Skocz do zawartości
LukaszSZCZ999

Niemożliwa zmiana biegów głównych przy włączonym półbiegu

Polecane posty

Witam, mam 3065 od pół roku i wydawało mi się że już wszystko wiem a jednak... Jadąc na WYŁączonym półbiegu, biegi 1-4 wchodzą jak w masło podczas jazdy. Po włączeniu połówki (mój akurat jedzie wtedy wolniej)nie daje się zmieniać biegów ani w górę ani redukować, po prostu drążek nie wchodzi a przy mocniejszym pchnięciu dochodzi do zgrzytu. Na postoju można wrzucić, w czasie jazdy już nie, zupełnie jakby synchronizacji nie było. Dodam, że włączanie i wyłączanie połówki podczas jazdy jest bez problemu (reaguje normalnie). Z tego co sobie przypominam nie było takich zachowań wcześniej ( zresztą nie jestem pewny). Czy to normalne i po prostu wcześniej nie zwróciłem uwagi? Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

nie wiem co to moze byc moze synchronizator niewpuszcza a moze za male cisnienie w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

A czy to może być jakiś główny synchronizator? Przypuszczam że zmiana biegów głównych nie może być związana z ciśnieniem oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

a seria 30 nie ma hydraulicznych biegow?? ja mam tak tylko na 2 (3630) na wlaczonym polbiegu nie wchodzi mi 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie będę mówił nie bo naprawdę nie wiem... Wydaje mi się że wcześniej nie miałem z tym problemu... Zapytam inaczej. Czy przy prawidłowej pracy skrzyni wrzucanie biegów na półbiegu powinno odbywać się bezproblemowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

no tak bo to jest wzacniacz momentu to nie jest tak ze przezuca na inne tryby w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że problem powstał po odłączeniu węży od wspomagania i od blokady mostu przedniego. Po pierwszym odpaleniu mieliśmy problem z przesunięciem wajchy biegów w prawo, ale to szybko mija po minucie pracy silnika. Do odpowietrzania nie odkręcałem węży. Po prostu w polu pojeździłem na blokadzie żeby oleju nabrała a przy okazji usunęły się resztki powietrza. Po godzinie pracy biegi na włączonym półbiegu wchodzą jak w masło. Myślę że to właśnie zapowietrzenie układu było powodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×