Nikita_Bennet

MTZ 952.3 - problemy z biegami

Polecane posty

Nikita_Bennet    316

Witam.

 

Może ktoś spotkał się z następującym problemem?

Odpalamy ciągnik - niepali, przejrzeliśmy całą instalację - okazuje się że nie zwiera włącznik na skrzyni biegów - zwarcie przewodów i wszystko chodzi elegancko ale biegi się zrypały. Wrzuca się jakiekolwiek położenie dźwigni zmiany biegów do przodu to ciągnik jedzie do przodu, wrzuca sie jakiekolwiek położenie dzwigni biegów do tyłu to ciągnik jedzie do tyłu. Nieważne które położenie do przodu - jedna i ta sama prędkość, nieważne położenie do tyłu także jedna i ta sama prędkość. Nic nie chrobocze nic nie skrzeczy.

 

Spotkał się z tym ktoś? Ciągnik ma niecałe 300MTH ale serwisowi złoszona usterka wczoraj przed południem dała tyle do myślenia że w poniedziałek rano przyjadą (9 zgłoszenie a przyjadą 13stego).

 

pzdrwm Nikita_Bennet


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

coś się pewnie zblokowało w skrzyni... poczekaj na serwis i napisz co to było bo sam jestem ciekawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

bardzo dziwna sytuacja piszesz ze niewazne jaki bieg do przodu albo do tylu ciagnik ma ta sama predkosc

moim zdaniem to musi byc dziwne zablokowanie bo skoro by sie zakleszczyla to bys nie mogl biegu zmienic

a mozesz ja bym stawial na wybieraki moze cos sie urwalo i ciagle wybiera ten sam bieg do przodu i do tylu pomimo poruszania lewarkiem nie wiem jak w ciagniku ale w samochodzie za ruchy przod tyl i lewo prawo odpowiadaja 2 wybieraki i mysle ze w traktorze jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

NIe wiem czy dobrze wnioskuje ale czy tam jest rewers?

to wygląda jakby był wbity jakiś bieg i urwany wybierak ale wtedy dźwignia chodziła by luźno

czy da sie wybić na luz? ale nie rewersem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

A jak zostawisz na luzie to też jedzie czy nie?? Być może wyłączył ci sie reduktor i jak jest ciasno zestawiona skrzynia to może jeździć. Po zapaleniu spróbuj kilkakrotnie ze wciśnietym sprzęgłem dzwignie max do siebie i do przodu, tak jak na zapalanie. Jeśli ci sie nie uda to najlepiej przypnij linke do drzewa i do ciągnika, wtedy włącz mu jakis bieg i zobacz czy bedzie ciągnął czy stanie. Jesli stanie to na bank wyskoczył reduktor i musi wskoczyc tym sposobem jak pisałem.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Belarus ma jeden wybierak panie kochany :D i 4 widełki

 

dzieki kolego ze mnie poprawiasz ja sugerowalem sie budowa samochodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

prosze bardzo. Dootykałewm juz skrzynie zwykłą i synchro też. Bo jakiś inteligen w pół roku polówe trybów wyłamał :D Myślał że synchro to bez sprzęgła idzie :lol:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

ciekawe jak długo synchronizator wytrzyma

a później bedzie kolejny rozpowiadał jakie to te skrzynie chu..we <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Sorki że się nie odzywałem ale wczoraj byłem w robocie a po robocie spać poszedłem.

 

NIe wiem czy dobrze wnioskuje ale czy tam jest rewers?...

Nie ma. Jakbym chciał ciągnik z rewersem to brałbym już z elektrohydraulicznym a takiego belarus/mtz jeszcze nie ma.

 

 

A jak zostawisz na luzie to też jedzie czy nie??...

Na luzie nie jedzie, jest po prostu na luzie.

Zastanawiam co się stało z czujką od uruchamiania ciągnika - ta co jest na skrzyni - nie działa, odpalić ciąngik dopiero mogę jak zewrę w niej kable.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

no i chyba sprawa rozwiązana - taki mały pi***dzielnik pękł który siedzi na wałku nad skrzynią. On steruje tym frezowanym wałkiem.

--------

Zrobione, ta dzwigienka wymieniona i traktor chodzi jak trzeba a wchodziły tylko biegi a raczej bieg do przodu i do tyłu bo pękło jak było w pozycji jedynki i wstecznego.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

ciekawe jak długo synchronizator wytrzyma

a później bedzie kolejny rozpowiadał jakie to te skrzynie chu..we <_<

 

narazie bardzo go sobie chwali ma juz okolo 4000 MTG i mowi ze nic nie robione jedynie jakies drobne regulacje :)

 

dobrze ze juz udalo Ci sie naprawic traktorek a mam prozbe moze bardziej dokladnie opiszesz co wymieniles wrazie jak by komus sie cos podobnego stalo to by wiedzial co sie dzieje a i mam jeszcze pytanie sam naprawiles czy przyjechal serwis ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

serwis - nie po to brałem u dealera pronaru aby sam się babrać (pracuję poza rolnictwem i nie zawsze mam czas na grzebanie się).

 

Wymiana - dźwigienka - taka maleńka, przy okazji oring no i uszczelka bo jak mechanik szukał to zaczął od dekla skrzyni biegów.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a widzisz nie wyjawiłeś wszystkich szczegółów masz dźwignię biegów z boku a przez to skomplikowaną zmianę biegów :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

tytuł posta zaczyna się od: MTZ 952.3

 

Czy widziałeś 952.3 ze skrzynią inną niż 14/4?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

No pewnie że z boku przecież kiedyś za czasów wajchy na środku nie było 952


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj