Zaloguj się, aby obserwować  
crashi4

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych..

Polecane posty

crashi4    0

Witam chciałbym przedstawić swoje zdarzenie z tego tygodnia. Otóż jestem szczęsliwym posiadaczem 5314 z roku 1999. Ma dopiero 2300mth, ale jadąc z 10 tonami zboża wypadł mi przegub cylindra wspomagania..koła przednie stały się bezwładne i traktor uciekł mi do rowu- a przeczepa za mną. Dzięki Bogu miałem włączony przedni napęd i na polowym wstecznym wypchałem przód z rowu a przyczepa nie wysypała mi się. Ten przegub jest wkręcony w cylinder od wspomagania. Z tym że nie jest włożony z góry tylko z dołu ( coś na zasadzie targańca kosy u bizona). Jechałem powoli po polnej drodze, ale często woże 20 ton zboża po drogach publicznych. Gdyby taki numer sie stał to wypadek drogowy pewny. Przegub kosztuje około 80 zl. Pierwszą oznaką jego zużycia jest delikatne prawie niezauważalne "buksowanie" przednich kól. Kto ma podobnie radzę się za to zabrać zanim sobie narobi problemów. Ursus się ośmieszył w moich oczach.......co za matoł to tak skonstruował i nie przewidział że się to wyrobi. Zrobię im zdjęcie i wyśle do fabryki..


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

w zetorze 12145 i pochodnych drążek poprzeczny też ma przeguby zamocowane od dołu i też mi wypadł ale podczas kręcenia w miejscu w orce. Na szczęście :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

U mnie w 4512 przegub jest podobnie ale przez cały sezon było widać że łapie luzu i opuszcza sie drążek więc oczywiste że trzeba wymienić...


Przetrząsaczo-zgrabiarka - kupię

Kuhn Haybob 360; GRS 25 lub podobne. Kontakt priv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

samex69    33

Czyli taki wniosek że potrzebne jest nie tylko dolewanie paliwa i sprawdzanie oleju ale co jakiś czas należy sprawdzić takie mechanizmy jak układ kierowniczy i hamulcowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandcba    0

Patrz nie pomyślałem że takie rzeczy mogą się stać. Jak będę miał okazję to sam w swoich maszynkach posprawdzam te części bo naprawdę strach przecież przy szybkości 20 km/h koła by stanęły momentalnie w poprzek i traktor na boku a jeszcze jak na jakiejś trasie z ładunkiem. !!! :( nie za ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

No czyli widzę że przykład już co niektórym doskonale znany.. troche głupstwo ze strony Ursusa.. zrobili coś dobrego jak jest nowe ale nie pomyśleli co będzie po latach i po zuzyciu. Właśnie w polu to nic jak mówicie ale jest lecisz 40-50 km/h po trasie z dużym ładunkiem to włos na głowie się jeży jak pomyślisz co może się stac.

Dzieki za zainteresowanie tematem.


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    807

eee, co Ty piszesz?? Twoj ciagnik ma juz ponad 10 lat, troche pracuje, sam twierdzisz, ze duzo jezdzi w transporcie wiec co ma do tego fabryka?? :huh: przeiez po to sa czesci zamienne zeby to wymieniac. i tak dlugo wytrzymalo bez luzow. jakbys zadzwonil do fabryki z tym, ze po 10 latach (wedlug Ciebie z ich winy) wyrobil sie przegub to by Cie tam wysmiali na starcie. to jest w Twoim interesie dbac o ciagnik po gwarancji, z reszta na gwarancji tez. fabryka nie bedzie interesowala sie Twoim ciagnikiem po sprzedazy, tym bardziej nie zrobia niezniszczalnych czesci takich jak koncowki drazkow, tuleje, lozyska krzyzaki itp. nawet w takich ciagnikach jak JD, DF lub NH po kilkunastu latach trzeba wymieniac te czesci.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    56

fabryka fabryką... ja wymieniałem w 4514 jakiś miesiąc temu ten przegub ale nie z tego ze wyleciał tylko już luz był, koła latały... i przy okazji wymieniłem te dwa przeguby co łączą oba koła drążkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pirell    0
Napisano (edytowany)

eee, co Ty piszesz?? Twoj ciagnik ma juz ponad 10 lat, troche pracuje, sam twierdzisz, ze duzo jezdzi w transporcie wiec co ma do tego fabryka?? :huh: przeiez po to sa czesci zamienne zeby to wymieniac. i tak dlugo wytrzymalo bez luzow. jakbys zadzwonil do fabryki z tym, ze po 10 latach (wedlug Ciebie z ich winy) wyrobil sie przegub to by Cie tam wysmiali na starcie. to jest w Twoim interesie dbac o ciagnik po gwarancji, z reszta na gwarancji tez. fabryka nie bedzie interesowala sie Twoim ciagnikiem po sprzedazy, tym bardziej nie zrobia niezniszczalnych czesci takich jak koncowki drazkow, tuleje, lozyska krzyzaki itp. nawet w takich ciagnikach jak JD, DF lub NH po kilkunastu latach trzeba wymieniac te czesci.

 

Tu nie chodzi o to że coś się zużywa bo to jest normalne, tylko o to że układ kierowniczy zużywając się powinien tak latać żeby się jeździć nie dało, a nie nagle się rozpadać. Przecież tu chodzi o to byś się nie zabił. Tak jak w zetorze 7245 nigdy takie coś mi się nie przytrafiło chodź był okres że był nieźle wyjeżdżony. A po drugie 2300 mth to jest śmieszna ilość jak na tak poważną awarię mój remont układu miał dopiero po 7000

Edytowano przez Pirell

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    807

a to fabryka wplywa na to czy zuzyta czesc bedzie miala luzy czy nie?? przeciez jak np. lozysko jest zuzyte to nie zawsze ma luzy, ale moze od razu sie rozpasc, zatrzec czy cos w tym stylu.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    34

Wozisz po 20ton takim ciągnikiem? :blink:

Też jestem ciekawy ,czy to prawda?,bo 5314 może ciągnąć tylko 12 ton i to już z przyczepami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

Tu jest Wielkopolska i tu sie pracuje ;-)) 14 ton ładunku i około 6 przyczepy...no tak średnio ale tu lepsze rekordy bili...górek nie mamy więc się jedzie. Mniejsza o to..już nie boli mnie ze przegub się wylatał..to jest normalne..ale nie powinno być tak że nagle koła robią co chca. To powinno być inaczej zbudowane,,tak że w przypadku zniszczenia przegubu nie spowoduję wypadku..

 

 

Ilość mth śmieszna ale 25 ha i 3 ciągniki każdy od nowości więc nie ma co sie dziwić. To nie jest żadna poważna awaria jak napisał kolega wyżej bo jakoś na styk udało mi się to zgrzebać,związać i zjechać do domku. Tam wymieniłem część,..


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

To sprawdz sobie jeszcze w samochodzi sworznie wachaczy bo jak nie dbasz to ludzi na drodze pozabijasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

Swat24 czy jak tam profil sobie opisałes mam wymienione i w aucie....u nas robią przeglądy...zmien sobie to logo bo "legia to stara ku....,,!!!!!!!! legia jeba...na jest!!!!!"


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    130

Ty się nie denerwuj tylko zadbaj o sprzęt (bez urazy wiem że dbasz) ale nie zaszkodzi tu i uwdzie zajrzeć ;) zresztą nawet w instrukcji tak pisze (a sam mówisz ze auto Ci przeglądają a ciągnik :huh: )

 

ostatnio rozbierałem zwrotnice w ciągniku 4*4 i niby dokręciłem śruby a po robocie z m-c patrze a one poluźnione :huh:

 

zagadka jadąc w transporcie tez z przyczepą samozbierająca w ciągniku 4*4 czuć było że przednia oś coś lekko szarpie jakby przedni napęd załączony co było niedokręcone B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Swat24 czy jak tam profil sobie opisałes mam wymienione i w aucie....u nas robią przeglądy...zmien sobie to logo bo "legia to stara ku....,,!!!!!!!! legia jeba...na jest!!!!!"

crashi4 czy jak tam profil sobie opisałes, łyknij melise bo ci żyłka pęknie a pioseneczki twoje świadczą tylko o twojej kulturze.

Edytowano przez swat24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Henius troche spokojniej. Nie chodzi o to że to się zepsuło normalna rzecz ale jak to jest zrobione! że rozwiązanie jest kretyńskie. O to chodzi że wsadzany jest od dołu. A mozna było zrobic od góry i choc by kierownica latała 90 stopni do domu dojedziesz a jak od dołu? Wypadnie i koniec i przy tak 40 km/h to jest wypadek murowany.

Edytowano przez UrsusCzesio

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez RafZielak
      Witam,
      PILNA sprawa. Lokalizacja: Mszczonów, powiat żyrardowski, województwo mazowieckie. Poszukuję namiarów na jakiegoś kompetentnego i czasowego mechanika, który swoim fachowym okiem "zerknąłby" do ciągnika Ursus 5714 i sprawdził z jak poważną awarią mamy do czynienia i czy warto podejmować się naprawy. Wymagane by ów specjalista prowadził działalność gospodarczą i wystawiał faktury VAT.
      Ciągnik używany jedynie zimą do odśnieżania terenów wokół magazynu (pług śnieżny + posypywarka). W dniu wczorajszym nagle przestał opuszczać tylny TUZ. Opuszcza zaledwie kilka centymetrów, a każdy ruch TUZem jest nader gwałtowny. Dodatkowo pojawił się dziwny hałas z okolic tylnego mostu i pomp.
      Z poważaniem
      Rafał Zieliński
      Kontakt telefoniczny: 602706929.
    • Przez Ferdynad
      Witam, Kupiłem teraz na dniach Ursusa 4514 z 1993r i mam w nim opony tył 13.6-36 a przód 12.4-24 i mam wrażenie że chyba to się nie zgrywa, czy mam racje? dodam że tył ma ok 60%bieżnika a przód ok 15% bieżnika. Czy ktoś  z Was też ma takie rozmiary opon przy swoim?
       
      Pozdrawiam
    • Przez 5314
      Mam zamiar kubić tura lecz niewiem jakiej firmy i model wyprać.Jeśli możecie doradzcie.
    • Przez miles3147
      Witam. Ostatnio w 4514 zrobiłem remont podnośnika. Pompa została zregenerowana oraz zostały dołożone dwa siłowniki wspomagające. Mam takie pytanie do Was czy też macie w swoich 4514 i pochodnych tak, że z tylnego mostu są takie głośne stuki? Stukanie jest głośniejsze im maszyna zawieszona na podnośniku jest cięższa i występuje wtedy gdy ciągnik ma utrzymać maszynę na jednej wysokości. Przy podnoszeniu i opuszczaniu jest cisza. To tak ma być? Czy coś jest nie tak?
    • Przez Berpaw
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem w URSUS-ie 4512 jak jest pusty bez żadnej maszyny to działa odwrotnie kiedy powinien podnosić to on opuszcza a jak opuszczać to podnosi ale jak jest coś podpięte to wszystko działa tak jak należy. Miał ktoś może takie przypadek i może mi pomóc jaka jest tego przyczyna?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.