Polecane posty

lukasz0602    2
A co do ramy jd chwali się nią gdzie tylko może. Zauważyłem, że już nie raz dyskusja o tych ciągnikach sprowadzała się do braku lub posiadania ramy.

@hubertuss- ja nigdzie w reklamach nie widzę żeby JD chwalił się ramą. Napisze czasem "pełnoramowa konstrukcja" i jak sam wspomniałeś to właśnie użytkownikom tych maszyn zależy na ramie i to oni o tym dyskutują a nie jak wg. ciebie "JD chwali się ramą gdzie tylko może" Sam sobie to wyobrażasz i mówisz że tak jest naprawdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@hubertuss powtarzasz to co juz napisales poprzednio, nie zwracasz uwagi na argumenty innych uzytkownikow, ktorzy moga miec racje.

 

ja widzialem juz pare polamanych ciagnikow, wystarczy, ze przyszedl zawieszany plug 6 skibowy z zabezpieczeniem non-stop i hydraulika do zmiany szerokosci, zestaw upr-siewny 4 metrowy pneumatyczny itp.

 

zgodze sie, ze dla gospodarstwa inne kwestie, glownie ekonomiczne moga byc wazniejsze. sam jestem tego przykladem, jednak zawsze pali sie lampka z tylu glowy, czy to przy eksploatacji czy doborze maszyn.

osobiscie preferuje maszyny niezawieszane, pomimo tego, ze mam male pola i wszystkie sa otoczone rowami, co utrudnia manewrowanie.

zawieszane maszyny wybieram tylko te co musze, i tak staralem sie wybrac plug lekki, rozsiewacz lzejszy niz taki na jaki mialem ochote, itp.

gdybym mial ciagnik zbudowany na ramie, w ogole nie ograniczalbym sie w ten sposob. takze trzeba miec ta swiadomosc.

 

gdy pracuje sie samemu jest to do ogarniecia, ale gdy prace wykonuja glownie pracownicy, czyli w gospodarstwach o wiekszych obszarach, do tego wtedy dochodza wieksze maszyny, dzieja sie czasem rzeczy nieciekawe, ktore wlasnie rama w wiekszosci przypadkow by wyeliminowala.

 

uwierz mi, ze gdybys zawiesil 8 ton na tylnym tuzie i 4 na przednim, to po 5000 mth takiej ciaglej pracy ciagnik bez ramy nadawalby sie do generalnego remontu wszystkich podzespolow ukladu napedowego, a ten na pelnej, solidnej ramie bylby zuzyty tylko w tym stopniu w jakim zuzywaja sie podzespoly, ktore przekazuja naped.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To ja się pytam, czemu mi się DF poci na połączeniu? smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Hm napewno niedługo pęknie skoro się poci pewnie już śruby puszczają. Nic tylko rame dorobić. Przecież rama spina elementy typu mocowanie przedniej osi, silnik, skrzynia, tylny most itd w zalezności od konstrukcji. Elementy przenoszące obciążenia takie jak zawieszenie przedniej osi, zwrotnice, układ kierowniczy, łożyska, półosie. przenoszą je tak samo w ciągniku z ramą lub bez. Rama grawitacji nie oszuka do felg też jej nie przyspawasz. Dlatego sory ale wasza argumentacja oparta na przepuszczeniach, że ciągnik bez ramy wymagał by szybciej generalnego remontu nie zabardzo mnie przekonuje. Bardziej jednak wierze inżynierom w fabrykach. Odlewy takie jak skrzynia, most, czy blok silnika są przystosowane do konstrukcji samonośnej, odlane są tak aby przenosić odpowiednie naprężenia. Producent podaje również dopuszczalne obciążenia na poszczególne osie. Gdy się ich nie przekracza nic się nie stanie. A gdy ktoś przekroczy co z tego, że rama wytrzyma jak coś innego pęknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0
Napisano (edytowany)

 

 

znalazlem film z JD 7730

 

ORKA

Edytowano przez Kruszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@hubertuss rozmawiałem z uznanym dr. Pytałem go o ramę w ciągniku i otrzymałem następującą odpowiedź... Ciągnik o konstrukcji ramowej jest wytrzymalszy, prostszy w budowie i zaprojektowaniu , ale niestety jest znacznie droższy.

 

Obecnie ciągnik ma się sprzedać, więc jeżeli większość nie dostrzega zalet i nie wykorzystuje w pełni potencjału ciągnika o konstrukcji ramowej, to po co robić coś na zasadzie sztuka dla sztuki. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Z tym, że współczesną produkcją czego kolwiek rządzi ekonomia to się zgodzę. Dodał bym tez do tego coraz lepsze możliwości projektowania i symulownia naprężeń np w poszczególnych podzespołach. Dlatego myślę, że w tych bardziej renomowanych markach jak jd można w zupełności zdać się na to co zaserwuje producent. Z drugiej strony śmieszą mnie teksty typu "bierz jd bo ma raqmę".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
Dlatego też czytajmy ze zrozumieniem :P i wypowiadajmy się w tematach do tego przeznaczonych ;) .To jest temat o 6R B) , a o 7R jest w linku który podałeś :D

Podobnież największe modele będą miały symbole 6170R, 6190R i 6210R

Jak tak wszystko wiesz to dlaczego ramę w 6R pokazujesz na przykładzie 7R :blink:


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Dlatego, że ewidentnie widać że te prototypy to nie jest 7R. Gabarytami przypomina raczej serię 7030Premium z Mannheim a oznaczenie 7830 informuje, że mamy tu do czynienia z większą mocą :)

Tu jest 7R, chyba widać różnicę:

t89550_206354-196377153732019-100000792069390-430534-5933487-n.jpgt89206_untitled.bmp.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja wszędzie widzę następne Waterloo, więc nie wiem gdzie ten 6R jest. blink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

przecież widać oznaczenia 7R :lol:

poza tym puki co 6030 nie kwalifikuje się do wymiany na wyższą normę spalin więc zapewne trochę go przeciągną w produkcji a Waterloo teraz nie kupisz, nie wiem czy 8R 2011 jest w RP już dostępne ale zapewne tak czyli mają ciągniki o mocach do 155KM i od 260KM a pomiędzy są tylko zeszłoroczne co stoją na placach u dealerów :lol:


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
Dlatego, że ewidentnie widać że te prototypy to nie jest 7R. Gabarytami przypomina raczej serię 7030Premium z Mannheim a oznaczenie 7830 informuje, że mamy tu do czynienia z większą mocą :)

Przecież to są identyczne ciągniki tyle że pokazane z innej perspektywy i z innej odległości :lol:


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek88    0

Panowie pod tym zdjęciem było napisane 6210R. Starsze modele o wiele ładniej wyglądały, i to były typowe woły robocze. A przy projektowaniu tego ktoś troche przesadził. <_<

post-26501-0-64689900-1305710294_thumb.jpg

post-26501-0-64689900-1305710294_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten JD z linku to w prostej linii następca 7530. smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

Ale on krótki i dobrze będzie miał mniejszy promień zawracania :)ale z 2 strony im krótszy tym gorszy do ciężarów :(. No nic niema ciągnika idealnego ani fendt ani ursus ani pronar ani john itd. nie będzie naj ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

on nie jest wcale taki krótki ;) tylko wyższy i bardziej "napompowany" przez co wydaje się krótszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

poza tym rozstaw osi, kat skrecenia kol i pare innych decyduja o promieniu zawracania, a nie glugosc ciagnika ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

210 KM na serię 6R trochę nie za dużo? Mam nadzieję że zostaną w produkcji modele o mocy 80KM - 100KM z dzisiejszej 6030 w nowej 6R.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

A może to następca johna 7030 premium? Bo 7R to chyba następca waterloo. Mi tam w johnach 6030 premium

wszystko pasuje oprócz spalania <_<.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nawet to przestarzałe wnętrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez Nicik83
      Witam jak w tytule potrzebuje informacji jakie powinny być długości pasów w tej prasie.
    • Przez mrursus360
      Jak wyglada u Was proces owijania w prasach John deere 592 i pochodnych. U mnie ramię wysuwa się idzie do końca wraca się i jeszcze raz idzie do końca i wraca do ucięcia sznurka. Czy u Was też tak idzie czy ramię wysuwa się do końca i wraca do ucięcia?
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj