Skocz do zawartości
fliegl

Jakie są dobre wiertła do metalu ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wiertła
fliegl    4

Chciałem zakupić komplet 1-10mm dobrych wierteł do metalu w cenie do 100zł.

Jakie wiertła polecacie i jakiej firmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

do jakiego metalu?

jak do stali, to w tej cenie kupisz może 3 dobre wiertła 6,8,10. Porządne wiertło 1mm kosztuje ok 120 :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Porządne wiertła do profesjonalnych obrabiarek tyle kosztują, ale do zwykłych ręcznych nie ma sensu bo i tak się złamie uszczerbie itp... ja kupuje zawsze na sztuki ostatnio za 14mm zapłaciłem coś ok 20zł , a te mniejsze kupuje w paczkach hurtowo po 10-20 szt bo dużo mi tego idzie... ok 1zł za szt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33
Napisano (edytowany)

Ja ostatnio miałem komplet chyba 4-10 mm za 6 zł i wiertłem 5 mm wywierciłem bez problemu chyba z 200 otworów w profilach 2 mm, więc nie ma reguły jakie są dobre. Jeżeli dużo wiercisz to polecam wiertarkę stołową. Są niższe obroty i trudniej złamać wiertło.

Nie polecam wierteł YATO czy jakoś tak (niby tytanowe), może i są twarde ale cholernie kruche, chwila nieuwagi i wiertło złamane.

Edytowano przez MichalR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

wiertła kupuje na sztuki takie z najtańszych a naj wazniejsze to umiejętne naostrzenie wiertła ;) ja wiertła ostrzę już wkręcone w wiertarkę na kontówce jedno wiertło wystarcza na bardzo długo chyba że nie jakoś niefartownie ułamie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Ja również kupuje najtańsze wiertła -na sztuki i sam ostrze.Najwięcej pracuje na wiertarce stołowej więc mniejsze prawdopodobieństwo złamania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

Ja używam wierteł IRWIN i nie mam powodów do narzekania, za 10mm płaciłem chyba 12zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam140292    2

Tak jak kolega mówi najlepsze są Kobaltowe

 

no i jeszcze dobre naostrzenie ich bo mogą być najlepsze lecz jak ktoś nie umie naostrzyć to na nic się nie zdadzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

A co sądzicie o wiertłach tytanowych? Ostatnio zakupiłem takie z IRWINa 4mm za 8zł i 3mm za 7zł. Jeszcze nie miałem okazji przetestować, bo wiertarkę oddałem na gwarancję. A Wy jakie macie doświadczenie z takimi wiertłami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

ja mam kobaltowe i tytanowe, są bardzo dobre ale kruche, najlepiej do wiertarki stołowej lub tokarni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Ja używałem ostatnio kobaltowe, biją na głowę tytanowe. Mniej kruche i na prawdę ciężko je stępić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczur    2

Mi sie udalo stepic kobaltowa 8, chyba drzwi w CC wymienialem ale juz nie pamietam, na samych brzegach sie zaokraglilo a naostrzyc nie potrafie..

Miesiac od ost odpowiedzi ale moze mi ktos powie jak to naostrzyc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

A co myślicie o wiertłach koronowych? Bo myślę nad zakupem takiego 26mm i 50mm? Czy zwykła wiertarka 710W poradzi sobie z nimi i jak jest z ich trwałością?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Wierciłem takimi makity i bardzo ładnie idzie. Fakt głownie na stołowej ale ręczna też kilka wierciłem w tym 54 mm. Wiertarkę mam 1100W po wywierceniu 4 otworów 54mm w blasze 6 mm nawet ciepła nie była. Tylko ręczna wiertarką najpierw zwykłym wiertłem o takiej samej średnicy jak prowadzące przewierć, bo jeżeli wpadnie ci wiertło z korona to zęby się posypią.

A w temacie to polecam wiertła FANAR i IRWIN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Wiertła koronkowe jak najbardziej polecam przy większych średnicach. A do normalnego użytku poszukaj wiertła o oznaczeniu HSS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

zapomniałem dopisać że koniecznie przy koronie trzeba oleju używać, na sucho zaraz spalisz. Co do tego że tylko większe średnice nie do końca się zgodzę, łatwiej i szybciej ręczną wiertarką będzie nawet otwór 16mm wywiercić koroną niż wiertłami. Na stołowej to fakt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

mam dokładnie taki zestaw plus kilka pojedynczych, są naprawdę wytrzymałe i świetnie się wierci. Tylko jedna zniszczyłem wiercąc ręczną wiertarką po przewierceniu pilotem wpadła korona i połowę zęby poleciało. Co ciekawe dalej wierci taka szczerbata nawet za dużo nie rozbija otworów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

HSS to oznaczenie stali szybkotnącej użytej do produkcji wiertła.

Wywiercisz takim w stali, tworzywie sztucznym, drewnie.metalach nieżelaznych.

Do betonu wiertła widiowe. Z kolei w stali nierdzewnej polecam wiertła kobaltowe bądź tytanowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IREKG    1

Kolego ukasz, jaki olej masz na myśli zwykły np. silnikowy czy jest jakiś specjalny do smarowania wierteł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Jest to olej do sporządzania emulsji z wodą np emulgol albo temu podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

to co mówisz to tak zwane chłodziwo lub emulsja stosowane w tokarkach frezarkach itp. Są dobre ale wymagają ciągłego podawania wiec w tym wypadku kłopotliwe. Ja używałem zwykłego oleju jaki był pod ręka- głównie silnikowy który został z wymian. Co jakiś czas olejarka, czy małym pędzelkiem troszkę kapnąć i ok. Najlepszy jest specjalny olej do wiercenia i gwintowania nie wiem jak się nazywa ale ma kolor niebieski niestety jest bardzo drogi więc stosuje go tylko w specjalnych przypadkach ( utwardzana stal czy inox)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96
Napisano (edytowany)

Jak gwintujesz w aluminium to się niebieskiego używa tego z trupioczaszka denaturatu

Edytowano przez lemysz1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×