Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Nemesis

Pozycja kierownicy w Belarusie 1025

Polecane posty

Nemesis    0

Witam

Normalną rzeczą w belarusach jest to, że pozycja kierownicy się zmienia? Chodzi o to, że podczas jazdy prosto trzymam kierownicę w jednej pozycji. Po wykonanie kilku skrętów muszę zmienić ułożenie dłoni, ponieważ kierownica nie jest w tej samej pozycji. Krótko mówiąc nie da się jeździć trzymając kierownicę cały czas w tych samych miejscach.

 

Druga sprawa to licznik motogodzin. Wydaje mi się, że trochę za szybko bije motogodziny. Ciągnik chodził może w sumie 4-5h i przez ten czas nabił 6mth. W sumie działał praktycznie bez żadnego obciążenia. Jest nowy, więc była nauka jazdy, sprawdzanie jak działa skrzynia, itp.

 

btw. Wczoraj ciągnął około 4 tony i na jedynce z 4 zakresu ruszył bez żadnego problemu. Po sprawdzeniu bez żadnego obciążenia myślałem, że może być ciężko, ale jednak nie. W poniedziałek będzie trochę więcej do pociągnięcia, to zobaczę jak pójdzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    125
Napisano (edytowany)

W nowych Belarusach z resztą jak w większości ciągników nie masz już mth tylko zwykłe godziny wystarczy zapłon miec włączony a zegar już liczy :lol:

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Może Ci kierownica nie zaskoczyła i masz pomiędzy dwiema pozycjami i Ci chodzi do góry na dół a może zaciął się ten zatrzask ....


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

crvx40    7

Belarusy sa na orbitrolu i jesli skrecisz w prawo czy w lewo i przytrzymasz az bedzie slychac pompe zawor przepusci olej i kierownica juz bedzie w innej pozycji to jest normalne:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

pynczor nie o to mi chodzi.

Chodzi o to, że jak założę kulkę na kierownicę, to podczas jazdy prosto kulka będzie z lewej strony. Zrobię kilka skrętów kierownicą i teraz podczas jazdy prosto kulka będzie na dole lub u góry kierownicy. Znowu kilka skrętów i kulka będzie po prawej stronie podczas jazdy prosto. Nie jest tak jak w samochodach lub mechanicznym układzie kierowniczym, gdzie po założeniu kulki, niezależnie od ilości skrętów kulka podczas jazdy prosto będzie zawsze w tym samym miejscu, np. po lewej stronie. Nie wiem czy to jest normalne, czy może coś jest nie tak. Mi to w sumie jakoś bardzo nie przeszkadza gdy jeszcze nie ma kulki na kierownicy, ale ojca to bardzo denerwowało.

Jeśli jeszcze jest to niezrozumiałe, mogę to nawet narysować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

skoro masz 4 zakresy to masz skrzynię 24/12 ?? czy typową?? bo ja mam 1025 i mam 2 zakresy i na każym zakresie 2 prędkości do przodu i wsteczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiteam    1

pynczor nie o to mi chodzi.

Chodzi o to, że jak założę kulkę na kierownicę, to podczas jazdy prosto kulka będzie z lewej strony. Zrobię kilka skrętów kierownicą i teraz podczas jazdy prosto kulka będzie na dole lub u góry kierownicy. Znowu kilka skrętów i kulka będzie po prawej stronie podczas jazdy prosto. Nie jest tak jak w samochodach lub mechanicznym układzie kierowniczym, gdzie po założeniu kulki, niezależnie od ilości skrętów kulka podczas jazdy prosto będzie zawsze w tym samym miejscu, np. po lewej stronie. Nie wiem czy to jest normalne, czy może coś jest nie tak. Mi to w sumie jakoś bardzo nie przeszkadza gdy jeszcze nie ma kulki na kierownicy, ale ojca to bardzo denerwowało.

Jeśli jeszcze jest to niezrozumiałe, mogę to nawet narysować.

To jest normalne i nie masz się czym przejmować . Nie zakładaj kulki i nie będziesz tego zauważał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

crvx40, podczas niewielkich skrętów kierownica też zmienia położenie.

 

piotrb14, chyba źle się wyraziłem, skrzynia jest taką jak na poniższym rysunku, czyli jak dobrze rozumiem jest standardowa:

dsc02487v.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

kukiteam Jak to jest normalne to ok. Ciągnik będzie używany głównie w lesie, gdzie jest sporo kręcenia i w każdym naszym ciągniku są kulki. No trudno, jakoś się do tego człowiek chyba przyzwyczai :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

również mam taką samą srzynię :) wiem że z 4 wolnej na 1 szybką jest ciężko przeredukować szczególnie w wersjach .1.2 bo mają reduktor niesynchronizowany. i trzeba górki szukać żeby wykonać ten "manewr" z 15 tonami ładunku, a co do kierownicy to nie powinna latać ci góra dół, osobiście wyciągam ten szpindelek obok gaszenia ciagnika ( z czarną główką ) przeciągam kierownicę w daną pozycję i puszczam ten szpindelek ( kierownica jest sztywno na w określonej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

w tych belarusach jest coś takiego że jak jedziesz długo prosto to i tak powoli przekładasz ręce na kierownicy i odbijasz lekko w lewo, gdyż on samoczynnie powoli odbija w prawo


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

...co do kierownicy to nie powinna latać ci góra dół...

 

 

No i nie lata :) Moje pytanie dotyczyło innej pozycji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    7

Mialem kiedys MTZ-a na orbitrolu i tez tak bylo ze kierownica zmieniala polozenie teraz mam ursusa 1014 i jest na polorbitrolu tzn orbitrol wspomaga serwo i jak przytrzymam w skrajnym polozeniu to tak mi sie zrobi a jesli tego nie zrobie to moge rok jezdzic i kierownica nie zmieni polozenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez TadzikC360
      Witam czy jest jakieś pokrętło do regulacji wysokości podnoszenia tylnich ramion w MTZ 82. z góry dzięki
    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
    • Przez ursusek94
      witam, podpiąłem do mtz pług 4x35 w celu sprawdzenia czy podnośnik trzyma, podniosłem i tak z pół godziny trzymał i zaczął powoli opadać, ale tym sie nie martwię, po jakimś czasie zauważyłem olej pod siłownikiem, co znaczy że cieknie pewnie na uszczelniaczu, co znaczy że musze wymieniać uszczelniacz? no i jeszcze olej cieknie dużo mocniej z pompy hydraulicznejz lewej strony, co sie dzieje, czy to jest normalne w mtz? jakiego oleju używacie do hydrauliki w swoich MTZ? zakładam nowy temat o hydraulice bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. proszę o szubką pomoc, bo zaraz w pole trzeba ruszać.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.