wasyl75

Stukanie/zgrzytanie w tylnych kołach c330

Polecane posty

seweryn20    825

Hamujesz napiera na zęby z jednej strony, gdy ruszysz to pierwszy koło obraca się o luz między zębami, potem dupnie i zaczyna ciągnąć. Normalne. Nie ma powodu do zmartwień. poza tym jak pozbierasz luzy na wszystkich przekładniach od skrzyni do koła to trochę jest. Musi trzasnąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek30    11

U mnie w C 328 też strasznie waliło a wymieniłem małe koło zębate w zwolnicy i łożyska i jak ręką odjął :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bardzo możliwe one z dwóch w zwolnicy zużywają się najbardziej. Tyle że 60-ka może mieć jeszcze duże luzu między atakiem a tależowym i na satelitach w koszu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mam luz na łożyskach, ale jak mam dokręcić łożyska aby było wszystko ok.

Tam jak odkręciłem na zwolnicy to kółko to widzę 2 śruby. Są one zabezpieczone taką podkładką zagiętą aby się niedokręcały. Czy na nich mam konfigurować łożyska?

:huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli mnie pamięć nie myli to są tam łożyska kulowe i nie da się ich dokręcić. Trzeba wymienić. Łożyska stożkowe są chyba dopiero w 330M.

 

Jedno łożysko to 6215, drugie 6212 i uszczelniacz nie wiem jaki bo w katalogu nie ma podanej numeracji.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tam w zwolnicach da się jakoś te koła zębate dociągnąć czy coś ? Bo kumpel mi tłumaczył ale jakoś tak po łebkach. Aby nie było tego luzu na kołach. Bo podniosłem i jest luz wyczuwalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdarza się że goni koło temu że te dwie śrubki popuszczą. Ale jeśli są dokręcone i jest luz to pomoże tylko wymiana łożysk.

 

http://allegro.pl/6215-2rs-lozysko-kulkowe-75x130x25-faktura-vat-i1641927060.html

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=%C5%82o%C5%BCysko+6212&category=0

 

Uszczelniacz pewno z 15 zeta.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma sprawy. Niestety chyba nie masz innej możliwości. Przyjemnego grzebania :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Panowie jest jakiś sposób na ściągnięcie piasty czy zostaje walenie młotem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

Musiałbyś mieć jakiś duży i mocny ściągacz, a najlepiej prasę wtedy obejdzie się bez młota :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18
Napisano (edytowany)

Ściągaczem chyba za bardzo nie da rady bo za co "zaprę" ściągacz? Jakieś inne sposoby może podgrzać? Dodam, że zwolnica nie ruszana raczej od nowości czyli 1972r. Pojawił się wyciek między pochwą a zwolnicą, poza tym coś nieźle rzęzi. Zacznę od wymiany łożysk i sprawdzenia stanu kół zębatych w zwolnicy.

Jeszcze jedno pytanie: jak wyjąć zwolnicę żeby półoś została w środku? Chodzi o prawe koło...

Edytowano przez pasiu66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pieniu    1

Panowie posłuchajcie wracałem z siewnikiem bo obsialiśmy pola u wujka no i prowadziłem 30 siewnik no i coś zaczęło stukać i to co raz bardziej zjechałem patrze koła dobrze i wgl jade dalej i co raz bardziej dojechałem do domu odpiołem siewnik i zdjołem koło łorzyska itp dobrze a okazało się ze obciążnik był odrkręcony na śrubie więc sprawdź obciążnik ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

Ściągaczem chyba za bardzo nie da rady bo za co "zaprę" ściągacz? Jakieś inne sposoby może podgrzać? Dodam, że zwolnica nie ruszana raczej od nowości czyli 1972r. Pojawił się wyciek między pochwą a zwolnicą, poza tym coś nieźle rzęzi. Zacznę od wymiany łożysk i sprawdzenia stanu kół zębatych w zwolnicy.

Jeszcze jedno pytanie: jak wyjąć zwolnicę żeby półoś została w środku? Chodzi o prawe koło...

Jak wyciek między pochwą a zwolnicą to najszybciej simering w pochwie do wymiany goni olej z tylnego mostu na zwolnice. To tego i tak będzie potrzeba wyjmowania półosi.

Co do zdejmowania zwolnicy bez wyjęcia półosi to jak zdejmiesz koło będziesz miał tam taki dekiel na 4 śruby odkręcasz go, pod spodem będziesz miał zabezpieczoną nakrętkę półosi. Odkręcasz ją luzujesz wszystkie śruby mocujące zwolnicę do pochwy(tył zwolnicy przekręci się na dół jak odkręcisz wszystkie śruby) i wtedy lekko odsuwasz zwolnicę od pochwy i jakimś klockiem drewnianym lub aluminiowym stukasz w czoło półosi tam gdzie miałeś nakrętkę i powinno schodzić ze półośka zostanie a zwolnica zejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Witam ponownie, mam pytanko: czy żeby wymienić uszczelniacz w pochwie trzeba ją ściągnąć? Coś słyszałem że można przez okienko od blokady tego dokonać ale mi się to nie bardzo widzi bo to okienko za duże nie jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

Kiedyś próbowałem przez to okienko, ale nic z tego nie wyszło. Dłoni nie dałem rady tam wsadzić, aby co kol wiek zrobić. Więcej nerwów tylko stracisz... szybciej odkręcić pochwę i zrobić to porządnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Wtam wszystkich

Mam pewien problem sam nie wiem kiedy sie pojawil dokladnie ale bylo to mozna powiedziec z dnia na dzien, a mianowicie przy jezdzie na 6 biegu i hamowaniu silnikiem strasznie cos rzęzi, huczy w skrzyni, moscie lub zwolnicy z tym ze bardziej dochodzi to wasnie od zwolnicy z lewej strony. Dzis to rozebralem a mainowicie wyjelem cala piaste z pochwy z tym wielkim kolem zebatym 2 lozyska i wszystko wydaje sie byc w porzadku , lozyska dobre nie rozwalone tryby frezy cale ale juz nie skaldalem bo sie noc zrobila. Moze ktos mail taki przypadek ? i wie co to moze byc? bo nie chce niepotrzebnie calego ciapka rozbierac a nie znalesc przyczyny tak jak dzis. Dodam jeszcze ze te dziwne dziwieki dochodza tylko przy hamowaniu silnikiem na 6 biegu czasem tez na 5 jak hamuje ale mniej donośne. M-ki zawsze maily te skrzynie glosniejsze od zwyklych i te zwolnice ale nigdy tak nie bylo. Ten dzwiek jest straszny jak by sie cos mielilo tluklo tam. Ciagnik ma 1750 mtg od nowosci u mnie wiec pewne. Po za tym jezdzi normalnie wszystkie biegi wchodza nic nie szarpie nie stuka przy normalnej jezdzie. Co moglo sie stac ? Licze na wasza pomoc :)

podam jeszcze gg 9530538 jak by ktos chcial napisac bede bardzo wdzieczny :)

pozdrawiam wszystkich :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

Witam

prawdopodobnie nakrętka ci się poluzowała kole talerzowym

 

pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

jak sie do tego dostac ? domyslam sie ze trzeba podnosnik caly zwalac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2
Napisano (edytowany)

dokładnie podnosnik trzeba zwalić wes jakis pręt w ręce i podwadz tryb atakujący jak będzie luz wzdłużny to będzie nakrętka

Edytowano przez Scarface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

trzeba olej spuszczac czy da sie ten temat zalatwic bez tego zabiegu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

jak podnosnik zwalac to nie trzeba jak będziesz miał zwalony to oblukaj wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

wiem bo podnosnik juz zwalalem kiedys. Ale zastanawiam sie czy cos zobacze tam bez spuszczenia oleju ale to juz nie problem. Dziekuje ze mnie nakierowaliscie na cel. W poniedzialek zobacze co tam slychac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez perkins3382
      witam czy do wymiany łożyska piasty tylnej zwolnicy w c330 trzeba ściągać zwolnice
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj