slawek29

wyje wsteczny i jedynka mtz 82

Polecane posty

slawek29    0

witam potrzebuje pilnie pomocy. co moze byc przyczyna dosc glosnego wycia na wstecznym i na jedynce? inne biegi nie wyja i zaden bieg nie wyskakuje, wyc zaczelo z dnia na dzien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Miałem podobnie,poszedł mi główny wałek w skrzyni.Niestety trzeba było rozpoławiać ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

a da sie to jakos zdjagnozowac przed rozebraniem czy to walek glowny skrzyni poszedl?

co sie moze stac jak bede na tym jezdzil jakis czas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Wałek czy nie wałek i tak będziesz musiał rozpołowić ciągnik żeby zobaczyć co się tam wyrabia i co poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Atak może Ci wyć, łożysko, któryś wałek, i niekoniecznie musisz go rozpoławiać, pokrywe podnośnika całą zdjąć możesz i dostajesz sie do owego ataku i satelit, większość trybów też widzisz


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PK007    28

Mogło pójść łożysko w skrzyni i też będzie taki charakterystyczny hałas ale bez rozjechania ciągnika nie da rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Poluzowała się nakrętka zabezpieczana zawleczką od głównego wałka. Trzeba zdjąć zbiorniki paliwa, odkręcić pokrywę podnośnika. Jeżeli nie zjadło gwintu wystarczy dokręcić nakrętkę i zabezpieczyć ją podwójnym kołkiem sprężystym. Jeżeli zjadło gwint nakrętkę na pakuły dociągnąć i zaspawać.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Poluzowała się nakrętka zabezpieczana zawleczką od głównego wałka. Trzeba zdjąć zbiorniki paliwa, odkręcić pokrywę podnośnika. Jeżeli nie zjadło gwintu wystarczy dokręcić nakrętkę i zabezpieczyć ją podwójnym kołkiem sprężystym. Jeżeli zjadło gwint nakrętkę na pakuły dociągnąć i zaspawać.

a to mozliwe ze od poluzowania nakretki wyje tylko na wsetcznym i na jedynce? bo na innych biegach nie widze roznicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Przede wszystkim na wstecznym, na biegach do przodu nie powinien, ale nie ma reguły. Na wstecznym dlatego że tryb osadzony na wałku głównym ma zęby skośne, które przy jeździe w tył rozpychają luzy powstałe po odkręceniu się nakrętki. Tak czy inaczej luknąć do środka będziesz musiał.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z tą 1/2 i wstecznymi to może być akurat coś innego bo one są na dodatkowym wałku, dobrze nie pamiętam ale 1/2 są na tulejkach a wteczny niewiem .

 

Tak czy siak zdejmuj pokrywę i szukaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

zdjalem pokrywe podnosnika i nic tu nie widac nakretka ok zawleczka jest na miejscu, sprobowalem dokrecic to udalo sie tylko o jeden zabek od zawleczki, wiec to nie to, jutro odkrece ta klapke z boku skrzyni jak tam nic nie dojze to bede jezdzil az padnie, badz bede mial troche wiecej czasu na remont skrzyni, macie moze jeszcze jakies sugestie co sprawdzic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Jeżeli zdejmiesz dekiel, ten z boku skrzyni, znajdź koło pośrednie osadzone na kole biegu 3, chodzi one na łożysku igiełkowym które się lubi wysypać, też daje podobne efekty.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

no i musialem jednak rozpolowic ciagnik. lozysko igielkowe bylo rozsypane no i troche wiecej jest tam do wymiany glwnie lozyska. jaki polecacie sklep internetowy gdzie wszysko dostane? bo np nie moge znalezc tulejki 70-1701402

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj