktoś wrzucić na forum lub maila schemat instalacji elektrycznej tylko jak ktoś wyśle na maila to niech da znać a zapomniał bym jeszcze o jednym co to jest znajduje się to na zdjęciu plastikowy prostokąt od którego odchodzi kilka kabli a także co było w miejscu tego otwory przy kierownicy z lewej strony wrzuciłem też zdjęcie z tym wyciekiem oleju przy 4 cylindrze

jak byś mógł to podaj swoje gg ja już swoje podawałem w którymś z powyższych postów

Edytowano przez jumper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

na tych zdjeciach to nie wiele widac,jak masz jakiegos sasiada z zetorem [moze byc nawet starszzym ]i pogadaj z nim to ci najlepiej na ciagniku objasni,

wysprzeglik to jak ci sie nie chce naprawiac to kup nowy lub sam tloczek.

w liczniku powinny byc 4 kable,a w czujniku 3. instalacja jest skomplikowana i raczej schemat tu nie pomorze-jak sa kable powyrywane to tymbardziej kostki sa ponumerowane i pasuja kolorami ale jak nie ma w nich kompletu kabli to nic nie poradzisz.

kup katalog czesci,instrukcje napraw-kiedys byly na allegro i to ci wiele ulatwi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

tu masz rację zdjęcia były robione aparatem cyfrowym tylko że żle ustawiłem rozdzielczość w programie który obrabiał zdjęcia ale to przez to ze limit załączników wynosi 500 KB i nie chciałem go przekroczyć postaram się wrzucić póżniej lepsze zdjęcia . w okolicy nikt nie ma zetora najbliższy to jakieś 20 km bodajże 5245 są tylko c 330 , 360 i te 3p dwa fergusony 3060 i 3080 i to wszystko

Edytowano przez jumper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

siemka ostatnio rozmawiałem ze znajomym który twierdzi że te zielone zetory które leciały na eksport do anglii miały wszystko bardziej wytrzymałe i odporne i lepsze wyposażeniem nie wiem czy to prawda co wy macie do powiedzenia na ten temat. Elektryk sprawdził mi ten wskaźnik temperatury cieczy i stwierdził że jest dobry więc postanowiłem wymienić ten kabel który idzie od czujnika aż do tego wskażnka i uruchomiłem ciągnik żeby się rozgrzał po jakimś czasie wskazówka ruszyła z miejsca i zaczęła wskazywać temperaturę ale i również drgać i wychylać się w lewo i prawo i do tego gdy się dodało gazu to temperatura rosła a gdy odjęło to spadała co mi poradzicie co jeszcze może być nie tak ?? W sobotę pierwszy raz prasowałem po regulacji sprzęgła i o dziwo wałek zaczął się włączać beż zgrzytu ale szybko moja radość ostygła bo po 1,5 h znowu ten zgrzyt i rewers również zaczął zgrzytać już nie wiem co jest z tym nie tak sprzęgło wyregulowane wiem ze pisałem już w poprzednim poście że jak nadal będzie zgrzytało to sprzęgło do wymiany ale miałem cichą nadzieję że będzie wszystko ok :( a i ten mechanik którego kazał jacus wykopać to i owszem może nie na wszystkim się zna ale rękę do silników to ma genialną ( tak przynajmniej mówią )po wstępnych oględzinach tego wycieku i dymienia stwierdził że ten 4 cylinder może winien tego całego dymienia i mówił że co właśnie z nim może być nie tak ale wszystko mówił ze powinienem być spokojnym i kontrolować poziom ojeju może gość ma rację że we wszystkim bruździ ten 4 cylinder co wy mi na to powiecie z tymi położeniami tej dźwigni to nadal nic próbowałem już różnych sposobów i ani drgnie jeżeli nie była ruszana przez 15 lat no nie wiem czy ja ją w ogóle ruszę boję się targnąć mocno na rurkę bo może tam coś pęknąć od środka i wpaść do mostu wiadome jest również że nie da się wszystkiego uzdrowić w kilka miesięcy jak coś było zaniedbywane przez lata ( to taki komentarz wypowiedzi jacusa "te jego choroby sa przewlekle i krotka terapia mu nie pomorze dalej bedzie go bolalo ten typ tak ma i pewnie nawet kompletny remont mu nie pomoze,szczegolnie przy obecnej jakosci czesci zamiennych, ")a i te zdjęcia to wrzucę przy najbliższej okazji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

zeby wiedziec ktory cylinder dymi wystarczy odkrecic kolektor wydechowy[to niewiele roboty] i widzisz wszystko.

z ta dzwignia to daj sobie spokoj -nie jest niezbedna, bez niej mozesz spokojnie podnosnikiem pracowac .

ten czujnik to masz zle podpiete kabelki pod deska pozmieniaj i powinno pomoc.

niedawno zrobilem sprzeglo i znowu zgrzyta-zadne regulacje nie pomagaja,szczegolnie przy 1000 obr,przygaszam ciagnik i wtedy wlaczam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumper    0

odkręcanie kolektora będzie musiało jeszcze zaczekać bo jak n razie jest dużo pracy i sporo opóźnień przez tą pogodę twoja rada jacus z przygaszaniem pomogła nadal zgrzyta ale to już da się znieść a z tym rewersem to zgrzyta wtedy gdy się go wrzuci na luz i zostawi tak chwilę a przy póżniejszym wkładaniu nie ma sposobu żeby nie zgrzytał z tym czujnikiem temperatury to już przekładałem kable jak tylko można było wzkażnik pokazuje temperaturę tylko wtedy gdy nie trzęsie ciągnikiem jak tylko się zaczną nie równości to już klapa ostatnio pokładałem 3 hektary i zaniepokoił mnie swąd oleju po zapachu dało się poznać ze to olej ze skrzyni skrzynia też była mocno nagrzana gdyby nie klima to nie dało by się wytrzymać w kabinie nie wiem czym to może być spowodowane a i jak na razie nie widać wielkich ubytków oleju w silniku

Edytowano przez jumper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×