Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
crashi4

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych..

Polecane posty

crashi4    0

Witam chciałbym przedstawić swoje zdarzenie z tego tygodnia. Otóż jestem szczęsliwym posiadaczem 5314 z roku 1999. Ma dopiero 2300mth, ale jadąc z 10 tonami zboża wypadł mi przegub cylindra wspomagania..koła przednie stały się bezwładne i traktor uciekł mi do rowu- a przeczepa za mną. Dzięki Bogu miałem włączony przedni napęd i na polowym wstecznym wypchałem przód z rowu a przyczepa nie wysypała mi się. Ten przegub jest wkręcony w cylinder od wspomagania. Z tym że nie jest włożony z góry tylko z dołu ( coś na zasadzie targańca kosy u bizona). Jechałem powoli po polnej drodze, ale często woże 20 ton zboża po drogach publicznych. Gdyby taki numer sie stał to wypadek drogowy pewny. Przegub kosztuje około 80 zl. Pierwszą oznaką jego zużycia jest delikatne prawie niezauważalne "buksowanie" przednich kól. Kto ma podobnie radzę się za to zabrać zanim sobie narobi problemów. Ursus się ośmieszył w moich oczach.......co za matoł to tak skonstruował i nie przewidział że się to wyrobi. Zrobię im zdjęcie i wyśle do fabryki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

w zetorze 12145 i pochodnych drążek poprzeczny też ma przeguby zamocowane od dołu i też mi wypadł ale podczas kręcenia w miejscu w orce. Na szczęście :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

U mnie w 4512 przegub jest podobnie ale przez cały sezon było widać że łapie luzu i opuszcza sie drążek więc oczywiste że trzeba wymienić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

samex69    31

Czyli taki wniosek że potrzebne jest nie tylko dolewanie paliwa i sprawdzanie oleju ale co jakiś czas należy sprawdzić takie mechanizmy jak układ kierowniczy i hamulcowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Patrz nie pomyślałem że takie rzeczy mogą się stać. Jak będę miał okazję to sam w swoich maszynkach posprawdzam te części bo naprawdę strach przecież przy szybkości 20 km/h koła by stanęły momentalnie w poprzek i traktor na boku a jeszcze jak na jakiejś trasie z ładunkiem. !!! :( nie za ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

No czyli widzę że przykład już co niektórym doskonale znany.. troche głupstwo ze strony Ursusa.. zrobili coś dobrego jak jest nowe ale nie pomyśleli co będzie po latach i po zuzyciu. Właśnie w polu to nic jak mówicie ale jest lecisz 40-50 km/h po trasie z dużym ładunkiem to włos na głowie się jeży jak pomyślisz co może się stac.

Dzieki za zainteresowanie tematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

eee, co Ty piszesz?? Twoj ciagnik ma juz ponad 10 lat, troche pracuje, sam twierdzisz, ze duzo jezdzi w transporcie wiec co ma do tego fabryka?? :huh: przeiez po to sa czesci zamienne zeby to wymieniac. i tak dlugo wytrzymalo bez luzow. jakbys zadzwonil do fabryki z tym, ze po 10 latach (wedlug Ciebie z ich winy) wyrobil sie przegub to by Cie tam wysmiali na starcie. to jest w Twoim interesie dbac o ciagnik po gwarancji, z reszta na gwarancji tez. fabryka nie bedzie interesowala sie Twoim ciagnikiem po sprzedazy, tym bardziej nie zrobia niezniszczalnych czesci takich jak koncowki drazkow, tuleje, lozyska krzyzaki itp. nawet w takich ciagnikach jak JD, DF lub NH po kilkunastu latach trzeba wymieniac te czesci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

fabryka fabryką... ja wymieniałem w 4514 jakiś miesiąc temu ten przegub ale nie z tego ze wyleciał tylko już luz był, koła latały... i przy okazji wymieniłem te dwa przeguby co łączą oba koła drążkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pirell    0
Napisano (edytowany)

eee, co Ty piszesz?? Twoj ciagnik ma juz ponad 10 lat, troche pracuje, sam twierdzisz, ze duzo jezdzi w transporcie wiec co ma do tego fabryka?? :huh: przeiez po to sa czesci zamienne zeby to wymieniac. i tak dlugo wytrzymalo bez luzow. jakbys zadzwonil do fabryki z tym, ze po 10 latach (wedlug Ciebie z ich winy) wyrobil sie przegub to by Cie tam wysmiali na starcie. to jest w Twoim interesie dbac o ciagnik po gwarancji, z reszta na gwarancji tez. fabryka nie bedzie interesowala sie Twoim ciagnikiem po sprzedazy, tym bardziej nie zrobia niezniszczalnych czesci takich jak koncowki drazkow, tuleje, lozyska krzyzaki itp. nawet w takich ciagnikach jak JD, DF lub NH po kilkunastu latach trzeba wymieniac te czesci.

 

Tu nie chodzi o to że coś się zużywa bo to jest normalne, tylko o to że układ kierowniczy zużywając się powinien tak latać żeby się jeździć nie dało, a nie nagle się rozpadać. Przecież tu chodzi o to byś się nie zabił. Tak jak w zetorze 7245 nigdy takie coś mi się nie przytrafiło chodź był okres że był nieźle wyjeżdżony. A po drugie 2300 mth to jest śmieszna ilość jak na tak poważną awarię mój remont układu miał dopiero po 7000

Edytowano przez Pirell

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

a to fabryka wplywa na to czy zuzyta czesc bedzie miala luzy czy nie?? przeciez jak np. lozysko jest zuzyte to nie zawsze ma luzy, ale moze od razu sie rozpasc, zatrzec czy cos w tym stylu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    27

Wozisz po 20ton takim ciągnikiem? :blink:

Też jestem ciekawy ,czy to prawda?,bo 5314 może ciągnąć tylko 12 ton i to już z przyczepami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

Tu jest Wielkopolska i tu sie pracuje ;-)) 14 ton ładunku i około 6 przyczepy...no tak średnio ale tu lepsze rekordy bili...górek nie mamy więc się jedzie. Mniejsza o to..już nie boli mnie ze przegub się wylatał..to jest normalne..ale nie powinno być tak że nagle koła robią co chca. To powinno być inaczej zbudowane,,tak że w przypadku zniszczenia przegubu nie spowoduję wypadku..

 

 

Ilość mth śmieszna ale 25 ha i 3 ciągniki każdy od nowości więc nie ma co sie dziwić. To nie jest żadna poważna awaria jak napisał kolega wyżej bo jakoś na styk udało mi się to zgrzebać,związać i zjechać do domku. Tam wymieniłem część,..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

To sprawdz sobie jeszcze w samochodzi sworznie wachaczy bo jak nie dbasz to ludzi na drodze pozabijasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

Swat24 czy jak tam profil sobie opisałes mam wymienione i w aucie....u nas robią przeglądy...zmien sobie to logo bo "legia to stara ku....,,!!!!!!!! legia jeba...na jest!!!!!"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

Ty się nie denerwuj tylko zadbaj o sprzęt (bez urazy wiem że dbasz) ale nie zaszkodzi tu i uwdzie zajrzeć ;) zresztą nawet w instrukcji tak pisze (a sam mówisz ze auto Ci przeglądają a ciągnik :huh: )

 

ostatnio rozbierałem zwrotnice w ciągniku 4*4 i niby dokręciłem śruby a po robocie z m-c patrze a one poluźnione :huh:

 

zagadka jadąc w transporcie tez z przyczepą samozbierająca w ciągniku 4*4 czuć było że przednia oś coś lekko szarpie jakby przedni napęd załączony co było niedokręcone B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

Swat24 czy jak tam profil sobie opisałes mam wymienione i w aucie....u nas robią przeglądy...zmien sobie to logo bo "legia to stara ku....,,!!!!!!!! legia jeba...na jest!!!!!"

crashi4 czy jak tam profil sobie opisałes, łyknij melise bo ci żyłka pęknie a pioseneczki twoje świadczą tylko o twojej kulturze.

Edytowano przez swat24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Henius troche spokojniej. Nie chodzi o to że to się zepsuło normalna rzecz ale jak to jest zrobione! że rozwiązanie jest kretyńskie. O to chodzi że wsadzany jest od dołu. A mozna było zrobic od góry i choc by kierownica latała 90 stopni do domu dojedziesz a jak od dołu? Wypadnie i koniec i przy tak 40 km/h to jest wypadek murowany.

Edytowano przez UrsusCzesio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dominik_1211
      Witam
      Mam okazje kupic ursusa 5024 z 2006 r na komfortowej kabinie 12/4 liczba biegow. Z racij tego ze nie za bardzo moge namierzyc jakis opinii na ten temat dlatego zakladam nowy temat. Czy warto kupic taki ciagnik mam obecmie 4512 ale chcialbym zmienic na 5024. Co w porownanoi z 4512 zostalo zmienione? Jak ze spalanie i awaryjnoscia? Czy to keszcze produkcja ursusa czy jakis skladak?
       
      pozdrawiam
    • Przez rolkam72
      Witam.Myślę nad kupnem ciągnika i z kilku wytypowanych przezemnie jest właśnie ursus 4512. Piszcie proszę opinie na temat tego ciągnika. Chodzi mi o zakup ciągnika głównego do cięższych prac które by odciazyly c 360. Pisać wszystko na jego temat. Proszę również o własne sugestie czy zakup takiego ciągnika to dobry pomysł.
    • Przez lukaso111
      Tak jak w temacie interesuje mnie zakup agregatu talerzowego z chydropakiem i siewnik do tego. Mój traktor to ursus 5714 z turem. Nie wiem czy mój ursus podniesie tak owy skład ze zbożem w siewniku. Może ma ktoś podobny skład i mi pomoże. Z góry dzięki.
    • Przez Kamilukowiak
      Witam jestem posiadaczem ursusa 4514 i planuje kupić do niego tura. Mam w nim jedną pompę do hydrauliki i zastanawiam się  czy da on sobie radę przy oborniku lub w balotach z sianokiszonki. Czy będzie trzeba dokładać drugą  pompę ?
    • Przez YeLoN3
      Witam !!
       
      Mam problem z turem w 330 a dokladnie tur podnosil sie powoli i rowno!! po wymienieniu papy na nowa tur podnosi sie stopniowo ale trochce szybciej!! olej jest w normie !! czym moze to byc spowodowane??
       
       
      Wszystkim z gory dziekuje i pozdrawiam!!
×