Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
desperat19

przeciwwaga do tura i do odśnieżania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przeciwwaga
desperat19    0

witam wszystkich !

chciałbym wykonać sobie przeciwwagę do tura i do dociążania tyłu ciągnika podczas odśnieżania. proszę o porady,

 

1) ile powinno to ważyć

 

2)jakie wymiary

 

3)z czego

 

4)jak zamontować w niej mocowanie na lemiesz do odśnieżania tzn. żeby zepchnąć śnieg do tyły ( czyli prosty tylko jak zamocować to)

 

chciałbym również aby ten przeciwciężar został wyposażony w zaczep (często ludzi z zasp wyciągam) na jakiej wysokości go zrobić i jak?

 

zależy mi na tym aby było to zaczepiane na tylnim tuzie i na tym aby nie był on za bardzo wysunięty do tyłu (trochę łysawe opony narazie ) co za tym idzie lepsza przyczepność chyba

 

mile widziane zdjęcia...

 

ps. można by to zrobić żeby z wierzchu był beton a nie jakaś skrzynia i w niej beton ? ? ?

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188
(edytowany)

ja proponuję w beczkę po kapuście nalać żelbetonu albo zwykłego cementu z pospółką to powinno wystarczyć, a nie myślałeś nad założeniem łańcuchów na koła?? to dużo więcej by dało niż dociązenie

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
desperat19    0

ale to ma działać z także z turem ... czyli chodzi o to żeby przy pracy z turem tyłu nie podrywało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agromatik    235

Poszukaj w galerii w dziale wynalazki. Na pewno coś znajdziesz, a przynajmniej dowiesz się paru przydatnych rzeczy potrzebnych do wykonania takiej przeciwwagi.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Miałem fotkę nawet z wymiarami w galerii ale akuratnie wczoraj ją usunąłem.

 

U siebie pospawałem sobie wieżyczkę i mocowanie do cięgieł(oś od starego wozu konnego) do tego dołożyłem trochę żelastwa.Zbiłem formę z desek i poszedł do niej dość wysoko procentowy beton.Kilka dni postało i gotowe.Tylko ja zrobiłem taki mały myk żeby nie obciążać podnośnika.Mianowicie przestawiam sobie na wałku podnośnika ramiona tak aby były wyżej i wtedy obciążniku można zapomnieć bo sobie spokojnie wisi nie obciążając pompywink.gif

 

Tylko jak będziesz robił to faktycznie zrób zaczep,zawsze to zaczepisz jakąś przyczepkę czy coś w tym stylu.Ja nie zrobiłem i teraz żałujęwink.gif

 

 

Na filmiku widać mój obciążnik.Może wydaje się nie duży ale opony ostro przysiadają.

 

Jak znajdę jakieś fotki to wrzucę i podam linkasmile.gif

 


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
desperat19    0

był bym bardzo wdzięczny. a proszę napisz mi jeszcze czy nie lepiej by było ja by on (obciążnik) był wyższy trochę niż dłuższy ? bo widać że koła przysiadają ale czy one są we właściwym miejscu dociążone tzn. na środku stykania się opony z ziemią ?? napisz jeszcze czy ta wieżyczka musi być bardzo mocna czy naprzykład z drutu żebrowanego może być ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Możesz wzorować się na oryginalnych przeciwwagach do turówwink.gif One są chyba trochę bliżej tylnych kół.Mój jest dalej wysunięty bo tak jakoś wyszło(w razie czego można rzucić na niego jeszcze worek albo dwa pisaku i jeszcze lepiej dociąży a przy okazji zawsze to trochę lżej się skręca.Choć jak wiadomo obciążnik trochę wystaje i zestaw robi się dłuższy...

 

Z drutu żebrowanego to nawet szkoda robić...zaraz Ci się powygina.U mnie dałem wieżyczkę ze starych bron i do niej dospawałem jeszcze różne żelastwo żeby beton lepiej wszystko trzymał.Mam do niej przyspawany hak i zawsze za niego wyciągam samochody i jeszcze nic się nie wygięło ani nie urwałosmile.gif

 

Fotki zrobię bo za nie długo będę rozpychał ziemię to będzie okazjawink.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
desperat19    0

z niecierpliwością czekam na fotki a ile waży org. przeciwwaga i jakie ma wymiary ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Kolego podaj maila to wyślę Ci fotki bo kilka znalazłem.Wymiary podam jutro bo dzisiaj zapomniałem na śmierć.

 

Przepraszam że tak długo musiałeś czekaćwink.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

wlej płynu do opon, u mnie podobno tak jest, gościu co mi sprzedawał zetora tak mówił, musisz podjechać traktorem tak, aby u kół wentle były u góry


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Kolego fotki wysłałem.Sprawdź czy doszływink.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
desperat19    0

doszły :D wielkie dzięki proszę jeszcze tylko o wymiary oryginalnej przeciwwagi i o wymiary twojej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Oryginalnej nie znam.Swojej podamwink.gif Sorry że musiałeś tyle czekać ale ostatnio tyle na głowie że ciężko wszystko spamiętać.


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Przepraszam Kolego ale na śmierć zapomniałem o tych wymiarach.Przed chwilą zmierzyłem.

 

Długość 75cm

Szerokość 69cm

Wysokość 35cm

 

Jeśli będziesz coś potrzebował tym razem odpowiedź będzie ekspresowawink.gifbiggrin.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcink2807    0
(edytowany)

Witam.

Mam pytanie ile powinna ważyć przeciwwaga do ciągnika klasy 100 KM i ładowaczem czołowym który podnosi 1800 kg.

Przymierzam sie do zrobienia takiego jak PROROK, ale zastanawiam sie nad materiałem,sposobem mocowania do TUZ oraz z jakiego materiału to zrobic aby było solidnie i nie drogo.

Zastanawiałem sie nad starą beczką po oleju (200 l) żeby przyspawać do niej wieżyczke i poprzeczny wałem na ramiona do TUZ.

Proszę o poradę.

Pozdrawiam.

Edytowano przez marcink2807

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.