Skocz do zawartości
wasyl75

Stukanie/zgrzytanie w tylnych kołach c330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
sebe1033    83

pewnie masz luz na kołach zębatych ewentualnie na łożyskach ,a wczsie jazdy przy zwolnieniu lub przyśpieszeniu szczegolnie gwałtownych nic nie słychać ? Weź lewarek do góry i kręć kołem z wyczuciem w tę i nazad i jeszcze poruszaj na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasyl75    0

w czasie jazdy to słychac ,taki klekot,ale to juz pare lat,byłem u mechanika a nic z tym nie zrobił tylko atak skrecił i wżioł1200zl.powiedział ze to zwolnice, ate łożyska czy koła zebate to w zwolnicy,bo ktoś powiedział jeszcze ,że to może byc blokada,że ni rozłacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ValtraN82    0

U mnie ostatnio też "coś" zaczęło pukać. Okazało się, że to "coś" to była niedokręcona ta gwiazda wewnątrz felgi ^_^


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio88    0

więc jak w temacie, tak na słuch i oko stwierdziliśmy z tatą że co pełen obrót 360 stopni coś gruchnie w tylnym prawym kole (tak jakby coś o coś zachaczyło i przeskoczyło) po rozebraniu okazało się że wszystkie łóżyska są całe, (podejżewaliśmy że się łożyska po prostu rozsypały) zero luzu na zębach i nie znaleźliśmy przyczyny. A tak głupio troche składać nic nie robiąc, co o tym myslicie, co może być przyczyną?

poza tym dokuczliwym waleniem nie był odczuwalny żaden dyskomfort w czasie jazdy, tzn. kolo nie przychamowywało w tym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Jakby przenosiło na prawą stronę od mechanizmu różnicowego. Półoś cała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    6

proponuję sprawdzić dokrecenie gwiazdy do felgi i sama felgę czy nie jest gdzieś pęknieta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

a odkręcałeś tą pokrywę z tyłu zwolnicy?? może duże koło zębate w zwolnicy na ułamany/uszkodzony ząb? bo to, że jest to słyszalne co 360 stopni na to wskazuje,

 

podobny objaw daje popuszczona obręcz koła, jak kolega pisze wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kevin25    158

ja miałem to samo w mojej 330 z 76roku tez mi cos strzelało w parwym kole okazlo sie ze poszły sie walic lozyska w zwojnicy co spowodowało uszkodzenie jednego zabka zwojnicy. Jezdziłem jakies dwa lata z tym pukaniem w kole :)


JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

U mnie w 330 pękła gwiazda od felgi i tak strzelało na prostej drodze a głównie na zakrętach. Obejrzyj to dokładnie, może gdzieś jest pęknięte.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

U mnie w T25 się urwały 2 ucha od tarczy i był hałas tylko pytanie czy jak masz na lewarku to ci hałasuje?? bo na lewarku nie może bvyć obręcz, to cos w srodku wtedy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1877

ja tez uwazam , ze to moze byc luz na srubach mocujących gwiazde do obręczy :)

sprawdż to , spróbuj dokrecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Tak jak radzi @UrsusCzesio możesz spróbować go na lewarkach podnieść i wtedy się przekonasz, u mnie najczęściej na zakrętach trzeszczało bo się poluzowały śruby i w końcu gwiazda popękała.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio88    0

mam go na lewarku ze zwalonym kołem i nadal coś puka będzie czas to się go rozbierze dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

jak już tyle zrobiłeś to spuść olej i odkręć tą pokrywę z tyłu zwolnicy, ja stawiam na koło zębate,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Jeśli dalej puka to na pewno nie koło. Szukaj dalej, może to będzie tak jak pisze @raff24.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crisgood    0
proponuję sprawdzić dokrecenie gwiazdy do felgi i sama felgę czy nie jest gdzieś pęknieta ;)

ja wlasnie tak mialem jak pisze kolega wymienilem lozyska i dalej stukalo a byla tylko sruba popuszczona przy feldze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
jak już tyle zrobiłeś to spuść olej i odkręć tą pokrywę z tyłu zwolnicy, ja stawiam na koło zębate,

