Rafal8888

MTZ PROBLEM ZE ZMIANA BIEGÓW

Polecane posty

Rafal8888    0

Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem w moim MTZ 80 jak zmieniam biegi to jest niesamowity zgrzyt dzieje się to zwłaszcza wtedy jak już trochę się rozgrzeje. Nieraz uda się zmienić bez zgrzytu, w takim przypadku jak jadę przykładowo na 6 i zatrzymuje się i jak wcisnę sprzęgło to pomiędzy zmiana biegów nie puszczam go tylko cały czas trzymam. Nie wiem czym to jest spowodowane może regulacja sprzęgła?<jak tak to w jaki sposób> może mało oleju w skrzyni. Z góry wielkie dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To na pewno sprzęgło nie rozłącza. Skrzynia nie ma na to wpływu. Ustaw sprzęgło książkowo i jeśli nie jest uszkodzone to zmiana biegów musi się poprawić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdz czy wszystkie łapki a są tylko trzy dotykają łożyska równocześnie a potem na cięgnie ustaw skok jałowy pedału na 25-40mm. Poszukam książki i podeślę zdjęcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Odpowiedni olej w skrzyni jest?Możliwe że go nie ma albo jest nie taki jak powinien być skoro po rozgrzaniu tak się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Może ci też hamulec na wałku sprzęgłowym nie działać...

U nas w MTZ80 pękła tarczka i spadła, i było to samo, musiałem wyczekiwać biegi. Teraz mamy rozpołowiony od roku, bo szukaliśmy wałka sprzęgłowego i w końcu dostaliśmy, ale od 50 i tam już tego hamulca nie ma...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz1212    0

ja mam identyczny problem... na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo ładnie ale na rozgrzanym aż szkoda tych trybów tak zgrzytają przy wkładaniu biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie też to ostatnio było a że teraz ciągnik rozpołowiony to okazało się że ten hamulec wałka sprzęgłowego był rozkręcony. Mi to jakoś szczególnie nie przeszkadzało i chwilkę czekałem po wciśnięci sprzęgła żeby wbić bieg. Wkurzające było tylko to że ten wałek od hamulca strasznie skakał na większych obrotach. Zobaczymy co będzie po remoncie.

Czasem może wystarczyć regulacja sprzęgła i tego właśnie hamulca bo według książki powinno się to robić jednocześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Znajomu ma w mtz-cie dzwignie zmiany biegów z boku i mały problem. Na da się przeżucić z polowych na szosowe. Dzwignia wchodzi między te pozycje ale do przodu już nie idzie. Wszystkie biegi działają prawidłowo. Jeżeli ktoś spodkał się z takim problemem prosze o małe info na ten temat. Z góry dzięki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

ja tak miałem u mnie dzwignia po środku ,został na polowych i nie szło przeżucić na szosowe pod deklem jest taka listwa tam kulki i sprężynki blokada wodzików zadra weszła pod kulkę i zablokowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie mam pojęcia co u kumpla z tymi biegami bo to nowy ciagnik 2011. Jeśli nie ma tam jakiegoś patentu dziwnego, jakiejś np. blokady na czas transportu czy feleru łatwego do usunięcia bez rozbierania to pojedzie do serwisu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

kulka pewnie zablokowana i listwy nie przesunie tak jak bezpiecznik w c-360 musi amortyzować w skrzyni o wiór nie trudno ,tak miałem biegi normalnie były tylko na polowych został i nie było siły przeżucić ,jaką kolega ma skrzynie

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego co pisał to 18/4. Posłałem mu linka do tematu na pewno przeczyta ale raczej sprawa oprze się o serwis. Nie ma co grzebać jak na gwarancji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj