Skocz do zawartości
craft

Polski przemysł ciągnikowy

Polecane posty

craft    7
Napisano (edytowany)

Witam. W Polsce mamy dużo w skali europejskiej producentów ciągników . Co sądzicie , kto przetrwa , kto się rozwinie, jaką przyszłość wróżycie rodzimej produkcji traktorów?

Edytowano przez craft

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Co do ursusa to prawdopodobnie zginie, jak warfama zechce produkować tylko pod swoja marką, polmot B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Polskiego ciągnika to już chyba nie ma a to co robią w polsce to zdaje się wszystko na licencji. Jeśli któryś producent w polsce zacznie podupadać to albo podleczy go jego inwestor albo zamknie żeby się w długi nie kopać. Tyle. Nie mamy nic swojego i wszędzie jesteśmy uzależnieni jak nie od unijnego producenta to od wschodniego. Żenada.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

craft    7
Napisano (edytowany)

rafalkom555Ursus wg mnie ma akurat najwieksze szanse ze wszystkich, a co do tej Warfamy to jest to już przedyskutowane w innym wątku.

Mogę Ci jedynie napisać, że to co piszesz to bzdura totalna i trzeba być niezłym laikiem żeby twierdzic że Warfama zlikwiduje markę Ursus

 

Seweryn to nie licencje tylko poprostu traktory skladane z gotowych komponentów, wielu światowych producentów tak robi że np silniki kupują ale mają chcociaż swoje skrzynie a np taki Pronar to do swoich ciągników tylko maski i koła produkuje i kabiny może (nie wiem ale podobne do tych ze Steyra jak dwie krople wody), Farmer tylko kabiny bo nawet maski to im Gloniatowski produkuje, a Crystal chyba najwięcej robi bo maski i kabiny ale światła już mają z NH :)

Edytowano przez craft

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Zgadza się craft. Dla tego wydaje mi się że takiej firmy nie można nazwać "producentem ciągników" nie mówiąc o stwierdzeniu autora postu jako by to była "rodzima produkcja"

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Co do tej warfamy to 2dni temu na ich stronie przeczytałem że ursus jest ich, jeżeli tam ursus się z czegoś wywiąże B)

O zlikwidowaniu to nie chciałem napisać, tylko jak to wiadomo my sobie tu możemy pisać a i tak właściciel warfamy(czy tam jakiś zarząd) zdecydują, skoro nh bizona wykosił to czemu ma warfama ursusa nie wykosić? I wszystko robić jako polmot :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
craft    7
Napisano (edytowany)

a chcoiażby dlatego że NH to była marka 10 razy bardziej wartościowa niż Bizon, a w tym przypadku jest odwrotnie. Warfama to żadna marka , robi jeden ciagnik na licencji tuireckiego Hattata, a Ursus to w Polsce prawie legenda, chłopie ogarnij się, kupili za 8 mln zł prawa do marki Ursus (za fabryke 1 zł, za ciągniki już wyprodukowane 7 mln zł) po to żeby tą markę zlikwidować???

 

Pozatym na tym wszystkim trzyma łapę Polmot Holding a nie sama Warfama, a Polmot Holding jak to Holding ma na celu wyłącznie zyski a zyska więcej na Produkcji i rozwoju Ursusa

Edytowano przez craft

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

temat dość ciekawy - bo rzeczywiście producentów ciągników mamy jak przysłowiowy "rusek wojska" - kwestia tylko taka że nie umniejszajac nikomu są to ciągniki które znajdą nabywcę jedynie na rynku lokalnym - co zaś do samego Ursusa to moim zdaniem scenariusze są dwa - pierwszy optymistyczny jeśli teraz natychmiast po zakupie Warfama wpakuje w fabrykę Ursusa potężny zastrzyk finansowy i technologiczny to jest szansa na to aby marka przetrwała - co do likwidacji samej marki to nie był bym aż takim pesymistom ponieważ Ursus to jednak Ursus "polski chłop" zawsze będzie miał do niego sentyment pod warunkiem jednak że będzie to konstrukcja która będzie mogła spokojnie konkurować chociażby z Zetorem - drugi scenariusz jest taki ze jeśli warfama oleje sprawe i nadal będzie klepać to samo co dotychczas robił sam ursus no to świetlanej przyszłosci zakładowi nie wrózę - dużą rolę odegra też załoga samego Ursusa która powinna wziąść się do roboty a nie za strajkowanie.


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
craft    7

Gdyby np Pronar sam sobie skonstruował skrzynie biegów, i miał jakiegoś styliste bo te maski to chyba sam prezes rysuje:) to może mógłby się pchać na inne rynki. Albo jakby silniki były polskie , jakaś Andoria jakby np SW400 zmodernozwali i polscy producenci by te silniki stosowali to byłby sens kupować taki traktor nawet dla roloników z zagranicy. A teraz przykladowo Niemiec woli kupić DF niż Pronara z silnikiem Deutza, skrzynią ZF, przez co wcale duzó tańszy od DF nie jest. Chociaż te duże Pronary są eksportowane na zachód...A ursus to musi sam skrzynie robić bo silniki Perkinsa ok, ale skrzynie jak zaczną kupować od ZF czy Carraro to już cena będzie niekonkurencyjna...


Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    188
Napisano (edytowany)

@craft tak na marginesie piszesz że chciałbyś żeby zmodernizowali Andorię (notabene licencyjnego Leylanda) wytykając jednocześnie Zetorowi podobne zachowanie :P, trochę dziwne to nie.

Marki Ursus Warfama na pewno nie zlikwiduje, prędzej półbiedy zaczną Hattaty sprzedawać pod nazwą Ursus lub też w najgorszym wypadku sprofanują tą markę Fotonem :(

Ile tych dużych Pronarów już sprzedali?

Maski P5 były ładne ale teraz te najnowsze to rzeczywiście ciosane siekierą ;)

Farmtrac też wszystko kupuje i cena konkurencyjna :blink: w porównaniu do Ursusa

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
craft    7
Napisano (edytowany)

adikpl1 ja piszę o finansowych szansach na byt polskich producentów jaką m. in. byłby tanszy silnik rodzimej produkcji, a nie o tym czy ja bym chciał taki ciągnik kupić.A pozatym SW400 w porównaniu do zetorowskich rozwiązań był o niebo nowocześniejszy, ten silnik ma taką geometrię że dziś opłacałoby się mu common rail wmontować, i o takiej modernizacji mówię. A przestali go produkować bo nie spełnia Euro III, co zetor załatwił preparatem AdBlue i podwyższeniem temperatury spalania. Jakby w SW400 common rail wmontować to może i Euro IV by osiągnęli.

 

A Farmtrac nie jest polski i zapamietajcie to sobie wreszcie, to indyjskie konsorcjum od lat istnieje na rynku i tak raz jest angielskie raz amerykanskie a teraz w Polskę uderzyło i już się podają za Polaków, a cena niska bo jak od lat mają jakieś umowy z Perkinsem ( tym z Indii raczej) a pozatym takie jak oni mają skrzynie 12/12 to z takimi podzespołami zawsze będzie tanio ale zbyt tylko w Polsce. A cena Ursusa to nie jest efekt kosztów produkcji tylko taką miał Bumar politykę handlową.

Edytowano przez craft

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

SW 400 po ostatniej modernizacji ma CR i ok 200 KM. Montują go(albo montowali) w Ślązakach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
craft    7
Napisano (edytowany)

Nie ma CR coś Ci się pomyliło! Ten ze Ślązaka miał 190 KM a był jeszcze mocniejszy 206 KM. Był bo już nie produkują ani Ślązaków ani SW 400, Andoria jest w stanie likwidacji a spółka córka Andoria-Mot nie przejęła praw do produkcji SW400

Edytowano przez craft

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Może ty się ogarnij, kupili za tyle mln ursusa po to aby dalej pakować kase w ursusa?

Mogą zlikwidować marke ursus a wszystkie modele wnieść pod nazwami polmot, kolejne scenariusze to np. to że kupili ursusa i z niego będzie typowy składak, silnik taki, skrzynia jeszcze innego producenta, mosty inne i taki kolejny farmtrack B) Gdy ursus będzie lepsza skrzynia i ciągnik nie awaryjny to może powoli odzyskają sprzedaż, ale z zetorem przez długie lata szans nie będą mieli (chociaż mi zetory nie podchodzą ale taka prawda) :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Gdyby im zależało na likwidacji marki Ursus to by nie kupowali ich znaku towarowego, tylko czekali aż sami upadną ;)

Poza tym gdyby mieli likwidować konkurencję w ten sposób to by mogli się skupić na groźniejszych przeciwnikach, ale to już by była dużo grubsza kasa :P brak sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma CR coś Ci się pomyliło! Ten ze Ślązaka miał 190 KM a był jeszcze mocniejszy 206 KM. Był bo już nie produkują ani Ślązaków ani SW 400, Andoria jest w stanie likwidacji a spółka córka Andoria-Mot nie przejęła praw do produkcji SW400

 

Przyznaje się, nie sprawdziłem dokładnie. CR jest w 4 cylindrowym ADCR, ale nie am on nic wspólnego z SW 400.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    291

A Farmtrac nie jest polski i zapamietajcie to sobie wreszcie, to indyjskie konsorcjum od lat istnieje na rynku i tak raz jest angielskie raz amerykanskie a teraz w Polskę uderzyło i już się podają za Polaków, a cena niska bo jak od lat mają jakieś umowy z Perkinsem ( tym z Indii raczej) a pozatym takie jak oni mają skrzynie 12/12 to z takimi podzespołami zawsze będzie tanio ale zbyt tylko w Polsce. A cena Ursusa to nie jest efekt kosztów produkcji tylko taką miał Bumar politykę handlową.

 

Tak tak taki on badziewny że cieszy się bardzo dobra opinią, i silniki ma oryginalne a nie jakaś chińszczyzna czy indyjski. Farmtrac z tym indyjskim ma wspólną tylko nazwę :P I odświeź sobie wiedze maja lepsze skrzynie o większej liczbie przełożeń.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Tak,tak wszystko prawda-przedtem pisałem o Farmtrackach 80 a teraz dla odmiany o tym z symbolem 70-przyjechał do mnie ostatnio gostek posiadający ten ciągniczek (sprzedawałem mu słomę)-leje się z tego,silnik zaskoczył za czwartym razem,rewers siada-gość twierdzi że w życiu większego badziewia nie widział (u jego sąsiada tak samo się spisuje)-dla ułatwienia-ciągnik ma niecałe 6 lat i 2 tys mth-co będzie potem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
craft    7
Napisano (edytowany)

Może ty się ogarnij, kupili za tyle mln ursusa po to aby dalej pakować kase w ursusa?

Mogą zlikwidować marke ursus a wszystkie modele wnieść pod nazwami polmot, kolejne scenariusze to np. to że kupili ursusa i z niego będzie typowy składak, silnik taki, skrzynia jeszcze innego producenta, mosty inne i taki kolejny farmtrack B) Gdy ursus będzie lepsza skrzynia i ciągnik nie awaryjny to może powoli odzyskają sprzedaż, ale z zetorem przez długie lata szans nie będą mieli (chociaż mi zetory nie podchodzą ale taka prawda) :o

 

Nie mam w zwyczaju obrażać nikogo, ale Ty wypisujesz takie pierdoły , żę nawet mi sie nie chce ich komentować, myślę że to niepotrzebne bo większość użytkowników forum zdaje sobie sprawę jak nie masz pojęcia o niczym, szkoda że Ty nie wiesz, z całym szacunkiem...

 

Milanreal a tą wspólną nazwę według Ciebie to mają z jakiego powodu, tak sobie skopowiali nazwę??? :lol: A przełożeń to może i mają więcej w innych modelach ale szału te skrzynie nie robią. P.S jakiego masz Farmtracka?

Edytowano przez craft

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

Panowie po co te spory w polsce nie ma producentów ciągników. Są tylko montownie. Każdy kupuje gotowe elementy sam dorabia tylko jakieś dodatki. Bo niestety Tych firm nie stac na samodzielne zaprojektowanie silnika skrzyni biegów itd. Dlatego też wszyscy kupują silniki skrzynie i wiele innych podzespołó. Myśle, że najsliniejszy jest pronar i polmot. Dlatego, że oprócz ciągników produkują wiele innych wyrobów najwięcej chyba pronar. Do tego ta ostatnia firma produkuje sporo na eksport. A ursusa gdyby nie państwowe pieniądze podtrzymujące zwłoki przy życiu już dawno bynie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Słuchaj, @craft : najpierw piszesz jaką przyszłość wrózycie rodzimej produkcji traktorów, 2posty póxniej już że: traktory składane z gotowych komponentów.

Napisałeś wróżycie? wiec ja wróże im taka przyszłość że warfama pod marką ursus nie będzie produkować raczej, a jeśli będzie to dalej będzie to składak z części różnych producentów. Napisałem że jak ursus by wprowadził lepszą skrzynię(wariant optymistyczny że warfama bedzie ciągnęła markę ursus) może powoli odzyska sprzedaż(za parę lat jak te nowe wynalazki bedą się dobrze kręcić), to przez długie lata i tak zetora nie dogoni w sprzedaży. A jak wiadomo ursus & zetor zawsze spory B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelwlosty    6

Tak,tak wszystko prawda-przedtem pisałem o Farmtrackach 80 a teraz dla odmiany o tym z symbolem 70-przyjechał do mnie ostatnio gostek posiadający ten ciągniczek (sprzedawałem mu słomę)-leje się z tego,silnik zaskoczył za czwartym razem,rewers siada-gość twierdzi że w życiu większego badziewia nie widział (u jego sąsiada tak samo się spisuje)-dla ułatwienia-ciągnik ma niecałe 6 lat i 2 tys mth-co będzie potem ?

Jeżeli ma 6 lat to początki produkcji pewnie jeszcze z silnikiem forda .Teraz dużo pozmieniali w mojej okolicy są 3 675 2 mają ok 1000 mth a 3 ma 2500 mth i jak dotychczas nic poważnego się nie dzieje i wiadra pod nimi nie stoją ;)


Sprzedam oponę do beczkowozu !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Jeżeli ma 6 lat to początki produkcji pewnie jeszcze z silnikiem forda .Teraz dużo pozmieniali w mojej okolicy są 3 675 2 mają ok 1000 mth a 3 ma 2500 mth i jak dotychczas nic poważnego się nie dzieje i wiadra pod nimi nie stoją ;)

 

 

To znaczy że co-powinni zmienić na nowszy model ?:D -przecież sześć lat to powinno być całe nic na taki ciągnik...ale jak tak czytam wypowiedzi to ludzie już przywykli do bylejakości i przyjmuja to za rzecz normalną-stąd pełne dumy teksty typu-"całe 100 mth i żadnej poważnej awarii" :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    580

@jaro czy u ciebie w okolicy wszyscy jakoś tak szczególnie dbają o te ciągniki że są takie awaryjne ? ;)

Dam ci prosty przykład użytkownika http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/member/7138-tomek826/ zapytaj sie jego jak mu się sprawują ;) A mają już troche mth narobione :)

 

Dziwi mnie ten fakt że tylko w twojej okolicy są awaryjne, i lejące się FT

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam! A więc mam okazję kupić ciagnik c 355 tylko jest mały problem z dokumentami ponieważ jest tylko tablica rejestracyjna. Ciagnik stoi od kilku nie używany a wczesniej był rejestrowany na strszego pana który już nie żyje. Ciagnik najprawdopodobniej był wyrejesyrowany czy coś takiego oraz od wielu lat nie miał ubezpieczenia. Czy da radę jakoś go zarejestrować?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Kizo
      Piszcie w jakiej miejscowości, może być województwo ile mają sprzętu w jakim stanie i jak oceniacie ich ceny.
       
      Agrotechnik Tafiły plac z maszynami Stawiski woj.podlaskie.
      Duży wybór ciągników sieczkarni do kukurydzy pras mało kombajnów zbożowych.
      Sprzęt różny wiekowo raczej w dobrym stanie lecz ceny nie najniższe bynajmniej wedłóg mnie.
    • Przez yacenty
      Witam,
      podpowiedzcie mi jaki łącznik górny - cięgło, czy też inaczej śrubę rzymską wybrać do 100 konnego Zetora, który będzie ciągał pług obracany 3 skibowy Ibis XXL oraz zestaw uprawowo siewny który pusty wg instrukcji waży 1600kg, z ziarnem moze dobic nawet do 2200kg.
      Boje się że taka zwykła śruba od 80tki może być za słaba i strach na niej jeździć z tak ciężkim sprzętem.
       
      Jakich śrub używacie u siebie w podobnych zestawach?
      W katalogu granitu widziałem różne śruby - sa tam takie kategorii 2 przeznaczone do ciężkiego sprzetu na gwincie 36x3
      obecna sruba ma gwint bodaj 28mm, wiec takie 36 byłoby duzo lepsze, do tego teraz bym wybrał hak na jabłuszko, tak coby szybciej agregować maszyny.
       
      Jak myślicie warto kupić w granicie czy też grene czy lepiej szukać gdzies indziej?
       
      Pozdrawiam
      YacentY
    • Przez jedrysekjarek
      Witam wszystkich
       
      Zakupiłem 2 rozdzielacze hydrauliczne monoblokowe. Myślałem ze wystarczy podłączyć je szeregowo ale się myliłem. Rozdzielacze maja wejścia oznaczone literami N , T , P. I podobno trzeba cos wkrecic w litere N ale nie wiem co i jak . Moze ktos to juz robił i mi pomoze. Dowiedziałem sie tez ze z kazdego rozdzielacza musi byc osobny waz do zbiornika
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.