u3512

ursus 3512 Sprzęgło i zgrzytający WOM podczas załączania

Polecane posty

u3512    0

Witam

Przy wiosennych pracach tzn rozwożeniu obornika pojawił się problem. Z którymś kursem wom bardzo trudno było załączyć(pedał sprzęgła wciśnięty do podłogi). Bardzo zgrzytało przy próbie przesunięcia dźwigni od wałka.

Przy pracy z opryskiwaczem zauważyłem, że gdy ramiona podnośnika zaczną opadać to bez problemu i bez najmniejszego zgrzytu mogę włączyć WOM. Czas w jakim pompa się zatrzyma to jakieś 5-10 sek.

Wychodzi na to, że ciągnie drugi stopień sprzęgła ale nie wiem dokładnie jak to wyregulować.

Odkręcałem pokrywkę żeby zobaczyć sprzęgło, ale nie wiem dokładnie który wymiar ma mieć 2 mm. Przy łbach śrub od II stopnia mogłem zmierzyć jeden wymiar, ale chyba był mniejszy niż 2 mm.

Jeśli odległość jest mniejsza to również jest źle?

 

Prosiłbym najlepiej o jakieś zdjęcie i zaznaczenie na fotografii w którym miejscu należny dokonywać regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    2
Napisano (edytowany)

Zdjeć Ci nie zrobię, bo mój MF stoi u mechanika czekając na kapitalkę silnika. Mogę jedynie podesłać taki link: http://instrukcja.pl/i/instrukcja_obslugi_mf_255#photo_top, jak rozwiniesz listę zdjęć, to w 1 kolumnie, 14 wers tam masz o II stopniu sprzęgła.

Tam jest śruba z nakrętką i tym się reguluje. Już teraz nie powiem gdzie jej szukać dokładnie, bo dawno tego nie robiłem. :rolleyes: Skoro mówisz ze jest mniejszy to wkręć te śrubki i zobacz jak będzie wówczas wysprzęglało.

 

Edit: teraz się tam doczytałem, ze należy te śrubki wkręcać, wiec do roboty. :rolleyes:

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Zrobiłem równiutko na 2 mm. Jest lepiej ale jeszcze nie to. Mogę zrobić mniejszy luz pomiędzy łbem śruby a tarczą dociskową? i ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzegorz508    2

Ja robiłem regulację bez szczelinomierza i sprzęgło ładnie wygląda, bo oglądałem je u mechanika. No zrób tak, zeby drugi stopień całkowicie wysprzęglał przy wciśnięciu do podłogi, czyli powinien łapać już tak po wciśnięciu pedału tak do 2/3 całego skoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Pedał sprzęgła jet przymocowany za pomocą jednej śruby. Poluzuj ją a w otwór w wałku włóż śrubokręt lub jakiś pręt. Przekręć w duł aż poczujesz opór. Podnieś pedał sprzęgła prawie do samej góry i przykręć.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapekc328    0

Witam

Ja mam następujący problem sprzęgło słabo brało i znajomy rozwoził obornik moim 3512 przy włączaniu wałka WOM mocno pociągnął i wajcha została mu w ręce pękł wałek na uszczelniaczu teraz nie mogę dokupić więc powiedzcie jak podciągnąć sprzęgło żeby tak następnym razem nie było.Bo powiem szczerze że nie rozumiem za bardzo jak to zrobić z waszych porad wyżej.Pomóżcie


kupię przyczepę dwuosiową wywrotkę ładowność około 4t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    64

To samo u mnie ale w przypadku mojego fergiego było to spowodowane pracą w lesie jeżdzenie po pniakach krzakach i drzewie, skutek podgięta podłoga i nie da się na max wcisnąć sprzęgła co śmieszniejsze niezauważalnie podłoga wygięta nie od razu się skapneliśmy, teraz problem się powtórzył może i 2gi stopień wymaga regulacji, ale jak nie masz na to czasu spróguj wygiąć trochę podłogę żeby głębiej wciskać sprzęgło lub może masz podgietą może kiedyś zawiesiłeś się na pniaku lub na coś najechałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    271

Do regulacji 2 stopnia służą 3 śrubki. Na sprzęgle, kole zamachowym, jak położysz się pod ciągnikiem to przekręć trochę sprzęgło i zobaczysz śrubkę M 8 z nakrętką. Na takim płaskowniku, wycięciu w kole zamachowym. Musisz je odkątrować o podkręcić z jeden obrót, zakątrować i po robocie. Może z 10 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dommar    0

Witam
Mam problem ze sprzęgłem. Sprzęgło po naciśnięciu pedału delikatnie trzyma (1 stopień, 2 jest ok) nie wysprzęgla całkiem, tak przynajmniej twierdziłem, wiec trochę podkręciłem sprzęgło żeby 1 stopień był trochę dłuższy żeby więcej wysprzęglało ale niestety to nie pomogło. PO podkręcenie sprzęgła docisk dochodzi dużo od tarczy, wiec dlaczego sprzęgło po wciśnięciu delikatnie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szpenio    9

A łapki sprawdzałeś?? łożysko może być już wyrobione 

 

Edytowano przez Szpenio

Witam Witam pochodzę z województwa lubelskiego 

Mam konto na YouTube.com

Najnowszy filmik 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dommar    0

Sprzęgło było rozkręcane, wymieniłem łożsko to na wałku sptrzęgłowym i tarcze 2 stopnia, tarczę 1 stopnia nie wymieniałem była ok tak przynajmniej mi się wydawało, docisk i łapki ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pysa    0

dziś po uruchomieniu 3512 z okolic sprzęgła -skrzyni biegów  słychać głośny pisk ,coś takiego jag by ślizgał się pasek ,skrzynia chodzi ,biegi bez problemu pisk słychać od razu po uruchomieniu silnika ,wie ktoś co to może być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś po uruchomieniu 3512 z okolic sprzęgła -skrzyni biegów  słychać głośny pisk ,coś takiego jag by ślizgał się pasek ,skrzynia chodzi ,biegi bez problemu pisk słychać od razu po uruchomieniu silnika ,wie ktoś co to może być 

 

Może dźwignia podnośnika jest w złym położeniu;załączona w pozycję na hydraulikę .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich.Potrzebuję docisk sprzęgła i tarczę sprzęgła do Case 923. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć . Może ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
       
    • Przez Mares
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez lukasztusin123
      Witam kupiłem zetora 8145 w którym ciężko ze zgrzytem wchodziły biegi oraz ciągnęło sprzęgło.
      po rozjechaniu Wymieniłem : Słoneczko, piasta napędu WOM, tarcza dociskowa była nowa i w bdb stanie więc zostawiłem, tarcza sprzęgła nowa, koło zamachowe było już nowe i w bdb stanie, łożysko oporowe zmieniłem na nowe wyższe 45mm, nowa tuleja wyciskowa + nowe widełki i cięgło regulacyjne. piaste WOM i tarczę sprzęgła założyłem na 100% dobrze (tarcze krótszą piastą w stronę skrzyni. Po zjechaniu jest tak samo co przed "naprawą".
      Zrobiłem pomiary i po wciśnięciu pedału sprzęgła łożysko oporowe pracuje max 10.5mm, natomiast skręciłem na wierzchu docisk z tarczą do koła zamochowego i po wciskaniu prasą hydrauliczną tarcza zwalnia się przy 13-14mm wciskając słoneczko. stara tarcza była zwykła pełna i tutaj pytanie czy w docisku typu słoneczko nie powinna znajdować  się 6ramienna tarcza ceramiczna? czy to może być problemem złego wysprzęglania tarczy?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.