Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Sebastian

Jak podciagnac sprzeglo oporowe?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sprzeglo
Sebastian    0

Stracilem naped w Belarusie 952.2 prawdopodobnie cos ze sprzeglem oporowym.

Gdzy wlacze naped wszystko jest ok puki tylne kolA NIE ZACZNA sie kopac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

w belarusie hydrauliczny jest tylko podnosnik ;) jesli chodzi o naped to cos sie stalo w skrzyni rozdzielczej, tam bedzie sprzeglo klowe czy jakos tak, u mnie sie tarczki zjechaly i naped zniknol :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Goblin    8

Kolego dawaj nowe tarczki pod szlifuj tleje wewnątrz aby więcej weszło. I dowal kluczem nasadowym ile sił w nogach. Po miesiącu sprawdź i dokręć i to jest cała droga do sukcesu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego dawaj nowe tarczki pod szlifuj tleje wewnątrz aby więcej weszło. I dowal kluczem nasadowym ile sił w nogach. Po miesiącu sprawdź i dokręć i to jest cała droga do sukcesu.

 

Tak to prawda, ja jak mojego nowego przyprowadziłem to ta śruba co tarczki dociąga to całkiem lużna była [wcale nie ciągnoł] trzeba dokręcić jak tylko idzie i jest OK!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczygel18    1

Panowie ale to jest sprzęgło jak będzie za bardzo dociągnięte można zerwać tryby w skrzyni....

mnie tak wkurzył ten napęd że go dość dobrze naciągnąłem i jak na razie jest ok.... ale wymieniłem również podkładki sprężynowe znajdujące się dalej....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

a nam sie raz wał odkrecił od tej przystawki i spadł na szosę, dobrze ze nie pogiął sie...

 

 

 

u mnie raz była podciągana przystawka i teraz chyba drugi raz czeka, nagwiecej ta przystawka sie niszczy jak do tyłu sie grzebie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Panowie a powiedzcie mi dlaczego mi się to sprzęgło grzeje :) Po przejechaniu 6 km nie da się dotknąć tej podpory, olej jest, wszystko ok, wcale nie ma luzu, łożyska nie wyrobione... Co może być przyczyną grzania się ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

jak się grzeje, to znaczy że gdzieś ma zwiększone opory i występuje tarcie. Przyczyną, mogą być zbyt ciasno spasowane części. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczygel18    1

Jeżeli łożyska są porządku to niema możliwości grzania się obudowy przyczyną może być włączony napęd ale w środku jest wtedy bardzo głośno....<to tylko pronar>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Przód mam wyłączony cały czas, tylko w polu włączam. A to może być wina łożysk bo one trochę ciężko chodzą, tak mi się wydaje, bo jak miałem ją na stole poskręcaną to ciężko było ja obrócić. Kupię najwyżej nowe łożyska i zobaczę czy to coś dało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

u mnie tez włąsni przy wyrywaniu drzew straciłem naped co może być przyczyną, gdy jest włączony tylne koła się kręcą ale pz przodu nie i tak piszczy, co może być tego przyczyną???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    0

dołóż ze dwie tarczki i o dociągnij śrubę w podporze wału napędowego i po problemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

A przyglądałeś sie kiedyś swojemu ciągnikowi z bliska? Podpora jest między wałem ze skrzyni i wałem do przedniego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    0

dokładnie na łączeniu wałów napędowych.najlepiej odkręć wały od podpory,odkręć też podporę i będziesz miał dobre dojście do tarczek w podporze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×