Skocz do zawartości
michasko

Filtr powietrza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr
michasko    1

witam, czy na spodzie filtra powietrza powinien być olej czy nie? u mnie nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

Nie - w bizonie sa suche filtry powietrza nie ma w nich oleju.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    119

no chyba że ktoś założył filtr mokry. Ja się np zastanawiam czy nie wstawić tam mokrego filtra z zetora/ursusa bo można je za grosze z rozbieraków dostać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dannygumis    11

jak filtr w kapieli olejowej to z samej nazwy wynika że ma byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Ja też zastanawiam się nad wstawieniem drugiego suchego, lub najlepiej drugiego mokrego za tym oryginalnym suchym, by była bajka wtedy


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1
(edytowany)

ja myślałem że tam powinien być olej, więc wlałem tak z 2 litry... Ciekawe czy może tak być? Dodam że filtr oryginalny tzn suchy

Edytowano przez michasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

To czyść szybko ten filtr i nikomu się nie przyznaj że tak zrobiłeś, a jak zapaliłeś go? po tym wlaniu oleju? bo jak ci olej namoczy te cyklony to nie wiem czym to umyjesz najlepiej płynem do garów :rolleyes: W urządzeniach i maszynach pracujących w dużym zapyleniu zawsze są suche filtry powietrza


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

nie odpalałem jeszcze. Kupiłem kombajn, sprawdzałem filtry i myślałem że powinien być olej tak jak np w C360. Dobrze ze spytałem. Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek195    1

tylko staraj się go szczelnie, dokładnie zamknąć. Jeśli dobrze zamkniesz to po jednym dniu pracy w przeciętnych warunkach, powinien ci się ostać kurz na spodzie tego filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

http://allegro.pl/bizon-zo-56-kombajn-claas-john-deere-massey-fendt-i1792847017.html

 

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trochę słabo widać ale podejrzewam że to wstępny od dużych Ursusów, w sumie nie głupi pomysł, ale ten papierowy najpierw się otrzepuje potem z sprężonym powietrzem i jest jak nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    119
http://allegro.pl/bizon-zo-56-kombajn-claas-john-deere-massey-fendt-i1792847017.html

 

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.

chodzi Tobie o ten filter:

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/62/55/78/1762557841

 

sam myślę wstawić taki zamiast tego co jest oryginalnie w ZO56.

Są to filtry z ciężkiego ursusa/zetora (wersja z turbo i bez). Jedyne czego się obawiam to czy wystarczy podać tyle powietrza do silnika ile trzeba bo fitlrować napewno będzie dobrze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale co myślisz cały taki filtr wstawić zamiast oryginalnego? bo na tym zdjęciu u @junkersa jest wstawiony sam wstępny {łapacz kurzu} w miejsce siatki, ja myślę że to też by była super sprawa bo praktycznie cały kurz i tak by w nim się został ewentualnie trochę na papierowym i nie potrzeba by się paprać z wymianą oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    119

mnie interesuje całość aby pozbyć sie papierowego tylko tam powietrze jest zasysane dołem górnej części i tu nie wiem jakby to połączyć.

Po prostu muszę wymienić filter w bizonie bo jest zgnity a silnik mam w dobrym stanie. Ogólnie wolę filtry mokre niż suche (zakładasz raz i masz na wieki a papierowe wkłady wymieniasz co sezon).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek45    17

Dobrym rozwiązaniem- serdecznie polecam-jest nałożenie na filter zewnętrzny w bizonku damskich pończoch. Dużo cząstek nie zostaje wciągniętych na filtry suche koło silnika, dzięki czemu nie trzeba często czyścić filtrów. Jedyny minus-trzeba uważać, gdy rajstopy się zakleją kurzem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    119

hmm - u mnie jest gęsta firanka - łatwiej czyścić i się tak nie zakleja.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    16
(edytowany)

Temat filtra był już poruszany na forum.Przy sprawnym filtrze kurz zbiera się tylko w dolnej misce a wkład papierowy jest wolny od zanieczyszczeń.Jeśli jest odwrotnie tzn. miska pusta a cały kurz we wkładzie to filtr do naprawy lub wymiany.W takiej sytuacji jeden lub kilka cyklonów jest wciągnięty do środka,trzeba to wszystko rozebrać, wyczyścić i zamontować cyklony czyli te plastykowe rurki najlepiej na silikon lub klej.Miałem tak samo czyli codzienne zabity wkład kurzem a teraz w te żniwa nie czyściłem go ani razu.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

a filtr powietrza brudzi się wam od środka ? bo mi właśnie tak a chyba powinien z zewnątrz i też codziennie wydmuchiwanie kurzu i na spodzie czysto zimą rozbiorę w mak i przejże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Zrezygnowałem z cyklonu o którym pisałem wcześniej zamiast filtra zewnętrznego, tylko będę robił zasysanie powietrza do silnika w miejscu tak 50cm nad rączką od dodawania gazu.

 

2m rury kanalizacyjnej fi 110mm + 0,5m jakby brakło, redukcja 110/90 czy jakoś tam żeby pasowało do filtra, giętkiego przewodu z redukcji do filtra,obejmy i zaciski już są kupione. Zostało jeszcze przewiercić dziurę we wspomnianym wcześniej miejscu i zmontować całość do kupy, ale dopiero gdzieś koło wiosny jak cieplej będzie. Rura będzie szła koło chłodnicy i nad podajnikiem ziarnowym.

 

Problem czyszczenia filtra zewn. i wewn. papierowego jak i miski będzie mi obcy, ale zobaczyć nie zaszkodzi. A zapomniałem dodać, że mam kabinę, inaczej cała ta przeróbka nie miała by za bardzo sensu :)

 

Planuję założyć jeszcze duży wiatrak (już jest, od jakiegoś dostawczaka, nieźle dmucha) za chłodnicą oleju z przełącznikiem 3-pozycyjnym, żeby studziło jak i można było odplewić chłodnicę lub całkowicie odłączyć wiatrak.

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek195    1
(edytowany)

a filtr powietrza brudzi się wam od środka ? bo mi właśnie tak a chyba powinien z zewnątrz i też codziennie wydmuchiwanie kurzu i na spodzie czysto zimą rozbiorę w mak i przejże

 

Nie wiem czy we wszystkich bizonach są montowano takie same filtry, ale w moim filtr brudzi się od wewnętrznej strony bo innej możliwości nie ma. Silnik zasysa powietrze przez filtr. Czyli innej drogi nie ma jak od wewnętrznej strony do zewnętrznej idzie powietrze.

 

@Junker możesz mi wytłumaczyć co ma robić ten dodatkowy wentylator bo nie rozumiem? Ma służyć do zmiatania plew z zewnętrznej siatki przy chłodnicy?

Edytowano przez darek195

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Dodatkowy wiatrak zamontuję za chłodnicą oleju tak jak napisałem wcześniej będzie odplewiał chłodnicę oleju raz na jakiś czas(np. przy wysypywaniu zboża), a w razie wysokiej temperatury oleju włączę go na dłuższy czas żeby obniżyć temperaturę. Bizona mam 1 sezon, problemów z temperaturami oleju jak i wody nie miałem ale różnie może być... Wiatrak ma bardzo duży uciąg więc może być skuteczny.  


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyyy8585    2

witam, troszkę z innej beczki ale tez z filtrem związane.  Panowie mam problem z założeniem zewnętrznego filtra powietrza w bizonie, otóż chciałem go odkręcić i po urywały mi się te śrubki fi 6,  więc porozwiercałem te pourywane śrubki i teraz nie wiem w jaki sposób mam je założyć od strony wewnętrznej, nie mam tam dostępu, zdjąłem ten gruby przewód gumowy który łączy owy filtr z filtrem tym głównym bo myślałem że może tam jakoś się dostanę ale niestety nic z tego nie mam tam dostępu i pytanie moje takei czy jest jakiś inny sposób na założenie tego ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Japa1    0

Witam koledzy.W moim bizonku nie działał prawidłowo filtr powietrza a mianowicie wkład codziennie czyszczony i zabity kurzem ostro a na dole w misce może łyżka kurzu. Rozebrałem cały filtr jak to było opisane na forum i tak:rurki wszystkie drożne, wszystkie na swoich miejscach, tylko wokół nich i pomiędzy sporo brudu. Czy to mogło być przyczyną?? I jeszcze jedna sprawa obok rury co doprowadza powietrze do silnika jest jakby ,,zaworek" on chyba powinien być zaślepiony prawda?? u mnie był tylko zaklejony kurzem i może on powodował takie działanie filtra. Pozdrawiam i proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez Rafii
      Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.
    • Przez Elwis36
      Jaka może być przyczyna że jedno koło od osi przedniej stoi pod kątem? 
    • Przez mejtun
      Cześć.
      Mam dwa pytania
      1. Jakie bym akumulatory nie założył przy odpalaniu dosłownie w momencie wciśnięcia guzika upala mi jeden słupek w akumulatorze... Naprowadzi mnie ktoś gdzie zacząć szukanie?
      2. Przy koszeniu pszenżyta mam kawałki wymłuconych kłosów w zbiorniku....   zbyt otwarte sito czy co?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez KLIN12345
      witam jaką macie temperature oleju w silniku w bizonie w czasie koszenia??
      u mnie okolo 110 stopni a przy dobrym zbożu i upale lubi sie trzymac na 120 czy to normalne bo zielone pole kończy się na 90 stopniach
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.