Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Romko

Opinie i informacje o Belarusie 800 i 900

Polecane posty

Romko    0

Szukałem na forum, ale nie znalazłem dokładnie tego co mnie interesuje, ale jak w temacie:

 

Jakie są wasze opinie o nowych MTZ, wiem, że silniki są strarej konstrukcji, wiem że dobrze chodzą ale co z resztą.

 

 

Ponieważ zamierzam kupić taki ciągnik jeszcze nie wiem jakiej mocy dokładnie (między 80 a 90 KM) ale interesuje mnie dokładnie :

1. Jak się spisuje turbina w ciągnikach o mocy 90 KM i wyżej, czy są z nią jakieś problemy(lepsza wersja z Turbo czy bez)?

2. Jaki most jest lepiej wybrać? Starego typu - krzyżakowy? Czy podobno ten na licencji Carraro?

3. Ponieważ ciągnik ma pracować głównie w polu, zależy mi jak się spisuje podnośnik? Który wybrać bo wiem, że jest kilka "modeli"? Czy to prawda, że jest wersja BOSCHA(czyli z dwoma siłownikami)?

4. Jakie jest średnie spalanie takiego ciągnika?

 

Na koniec mam takie pytanko (odpowiedzi mogą być reklamą, mam nadzieje że nie łamie regulaminu forum):

Proszę o jakieś namiary na DEALERÓW, ja jestem z Dolnego Śląska, ale oferty z innych województw są też mile widziane, jeśli nie w odpowiedzi tego wątku, to oferty, lub adresy, telefony proszę kierować na MAILA(PRIVA)?

 

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

1. Z turbem nie ma problemów... Moim zdaniem lepsza wersja jest z turbiną, bo masz większą moc, a spalanie jest mniejsze lub podobne do silników bez turba w wersji 800...

2. Most starego typu to stożkowy, a krzyżakowy to właśnie ten nowszy [Carraro lub na licencji Carraro]... Dla jednych lepszy jest stożkowy, dla drugich krzyżakowy, ale je ze swojej strony polecałbym traktor na moście krzyżakowym...

3. Podnośniki są: typu normalnego [standardowe], na licencji Boscha i Boscha [monoblok czyli 2 siłowniki]... Podnośnik na monobloku ma ciężar podnoszenia pewny 4500kg, a max. to chyba 5500kg...

4. Spalanie nie wiem jakie jest, ale skoro ludzie kupują to pewnie z tym nie jest aż tak źle... :)

 

Nie są to jakieś wyśmienite ciągniki, ale jak ktoś chce ciągnik ok.90KM, za w miarę małe pieniądze to to jest dobre rozwiązanie, bo 90 000zł to nie 130 000zł...

Nie każdy model ma silnik starej kontsrukcji np. w modelu 920.3 jest turbo, intercooler, filtr powietrza jest z przodu silnika schowany pod maską, a nie przed samą szybą... Jak się jedzie to miło słyszeć gwizd turbiny w odgłosie silnika... :)

 

Jeżeli chodzi o sprzedaż tych ciągników to można znaleźć sporo ogłoszeń na allegro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1.Turbina zwiększa moc i przede wszystkim moment obrotowy ale niestety nie jest obojętna dla trwalości silnika 2.Zdecydowanie lepszy jest most krzyzakowy ,przenosi wiekszy moment przez co można założyc szersze opony o trwałości nie wspominam.3.Podnosnik wydaje mi sie nie ma takiego znaczenia gdyz podstawowy ma udzwik na końcówkach ok.2tony a z takimi maszynami ten ciągnik już nie da rady pracowac ze wzgledu na zbyt małą wage dalszy wzrost jak w boschu jest nieuzasadniony do ciągnika 80-90km,chyba ze tamten jest trwalszy,wazna zaletą boscha jest lepsze rozwiazanie zaczepu transportowego..4.Zuzycie paliwa przez te silniki jest zadziwiajaco niskie wręcz rewelacyjne. Najbliżej masz do msc.Zygry ,facet ogłasza sie na allegro i ma niezłe ceny ,choć bez gwarancji ale dakje rekojmie na silnik ,skrzynię i glówne podzespoły ,drobne awarie usuwasz we wlasnym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    62

Czyli mtz 820 w podstawowej wersji ze skrzynią 18/4 podnośnikiem zwykłym ( czy tam jakoś wzmocnionym ale nie bosh), tylko przodem na krzyżakach to wszystko za 71 tyś,

To jak z tą skrzynią warto synchronizowaną?

Czy z hydrauliką bosha tylko jest zaczep suwany, czy przy zwykłej hydraulice da się zamówic zaczep szynowy czy tylko te łamane ramiona i jakiś hak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

kolego ja jestem użytkownikiem belarusa 952,2 w najlepiej wyposażonej wersji czyli most krzyżakowy, monoblock, wałek i blokada załączana na przycisk. Co do spalania to w orce z pługiem 4*40 wychodzi mi ok 10 litrów na ha. Mam na nim tura z metal fachu o udzwigu 1600 kg 3 sekcje i radzi sobie z nim idealnie, spalanie ponad 4 l na godz. cały sprzęt kupje w firmie fino w chełmie (więcej info o firmie znajdziesz w internecie) tam zawsze można sie dogadać i fachowo ci pomogą. polecam tą firmę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
kolego ja jestem użytkownikiem belarusa 952,2 w najlepiej wyposażonej wersji czyli most krzyżakowy, monoblock, wałek i blokada załączana na przycisk...
skoro piszesz o najlepiej wyposażonej wersji to czy masz w swoim np.: siedzenie pneumatyczne, agrohaki? Bo do mnie właśnie takiego w lutym tego roku przywieźli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×