Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Napisano (edytowany)

panowie kupiłem mf 6140 i moim zdaniem trochę za dużo mi pali.

wiosną spalił mi w pługu 3x35 ok 11l/h a jeździłem naprawdę delikatnie na biegach 2C i 2D miejscami 1D obroty 1500-1600.

 

teraz ostatnio postanowiłem go znów sprawdzić.

nalałem do pełna pod korek i po zrobieniu ok 11 mtg z baku ubyło 120litrów

a dodam ze pracowałem turem i to nie w ciężkiej robocie tylko cały czas na wolnych obrotach i jeszcze trochę w transporcie zestaw ważył ok 14ton.

 

czy to jest normalne spalanie czy coś jest nie tak

 

jaka może być przyczyna

 

dzwoniłem po znajomych mechanikach

i mam 3 powody

 

wtryski( inne końcówki, dodam ze w ciężkiej robocie nie puści nawet dymka0

dawka na pompie pompa lucas na elektrozaworze

lub coś z turbo tzn kręci się bo gwiżdy ale nie daje mocy ??

 

z tego co rozmawiałem ze znajomymi którzy mają podobne ciągnik spalanie powinno wynosić ok 8-9 litów

 

panowie pomocy niedługo sezon się zacznie a tu smok w garażu stoi

Edytowano przez szymonek5320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacyK    0

wiosną spalił mi w pługu 3x35 ok 11l/h-

a ile zaorałeś w tą godzinę? I jaką masz klasę ziemi?

Ja miałem kiedyś MF 3070 i też potrafił spalić swoje. Mówi się, że fergusony oszczędne więc myślę, że jakoś da się to naprawić.

A co do przyczyn to końcówki raczej nie, bo by kopcił.

Poza tym szybko jeździłeś w tym transporcie? Tam mógł swoje łyknąć, w instrukcji fortery mam napisane, że prędkość 40km/ha moge osiągnąć z tonażem do 11ton. W transporcie zawsze się więcej spali, jeszcze jak się lubo depnąć:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

na godzinę zaorałem ok 0,7 ha.

a w transporcie jeździłem heh do spodu obroty ok 2000- 2100. prędkość 30km/h bo szybciej się nie da.

klasa ziemi od III do IV ale akurat wtedy jak go sprawdzałem była IV kl i raczej lekka ziemia

Edytowano przez szymonek5320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    483
Napisano (edytowany)

Podejżewam, że z tych 120 l większość łyknoł w transporcie. Przy gazie na maks zużycie paliwa mocno wzrasta. Jak chcesz dokładnie sprawdzić kup trochę on. Zalej do pełna i dolewaj po poszczególnych pracach wtedy dokładnie zmierzysz w czym ile pali. W silniku póki co bym nie grzebał. maqsz za mały pług do tego ciągnika on ma 90 km to myśle że conajmniej 3x40 powinno być. Stąd spalanie 11 l na godzinę jeśli dobrze to zinterpretowałem.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak transport ok wierze bo czas mnie gonił i po 6-7ton było na przyczepach a w jedną stronę miałem ok 8 km.

pług fakt mały. nie wszystko od razu to pozostałość po zetorze 5320 planuje zakup 4 skiby i wtedy by miał 4x 35

 

narazie sprawdzę tylko końcówki wtrysków ale to jest najmniej podejrzane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacyK    0

To ci powiem, że nie jest aż tak straszne spalanie, ludzi często na AF piszą bzdury o spalaniu.

Moim zdaniem spalanie w orce powinno być plus minus 16l na 3 klasie. Na glince może wzrastać, ważny jest przede wszystkim odpowiedni dobór głębokości i to żeby ładnie przykryć pole. Spalanie też zależy od pługa, czy lekki czy ciężki. A i po wiec mi jeździłeś z klimą? Z nią też jest wyższe spalanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mam w nim klimy

ale w transporcie to może z 4godz a reszta w turze gdzie więcej perkotał niż pracował.

szczerze to liczyłem na mniejsze spalanie podczas kupna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacyK    0

Powiem tak... To jest ciągnik, to coś musi spalić. Trzeba oszczędzać i tyle, a do lekkich prac brać ciapka :)

To prawie nic nie pali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh do lekkich prac mam C355.(opryski, nawóz siewnik) a resztę mf.

 

ok zgadzam się ze musi palić ale nie tyle. moim zdaniem to za dużo na ten ciągnik.

fakt gdyby dostał po garach to ma prawo spalić ale nie miał kiedy się zmęczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacyK    0

Ale wiesz w tym transporcie trochę po tyłku dostał wiesz... obroty i wgl. Ale przy tym turku to nie mam pojęcia może faktycznie jest jakaś usterka, najlepiej porozmawiać z kimś kto ma taki sam model. I porównać może coś trzeba w nim wyregulować, myślę, że turbo jest dobre, bo nie zaczął by więcej palić a brakowało by mu mocy, końcówki też raczej nie bo by kopcił. Wydaje mi się, że może być to ten wtrysk, albo coś innego. Trzeba będzie pogrzebać w necie, też spróbuje coś porobić może popytam jakiś starych wyjadaczy fergusonów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wielkie. szukałem w necie i nikt nie potrafi mi podpowiedzieć.

ok transport zgadzam się ale właśnie w tym turze to trochę przesadził.

przecież niektórzy piszą ze mf spalanie ok 6l/h w prasie.

 

ale prawdy nie wie nikt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacyK    0

A na jakim jeździsz paliwie ?

Może na jakimś eco ?

Albo stacja z której tankujesz ma słabe paliwo?

Weź spróbuj raz go na orlenie zatankować i zobacz czy się zmniejszy spalanie !

Bo to są bardzo czułe silniki i spróbuj też filtr paliwa obejrzeć i ewentualnie wymienić.

Taki pomysł mi do głowy przyszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

heh paliwo tylko i wyłącznie orlen

a filtry paliwa wymienione, i filterek siatkowy który jest w pompie też wyczyszczony :D

 

 

panowie powiem tak

pojechałem ciągnikiem do znajomego mechanika i wyjęliśmy wtryski i leja. kupie nowe zobaczymy czy to coś pomoże

Edytowano przez szymonek5320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ecorol    0

heh paliwo tylko i wyłącznie orlen

a filtry paliwa wymienione, i filterek siatkowy który jest w pompie też wyczyszczony :D

 

 

panowie powiem tak

pojechałem ciągnikiem do znajomego mechanika i wyjęliśmy wtryski i leja. kupie nowe zobaczymy czy to coś pomoże

 

Ja jeszcze 2 zdania dot. mth i spalania. Jakoś wcześniej nie było okazji bo sucho, a teraz trochę lało i też nie za bardzo szło wjechać w pole. Moja czwórkę (6150) odpaliłem dokładnie o 16.40. Na liczniku mth była końcówka 210,4. Nim zapiąłem czwórkę zagonową i ustawiłem, po drodze wytargałem w sadzie korzeń i na polu byłem 5 po piątej. Kawałek 120m x 90m trochę pod górę, obroty 1500 - w porywach 1700, włączona 4-ka polowa na D z włączonym przodkiem. O 19.00 zgasiłem ciągnik na liczniku było 211,9. Znowu dolałem do pełna - wlazło 10,5l ropy. Co z tego wynika? 2h 20 min pracy wg zegarka, 1,5 mth wg licznika i 10,5 l spaliłem. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×