Skocz do zawartości
michasko

Filtr powietrza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr

michasko    1

witam, czy na spodzie filtra powietrza powinien być olej czy nie? u mnie nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JurekS    4

Nie - w bizonie sa suche filtry powietrza nie ma w nich oleju.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100

no chyba że ktoś założył filtr mokry. Ja się np zastanawiam czy nie wstawić tam mokrego filtra z zetora/ursusa bo można je za grosze z rozbieraków dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



bobytempelton    158

Ja też zastanawiam się nad wstawieniem drugiego suchego, lub najlepiej drugiego mokrego za tym oryginalnym suchym, by była bajka wtedy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michasko    1
Napisano (edytowany)

ja myślałem że tam powinien być olej, więc wlałem tak z 2 litry... Ciekawe czy może tak być? Dodam że filtr oryginalny tzn suchy

Edytowano przez michasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

To czyść szybko ten filtr i nikomu się nie przyznaj że tak zrobiłeś, a jak zapaliłeś go? po tym wlaniu oleju? bo jak ci olej namoczy te cyklony to nie wiem czym to umyjesz najlepiej płynem do garów :rolleyes: W urządzeniach i maszynach pracujących w dużym zapyleniu zawsze są suche filtry powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michasko    1

nie odpalałem jeszcze. Kupiłem kombajn, sprawdzałem filtry i myślałem że powinien być olej tak jak np w C360. Dobrze ze spytałem. Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darek195    1

tylko staraj się go szczelnie, dokładnie zamknąć. Jeśli dobrze zamkniesz to po jednym dniu pracy w przeciętnych warunkach, powinien ci się ostać kurz na spodzie tego filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

http://allegro.pl/bizon-zo-56-kombajn-claas-john-deere-massey-fendt-i1792847017.html

 

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trochę słabo widać ale podejrzewam że to wstępny od dużych Ursusów, w sumie nie głupi pomysł, ale ten papierowy najpierw się otrzepuje potem z sprężonym powietrzem i jest jak nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Nikita_Bennet    100
http://allegro.pl/bizon-zo-56-kombajn-claas-john-deere-massey-fendt-i1792847017.html

 

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.

chodzi Tobie o ten filter:

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/62/55/78/1762557841

 

sam myślę wstawić taki zamiast tego co jest oryginalnie w ZO56.

Są to filtry z ciężkiego ursusa/zetora (wersja z turbo i bez). Jedyne czego się obawiam to czy wystarczy podać tyle powietrza do silnika ile trzeba bo fitlrować napewno będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale co myślisz cały taki filtr wstawić zamiast oryginalnego? bo na tym zdjęciu u @junkersa jest wstawiony sam wstępny {łapacz kurzu} w miejsce siatki, ja myślę że to też by była super sprawa bo praktycznie cały kurz i tak by w nim się został ewentualnie trochę na papierowym i nie potrzeba by się paprać z wymianą oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100

mnie interesuje całość aby pozbyć sie papierowego tylko tam powietrze jest zasysane dołem górnej części i tu nie wiem jakby to połączyć.

Po prostu muszę wymienić filter w bizonie bo jest zgnity a silnik mam w dobrym stanie. Ogólnie wolę filtry mokre niż suche (zakładasz raz i masz na wieki a papierowe wkłady wymieniasz co sezon).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bartek45    17

Dobrym rozwiązaniem- serdecznie polecam-jest nałożenie na filter zewnętrzny w bizonku damskich pończoch. Dużo cząstek nie zostaje wciągniętych na filtry suche koło silnika, dzięki czemu nie trzeba często czyścić filtrów. Jedyny minus-trzeba uważać, gdy rajstopy się zakleją kurzem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


krzysztofz14    14

Temat filtra był już poruszany na forum.Przy sprawnym filtrze kurz zbiera się tylko w dolnej misce a wkład papierowy jest wolny od zanieczyszczeń.Jeśli jest odwrotnie tzn. miska pusta a cały kurz we wkładzie to filtr do naprawy lub wymiany.W takiej sytuacji jeden lub kilka cyklonów jest wciągnięty do środka,trzeba to wszystko rozebrać, wyczyścić i zamontować cyklony czyli te plastykowe rurki najlepiej na silikon lub klej.Miałem tak samo czyli codzienne zabity wkład kurzem a teraz w te żniwa nie czyściłem go ani razu.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

strzymek    15

a filtr powietrza brudzi się wam od środka ? bo mi właśnie tak a chyba powinien z zewnątrz i też codziennie wydmuchiwanie kurzu i na spodzie czysto zimą rozbiorę w mak i przejże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

Zrezygnowałem z cyklonu o którym pisałem wcześniej zamiast filtra zewnętrznego, tylko będę robił zasysanie powietrza do silnika w miejscu tak 50cm nad rączką od dodawania gazu.

 

2m rury kanalizacyjnej fi 110mm + 0,5m jakby brakło, redukcja 110/90 czy jakoś tam żeby pasowało do filtra, giętkiego przewodu z redukcji do filtra,obejmy i zaciski już są kupione. Zostało jeszcze przewiercić dziurę we wspomnianym wcześniej miejscu i zmontować całość do kupy, ale dopiero gdzieś koło wiosny jak cieplej będzie. Rura będzie szła koło chłodnicy i nad podajnikiem ziarnowym.

 

Problem czyszczenia filtra zewn. i wewn. papierowego jak i miski będzie mi obcy, ale zobaczyć nie zaszkodzi. A zapomniałem dodać, że mam kabinę, inaczej cała ta przeróbka nie miała by za bardzo sensu :)

 

Planuję założyć jeszcze duży wiatrak (już jest, od jakiegoś dostawczaka, nieźle dmucha) za chłodnicą oleju z przełącznikiem 3-pozycyjnym, żeby studziło jak i można było odplewić chłodnicę lub całkowicie odłączyć wiatrak.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darek195    1

a filtr powietrza brudzi się wam od środka ? bo mi właśnie tak a chyba powinien z zewnątrz i też codziennie wydmuchiwanie kurzu i na spodzie czysto zimą rozbiorę w mak i przejże

 

Nie wiem czy we wszystkich bizonach są montowano takie same filtry, ale w moim filtr brudzi się od wewnętrznej strony bo innej możliwości nie ma. Silnik zasysa powietrze przez filtr. Czyli innej drogi nie ma jak od wewnętrznej strony do zewnętrznej idzie powietrze.

 

@Junker możesz mi wytłumaczyć co ma robić ten dodatkowy wentylator bo nie rozumiem? Ma służyć do zmiatania plew z zewnętrznej siatki przy chłodnicy?

Edytowano przez darek195

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

Dodatkowy wiatrak zamontuję za chłodnicą oleju tak jak napisałem wcześniej będzie odplewiał chłodnicę oleju raz na jakiś czas(np. przy wysypywaniu zboża), a w razie wysokiej temperatury oleju włączę go na dłuższy czas żeby obniżyć temperaturę. Bizona mam 1 sezon, problemów z temperaturami oleju jak i wody nie miałem ale różnie może być... Wiatrak ma bardzo duży uciąg więc może być skuteczny.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lysyyy8585    1

witam, troszkę z innej beczki ale tez z filtrem związane.  Panowie mam problem z założeniem zewnętrznego filtra powietrza w bizonie, otóż chciałem go odkręcić i po urywały mi się te śrubki fi 6,  więc porozwiercałem te pourywane śrubki i teraz nie wiem w jaki sposób mam je założyć od strony wewnętrznej, nie mam tam dostępu, zdjąłem ten gruby przewód gumowy który łączy owy filtr z filtrem tym głównym bo myślałem że może tam jakoś się dostanę ale niestety nic z tego nie mam tam dostępu i pytanie moje takei czy jest jakiś inny sposób na założenie tego ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Japa1    0

Witam koledzy.W moim bizonku nie działał prawidłowo filtr powietrza a mianowicie wkład codziennie czyszczony i zabity kurzem ostro a na dole w misce może łyżka kurzu. Rozebrałem cały filtr jak to było opisane na forum i tak:rurki wszystkie drożne, wszystkie na swoich miejscach, tylko wokół nich i pomiędzy sporo brudu. Czy to mogło być przyczyną?? I jeszcze jedna sprawa obok rury co doprowadza powietrze do silnika jest jakby ,,zaworek" on chyba powinien być zaślepiony prawda?? u mnie był tylko zaklejony kurzem i może on powodował takie działanie filtra. Pozdrawiam i proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×