Zaloguj się, aby obserwować  
Nemesis

Pozycja kierownicy w Belarusie 1025

Polecane posty

Nemesis    0

Witam

Normalną rzeczą w belarusach jest to, że pozycja kierownicy się zmienia? Chodzi o to, że podczas jazdy prosto trzymam kierownicę w jednej pozycji. Po wykonanie kilku skrętów muszę zmienić ułożenie dłoni, ponieważ kierownica nie jest w tej samej pozycji. Krótko mówiąc nie da się jeździć trzymając kierownicę cały czas w tych samych miejscach.

 

Druga sprawa to licznik motogodzin. Wydaje mi się, że trochę za szybko bije motogodziny. Ciągnik chodził może w sumie 4-5h i przez ten czas nabił 6mth. W sumie działał praktycznie bez żadnego obciążenia. Jest nowy, więc była nauka jazdy, sprawdzanie jak działa skrzynia, itp.

 

btw. Wczoraj ciągnął około 4 tony i na jedynce z 4 zakresu ruszył bez żadnego problemu. Po sprawdzeniu bez żadnego obciążenia myślałem, że może być ciężko, ale jednak nie. W poniedziałek będzie trochę więcej do pociągnięcia, to zobaczę jak pójdzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154
Napisano (edytowany)

W nowych Belarusach z resztą jak w większości ciągników nie masz już mth tylko zwykłe godziny wystarczy zapłon miec włączony a zegar już liczy :lol:

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

Może Ci kierownica nie zaskoczyła i masz pomiędzy dwiema pozycjami i Ci chodzi do góry na dół a może zaciął się ten zatrzask ....


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Belarusy sa na orbitrolu i jesli skrecisz w prawo czy w lewo i przytrzymasz az bedzie slychac pompe zawor przepusci olej i kierownica juz bedzie w innej pozycji to jest normalne:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

pynczor nie o to mi chodzi.

Chodzi o to, że jak założę kulkę na kierownicę, to podczas jazdy prosto kulka będzie z lewej strony. Zrobię kilka skrętów kierownicą i teraz podczas jazdy prosto kulka będzie na dole lub u góry kierownicy. Znowu kilka skrętów i kulka będzie po prawej stronie podczas jazdy prosto. Nie jest tak jak w samochodach lub mechanicznym układzie kierowniczym, gdzie po założeniu kulki, niezależnie od ilości skrętów kulka podczas jazdy prosto będzie zawsze w tym samym miejscu, np. po lewej stronie. Nie wiem czy to jest normalne, czy może coś jest nie tak. Mi to w sumie jakoś bardzo nie przeszkadza gdy jeszcze nie ma kulki na kierownicy, ale ojca to bardzo denerwowało.

Jeśli jeszcze jest to niezrozumiałe, mogę to nawet narysować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

skoro masz 4 zakresy to masz skrzynię 24/12 ?? czy typową?? bo ja mam 1025 i mam 2 zakresy i na każym zakresie 2 prędkości do przodu i wsteczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiteam    1

pynczor nie o to mi chodzi.

Chodzi o to, że jak założę kulkę na kierownicę, to podczas jazdy prosto kulka będzie z lewej strony. Zrobię kilka skrętów kierownicą i teraz podczas jazdy prosto kulka będzie na dole lub u góry kierownicy. Znowu kilka skrętów i kulka będzie po prawej stronie podczas jazdy prosto. Nie jest tak jak w samochodach lub mechanicznym układzie kierowniczym, gdzie po założeniu kulki, niezależnie od ilości skrętów kulka podczas jazdy prosto będzie zawsze w tym samym miejscu, np. po lewej stronie. Nie wiem czy to jest normalne, czy może coś jest nie tak. Mi to w sumie jakoś bardzo nie przeszkadza gdy jeszcze nie ma kulki na kierownicy, ale ojca to bardzo denerwowało.

Jeśli jeszcze jest to niezrozumiałe, mogę to nawet narysować.

To jest normalne i nie masz się czym przejmować . Nie zakładaj kulki i nie będziesz tego zauważał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

crvx40, podczas niewielkich skrętów kierownica też zmienia położenie.

 

piotrb14, chyba źle się wyraziłem, skrzynia jest taką jak na poniższym rysunku, czyli jak dobrze rozumiem jest standardowa:

dsc02487v.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

kukiteam Jak to jest normalne to ok. Ciągnik będzie używany głównie w lesie, gdzie jest sporo kręcenia i w każdym naszym ciągniku są kulki. No trudno, jakoś się do tego człowiek chyba przyzwyczai :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

również mam taką samą srzynię :) wiem że z 4 wolnej na 1 szybką jest ciężko przeredukować szczególnie w wersjach .1.2 bo mają reduktor niesynchronizowany. i trzeba górki szukać żeby wykonać ten "manewr" z 15 tonami ładunku, a co do kierownicy to nie powinna latać ci góra dół, osobiście wyciągam ten szpindelek obok gaszenia ciagnika ( z czarną główką ) przeciągam kierownicę w daną pozycję i puszczam ten szpindelek ( kierownica jest sztywno na w określonej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

w tych belarusach jest coś takiego że jak jedziesz długo prosto to i tak powoli przekładasz ręce na kierownicy i odbijasz lekko w lewo, gdyż on samoczynnie powoli odbija w prawo


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

...co do kierownicy to nie powinna latać ci góra dół...

 

 

No i nie lata :) Moje pytanie dotyczyło innej pozycji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Mialem kiedys MTZ-a na orbitrolu i tez tak bylo ze kierownica zmieniala polozenie teraz mam ursusa 1014 i jest na polorbitrolu tzn orbitrol wspomaga serwo i jak przytrzymam w skrajnym polozeniu to tak mi sie zrobi a jesli tego nie zrobie to moge rok jezdzic i kierownica nie zmieni polozenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj