Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Nemesis

Pozycja kierownicy w Belarusie 1025

Polecane posty

Nemesis    0

Witam

Normalną rzeczą w belarusach jest to, że pozycja kierownicy się zmienia? Chodzi o to, że podczas jazdy prosto trzymam kierownicę w jednej pozycji. Po wykonanie kilku skrętów muszę zmienić ułożenie dłoni, ponieważ kierownica nie jest w tej samej pozycji. Krótko mówiąc nie da się jeździć trzymając kierownicę cały czas w tych samych miejscach.

 

Druga sprawa to licznik motogodzin. Wydaje mi się, że trochę za szybko bije motogodziny. Ciągnik chodził może w sumie 4-5h i przez ten czas nabił 6mth. W sumie działał praktycznie bez żadnego obciążenia. Jest nowy, więc była nauka jazdy, sprawdzanie jak działa skrzynia, itp.

 

btw. Wczoraj ciągnął około 4 tony i na jedynce z 4 zakresu ruszył bez żadnego problemu. Po sprawdzeniu bez żadnego obciążenia myślałem, że może być ciężko, ale jednak nie. W poniedziałek będzie trochę więcej do pociągnięcia, to zobaczę jak pójdzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114
Napisano (edytowany)

W nowych Belarusach z resztą jak w większości ciągników nie masz już mth tylko zwykłe godziny wystarczy zapłon miec włączony a zegar już liczy :lol:

Edytowano przez MgrLukash

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Może Ci kierownica nie zaskoczyła i masz pomiędzy dwiema pozycjami i Ci chodzi do góry na dół a może zaciął się ten zatrzask ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

crvx40    7

Belarusy sa na orbitrolu i jesli skrecisz w prawo czy w lewo i przytrzymasz az bedzie slychac pompe zawor przepusci olej i kierownica juz bedzie w innej pozycji to jest normalne:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

pynczor nie o to mi chodzi.

Chodzi o to, że jak założę kulkę na kierownicę, to podczas jazdy prosto kulka będzie z lewej strony. Zrobię kilka skrętów kierownicą i teraz podczas jazdy prosto kulka będzie na dole lub u góry kierownicy. Znowu kilka skrętów i kulka będzie po prawej stronie podczas jazdy prosto. Nie jest tak jak w samochodach lub mechanicznym układzie kierowniczym, gdzie po założeniu kulki, niezależnie od ilości skrętów kulka podczas jazdy prosto będzie zawsze w tym samym miejscu, np. po lewej stronie. Nie wiem czy to jest normalne, czy może coś jest nie tak. Mi to w sumie jakoś bardzo nie przeszkadza gdy jeszcze nie ma kulki na kierownicy, ale ojca to bardzo denerwowało.

Jeśli jeszcze jest to niezrozumiałe, mogę to nawet narysować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

skoro masz 4 zakresy to masz skrzynię 24/12 ?? czy typową?? bo ja mam 1025 i mam 2 zakresy i na każym zakresie 2 prędkości do przodu i wsteczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiteam    1

pynczor nie o to mi chodzi.

Chodzi o to, że jak założę kulkę na kierownicę, to podczas jazdy prosto kulka będzie z lewej strony. Zrobię kilka skrętów kierownicą i teraz podczas jazdy prosto kulka będzie na dole lub u góry kierownicy. Znowu kilka skrętów i kulka będzie po prawej stronie podczas jazdy prosto. Nie jest tak jak w samochodach lub mechanicznym układzie kierowniczym, gdzie po założeniu kulki, niezależnie od ilości skrętów kulka podczas jazdy prosto będzie zawsze w tym samym miejscu, np. po lewej stronie. Nie wiem czy to jest normalne, czy może coś jest nie tak. Mi to w sumie jakoś bardzo nie przeszkadza gdy jeszcze nie ma kulki na kierownicy, ale ojca to bardzo denerwowało.

Jeśli jeszcze jest to niezrozumiałe, mogę to nawet narysować.

To jest normalne i nie masz się czym przejmować . Nie zakładaj kulki i nie będziesz tego zauważał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

crvx40, podczas niewielkich skrętów kierownica też zmienia położenie.

 

piotrb14, chyba źle się wyraziłem, skrzynia jest taką jak na poniższym rysunku, czyli jak dobrze rozumiem jest standardowa:

dsc02487v.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

kukiteam Jak to jest normalne to ok. Ciągnik będzie używany głównie w lesie, gdzie jest sporo kręcenia i w każdym naszym ciągniku są kulki. No trudno, jakoś się do tego człowiek chyba przyzwyczai :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

również mam taką samą srzynię :) wiem że z 4 wolnej na 1 szybką jest ciężko przeredukować szczególnie w wersjach .1.2 bo mają reduktor niesynchronizowany. i trzeba górki szukać żeby wykonać ten "manewr" z 15 tonami ładunku, a co do kierownicy to nie powinna latać ci góra dół, osobiście wyciągam ten szpindelek obok gaszenia ciagnika ( z czarną główką ) przeciągam kierownicę w daną pozycję i puszczam ten szpindelek ( kierownica jest sztywno na w określonej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

w tych belarusach jest coś takiego że jak jedziesz długo prosto to i tak powoli przekładasz ręce na kierownicy i odbijasz lekko w lewo, gdyż on samoczynnie powoli odbija w prawo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

...co do kierownicy to nie powinna latać ci góra dół...

 

 

No i nie lata :) Moje pytanie dotyczyło innej pozycji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    7

Mialem kiedys MTZ-a na orbitrolu i tez tak bylo ze kierownica zmieniala polozenie teraz mam ursusa 1014 i jest na polorbitrolu tzn orbitrol wspomaga serwo i jak przytrzymam w skrajnym polozeniu to tak mi sie zrobi a jesli tego nie zrobie to moge rok jezdzic i kierownica nie zmieni polozenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×