elektrotech

schemat ładowania akumulatora w oparciu o alternator ŻUK 9 diodowy z sygnalizacją ładowania dla Ursus

Polecane posty

elektrotech    6

schemat ładowania akumulatora w oparciu o Alternator ŻUK 9 diodowy-dla Ursus z układem kontroli ładowania na żarówce-bez przekaźnika

UWAGA

Kontrolka ładowania -żarówka koniecznie 12V/4W-mniejsza moc może spowodować brak ładowania

 

9dym2.jpg

 

 

BUDOWA alternatora 9 diodowego

9dwsz5.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ja osobiście spotkałem się z 9 diodowym, ale kiedyś bywały 6 diodowe. Ale możesz to rozpoznać po kontrolce ładowania jeżeli do kontrolki jest przekaźnik to jest to alternator 6 diodowy a wsówka wtedy jest wyprowadzona ze środka uzwojeń (gwiazdy). 9 diodowy po wyjęciu żarówki ładowania nie będzie ładował (żarówka potrzebna do wzbudzenia alternatora), a 6 diodowy będzie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To jest alternator 9 diodowy, montujesz go podłączasz tylko 2 przewody 1 do rozrusznika (+) ładowanie i nasówka przy szczotkach od kontrolki ładowania i powinno już działać.

 

Jak masz jakieś pytania to pisz.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

zacisk sróbowy podłaczas do rozrusznika kabel 5mm -wolna suwka szczotkotrzymacza do kontrolki a wolny kabel kontrolki do zacisku 15 stacyjki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Dokładnie jak opisał kolega wyżej.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odśnieżam lekko temat mam alternator bez wbudowanego regulatora. I chcialbym grafike podlaczenia bo jakos jej nie wiedze.Jesli moglby ktos mi napisac to bardzo dziekuje. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Najprościej to miernikiem, mierzysz między wsuwką w plastiku a jedną z 3 śrub w tylnej obudowie co są w plastiku, jedżeli miernik pokaże wartość bliską 0 to będzie 6-cio diodowy a jeżeli wartość diody i tylko będzie pokazywał przejście w jedną stronę to będzie 9-cio diodowy. Błędny pomiar może być w przypadku gdy jedna z diod wzbudzenia w 9-cio diodowym będzie miała zwarcie, w takim przypadku pokaże wynik tak jak w 6-cio diodowym. Aby być 100% pewnym należy rozkręcić alternator i od razu poznasz czy jesy 6 czy 9 diod ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

a ja mam takie pytanie jeżeli alternator przestał ładować, rozkręciłem go żeby wymienić szczotki bo jest bez szczotkotrzymacza przykręcanego tylko zabudowany. po założeniu nowych szczotek dalej nie ładuje, wogóle wydaje mi się żę powinien pobierać prąd na pobudzeniu a tego nie robi, warto to przy nim grzebać czy kupić jakiś używany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj