Skocz do zawartości
Siłacz

jakie firmy mają najlepsze siewniki do kukurydzy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Maja
danielhaker    823

Kupując najtańszego Mepozeta http://allegro.pl/siewniki-siewnik-kukurydzy-burakow-meprozet-s-100-i2962037662.html dasz 14500.

Za siew zapłacisz komuś 450zł rocznie. Za 14,5tys masz darmowy siew przez 32 lata (cały czas dobrymi siewnikami bo jeśli jeden będzie już wypracowany to weźmiesz innego). Jeśli kupiłbyś nawet tego Meprozeta bez aplikatora do nawozów to doliczając zużyte paliwo zwróciłby się po 50 latach, a ten siewnik tyle nie wytrzyma.

Tak więc na 3ha siewnik jest nieopłacalny.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    24

Myślałem o jakimś za 3-6tyś ale macie racje,nawet nie chodzi o pieniądze tylko każdy sprzęt to dodadkowy kłopot(naprawy,smarowanie,garażowanie itp) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Snake    0

Czy ktoś wie czy siewniki Rau MXD do kukurydzy były podciśnieniowe czy nadciśnieniowe? Może ktoś miał do czynienia z takim siewnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbor222    0

Witam wszystkich. Chcemy kupić nowy siewnik do kukurydzy, poradżcie jak możecie co wybrać. Firmę raczej już wybraliśmy, ma być to Kuhn tylko jaki? Coś w stylu Maxima 2? Interesuje nas 6-cio rzędowy punktowy pneumatyczny z podsiewaczem nawozów. Siejemy głównie usługowo ale nie za dużo, ok. 150-200ha rocznie. Cena wiekszych problemów nie sprawia, chodzi o jakość i trwałość. Doradżcie jak możecie na co patrzeć przy zakupie. Dodam że ciągać go będzie Fendt 312 turbo, ziemie w naszych rejonach są raczej słabej klasy i różnej strukturze. Według was na jaki model zwrócić uwagę i co ma w nim być żeby to jakoś się zgrało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goralus19    0

Witam ma ktoś z was siewnik kleine z tymi łamanymi znacznikami bo mam do kupienia taki siewnik i potrzebował bym dokładne zdjęcie znacznika bo w siewniku ich brakuje i musze je dorobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

Witam potrzebuję opinii na temat siewnika kverneland accord 4sr . Chodzi mi o dokładność siewu , dostępność części oraz awaryjność .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sterydek    23

A czy ktos moze cos powiedziec o Gaspardo SP4? Cena ok 45tys brutto. Czy moze jakas inna firma tylko ze w podobnych pieniadzach, pomijajac calkowicie Meprozeta. Za Monosem powiedzieli mi wczoraj w Kielcach ok 35-40tys netto tylko nie pamietam modelu. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43

Witam Kolegów Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem siewnika do kukurydzy. Przez ponad 15 lat sialiśmy kukurydzę takim starym chyba węgierskim siewnikiem także każdy inny będzie na pewno lepszy.

Mam na oku trzy:

http://otomoto.pl/siewnik-do-kukurydzy-rau-monosem-becker-A287654.html

http://moto.allegro.pl/siewnik-do-kukurydzy-kongskilde-komp-6-teleskop-i3131022923.html

http://otomoto.pl/siewnik-do-kukurydzy-monosem-becker-rau-A287659.html

Szczególnie ten kongskilde mi się podoba ale boję się tego systemu do wysiewania nasion. Bo są trzy zbiornik na nasiona a 6 sekcji wysiewających. Czy któryś z Kolegów ma podobny bądź widział Go kiedyś w pracy na polu gdyż bardzo mi zależy na opinii kogoś kto miał styczność z tym siewnikiem. Będę wdzięczny za każda opinie i wskazówkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doktorek2    0

Koledzy mam pytania:

1 jaka jest różnica pomiędzy kołem oponowym a dwoma kołami metalowymi ugniatającymi za siewnikiem

2 co sądzicie o siewniku firmy lely pneumatycznym czy lepiej zakupić monosem (siewniki używane)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jar123    0

Witam wszystkich kupiłem Beckera 4 rzędowego z dozownikiem nawozu potrzebuje pomoc w ustawieniu i jakieś porady jak z nim się obchodzić . :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1992mf    9

Witam,

co sądzicie o siewniku kleine maxicorn? Mam takiego na oku, jest to siewnik mechaniczny.

Edytowano przez Pawel1992mf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gagatek    0
Napisano (edytowany)

Kleine maxicorn jest protoplastą siewnika Meprozet S100, te same rozwiązania a w pierwszych latach może nawet wzajemnie wymienne części, porównajcie zdjęcia w necie, niemiecka konstrukcja a polska cena:)

Edytowano przez gagatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K100    96

Zastanawiam sie nsd kupnem siewnika RAU MAXEM z 2001r zpodsiewaczem

co myslicie o tym sprzecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    218

Co sądzicie o siewniku meprozes s-100? Jak z dokładnością wysiewu zarówno ilości ziarna jak i nawozu? Są one awaryjne? Czy opłaca się kupić taki nowy siewnik na 10-12 ha kuku rocznie? Chyba że usługi by się może jeszcze jakieś trafiły.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

kolego lepiej za ta kase kup uzywany gaspardo lub monosema. jest w czym wybierac :) JA 3 lata temu w zimie kupiłęm 4 rzedowego gaspardo SP 520 z podsiewaczem rocznik około połowy lat 90 za 9,5tys. Zasiałem nim około 200ha w tym czasie bez awari poza zerwanym łancuchem napedowym. Swojeje tez sieje 3-6ha i reszta usługi w wolnym czasie. Meprozet to siewnik mechniczny wiec na precyzje bym nie liczył. A druga sprawa jak on jest wykonany i z jakich materiłow to daje duzo do myślenia :) Mój 20 letni wysiewa tyle nasion ile mu ustawie a nie ile sam sobie upodoba wysiac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    218

No waśnie. Te polskie sprzęty to nie wiadomo jakie są, nie wiadomo czy zaufać czy nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

A co w nich dziwnego? Na zdjęciu widzę tylko te pierwsze redlice co odgarniają bryły i kamienie przed redliczkami wysiewającymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BLV    10

Meptrozet za blisko wysewa nawóz przy ziarku co moze spowodowac spalenie ziarka. jesli chcesz dobry siewnkik to kup kongskilde bedziesz miał spokój na lata :)

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1222    2

A to kółeczko krol9 do czego służy bo widziałem taki siewnik ale nie miał tego kółeczka i tej redliczki odgarniającej bryły i kamienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez trawek13
      Witam szukam ciekawego siewnika do kukurydzy dzis natknałem sie na siewnik firmy feldherr 
      Bedzie obsiewał ok 10ha rocznie i współpracował z c360 3p
      czy sa tu posiadacze takowego siewnika lub ktos kto wie cos na jego temat wartko go zakupic czy szukac czegos innego
      Podsyłam zdjecie (nie jest moja własnascia udostepniam je w celach podgladowych)

    • Przez zetor1111
      Witam. Interesuje sie zakupem siewnika do kukurydzy Becker Aeromat :lol: Z tego co widzę na allegro można za 7 tyś kupić niezły siewnik 4 rzędowy z nawozami w/w firmy Napiszcie opinnie na temat tego siewnika jak sie sprawuje i na co zwracać uwage przy zakupie siewnika do kukurydzy ??????? Jaki siewnik polecacie ????? Szczególnie chodzi mi o siewnik 4 rzędowy z nawozami i z którym współpracował by Ursus 3512 bo widziałem na AF tego Beckera z ferdkiem
    • Przez Wacek21
      W tym temacie piszcie na temat instrukcji lub tabel wysiewu do siewników punktowych
    • Przez Kamilek1
      Witam, ktory wg was jest lepszym jakosciowe siewnikiem? ceny zblizone, zastanawia mnie tylko dostepnosc czesci ?czy do Matermacca sa tak samo łatwo dostepna jest do Gaspardo? Diler Matermacca przekonuje mnie ze ich siewniki sa bardziej trwale i precyzyjne niz Gaspardo? ale czy to prawda a czy tylko proba zwiekszenia sprzedazy? Gaspardo jak wiadomo cieszy sie dobrą opinią.. ma ktos moze dowiadczenia z tymi siewnikami?
    • Przez klub1999
      Witam.Czy idzie kupić nowe tarcze wysiewające do tego siewnika??? a moze ktos to dorabiał???czekam na odpowiedz
       
×