Skocz do zawartości
Rafal8888

MTZ PROBLEM ZE ZMIANA BIEGÓW

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rafal8888    0

Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem w moim MTZ 80 jak zmieniam biegi to jest niesamowity zgrzyt dzieje się to zwłaszcza wtedy jak już trochę się rozgrzeje. Nieraz uda się zmienić bez zgrzytu, w takim przypadku jak jadę przykładowo na 6 i zatrzymuje się i jak wcisnę sprzęgło to pomiędzy zmiana biegów nie puszczam go tylko cały czas trzymam. Nie wiem czym to jest spowodowane może regulacja sprzęgła?<jak tak to w jaki sposób> może mało oleju w skrzyni. Z góry wielkie dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

To na pewno sprzęgło nie rozłącza. Skrzynia nie ma na to wpływu. Ustaw sprzęgło książkowo i jeśli nie jest uszkodzone to zmiana biegów musi się poprawić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    726

Sprawdz czy wszystkie łapki a są tylko trzy dotykają łożyska równocześnie a potem na cięgnie ustaw skok jałowy pedału na 25-40mm. Poszukam książki i podeślę zdjęcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

Odpowiedni olej w skrzyni jest?Możliwe że go nie ma albo jest nie taki jak powinien być skoro po rozgrzaniu tak się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    140

Może ci też hamulec na wałku sprzęgłowym nie działać...

U nas w MTZ80 pękła tarczka i spadła, i było to samo, musiałem wyczekiwać biegi. Teraz mamy rozpołowiony od roku, bo szukaliśmy wałka sprzęgłowego i w końcu dostaliśmy, ale od 50 i tam już tego hamulca nie ma...


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz1212    0

ja mam identyczny problem... na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo ładnie ale na rozgrzanym aż szkoda tych trybów tak zgrzytają przy wkładaniu biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    70

U mnie też to ostatnio było a że teraz ciągnik rozpołowiony to okazało się że ten hamulec wałka sprzęgłowego był rozkręcony. Mi to jakoś szczególnie nie przeszkadzało i chwilkę czekałem po wciśnięci sprzęgła żeby wbić bieg. Wkurzające było tylko to że ten wałek od hamulca strasznie skakał na większych obrotach. Zobaczymy co będzie po remoncie.

Czasem może wystarczyć regulacja sprzęgła i tego właśnie hamulca bo według książki powinno się to robić jednocześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Znajomu ma w mtz-cie dzwignie zmiany biegów z boku i mały problem. Na da się przeżucić z polowych na szosowe. Dzwignia wchodzi między te pozycje ale do przodu już nie idzie. Wszystkie biegi działają prawidłowo. Jeżeli ktoś spodkał się z takim problemem prosze o małe info na ten temat. Z góry dzięki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

ja tak miałem u mnie dzwignia po środku ,został na polowych i nie szło przeżucić na szosowe pod deklem jest taka listwa tam kulki i sprężynki blokada wodzików zadra weszła pod kulkę i zablokowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Nie mam pojęcia co u kumpla z tymi biegami bo to nowy ciagnik 2011. Jeśli nie ma tam jakiegoś patentu dziwnego, jakiejś np. blokady na czas transportu czy feleru łatwego do usunięcia bez rozbierania to pojedzie do serwisu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

kulka pewnie zablokowana i listwy nie przesunie tak jak bezpiecznik w c-360 musi amortyzować w skrzyni o wiór nie trudno ,tak miałem biegi normalnie były tylko na polowych został i nie było siły przeżucić ,jaką kolega ma skrzynie

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Z tego co pisał to 18/4. Posłałem mu linka do tematu na pewno przeczyta ale raczej sprawa oprze się o serwis. Nie ma co grzebać jak na gwarancji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rastafarmer
      Witam! Dzisiaj rano wlewałem wode do chłodzenia silnika i zauważyłem że weszło jej ponad 20 litrów... Widząc że nigdzie nie ucieka otworzyłem wlew oleju i było tam pełno wody razem z olejem. Przedostała się z kanałów wodnych do silnika, tylko jakim cudem jeśli woda była na noc zlewana do zera...? Może jakaś uszczelka puściła? Dwa dni temu jeździłem ruskiem i już wtedy była woda w oleju ponieważ nawet w przewodach olejowych jest pełno zmarzniętej wody z olejem... Co chłopaki o tym myślicie..? bo mnie już krew zalewa...
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez zwc18
      Witam panowie powiedzcie mi proszę jakie są rożnice poza cena. Posiadam Jumza i muszę zmienić alternator i ten z Jobsa kosztuje 239 zł średnio, a o takich samych parametrach do LTZ / T25 / MTZ są o około 50 / 60 zł tańsze. Czy różnica tkwi jedynie w kole ? 
    • Przez galoni
      Witam
       
      Znalazłem na allegro taki zestaw do wspomagania na orbitrol http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i1203511074.html
      Mam pytanie :
      -czy ktoś podobny zestaw zastosował u siebie?
      -czy to zda egzamin?
      -czy tam są wszystkie części jakie są potrzebne do MTZ-82? ( rocznik 90.)
    • Przez Sikorski127
      Coś mnie naleciało i poszedłem odkręcić śrube od spuszczania oleju patrze a tu wylatuje chyba z litr wody.Co może być czy poszła uszczelka pod głowicą czy tuleja pękła.?Dodam że na 2 akulumatorach niechce zapalić nawet nie przekręci.
×