Skocz do zawartości
Chris

wystrzeliwanie opon w przyczepie Warfamy

Polecane posty

Chris    0

Witam mam taki problem, mam przyczepę tandem 2 osiową 7,5t Warfamy i co kilkanaście kilometrów przejechanych kończy się wystrzeleniem, dosłownie hukiem którejś z opon. Czy ktoś wie co jest nie tak? Dodam że opony i felgi są sprawdzane na wulkanizacji, więc w czym może leżeć problem. Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chris    0

opony są takie same jak oryginalne zakupione z przyczepą:/z resztą zastanawiam się czy to nie jest jakiś błąd wkonstrukcji może osi, może są jakieś nienormalne czy jak> Bo to w końcu przyczepa więc co może być powodem?? Nie mam pojęcia ale to po prostu dobija gdy w trasie trzeba co rusz koło zmieniać

Edytowano przez Chris

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    22

Ja napisze o kliku powodach. Po pierwsze czy nie ma przeładunku? Po drugie czy nie przekraczasz dopuszczalnej prędkości z pełnym ładunkiem? po trzecie czy opony mają odpowiednią liczbę płócien (tzw. indeks nośności - to nie to samo co jednakowy rozmiar) ? i po czwarte może sie zdarzyć że w Twojej przyczepie po prostu zamontowano opony z wadliwej partii (warto sprawdzić czy pisze na nich Gatunek I)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Syty    0

w mojej przyczepie pronaru 6T okazało się że opony są zbyt słabe jak do tej przyczepy - zbyt mało warstw - poza tym przystosowane do prędkości 30km/h. Więc sprawdź dokładnie ilowarstwowe masz opony i jaki mają indeks prędkości bo wystarczy że zbyt szybko jeździsz i po nich.

4 lata - 3 opony wymienione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chaner123    5

nieduże, szerokie opony + długa trasa z obciążeniem = nagrzanie opon wieksza temperatura powietrza wewnątrz opony większe ciśnienie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chris    0

dziękuję za podpowiedzi. A jakie opony byłyby najlepsze? Czy mógłby mi ktoś jakieś zaproponować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    22

Żeby Ci coś zaproponować trzeba wiedzieć czy:

-masz teraz opony dętkowe czy bezdętkowe,

-jaki jest rozmiar tych opon,

-z jaką prędkością smigasz tą przyczepą,

-czy robisz przeładunki,

- i jaką dysponujesz kasą ;)

na tej podstawie coś można by powiedzieć dopiero ale najlepiej spytać się doświadczonego (ale takiego naprawdę fachowca) wulkanizatora.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chris    0

były bezdętkowe, założyliśmy dętki. Rozmiar 11,5/80 15,3. Śmigam z prędkością 35 km/h przyczepa jest przeładowywana. Mam jeszcze pytanie czy lepsze są dętkowe czy bezdętkowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    22

jeśli do bezdętkowych wsadziłeś dętki to to jest przyczyna. Detka trze o oponę w przeładowanej przyczepie -> nagrzewa się mocniej i bum gotowe. Generalnie bęzdętkowe mniej się nagrzewają z tytułu wszelakich ładunków ale są bardzie podatne na uchodzenie powietrza (wystarczy że lekko skrzywisz felgę i jest już problem). Widze że to były standardowe jakie zakłada warfama ;) one mają tylko dziesięć płócien (10PR) popatrz jakie są w opcji czyli 14 płócien (14PR) ajeszcze lepiej 16PR i takie co najmniej bym Ci polecił jeśli nie chcesz zmieniać na większy rozmiar koła.... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chris    0

ok. Dzięki wielkie za rady :). Czuję się przekonany, że będzie już tylko lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

u mnie po zmianie ciągnika w ciągu sezonu musieliśmy wymienić wszystkie 4 opony w wywrotce.

Powody były dwa.

Nowy ciągnik jechał 40km/h - wcześniej ursus 3p maks 28

Opony miały dobrze ponad 10 lat

 

Po tym jak wymieniliśmy opony na nowe - już 3 lata i zero problemów nawet na dystansach 10-15km przy prędkości dochodzącej do 40km/h


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Załóż dentki te lepsze 14płócienne opony i posyp dobrze oponę od środka talkiem, dętke też troszkę nie będzie się przecierać.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Syty    0

I nie kupój tanich opon, lepiej dołożyć pare stuwek i mieć spokój. Ja kupiłem jedną tanią i jedną drogą - obie w tamtym roku i ta tańsza chińska do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhfan    1

mam podobne pytanie tylko ze do przyczepy czeskiej... zastanawiam się czy kupić nowe opony tzw. balonówki czy wymienić całe koła na takie od samochodu ciężarowego ma ktoś doświadczenie z takimi przemianami???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    265

ja mam przyczepe zrobioną ze stara i takież opony tam zostały. często jeżdzi przeładowany i zero problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhfan    1

ti taka typu autosan to spokojnie nie będzie problemów bo tam są koła 20' a mi chodzi o typowe balonówki czy można kupić takie do prędkości 40 żeby nie strzelały i jak to cenowo wygląda??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki to typ?, ja mam t042, 7ton, i problem byl w felgach.na gwaranci wymieniali bo pekaly na rantach! dobrze tylko ze byly opony bezdetkowe i uszlo powietrze, co do opon zakladanych przez fabryke to jest straszna lipa bo tylko 10plucien i nosnosc zgadza sie tyko przy predkosci do 25kmh i taka warfama podaje predkosc urzytkowania. osobiscie juz zmienilem opony na 12plucien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Jackassiu
      Witam
      Mam zamiar kupić przyczepę z SANOKA D 45( najprawdopodobniej) wywrot na 2 str, ładowność 3,5t. Po prawej stronie nad tylnym kołem znajduje sie tabliczka znamionowa a z lewej str tej tabliczki jest jeszcze jakiś "aluminiowy pasek" (obydwie te tabliczki są nie czytelne-jakiś nalot+farba). Moje pytanie jest następujące: gdzie szukać nr nadwozia-ramy?
      Odnowienie tych numerów kosztuje "TYLKO" ok 310 zł
    • Przez pio46
      Witam .Jaką nową  przyczepę polecacie  około 12 ton z skrzynia pow 5 metrów i ich ceny?
    • Przez zetor7745
      Co sadzicie o przyczepach Pronar. Interesuje mnie kupno 2 sztuk 10t i wybor padl na pronar dobra cena co wy na to?
    • Przez Tomsky
      Witam,
      zastanawiam się nad zakupem używanej przyczepy skorupowej SODIMAC , tandem resorowany. Jeśli na forum są użytkownicy takiej maszyny proszę o info na co zwrócić uwagę przy  zakupie , ewentualnie słabe strony czy problemy .
      Pozdrawiam
    • Przez HornetZnawca
      Witam kupiłem przyczepę od Tatry brandys i mam problem z hamulcami bo są w niej dwuobwodowe a ciągniki mam Polskie:/ Co zrobić żeby przyczepa hamowała przy ciągniku z hamulcami jednoobwodowymi? Chciał bym też zaczepiać za brandyską HL 8011 która też jest na jednoobwodowych hamulcach...
×