Skocz do zawartości
slawek29

wyje wsteczny i jedynka mtz 82

Polecane posty

slawek29    0

witam potrzebuje pilnie pomocy. co moze byc przyczyna dosc glosnego wycia na wstecznym i na jedynce? inne biegi nie wyja i zaden bieg nie wyskakuje, wyc zaczelo z dnia na dzien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

Miałem podobnie,poszedł mi główny wałek w skrzyni.Niestety trzeba było rozpoławiać ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

a da sie to jakos zdjagnozowac przed rozebraniem czy to walek glowny skrzyni poszedl?

co sie moze stac jak bede na tym jezdzil jakis czas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Eryko    19

Wałek czy nie wałek i tak będziesz musiał rozpołowić ciągnik żeby zobaczyć co się tam wyrabia i co poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    739

Atak może Ci wyć, łożysko, któryś wałek, i niekoniecznie musisz go rozpoławiać, pokrywe podnośnika całą zdjąć możesz i dostajesz sie do owego ataku i satelit, większość trybów też widzisz


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PK007    14

Mogło pójść łożysko w skrzyni i też będzie taki charakterystyczny hałas ale bez rozjechania ciągnika nie da rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Poluzowała się nakrętka zabezpieczana zawleczką od głównego wałka. Trzeba zdjąć zbiorniki paliwa, odkręcić pokrywę podnośnika. Jeżeli nie zjadło gwintu wystarczy dokręcić nakrętkę i zabezpieczyć ją podwójnym kołkiem sprężystym. Jeżeli zjadło gwint nakrętkę na pakuły dociągnąć i zaspawać.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Poluzowała się nakrętka zabezpieczana zawleczką od głównego wałka. Trzeba zdjąć zbiorniki paliwa, odkręcić pokrywę podnośnika. Jeżeli nie zjadło gwintu wystarczy dokręcić nakrętkę i zabezpieczyć ją podwójnym kołkiem sprężystym. Jeżeli zjadło gwint nakrętkę na pakuły dociągnąć i zaspawać.

a to mozliwe ze od poluzowania nakretki wyje tylko na wsetcznym i na jedynce? bo na innych biegach nie widze roznicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Przede wszystkim na wstecznym, na biegach do przodu nie powinien, ale nie ma reguły. Na wstecznym dlatego że tryb osadzony na wałku głównym ma zęby skośne, które przy jeździe w tył rozpychają luzy powstałe po odkręceniu się nakrętki. Tak czy inaczej luknąć do środka będziesz musiał.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

z tą 1/2 i wstecznymi to może być akurat coś innego bo one są na dodatkowym wałku, dobrze nie pamiętam ale 1/2 są na tulejkach a wteczny niewiem .

 

Tak czy siak zdejmuj pokrywę i szukaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

zdjalem pokrywe podnosnika i nic tu nie widac nakretka ok zawleczka jest na miejscu, sprobowalem dokrecic to udalo sie tylko o jeden zabek od zawleczki, wiec to nie to, jutro odkrece ta klapke z boku skrzyni jak tam nic nie dojze to bede jezdzil az padnie, badz bede mial troche wiecej czasu na remont skrzyni, macie moze jeszcze jakies sugestie co sprawdzic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Jeżeli zdejmiesz dekiel, ten z boku skrzyni, znajdź koło pośrednie osadzone na kole biegu 3, chodzi one na łożysku igiełkowym które się lubi wysypać, też daje podobne efekty.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

no i musialem jednak rozpolowic ciagnik. lozysko igielkowe bylo rozsypane no i troche wiecej jest tam do wymiany glwnie lozyska. jaki polecacie sklep internetowy gdzie wszysko dostane? bo np nie moge znalezc tulejki 70-1701402

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.