Skocz do zawartości
Siłacz

jakie firmy mają najlepsze siewniki do kukurydzy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Maja

wojtus    1

@tomach001 Mógłbyś dokładniej opisać jak go przerobiłeś? Tzn.Jakie kółka do wysiewu,oryginalne czy przewiercałeś otwory.Czy te kółko,które odgarnia ziarnka nie niszczy ich i jak zostało rozwiązana ilość wysiewu? Podejrzewam,że łańcuchy i zębatki zostały takie same jak do buraków,mam taki sam siewnik i chyba go przerobie bo rezygnuje z buraków. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomacha001    4

do wojtus mało co przerabiani jest ja mam napędzamy z dwóch kółek a jeszcze ważna informacja jak masz tarczki do wyseu buraków to to powiększ dziurki na taczkach więtarką wiertło użyj 12 daj gg to sie odzwe <_< :) :) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Balzak    2
Ja tam sieje siewnikiem Amazone D4.

 

A jaki robisz rozstaw między rządkami.? I jaką obsade nasion robisz na Ha???

 

 

Pozdrawiam Balzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



1rajdzik    14

nie masz problemów przy zbiorze bo u nas koleś zasiał podobnie poniżej 50 cm to dużo zostawało kolb na ziemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


niudizajn    11
mam takie małe pytanko do Ciebie - a ile wsypałeś ? możemy się domyślać że miałeś porcjowane worki ale ile ważyły to juz nie wiemy...

Worki miały po 19 kg , z HR Smolice - Bzura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Adik_ziel    3

z wujkiem widzieliśmy taką sieczkarnie na przedni tuz 2 rzędową miała zapotrzebowanie 80km na jdeną rajke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ginterpol    17

Unas mamy kvernelanda optimę NT 12-rzędowy do siewu bezpośrednigo. maszyna posiała ponad 1600ha przez 2 sezony buraków i kukurydzy wszystko z nawozem w rzędzie..i teraz rozgłądamy się za jeszcze jednym siewnikiem punktowym z podsiewaczem i uprawą przed siewem. na optimie nie widać zużycia i precyzja jest bardzo wysoka. tylko redlice trzeba wymieniać co około 500-600ha bo w rowku nie "kleszczy" się ziarno i precyzja spada. może ma ktoś jakieś doświadczenie z siewem w mulcz z uprawą w trakcie..

post-4320-1194794335_thumb.jpg

post-4320-1194806612_thumb.jpg

post-4320-1194806822_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


karol    2

tak się zastanawiam czytając ten temat... i mam dla Was pytanie, co prawda nie mam doczynienia z siewem kukurydzy ani buraków ale czy możnaby siać siewnikiem pneumatycznym fasolę szparagową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

deer    176
tak się zastanawiam czytając ten temat... i mam dla Was pytanie, co prawda nie mam doczynienia z siewem kukurydzy ani buraków ale czy możnaby siać siewnikiem pneumatycznym fasolę szparagową?

 

Jestem pewien że tak. A zapodaj jaka musi być obsad fasoli na ha. Najlepiej rozstawe rzędów i odległośc między nasionami w rzędzie. No i MTN fasoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol    2

rozstaw ok 65-75 cm między rzędami a w rzędzi ok 15-20 cm a co do MTN to nie mam pojęcia. Chodzi o bardzo precyzyjny siew myślę że pneumatyczny byłby dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

deer    176

Bez najmniejszego problemu, zasiałoby się fasolę, siewnikiem pneumatycznym podciśnieniowym, tylko tarcze z otworami 5,5 mm. Toby wychodziło gdzieś około 76 tys nasion na ha przy rozstawie rzędów 75 cm i odległości między nasionami ok 17,5 cm. Tylko kwestia operatora siewnika ^_^ .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol    2

trzeba po mału myśleć nad większą mechanizacją... i tak myślałem nad tym rozwiązaniem. Trochę się tego uprawia... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mariusz650    1
a czy siewnik mechaniczny z dozownikami nawozu jest dobry do siewu kukurydzy?

jakie są wasze opinie czy wogóle nie warto kupować siewnika mechanicznego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

deer    176
jakie są wasze opinie czy wogóle nie warto kupować siewnika mechanicznego

 

Świetny np horsch maistro RC ;) . I cena świetna :P . Ale jakbym siał trochę więcej kuku to bym go kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MACGYVER    0

Ja używam siewnika Monsema on jest bardzo dobry przez 4 lata obsiałem 950ha i nie wisdać sldu użytkowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


piootr    3

@mav czego omijac MONOSEMA ???

 

@1rajdzik zadowolony jesteś z tego siewnika co kupiłeś

 

 

pytam o Monosema bo mam do kupna za 11000 zł podobnego jak ten http://www.allegro.pl/item325983892_siewni..._kukurydzy.html , albo ten http://www.allegro.pl/item327837517_siewni...zy_monosem.html siewnik 6 rzędowy z podsiewaczem , do wymiany tulejki w tych metalowych kólkach dogniatających , warto za ta kase cos takiego kupić ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez trawek13
      Witam szukam ciekawego siewnika do kukurydzy dzis natknałem sie na siewnik firmy feldherr 
      Bedzie obsiewał ok 10ha rocznie i współpracował z c360 3p
      czy sa tu posiadacze takowego siewnika lub ktos kto wie cos na jego temat wartko go zakupic czy szukac czegos innego
      Podsyłam zdjecie (nie jest moja własnascia udostepniam je w celach podgladowych)

    • Przez zetor1111
      Witam. Interesuje sie zakupem siewnika do kukurydzy Becker Aeromat :lol: Z tego co widzę na allegro można za 7 tyś kupić niezły siewnik 4 rzędowy z nawozami w/w firmy Napiszcie opinnie na temat tego siewnika jak sie sprawuje i na co zwracać uwage przy zakupie siewnika do kukurydzy ??????? Jaki siewnik polecacie ????? Szczególnie chodzi mi o siewnik 4 rzędowy z nawozami i z którym współpracował by Ursus 3512 bo widziałem na AF tego Beckera z ferdkiem
    • Przez Wacek21
      W tym temacie piszcie na temat instrukcji lub tabel wysiewu do siewników punktowych
    • Przez Kamilek1
      Witam, ktory wg was jest lepszym jakosciowe siewnikiem? ceny zblizone, zastanawia mnie tylko dostepnosc czesci ?czy do Matermacca sa tak samo łatwo dostepna jest do Gaspardo? Diler Matermacca przekonuje mnie ze ich siewniki sa bardziej trwale i precyzyjne niz Gaspardo? ale czy to prawda a czy tylko proba zwiekszenia sprzedazy? Gaspardo jak wiadomo cieszy sie dobrą opinią.. ma ktos moze dowiadczenia z tymi siewnikami?
    • Przez klub1999
      Witam.Czy idzie kupić nowe tarcze wysiewające do tego siewnika??? a moze ktos to dorabiał???czekam na odpowiedz
       
×