radzikus

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------

Polecane posty

hubertuss    4652

Domyslam się, że pierwsza cena jest w złotówkach. Dlatego w swoich postach wyraziłem lekkie zdziwienie tak niską ceną. Ale cóz byc może ceny spadają chociaż mówia dookoła, że wszystko drożeje. Ograniczenia prow moga być argumentem za tuningiem. Ciekawi mnie tylko kwestja gwarancji. Jeśli jest dwa lata po roku podniesiesz moc czy warunki ulegają zmianie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Jeżeli podniesiesz moc po roku to i tak tracisz gwarancję. Bynajmniej mi tak mówił dealer JD.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6863

Tak jest chyba we wszystkich markach że jeśli w czasie gwarancji ingerujesz w niego co może się przyczynić do uszkodzenia ciągnika to tracisz gwarancję bo serwis w takim przypadku nie ponosi za to odpowiedzialności. Do Zetora nawet nie można założyć innego ładowacza niż Trac Lift w czasie gwarancji.

 

Jeżeli cena będzie 2 czy 3 tys zł wyższa po odliczeniu połowy zwrotu z ue to i tak zdecydował bym się na model fabrycznie mocniejszy.

Sam pisałeś że 2-3tys. zł a to trzeba pomnożyć przez 3,5 ;)

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

2 tys euro / 2 (połowa zwrotu z ue) = 1 tys euro x 3,5 wychodzi 3,5 tys zł chyba proste. Myśle że te 500 zł dało by się wytargować o ile nie więcej. Z tuningiem jest taki ból, że gdyby teoretycznie w silniku wystapiła jakas usterka. Nie z winy tuningu tylko np wada materiału, zły montaż to nie zaleznie od przyczyny koszty naprawy ponosi urzytkownik. Zresztą jak pokazały powyższe testy kupując ten ciągnik trzeba liczyć się z przepałami na około 3 tys zł rocznie w porównaniu do konkurencji więc co to za koszt. No chyba, że po tuningu przepał bedzie jeszcze większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pandanus    4

mi dealer 2 tyg temu proponował zwiekszenie mocy za 1200 zł w 5080r

poprzez wpięcie modułu oszukującego CR w listwę pompy

i to od razu przy zakupie jeszcze na gwarancji

mówił ze gdyby sie cos stało to wypinam ten moduł wpinam oryginalny a oni "o niczym nie wiedzą" i uznają gwarancje jakby co

ale to ponoc najbezpieczniejszy sposób na zwiekszenie mocy ( oczywiscie w rozsądnych granicach 10 - 15 KM)

proponował mi moduł który moze pracować w trybie automatycznym i zwieksza dawke paliwa tylko wtedy gdy jest to potrzebne

lub mozna go przełączyc na stałe tak aby cały czas była ta moc dostępna - ale tez spalanie wieksze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Z tymi modułami radzę bardzo uważać. One najczęściej oszukują jeden z parametrów. Przeważnie ciśnienie doładowania lub dawkę paliwa. Wzbogacisz tylko dawkę spalanie wzrośnie ewentualnie pojawi się czarny dym, zwiększysz ciśnienie doładowania bez wzbogacania dawki tłoki mogą ulec uszkodzeniu. Są jeszcze inne parametry to tak po krótce. Jeżeli w skutek nieudolnego tuningu pojawią się dziury w tłokach cięzko będzie to wytłumaczyć itd. Jeśli już ktos chce tuning radzę zainwestować i zrobić pożądnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzikus    0

Claas Arion jednak odpadł z uwagi na cenę- co ciekawe u jednego dealera ten sam ciagnik droższy o 15 tys brutto. Wniosek z tego, ze jednak warto przejechać się i popytać. Agrofarma juz wiem ,że nie wezmę na 100%, ale kto wie czy jednak nie będzie to agrotron K410- za standardową wersje któa posiada w zestawie 3 parę hydrauliki, komplet obciążników z szerokim ogumieniem otrzymałem ofertę na 220 tys brutto. Ciagnik w testach zdecydowanie bardziej oszczędny a po pierwszym roku gwarancji w cenie ewentualna "modyfikacja" do modelu wyższego. Ponadto możliwość odblokowania skrzyni 50km/h.

 

Nie wiem jaki jest koszt osi z przednią amortyzacją dla JD, oraz DF, ale też można by było sie zastanowić.

 

Tak wiec moi drodzy w temacie mamy JD_Valtra_Agrofarm a z tej trójki został finalnie do rozstrzygniecia JD 6230 Comfort lub DF Agrotron K410.

 

Jeżeli macie jakies sugestie/uwagi co do tej dwójki to jak zwykle chetnie poczytam ;)

 

Z góry dzieki.


C-330,C-360 3P,JCB 530/70 Super Agri, DF Agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

JD ma 4 stopnie załączane pod obciążeniem a DF "tylko" 3, ale DF za to ma guzik sprzęgła w gałce zmiany biegów :D Ciężki wybór.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikt933    3

Agrotrony maja takie same silniki co Agrofarmy różniących się niewielkim liftingiem ale nadal maja 4 litrowe silniki, zaś JD dysponuje juz 4.5 litrowym motorem co na pewno wpłynie na pracę przy okresowych przeciążeniach ale co za tym, w drobnych przydomowych pracach przełoży sie na spalanie:(

 

Skrzynia w JD o wiele bardziej atrakcyjna, a nie mówiąc już jak weźmiesz w JD skrzynie 24x24, pompa hyd w JD ciut wydajniejsza, ale za to w DF masz w standardzie 4 prędkości womu, jak już pewnie koledzy wspomnieli JD jest na ramie, co przy ewentualnym turze lepiej sie będzie sprawował.

 

No i na koniec zostanie cena, JD wychodzi bardziej korzystniej, jakies 10 tys mniej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Skrzynia jd ciekawiej wygląda tylko na papierze. Co prawda ma 4 biegi pod obciążeniem. Ale za to df ma więcej biegów w zakresie od 4 do 12 km/h. Nie bez znaczenia w transporcie jest też ekonomiczna prędkość 40 km/h oraz ewentualna możliwość jej rozblokowania w df ie.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

A JD według moich znajomych mniej awaryjny od DF ale to może tylko przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Jak dobrze pamiętam to DF ma (miał ?) w tej skrzyni pewne udogodnienie-półbiegi działają tylko przy jeździe do przodu-wbrew pozorom często te półbiegi przydają się przy cofaniu...może więc nie tylko na papierze ?:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82
No i na koniec zostanie cena, JD wychodzi bardziej korzystniej, jakies 10 tys mniej ;)

Zgadza się. Dzisiaj sam się zdziwiłem, wybierałem pomiędzy 6330 Comfort vs K420 wersja B Teraz jeszcze Case maxxum mi miesza w głowie...ehh

jaro dokładnie w DF półbiegi tylko do przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Agrotrony maja takie same silniki co Agrofarmy różniących się niewielkim liftingiem ale nadal maja 4 litrowe silniki, zaś JD dysponuje juz 4.5 litrowym motorem co na pewno wpłynie na pracę przy okresowych przeciążeniach ale co za tym, w drobnych przydomowych pracach przełoży sie na spalanie:(

 

Skrzynia w JD o wiele bardziej atrakcyjna, a nie mówiąc już jak weźmiesz w JD skrzynie 24x24, pompa hyd w JD ciut wydajniejsza, ale za to w DF masz w standardzie 4 prędkości womu, jak już pewnie koledzy wspomnieli JD jest na ramie, co przy ewentualnym turze lepiej sie będzie sprawował.

 

No i na koniec zostanie cena, JD wychodzi bardziej korzystniej, jakies 10 tys mniej ;)

przy montarzu przedniego tuza bądź tura dfy majązakładane ramy tylko nie wiem czy zawsze tak jest w stosunku do tura bo znajomy ma agrotrona i założyli mu rame jak ładowacz stolla do niego założył nie wiem jak jest w przypadku ładowaczy innych firm.. ale wiem że razem z przednim tuzem napewno rama jest zakładana bo ja mam i wujek też tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Jes takie cos mozliwe, zeby rame zakładali serwisanci ? Nie powinni robic tego w fabryce ?


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jeśli zerkniecie do testu zamieszczonego parę stron wcześniej to zobaczycie, że w zakresie od 4 do 12 km/k jd ma 8 biegów df 10. Nie wiem dlaczego jd jedzie tylko 35 km/h co wyglada blado przy prędkości 40 przy ekonomicznych obrotach w df ie z możliwością rozblokowania. Marna pociechą jest w jd działanie półbiegów do tyłu. O ponad 1 tonę mniejszym udźwigu podnosnika w jd już lepiej nie mówić.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

z tym, że w JD żaden bieg się na nakłada, a w DF biegi się dublują. Czy w Agrofarmie grupy są zsynchronizowane, czy też tak jak w NH z dual command trzeba je na postoju zmieniać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Jeśli zerkniecie do testu zamieszczonego parę stron wcześniej to zobaczycie, że w zakresie od 4 do 12 km/k jd ma 8 biegów df 10. Nie wiem dlaczego jd jedzie tylko 35 km/h co wyglada blado przy prędkości 40 przy ekonomicznych obrotach w df ie z możliwością rozblokowania. Marna pociechą jest w jd działanie półbiegów do tyłu. O ponad 1 tonę mniejszym udźwigu podnosnika w jd już lepiej nie mówić.

Z tym że nie na pewno :D -chodzi mi o te półbiegi "do tyłu"-spróbuj a zrozumiesz w przeciwnym wypadku będziesz jak ten erotoman gawędziarz :D .JD 5720 jedzie (przy rozgrzanym oleju) max. 46 km/h przy zimnym 43 km/h-mierzone przy pomocy GPS.Ciekawe po co w ciagnikach tych rozmiarów udźwig podnośnika powyżej 4 ton ?Rapida chcesz podczepiać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limousine    38

wskaźnik prędkości ci nie działa w tym jd?

Z jednej strony mówisz, że półbiegi do tyłu są bardzo potrzebne, a z drugiej podnośnik 4 tony to wystarczy. Da mnie ważniejszy jest podnośnik niż te półbiegi do tyłu.

Edytowano przez limousine

Produkcja bydła mięsnego + roślinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Może nie zauwarzyliście ale teraz rozmowa jest o agrotronie k 410 i jd 6230. Ok półbiegi do tylu się przydają. Ale ja osobiście gdybym miał wybierać wybrał bym skrzynię z ekonomicznymi obrotami przy maks prędkości zamiast półbiegów do tyłu. Ktoś może mysleć inaczej więc nie wiem skąd te gorączkowe reakcje. Co do prędkości no cóż taką zmierzyli w teście dla tego modelu jd.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@hubertuss-jak tak patrzę na tytuł tematu to odnosze inne wrażenie :D -ale spoko w ferworze dyskusji wiele się moze zdarzyć.Co do tych półbiegów i obrotów to zgoda-każdemu wedle potrzeb-u mnie transport na większe odległości stanowi margines pracy wykonywanej ciągnikiem ale z kolei czesto gęsto musze jeździć do tyłu a wtedy te półbiegi to zbawienie.

@limousine-mierzyłem tą szybkość przy pomocy GPS aby porównać z tą wyświetlaną.Co do podnośnika to uważam że w tak małych ciągnikach te cztery tony wystarczają aż nadto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

na krótkich odcinkach jest potrzebne 40km/h przy niskich obrotach, ciezko mi sie nawet jedzie jak widze 2tys obr a JD przy 2 tys to daleko mu do 40;/ połówek nie mam w żadnym ciagniku wiec cieżko mi to opisać

dla mnie duzo zaletą w DFie jest oddzielny układ hydrauliki i skrzyni, nie trzeba sie aż tak martwić o olej i nie trzeba szalenie dbac przy podłaczaniu weża oraz zdecydowanie tańszy serwis w DFie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Fajnie że masz takie dobre drogi w okolicy-u mnie przy 30 km/h ładunek próbuje opuścić przyczepę,co do oleju to po prostu nie mam potrzeby pożyczania przyczep od kogokolwiek więc i problemu nie mam co do tańszego serwisu to jak zobaczę to uwierzę :D (kiedyś był taki temat-może pamiętasz ?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6863

Co do tego podnośnika: A co wy będziecie na tym podnośniku zawieszać? Przyczepę "czwórkę" na obciążnik do ładowacza? Ja też nie widzę sensu większego udźwigu. Ja w Forterze mam niecałe 6t ale po co to komu? Najcięższa maszyna jaką zawieszam to agregat uprawowy 4,2m który waży prawie 1,5t więc te 4 tony dla przeciętnego gospodarstwa to jest wystarczające- moim zdaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

i przy 30km/h jest 1900obr (tak jest w 6230) w DFie bedzie duzo mniej i z pełną przyczepą zazwyczaj jedzie sie w jedna strone

coś pamietam ale nic dokładnie, wiem ze za Fendta płace sporo i zaliłem sie właścicielowi JD po czym sie okazało że u niego podobne ceny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj