Skocz do zawartości
wasyl75

Stukanie/zgrzytanie w tylnych kołach c330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
wasyl75    0

panowie,moze mi ktoś pomóc,puka mi w prawym kole jak ruszam do przodu lub do tylu ,ale tylko jak ruszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

pewnie masz luz na kołach zębatych ewentualnie na łożyskach ,a wczsie jazdy przy zwolnieniu lub przyśpieszeniu szczegolnie gwałtownych nic nie słychać ? Weź lewarek do góry i kręć kołem z wyczuciem w tę i nazad i jeszcze poruszaj na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasyl75    0

w czasie jazdy to słychac ,taki klekot,ale to juz pare lat,byłem u mechanika a nic z tym nie zrobił tylko atak skrecił i wżioł1200zl.powiedział ze to zwolnice, ate łożyska czy koła zebate to w zwolnicy,bo ktoś powiedział jeszcze ,że to może byc blokada,że ni rozłacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ValtraN82    0

U mnie ostatnio też "coś" zaczęło pukać. Okazało się, że to "coś" to była niedokręcona ta gwiazda wewnątrz felgi ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio88    0

więc jak w temacie, tak na słuch i oko stwierdziliśmy z tatą że co pełen obrót 360 stopni coś gruchnie w tylnym prawym kole (tak jakby coś o coś zachaczyło i przeskoczyło) po rozebraniu okazało się że wszystkie łóżyska są całe, (podejżewaliśmy że się łożyska po prostu rozsypały) zero luzu na zębach i nie znaleźliśmy przyczyny. A tak głupio troche składać nic nie robiąc, co o tym myslicie, co może być przyczyną?

poza tym dokuczliwym waleniem nie był odczuwalny żaden dyskomfort w czasie jazdy, tzn. kolo nie przychamowywało w tym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jakby przenosiło na prawą stronę od mechanizmu różnicowego. Półoś cała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

a odkręcałeś tą pokrywę z tyłu zwolnicy?? może duże koło zębate w zwolnicy na ułamany/uszkodzony ząb? bo to, że jest to słyszalne co 360 stopni na to wskazuje,

 

podobny objaw daje popuszczona obręcz koła, jak kolega pisze wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kevin25    158

ja miałem to samo w mojej 330 z 76roku tez mi cos strzelało w parwym kole okazlo sie ze poszły sie walic lozyska w zwojnicy co spowodowało uszkodzenie jednego zabka zwojnicy. Jezdziłem jakies dwa lata z tym pukaniem w kole :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

U mnie w 330 pękła gwiazda od felgi i tak strzelało na prostej drodze a głównie na zakrętach. Obejrzyj to dokładnie, może gdzieś jest pęknięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

U mnie w T25 się urwały 2 ucha od tarczy i był hałas tylko pytanie czy jak masz na lewarku to ci hałasuje?? bo na lewarku nie może bvyć obręcz, to cos w srodku wtedy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1477

ja tez uwazam , ze to moze byc luz na srubach mocujących gwiazde do obręczy :)

sprawdż to , spróbuj dokrecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Tak jak radzi @UrsusCzesio możesz spróbować go na lewarkach podnieść i wtedy się przekonasz, u mnie najczęściej na zakrętach trzeszczało bo się poluzowały śruby i w końcu gwiazda popękała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio88    0

mam go na lewarku ze zwalonym kołem i nadal coś puka będzie czas to się go rozbierze dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

jak już tyle zrobiłeś to spuść olej i odkręć tą pokrywę z tyłu zwolnicy, ja stawiam na koło zębate,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crisgood    0
proponuję sprawdzić dokrecenie gwiazdy do felgi i sama felgę czy nie jest gdzieś pęknieta ;)

ja wlasnie tak mialem jak pisze kolega wymienilem lozyska i dalej stukalo a byla tylko sruba popuszczona przy feldze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
jak już tyle zrobiłeś to spuść olej i odkręć tą pokrywę z tyłu zwolnicy, ja stawiam na koło zębate,

W pierwszym poście napisał, że koła zębate całe. Wygląda, że to o czym pisałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar11    0

witam posiadam ciagnik c 330 z 1981 r. ciagnik zostal kupiony na jesieni jedyny problem jaki posiada to to ze podczas ruszania co z prawej strony stuka tak jakby przeskakiwalo i bardzo szarpie , wiec wymienilem cala prawa strone czyli łozyska zebatke mala ita dua pol oske i nadal ten sam problem , a najgorzej przeskakuje jak zmieniam biega z 4 na 5 i 5 na 6 co moze byc przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

a na pewno w zwolnicy a łożyska wchodzą ciasno nie ma żadnych nadmiernych luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mielismy tem sam problem ale co sie okazalo trzeba bylo kolo dokreic dobrze bo nie byly dokrecane od wyjscia z fabryki ale to raczej nie to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar11    0

lozyska wchodza ciasno i nie ma zadnych luzow podobno moze byc to tez sprzeglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Szarpanie to wina sprzęgła , a za stukanie odpowiada luz na w mechanizmie różnicowym , jeżeli wymieniłeś wszystko w zwolnicy to tylko to pozostaje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karol199012
      witam mam pytanie zastanawiam się nad montażem mostu do 28 od c330. Co polecacie ?? gdzie coś takiego mogę dostać używane dobre ?? bo nowe to koszt kilku tysięcy a na to mnie nie stać . 
    • Przez zbych
      Koledzy potrzebuję pomocy ponieważ nie wiem jak się zabrać za naprawę wycieku, a mianowicie od jakiegoś czasu poci mi się cała "pochwa" pod akumulatorem. Zdjąłem akumulator i zauważyłem, że w pochwie jest olej, a chyba nie powinno go tam być. Jesli ktoś to robił to proszę o pomoc jak po kolei się zabrać za naprawę tej awarii i na co ewentualnie uważać i czy jeśli tego jeszcze nie robiłem to zabierać się za to czy lepiej dać to jakiemuś mechanikowi??? Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez bartek33073
      Witam
      Od pewnego czasu w mojej "trzydziestce" strasznie wycieka olej z pod zwolnic w czasie jazdy, w rezultacie nie mam już prawie hamulcy, i całe tylne koła są w oleju... Mam pytanie, może ktoś już miał podobny problem i może mi doradzić jak będzie łatwiej, zdjąć same zwolnice? czy zrzucić od razu całe pochwy i nabić uszczelniacze od wewnątrz ?
      Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki.
      Pozdrawiam
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez kurtz
      Czołem!!! Chciałem sobie zamontować zaczep do przyczepki samochodowej do C-328 bo często gęsto mam do przewiezienia jakieś duperele/kilka worków czy coś i muszę się wtedy uganiać z wozem, a mam w planie niebawem zakup przyczepki samochodowej. Mój wujek w c-330m ma zamontowaną na dolnym zaczepie kulkę do przyczepki, tylko że on w c-330m ma dolny zaczep a ja w c-328 nie... I raczej nie mam zamiaru go montować bo używany byłby tyle co do przyczepki. Znalazłem na olx kulkę do przykręcania do belki:
       
      https://www.olx.pl/oferta/kulka-zaczepu-belki-ciagnika-do-przyczepki-samochodowej-okazja-CID757-IDkllGs.html#60b7462062
       
      Tylko pytanie czy jest to bezpieczny montaż.... Bo przecież belka się kręci wokół własnej osi i zastanawiam się czy mi nie daj boże nie wyskoczy przyczepka jak się obróci belka...
      Czy miał ktoś z was coś takiego? Co o tym sądzicie?
×