SSaPeRR

Zerwany gwint na półosi w T-25

Polecane posty

SSaPeRR    0

Czy komuś z posiadaczy T25 zdarzyło się, że zerwało gwint na wale koła w władku??? Ja miałem w ciągu 10 lat już trzy razy taki przypadek. Dwa razy w orce i raz z przyczepą samozbierającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Miałem tak w C 360-3P w podorywce dobrze że koło nie wypadło wsadziliśmy nowy wał i już


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

kuzyn mial podobny przypadek we wladku....ale udalo sie zregenerowac....kupilismy nowa srube, wkrecilismy ja na pakuły(konopie) i jakis klej do gwintow...narazie 3 lata i jest dobrze...tylko srube musi byc dobrze dokrecona bo jak delikatnie dokrecisz to szkoda roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SSaPeRR    0

Myślałem że tylko ja mam takiego pecha. Ja oddałem wał do napawania i znajomy zrobił nowy gwint na wale o większym skoku- 3mm (oryginalnie jest chyba 1.8mm) No i jakoś się jeździ. Sprawdzam po każdej cięższej pracy czy niema luzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SSaPeRR    0

Będę często sprawdzał czy się robi luz. Jakby tak to pomyśle o kleju. Dzięki za podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej6131    0

Myślałem że tylko ja mam takiego pecha. Ja oddałem wał do napawania i znajomy zrobił nowy gwint na wale o większym skoku- 3mm (oryginalnie jest chyba 1.8mm) No i jakoś się jeździ. Sprawdzam po każdej cięższej pracy czy niema luzu.

Nie ma gwintu o skoku 1,8mm na wale koła tam jest gwint o skoku 1,5mm, można wykonać tzw. dziki gwint pogłębiając ten zerwany ale trzeba nową nakrętkę dopasować do tego co zostało zrobione na wale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

O jaki wał chodzi? O wał korbowy? Czy o półoś koła napędowego? Bo mi się zdarzyło urwać koło zamachowe na wale korbowym, ale tam mocowanie jest na o ile dobrze pamiętam na 6 śrub M12 i 2 kołki. Prawdopodobnie śruby się poluzowały podczas pracy z glebogryzarką na kamienistym polu. Wywierciłem kołki, kupiłem nowe śruby i kołki. Trzeba tylko uważać. Śruby i kołki tylko oryginalne. Zastępcze śruby jakie mieli w sklepie nie nadawały się - nie miały kołnierza, a kołki miały pasować od C-360, ale są za krótkie i mają inne pasowanie, są za luźne. Po skręceniu co prawda jest chyba minimalne bicie, bo sprzęgło nieco szarpie przy ruszaniu, ale już 2 lata jeździ i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SSaPeRR    0

Książkowo i katalogowo jest to wał koła. Półoś jest w ciągnikach w kórych niema zwolnic. Chyba dobrze pisze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No to wał koła mi się jeszcze nigdy nie urwał ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Nie chciało mi się zaglądać żeby sprawdzić jak się to nazywa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No to ja sprawdziłem w katalogu części i w instrukcji jak się to nazywa. Intuicja mnie nie zawiodła. W katalogu części ruscy to nazwali po prostu koło zębate, a w instrukcji oś tylnego koła. Nigdzie nie ma nic o osi wału. Nie wiem skąd się wzięło takie określenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

. Półoś jest w ciągnikach w kórych niema zwolnic. Chyba dobrze pisze?

Półoś także występuje w ciągnikach ze zwolnicami(kombajny też).

Przenosi napęd z mechanizmu różnicowego do zwolnic, na niej znajdują się bębny hamulcowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj