Marrus

Pytania dotyczące Belarusa 82 ?

Polecane posty

Marrus    0

Otóż nie chciałem zakładać kilku tematów więc zadam wam kilka w jednym :

1. Jaka jest średnica zawracania w Belarusie i czy nie da się zmniejszyć ?

2. Jakie opony ma standardowo z tyłu Belarus ? Mogą być 18.4-30 ?

3. Do czego służy ta regulacja koło kierownicy ? Taka tarcza z ząbkami ...

4. Do czego służą te wszystkie pokrętełka i dźwignie z lewej strony koło siłownika ?

5. Czy można w Belarusie podnieść się na podnośniku ?

6. Jakie ma prędkości WOM i czy wyłączy się go wciskając sprzęgło ?

7. Do czego służy ta wajcha koło ręcznego i dlaczego ma 3 zakresy ?

8. Czy da się założyć mu maskę od jakiegoś nowszego ?

9. Co można zrobić dla poprawy widoczności z przodu ?

10. Ile on ma standardowo kg obciążników na tyle ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

1. około 11 m nie da się zmniejszyć bo przeszkadzają obciążniki

2. są R34

5. nie gdyż regulacja siłowa działa tylko do góry

6. 540 i 1000, gdy naciśniesz sprzęgło wałek się kręci gdyż sprzęgło jest 1 stopniowe

8. da

9. według mnie widoczność jest dobra w tych nowych typu 820

10. o ile się nie mylę to 40 kg na każdym kole

3. Nie wiem o co chodzi ci dokładnie może to jest regulacja od żaluzji an chłodnicy

 

 

sugerowałem się na swoim 1025 belarusie nowego typu ale to wszystko jest podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

1. Promień skrętu bez hamulca 5,3 z hamulcem 3,8 metra Czyli razy dwa średnica.

 

2. W standardzie są 15,8R38. http://www.pronar.pl...r%208P-2000.pdf

 

3. Nie rozumiem dokładnie o co chodzi ci z tą tarczą ale coś takiego jest do ustawiania pochylenia kolumny kierownicy.

 

4.Koło siłownika? A nie koło kierownicy?

 

5. Tak można jeśli masz wszystko sprawne. W moim podłożę pod ramiona koziołki i podnoszę cały tyłek w górę.

 

6. 540 i 1000 obr/min, zależne i niezależne od biegów.Nie używa się do jego włączania ani wyłączania sprzęgłe. Służy do tego dzwignia umieszczona koło dzwigni podnośnika i gazu. Przełączasz i leci.

 

7. Włączanie i wyłączanie przedniego napędu. Pierwsza pozycja w dole napęd wyłączony. Środkowa napęd włączany automatycznie przy poślizgu tylnych kół przekraczających 4-6%. Działa tylko do przody, do tyłu przednie koła nie ciągną. Pozycja w górze napęd włączony na sztywno działa w oba kierunki jazdy.

 

8. A po co?

 

9. Polecam sprawdzić wzrok. Widoczność w mtz-cie do przodu jest bardzo dobra.

 

10. Na tyle standardowo jest 2 x 20kg na koło czyli 80 młącznie na tylnych a na przodzie 10 x 20kg. Jeśli masz mało możesz do każdego koła wlać 320 litrów płynu.

 

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zgadza się. Odniosłem się do wersji przed zmianami. Chociaż nie wiem czy 450 nie jest zakładane do nowego mostu, nie stożka. W każdym razie chodziło mi o starsze obciążniki. Czuwaj he he. Jak gdzieś coś zle napisałem to mnie popraw :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

450 kg ma już belarus 820 na stożku z szerokimi laczkami;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

No bo jest, ale jak ktoś ma stożek to też ciułać jakoś będzie;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

5. Tak można jeśli masz wszystko sprawne. W moim podłożę pod ramiona koziołki i podnoszę cały tyłek w górę.

 

To nie jest do końca prawda, ponieważ w Belarusie 1025 nie można się podnieść na podnośniku. CHyba, że w opcji jest jakiś inny podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zgadza się ale autor tematu pyta się o ciągnik MTZ 82


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

No prawdę mówiąc to ja nie mam Belarusa 82 tylko 52s .Coś jak mniejsza wersja 82 .

Ciągnik coś z tego rodzaju :

http://www.annonsborsen.se/search/image!raw.jspx?advert=653920&indexImage=0

Ma 9 biegów do przodu i 2 do tyłu . Biegi w podłodze . Bak ma jak mtz 80 . Felgi przednie nie pełnie tylko jakby na sprężynach . To jest wersja eksportowa więc ma dosyć fajne bajery . Uchylne boczne szyby , szyberdach , uchylna tylna szyba , ogrzewanie i regulację ciśnienia hydraulicznego .

I mam pytanie czy możliwe jest żeby on miał silnik z 82 . Bo jak kupowaliśmy części do silnika to wszystko było od 82 . Na tabliczce miał D60 a na bloku wytłoczony napis D240 i sam nie wiem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Może silnik zmieniany był, te dwa silniki głowicą różniły się głównie tylko


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

D 60 to stary silnik który był też w jumzie zakładany. Miał całkiem inną budowę. Pompa wtryskowa z prawej strony, wydech z lewej na przykład. łatwo rozróżnić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

A jak zwiększyć ciśnienie hydrauliczne ? Bo ma strasznie ciężkie bale i ledwo co podnosi ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

seweryn z przodu belarus ma teraz 10x45kg B) nie jak stare 10x20kg

 

 

 

bo niema zbiornika na olej do wspomagania dlatego 450

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No nie ma w ogóle całej kolumny a olej jest wspólny dla podnośnika i wspomagania. A nie wcisneli tam przypadkiem akumulatora?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

co do tego 52 to różniły się dużo bo tłoki nie miały komory wirowej(na 100% silniki D50) głowice inne, bo miały 4 swiece żarowe, wlew oleju z lewej strony gdzie sprężarka w 82. Naturalnie że można wsadzić silnik od 82 bez żadnych przeróbek gdyż tył nawet nowych 820 to i tak to co stara 50 lecz ulepszona co nieco ale sama obudowa ta sama, np: 82 ma żółwiai zająca a 50 52 550 nie miały. Ja mam akurat takiego składaka skrzynia od 552 a silnik 82 i nie narzekam normalny rusek :rolleyes: boli mnie tylko że jak będę chciał założyć orbitrol to nie ma jak siłownika zamocować gdyżmost starego typu nie ma otworów... :(


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skamp    0

Czesiu. nie widziałem starego mostu.

Ale nie dam się czegoś dospawać lub coś w tym stylu??

 

pokaż kilka fotek tego mostu to się pomyśli konstruktywnie :D


Myślenie Nie Boli!!!
Najpierw pomyśl... Potem dopiero pisz posta lub zakładaj nowy temat.

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Czesiu. nie widziałem starego mostu.

Ale nie dam się czegoś dospawać lub coś w tym stylu??

 

pokaż kilka fotek tego mostu to się pomyśli konstruktywnie :D

 

Po prostu starszy most tym się różni że nie ma miejsca na wspornik siłownika. A spawać hmm to jednak żeliwo jest


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj