Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jan222    0
Napisano (edytowany)

Witam!

Stało się to niedawno i nagle. Zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni na maxymalnie skręconych kołach (oczywiście wyłączyło półbieg itp co mnie zaniepokoiło) Zatrzymałem ciągnik i sprawdzam poszczególne funkcja i:

- uruchamiam Wom kontrolka zapala się i następnie wyłącza wszystko

- uruchamiam blokadę kontrolka tylko mignie

- uruchamiam półbieg kontrolka tylko mignie

 

Pomierzyłem ciśnienia i faktycznie mam duże spadki z 17bar do nawet 2 bar i powrót do 17 (oprócz wom tu mam tylko 8 - 10 bar, ale tu wiem że mam już nieszczelność bo w zeszłym roku podobny pomiar wskazał 15 bar) Martwią mnie jednak te duże spadki podczas załączania poszczególnych rzeczy tak jakby pompa nie dawało odpowiedniej ilości oleju. Dodam że pompa ma 3 lata (bosch-rexrot). Zawór 17 bar też wykluczam bo założyłem inny i to samo. Dziwny jest dla mnie obiaw zapalającej się kontrolki na max skręcie kołami?

Proszę o wskazówki bo nie wiem już gdzie szukać. Skłaniam się ku pompie ale tak by szybko padła - w końcu ciśnienia utrzymuje w normie te 17 bar oraz ok 140bar na skręceniu kół na max 155bar jak depnę gazu mierzone w punktach pomiarowych (o ile dobrze pamiętam takie samo ciśnienie było w zeszłym roku jak wszystko działało, nie miałem tylko tak dużych spadków w układzie 17 bar).

 

Aha olej to Agrol STOU filtr oryginalny z metalową siatką sprawdzałem i jest czysty. Powietrza w oleju nie mam (nic się nie pieni).

 

POMOCY!

Edytowano przez jan222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Sprawdź cewki elektrozaworów czy się prawidłowo przesuwają tzn nie zacinają, jeżeli jest 17 bar to pompa jest aż za dobra ja bym ją wykluczył, a szukał przyczyny w w uszczelnieniach o-ringach zaworach krańcowych itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    0

Dzięki za podpowiedź. Mówisz o o-ringach na elektrozaworach? I jakie zawory krańcowe??

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafik256    19
Napisano (edytowany)

przy maksymalnie skręconych kołach powinieneś mieć 170 bar. Nieważne czy przy 1000 czy przy 2000 obr/min. to jest właśnie jeden z etapów sprawdzania tej sekcji pompy. To już nam zawęża pole poszukiwań. w tym przypadku dalsza część tego obwodu nie ma znaczenia. Zawór w orbitrolu zatrzymuje ci cały olej bo pompa nie daje rady go przebić i przepchać dalej.

Ja bym zaczął od najprostszej i najtańszej rzeczy w tym przypadku czyli filtra oleju. Może i on wygląda na czysty ale nigdy nie będziesz miał pewności jak jest w środku. Skoro pompa mam 3 lata (zależy ile mth???) no ale nie powinna sie tak szybko wykończyć. No chyba ze masz mazut zamiast oleju.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    0
Napisano (edytowany)

Jestem po wymianie o-ringów na wszystkich elektrozaworach - były bardzo twarde, jednak to nie pomogło. Rafik256 a jeżeli mam orbitrol nie oryginalny?? w parametrach jego jest zawór przelewowy 140bar wiec chyba zegar powinien pokazać właśnie coś koło tego, czy się mylę bo już zgłupiałem całkowicie?? czy do tego 140 należy dodać 17 + 5 + 1,5bara i wtedy wyjdzie suma ok 165bar czy dobrze to rozumuję, bo jeżeli tak to faktycznie mam za niskie ciśnienie, chociaż dziwne do skręca się dobrze. chyba zamówię ten filtr - polecasz mi jakiś konkretny? czy wybrać najtańszy ale z metalową siatką w środku??

 

pozdrawiam

 

Dziś wymontowałem sprzegło WOM i 2 oringi były pęknięte więc tutaj problem rozwiązany. Wymontowałem również sprzęgło przedniego napędu i tutaj również widać problem trzaśnięty (rysy) na deklu zakrywającym sprzęgło, mam nadzieję że wymiana i w tej części poprawi sytuację. Jednak i tak nie daje mi spokoju ciśnienie, ale o tym napiszę jak już poskładam całość.

Edytowano przez jan222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Czy ktoś wie którą śrubką reguluje się ciśnienie oleju na hydraulikę zewnętrzną, bo ma ciężko złożyć agregat uprawowy, jak sprawdziłem ciśnienie to jest 175 bar niezależnie od obrotów a powinno być 185 + 15, znalazłem dwie śruby na inbus 6 i 8 przy zaworach koło złończ diagnostycznych ale ciezko nimi ukręcic, która to z nich ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

Ja mysle ze nie reguluje sie cisnienia w ten sposob, raczej odpowiedzialny jest za to zawor, ktory wkrecony jest w pokrywe z elektrozaworami i filtrem, yulko ze pionowo od gory, na klucz chyba 27 jesli dobrze pamietam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Tak jest tam śruba na klucz 27,to w jaki sposób tą śrubą dokonać regulacji, bo niema możliwości ją dokręcić? troche niżej na przeciw jest sruba na imbus o której pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jurek1    1

Tak jest tam śruba na klucz 27,to w jaki sposób tą śrubą dokonać regulacji, bo niema możliwości ją dokręcić? troche niżej na przeciw jest sruba na imbus o której pisałem.

Pod tą śrubą jest sprężyna i zawór od ciśnienia i podkładki którymi ustala się ciśnienie dodaj jedną cienką i powinno pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28
Napisano (edytowany)

To podobnie jak w C-330, znalazłem tą na klucz 27 ale to nie ta, która to śruba???

Edytowano przez ppiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

Jest o cisnieniu w hydraulice wiec sie podlacze, a mianowicie mam taki problem: jak ciagnik dluzszy czas stoi nieuruchamiany(okolo 1 dzien i w zwyz)po uruchomieniu silnika,kontrolka od cisnienia oleju w hydraulice potrafi sie swiecic nawet 40 sekund :blink: filtr i olej czysty, czyzby lapalo gdzies powietrze?? :huh: dodam ze przy nastepnych odpaleniach gasnie niemalze zanim silnik zalapie, w czasie jazdy nie zapala sie ta kontrolka, nie mruga, nic sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Hejoł

Zmostkuj czujnik jak usterka nie zniknie to znaczy się że sterownik skrzyni ten pod kabiną generuje błędy......... jeżeli zniknie i wszystko będzie OK to albo czujnik albo coś z ciśnieniem, tu warto by podłączyć zegar na zimnym i zobaczyć czy czujnik mówi prawdę i ciśnienie jest za niskie(niż 17 bar)

 

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

Czujnik mowi prawde, bo zanim zgasnie kontrolka nic co zwiazane z hydraulika nie dziala, do piero jak zgasnie kontrolka slychac pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×