Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
husqvarna

Świece żarowe. C-330. Nowa instalacja. Problem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
husqvarna    0

Cześć,

Wymieniłem wiązkę elektryczną w c330.

I w zasadzie wszystko działa ok.

Oprócz świec żarowych.

Tzn. w położeniu 1 przełącznika świec / rozrusznika, nie świeci się kontrolka świec.

W położeniu 2 w czasie rozruchu (gdy włączy się rozrusznik) kontrolka zaświeca się.

Nie wiem czy dobrze odczytuję schemat:

-zacisk 54 stacyjki łączy się z zaciskiem 15/54 w przełączniku świec-rozrusznika.

-dodatkowo widzę na schemacie połączenie zacisku 54 stacyjki z bezpiecznikiem nr 6.

Tylko gdy tak łączę to stacyjka świeci się (jest włączona) niezależnie od położenia kluczyka.

Gdy nie ma połączenia z tym bezpiecznikiem to stacyjka działa normalnie.

Ale w obu przypadkach nie działa kontrolka żarowych w położeniu 1.

Czy jest jakichś prosty sposób na sprawdzenie świec żarowych ?

Co może być powodem że nie działają mi żarowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

A sprawdzałęś, czy one nie zapalają kontrolki, a one sie grzeją czy one wogóle się nie rozgrzewają ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do autora: połączenia masz wykonane prawidłowo. Tak jak piszesz zacisk 54 stacyjki do zacisku 54 przełącznika świece/rozruch, oraz z zacisku 54 stacyjki do bezpiecznika nr 5 i 6. Sprawdź czy masz prawidłowo podłączoną kontrolkę świec , oraz czy stacyjka jest sprawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    203

Działanie świecy żarowej najlepiej sprawdzić podłączając bezpośrednio napięcie,albo omomierzem.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
husqvarna    0
(edytowany)

Wymieniając wiązkę elektryczną wymieniłem na nowy także włącznik rozrusznika/świec żarowych i stacyjkę.

Ten nowy włącznik wytrzymał kilka dni.

Przy próbie kolejnego odpalenia urwała się w nim sprężyna powodując chyba w tym przełączniku zwarcie objawiające się tym że rozrusznika nie można było wyłączyć.

Dobrze że zamontowałem sobie dodatkowo tzw. wyłącznik masy i dzięki niemu dopiero udało się "opanować sytuację".

Stary włącznik i stacyjka wytrzymały dobrych kilkanaście lat.

A ten ...kilka dni.

Teraz muszę jeszcze raz kupić włącznik i stacyjkę.

____

 

Aktualizuję post by podać przyczynę niesprawności:

-włącznik świec/rozrusznika był uszkodzony.

Po wymianie na nowy (podobno polskiej prod.) wszystko działa ok.

Edytowano przez husqvarna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
husqvarna    0
(edytowany)

Odświeżam temat bo mam znowu problem:

-uszkodzeniu uległa tylna lewa lampa w C-330

-chwilowo ją wymontowałem by odizolować doprowadzone do niej przewody by się przypadkowo nie stykały i nie powodowały zwarć.

-problem polega na tym że teraz świecą mi się kontrolki zegarów bez względu na to czy kluczyk jest wciśnięty w stacyjkę czy wyjęty.

-ponadto przy próbie rozruchu gdy przekręcam przełącznik świec żarowych w położenie -->grzanie świec, to przepala się bezpiecznik od przerywacza kierunków, sygnału dźwiękowego itp.

-bez tego bezpiecznika kontrolki zegarów pala się tak jak trzeba czyli tylko po wciśnięciu kluczyka.

-nie działają kierunki bez względu czy ten bezp. jest czy go nie ma. (przed awarią lampy wsio było oki)

I teraz mam pytanie: czy może to oznaczać uszkodzenie stacyjki czy np. przerywacza kierunkowskazów ?

=========

Odłączyłem od instalacji przerywacz kierunkowskazów (elektroniczny od cinquecento) ale nadal problem występuje ten co opisany powyżej.

Czyli może być uszkodzona stacyjka ?

=========

Ponieważ nie mam miernika to próbuję podmienić każdy podzespół i tą drogą wyeliminować usterkę.

Dziś miałem możliwość podmiany sprawnej stacyjki.

I nic to nie dało objawy jak poprzednio.

Teraz muszę skołować od sąsiada sprawny przełącznik świece / rozruch.

Edytowano przez husqvarna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Posprawdzaj napięcia na poszczególnych wyjściach stacyjki i wszystko będziesz wiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      Nie dziala mi 1 kogut z 2 w kombajnie sa zalaczane 1 przyciskiem i bezpiecznik robi sie cieply po wlaczeniu co moze byc przyczyna od czego zaczac sprawdzic?
    • Przez lukus
      Pod koniec ostatniego sezonu przestały mi działać światła(główne reszta wszystko działa) w kombajnie. Sprawdziłem wszystkie kable wszystko i odkryłem ze w momecie kiedy podłączam kable do żarówek zanika prąd w kablach. Wie ktoś jak to rozwiązać lub co sie mogło stać?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.