News
Zaloguj się, aby obserwować  
desperat19

przeciwwaga do tura i do odśnieżania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przeciwwaga
desperat19    0

witam wszystkich !

chciałbym wykonać sobie przeciwwagę do tura i do dociążania tyłu ciągnika podczas odśnieżania. proszę o porady,

 

1) ile powinno to ważyć

 

2)jakie wymiary

 

3)z czego

 

4)jak zamontować w niej mocowanie na lemiesz do odśnieżania tzn. żeby zepchnąć śnieg do tyły ( czyli prosty tylko jak zamocować to)

 

chciałbym również aby ten przeciwciężar został wyposażony w zaczep (często ludzi z zasp wyciągam) na jakiej wysokości go zrobić i jak?

 

zależy mi na tym aby było to zaczepiane na tylnim tuzie i na tym aby nie był on za bardzo wysunięty do tyłu (trochę łysawe opony narazie ) co za tym idzie lepsza przyczepność chyba

 

mile widziane zdjęcia...

 

ps. można by to zrobić żeby z wierzchu był beton a nie jakaś skrzynia i w niej beton ? ? ?

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188
Napisano (edytowany)

ja proponuję w beczkę po kapuście nalać żelbetonu albo zwykłego cementu z pospółką to powinno wystarczyć, a nie myślałeś nad założeniem łańcuchów na koła?? to dużo więcej by dało niż dociązenie

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
desperat19    0

ale to ma działać z także z turem ... czyli chodzi o to żeby przy pracy z turem tyłu nie podrywało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agromatik    244

Poszukaj w galerii w dziale wynalazki. Na pewno coś znajdziesz, a przynajmniej dowiesz się paru przydatnych rzeczy potrzebnych do wykonania takiej przeciwwagi.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    841

Miałem fotkę nawet z wymiarami w galerii ale akuratnie wczoraj ją usunąłem.

 

U siebie pospawałem sobie wieżyczkę i mocowanie do cięgieł(oś od starego wozu konnego) do tego dołożyłem trochę żelastwa.Zbiłem formę z desek i poszedł do niej dość wysoko procentowy beton.Kilka dni postało i gotowe.Tylko ja zrobiłem taki mały myk żeby nie obciążać podnośnika.Mianowicie przestawiam sobie na wałku podnośnika ramiona tak aby były wyżej i wtedy obciążniku można zapomnieć bo sobie spokojnie wisi nie obciążając pompywink.gif

 

Tylko jak będziesz robił to faktycznie zrób zaczep,zawsze to zaczepisz jakąś przyczepkę czy coś w tym stylu.Ja nie zrobiłem i teraz żałujęwink.gif

 

 

Na filmiku widać mój obciążnik.Może wydaje się nie duży ale opony ostro przysiadają.

 

Jak znajdę jakieś fotki to wrzucę i podam linkasmile.gif

 


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
desperat19    0

był bym bardzo wdzięczny. a proszę napisz mi jeszcze czy nie lepiej by było ja by on (obciążnik) był wyższy trochę niż dłuższy ? bo widać że koła przysiadają ale czy one są we właściwym miejscu dociążone tzn. na środku stykania się opony z ziemią ?? napisz jeszcze czy ta wieżyczka musi być bardzo mocna czy naprzykład z drutu żebrowanego może być ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    841

Możesz wzorować się na oryginalnych przeciwwagach do turówwink.gif One są chyba trochę bliżej tylnych kół.Mój jest dalej wysunięty bo tak jakoś wyszło(w razie czego można rzucić na niego jeszcze worek albo dwa pisaku i jeszcze lepiej dociąży a przy okazji zawsze to trochę lżej się skręca.Choć jak wiadomo obciążnik trochę wystaje i zestaw robi się dłuższy...

 

Z drutu żebrowanego to nawet szkoda robić...zaraz Ci się powygina.U mnie dałem wieżyczkę ze starych bron i do niej dospawałem jeszcze różne żelastwo żeby beton lepiej wszystko trzymał.Mam do niej przyspawany hak i zawsze za niego wyciągam samochody i jeszcze nic się nie wygięło ani nie urwałosmile.gif

 

Fotki zrobię bo za nie długo będę rozpychał ziemię to będzie okazjawink.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    841

Kolego podaj maila to wyślę Ci fotki bo kilka znalazłem.Wymiary podam jutro bo dzisiaj zapomniałem na śmierć.

 

Przepraszam że tak długo musiałeś czekaćwink.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

wlej płynu do opon, u mnie podobno tak jest, gościu co mi sprzedawał zetora tak mówił, musisz podjechać traktorem tak, aby u kół wentle były u góry


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    841

Kolego fotki wysłałem.Sprawdź czy doszływink.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    841

Oryginalnej nie znam.Swojej podamwink.gif Sorry że musiałeś tyle czekać ale ostatnio tyle na głowie że ciężko wszystko spamiętać.


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    841

Przepraszam Kolego ale na śmierć zapomniałem o tych wymiarach.Przed chwilą zmierzyłem.