W pierwszym poście napisał, że koła zębate całe. Wygląda, że to o czym pisałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar11    0

witam posiadam ciagnik c 330 z 1981 r. ciagnik zostal kupiony na jesieni jedyny problem jaki posiada to to ze podczas ruszania co z prawej strony stuka tak jakby przeskakiwalo i bardzo szarpie , wiec wymienilem cala prawa strone czyli łozyska zebatke mala ita dua pol oske i nadal ten sam problem , a najgorzej przeskakuje jak zmieniam biega z 4 na 5 i 5 na 6 co moze byc przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

a na pewno w zwolnicy a łożyska wchodzą ciasno nie ma żadnych nadmiernych luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mielismy tem sam problem ale co sie okazalo trzeba bylo kolo dokreic dobrze bo nie byly dokrecane od wyjscia z fabryki ale to raczej nie to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar11    0

lozyska wchodza ciasno i nie ma zadnych luzow podobno moze byc to tez sprzeglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

albo satelity w tylnym moście w koszu koła teależowego???

sprawdziłeś czy wsio OK ????


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Szarpanie to wina sprzęgła , a za stukanie odpowiada luz na w mechanizmie różnicowym , jeżeli wymieniłeś wszystko w zwolnicy to tylko to pozostaje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wiesiekkaciak
      Panowie, mam dylemat. Kupiłem używane felgi do C328 (bez gwiazd), które pasowało by wypiaskować i pomalować, żeby jakoś przyzwoicie wyglądały. Tyle że nowe w pobliskim sklepie idzie już kupić za 270 zł szt; wychodzi mi tu 140 zł różnicy na dwóch felgach. I teraz się zastanawiam czy warto  się bawić w odnawianie tamtych? Jaka jest trwałość tych nowych, jeślibym kupił nowe?
    • Przez wiesiekkaciak
      Pytanie jak w temacie. Orientuje się ktoś ile może ważyć felga/obręcz (bez gwiazdy) do C330? Pytam, bo chcę kupić takie i chciałem się rozeznać ile by kosztowała wysyłka.
    • Przez Webmaty
      Cześć,
       
      potrzebuję wymienić felgi w C-325, które są już pokrzywione. Niestety nie dostanę już nowych do tego modelu, jedynie do C-330.
      Z tego co widzę, to jest kompletnie inny rozstaw śrub i ciężarków w porównaniu do C-325.
       
      Czy jest możliwość przerobienia mostu tylnego/napędu/wymiana wałków tak by można było założyć felgi z C-330? Jeżeli tak, to co należałoby wymienić?
       
      Pozdrawiam
    • Przez sel
      Witam.Muszę zrobić remont tylnego mostu,zasadniczo wymiana łożysk na wałku atakującym.Jaki powinien być luz miedzy zębny przekładni?Próbowałem dokręcić nakrętkę na ataku,ale nie chce drgnąć.Wałek ma luz osiowy i wzdłużny podczas jazdy słychać huczenie mostu.Może ktoś robił i ma w pamięci dobre rady.
    • Przez UrsusC330mm
      Hej, mam taki problem od dłuższego czasu i mam wrażenie że to coraz bardziej narasta, Otóż sprawa wygląda tak że jak puszczam sprzęgło w c330 wbijając wsteczny albo 4 lub przy zmianie na 5 czy 6 to przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać taki stuk w zwolnicy i ciągnik jedzie dalej. Jak puszczę wolno żeby te tryby zdążyły się wolno zazębić to nie słychać tego. Nie wiem dokładnie od czego to bo podejrzewam kilka rzeczy ale jest to wkurzająca sprawa. Dodam że nie zawsze występuje w jednej zwolnicy, przy wstecznym zazwyczaj słychać to w prawym kole a przy biegach do przodu w lewym ale pewnie jest to uzależnione które koło w danym momencie będzie ciągło. Do tego wszystkiego jak się np orze czy nawet 6 się jedzie na całym gazie to jakoś dziwnie trzęsie ciągnikiem tak jakby coś nierówno pracowało albo miało luz i myśle że ma to coś wspólnego z tym stukiem przy ruszaniu. Może ktoś coś wie na ten temat, proszę o info
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.