Skocz do zawartości
Senator

Wariator - Claas Senator/Mercator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
rafalkom555    13

Mam mercatora 60 i ten wariator kilka razy zdejmowałem(łozysko poszło i mi ta osłona z tyłu nie pasowała bo musiałem nowa dorobić i dopasowywać).

wiec tak: ta śruba co pokazałeś to ona ma lewy gwint(jest w wariatorze i jak nie odkręcisz to nie zdejmiesz wariatora) po odkręceniu śruby załatw sobie dobry ściągacz na 2łapki, złap je za tą cześć wariatora co jest najbliżej obudowy kombajnu, kręć ściągaczem i co jakiś czas pukaj w ta śrubę ściągacza i dalej kręć i pukaj(tylko pukaj ostrożnie żeby wariator nie pękł) jak będziesz ściągał to patrz gdzie poleci klin.

Najlepiej żebyś jeszcze zrzucił pasek jezdny z przedniego koła(obowiązkowo). Jak coś to pytaj bo akurat w środę zdejmowałem wariator i wymieniałem tuleje co idzie przez kombajn bo mi wał się przesuwał.

Pytaj w tym temacie będę go śledził i będzie dla innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    44

Pas mam już zdjęty przy okazji remontu skrzyni ;)

Powiedz mi kolego jak odkręcić tą śrubę? Bo tam w środku, tam gdzie tłok się opiera jest taka niby nie wiem jak to nazwać dystansówka (widać ją na zdjęciu dookoła łba śruby), i ona jest na równi z łbem tej śruby i nie idzie niej właśnie złapać kluczem. Czy ona powinna wylecieć sama? (być luźna chociaż) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafalkom555    13

Ja to odkręcałem takim kluczem jak do kół, taka długa rurka na końcu dziura i w ta dziurę wkładałem sobie jakiegoś druta i kręcimy :o

To jest śruba a pod śruba podkładka.

Co robiłeś w skrzyni? u mnie rozebraliśmy to koło na pół i się okazało ze ta nakrętka była nie dokręcona, jutro kupie drugą bo na jedną nie złapie :o Jak 12lat temu kupowaliśmy kombajn to koleś w skrzyni wymieniał tryb bo 2 wyskakiwała i pewnie nie dokręcił.

edit: śruba wychodzi cała z podkładka przed nawet przymiarkami do ściągania ściągaczem.

Edytowano przez rafalkom555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    44

No tak wszystko oki, ale nie mogę tej śruby złapać kluczem. Na zdjęciu zaznaczyłem o co mi chodzi, ten "element" jest na równi ze śrubą. Czy u ciebie też takie coś tam było?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/52/zdjcie0492cfghng.jpg/

 

A ze skrzynią to wymiana łożysk na tym głównym wałku co do skrzyni wchodzi u góry, ten co przekazuje napęd z pasa jezdnego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

U mnie dało się normalnie odkręcić, klucz od razu wszedł :o

A u mnie w tym kole co na skrzynie idzie wystarczyło dać jedną podkładkę i spowrotem zakręcić i już luzu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    44

Wariator już zdjęty, dało się odkręcić ruskim kluczem (młotek + przecinak) :) Teraz trzeba coś wymyślić żeby kiedyś dało się odkręcić i teraz dokręcić, ale to nie problem :)

 

@rafalkom555 - nie wiesz przypadkiem czy aby wymienić łożysko to na tym wale co jest na nim wariator i z drugiej strony napęd młocarni i reszta tych kół (właśnie z tej strony, nie od strony wariatora) trzeba będzie ściągać wszystkie te koła? I ile tych łożysk tam jest z tamtej strony? Bo tam są chyba jeszcze łożyska od kół młocarni, bo jak chodzi tylko silnik to młocarnia stoi ;) więc łożyska muszą być. Musimy też je wymienić i to na wale już w 'karoserii' kombajnu bo jak się pokręci tym dużym kołem od napędu z lewej strony to chrobota strasznie :mellow:

Edytowano przez Senator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

U mnie jest 2łożyska po lewej stronie i 1 po prawej czyli tak jak piszesz(ale te typy są podobne a w niektórych może być inaczej np. w skrzyni aby zdjąć to koło pasowe w mercator60 jest dostęp od razu po zdjęciu jednej części a w 50 jest to z drugiej strony) :o

Wszystkie koła musisz zdjąć, bo jest łożysko właśnie przy ostatnim kole(najbliżej obudowy kombajnu).

W karoserii? tam nic nie ma, wał chodzi w tuleji, po prawej masz łożysko które wchodzi w tuleję i jest zabezpieczone oringiem i po lewej też wchodzi troszkę w tuleje, ja jak wymieniałem łożyska to wyciągałem cały wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek234    0

Witam . Mój problem polega na tym ,że chciałbym wymienić uszczelnienia , na przyspieszaczu obrotów młocarni . Olej wycieka spod dużego koła po lewej strony kombajnu " kapelusz Chińczyka " . Co muszę zrobić aby je wymienić ?? Z góry dziękuję za każdą poradę.. :)

 

mój claas to mercator 70 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez jarx08
      Witam
      Proszę o informację jak wyciągnąć chlodnice z dominator ,od czego zacząć 
    • Przez jarx08
      Witam
      Proszę o informację jak wyciągnąć chlodnice z dominator ,od czego zacząć 
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Peron
      Witam. Grzeje mi się kombajn. Wszystko wskazuje na to, że chłodnice są zabite. Chce je wyjąć i porządnie wyczyścić, tylko nie wiem za bardzo jak się za to zabrać. Wszystko wskazuje na to, że trzeba ją wyciągnąć do góry, w komorze silnika. Jesli ktoś przerabiał ten temat, to proszę o pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.