 

Długość 75cm

Szerokość 69cm

Wysokość 35cm

 

Jeśli będziesz coś potrzebował tym razem odpowiedź będzie ekspresowawink.gifbiggrin.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcink2807    0

Witam.

Mam pytanie ile powinna ważyć przeciwwaga do ciągnika klasy 100 KM i ładowaczem czołowym który podnosi 1800 kg.

Przymierzam sie do zrobienia takiego jak PROROK, ale zastanawiam sie nad materiałem,sposobem mocowania do TUZ oraz z jakiego materiału to zrobic aby było solidnie i nie drogo.

Zastanawiałem sie nad starą beczką po oleju (200 l) żeby przyspawać do niej wieżyczke i poprzeczny wałem na ramiona do TUZ.

Proszę o poradę.

Pozdrawiam.

Edytowano przez marcink2807

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Jaacenty
      Witam wszytskich. Nie wiem czy w dobrym miejscu zakładam post ale jest to mój pierwszy
       
      Sprawa wygląda tak.
      Buduję talerzówkę kompaktową (typu Unia Ares TL) do ciągnika Ursus c 4011.
      Mam pytanie odnośnie jej szerokości a dokładnie liczby talerzy. Początkowo zakładałem, że talerzówka ta bedzie miała 16 talerzy 460 mm. ( szerokość robocza w takim układzie to 2 metry)
      Jednak patrząc na zapotrzebowanie mocy na stronie Unii i obliczeniu potrzebnej mocy zdecydowałem się że zamontuje jednak 14 talerzy (w takim układzie szerokość robocza wynosi 1.76 metra). Zbudowałem ramę pod 14 talerzy i cały czas się zastanawiam czy dobrze zrobiłem i czy może jeszcze tego nie przerobić jednak na te 16 talerzy. Ale nie mam pojecia czy z tymi 16 ciągnik nie bedzie miał za ciężko.
      Z drugiej strony 1.76 metra to mniej niż ciągnik ma szerokości i sam już nie wiem jaką decyzję mam podjąć.
       
      Na forach i na YouTube jest pare c 4011 które ciągają talerzówki z 16, 18 czy 20 talerzami ale są to talerzówki typu Unia CUT L, w których talerze są inaczej i pod innym kątem zamontowane ale nie wiem czy to robi dużą różnice.
       
      Koledzy pomóżcie!!!!
    • Przez franky69
      Witam,jak w temacie przyszedł mi do głowy pomysł, żeby zrobić na własne potrzeby, podwozie do wymiennej zabudowy. Posiada ktoś takowy sprzęt, bo mam potrzebę rozwiązać problem nr jeden, a mianowicie jak najprościej zrobić patent na samą wymiane, czy coś w rodzaju siłowników unoszących zabudowę, czy zawieszenie osi hydrauliczne,a może podpory. Jakieś pomysły, to proszę pisać może stworzymy coś fajnego.
    • Przez Sitnepres
      Cześć. 
      Od jakiegoś czasu przymierzam się do założenia sadu na 1,5h polu, które nie było uprawiane od 30lat . Miałem niby kupować jakiś traktor. Ale z tego względu, że zajmuję się przetwórstwem drewna mam do dyspozycji ładowarkę teleskopową JCB 530-70. Naszła mnie myśl, że może w jakiś sposób można doposażyć ją o tylni TUZ a może i nawet WOM.
      Przesyłam zdjęcie tyłu ładowarki.

    • Przez JurekS
      Witajcie dzielni konstruktorzy sprzętów "made in stodoła" :lol: sami wiecie ze nowy chwytak do bel to spory wydatek, ale odrobina dobrych chęci i troche złomu wystarcza zeby zrobić sobie taki samemu (a przynajmniej taką mam nadzieje:P:P) tak czy inaczej chciałem się za coś takiego wziąć. Przeglądając oferty na allegro widze różne konstrukcje i wyposaazenie ( 1 lub 2 siłowniki) moje pytanie jest takie z czego podpasowac takei siłowniki i która konstrukcja wydaje sie najlepsza?? piszcie co radzicie:)
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam po głowie chodzi mi pomysł na zrobienie mikroładowarki przegubowej z niedużym silnikiem diesela od jakiegoś samochodu (np.golfa 2) i skruconych mostach od poloneza albo żuka. Mosty myślę napędzać napędem hydraulicznym to znaczy do silnika podepnę bezpośrednio pompę hydrauliczną (mam nową o wydajności 90 litrów na minute przy 3000 obrotach myślę że samochodowy silnik tyle rozwinie obrotów)puszczę to przez rożdzielacz i do silników hydraulicznych. I tu pojawia się problem jakie silniki zastosować do tego zeby dały radę napędząć cały pojazd na przykład podczas wypychania obornika czy nabierania ziemi łyżką i zeby osiągnąc chociaż prędkość max 10km/h, jak te silniki połączyc ze sobą równolegle czy moze szeregowe no i jak sterowac pretkościa tego pojazdu.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.