Skocz do zawartości
marcin5641

MF 3065-Dlaczego EHR zaczyna działać po zgaszeniu ciągnika?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcin5641    0

Witam wszystkich użytkowników. Mam pewien problem i nie znalazłem podobnego tematu. Wyruszyłem dziś w pole z agregatem wszystko było ok i w pewnym momęcie przestał działać EHR kontrolki nie świeciły ani do gury ani do dołu dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika podnośnik zaczoł działać ta sytuacja powturzyła sie kilkakrotnie podczas godzinnej pracy. Może ktoś wie co jest tego przyczyną.Z gury dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

sprawdz cienkie kable przy akumulatorze czy nie są po nadrywane raczej jakiś niekontakt lub problem z alternatorem


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekD    0

Kiedyś miałem coś takiego samego też nic nie działało dopiero po ponownym uruchomieniu silnika lub po wciśnięciu przycisków na błotnikach i nie wiem nic nie robiłem i samo przeszło i rok już mi się nic takiego nie powtórzyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kukiteam    1

Miałem podobne objawy i okazało się, że jest słabe połączenie przy klemie . Po wymianie na nową wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

czy zauważyłeś coś takiego że w chwili kiedy EHR przestaje działać, mignął jednocześnie kontrolki od opuszczania i podnoszenia. Po takim delikatnym błysku wszystko umiera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

Nie zwruciłem nato uwagi widziałem tylko że bełgają jak przekręce kluczyk w stacyjce i gdy gasze silnik kabelki zarobie na nowo bo te faktycznie jakoś marnie wyglądają.A gdyby tak sie działo jak pisze rafik to co to może być. Jutro z samego rana ruszam do pracy i będe obserwował i dam znać co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

Zmieniłem wsówki na cienkich kablach wyczyściłem klemy i niestety nic sie nie zmieniło jest tak jak napisałeś rafik kontrolki bełgną i EHR zdycha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
(edytowany)

czyli tak jak przypuszczałem zapewne to bedzie przekaźnik od zasilania, na płycie głównej panelu sterujacego EHR. styki Ci się wypaliły.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

Więc jak sie do tego zabrać, co robić po kolei, czy to coś poważnego i ile to kosztuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0
(edytowany)

Rozebrałem ten panel i jeśli dobrze zrozumiałem chodzi o przełącznik góra dół sprawdziłem napięcie na kablach na czerwonym było 14v a na żółtym niecałe 10v w momencie gdy ehr przestał działać na żółtym napięcia znikneło.Jakie powinno być prawidłowe, może na żułtym jest za niskie?

Edytowano przez marcin5641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
(edytowany)

nie chodzi o przełącznik tylko jak już napisałem wyżej o przekaźnik. Znajduje się on na płycie głównej panelu sterującego EHR. Płyta główna jest w takiej czarnej puszce, pod konsolą EHR. Żeby wyjąc całą konsolę odkręcasz tylko śruby na imbus i wtedy wyciągasz wszystko razem. Jak już się dobierzesz do puszki i wyjmiesz płytę główną musisz ja rozłożyć. Dopiero wtedy zobaczysz przekaźnik który jest wielkości paznokcia i stopkami jest wlutowany w płytę. Nie radze go ruszać. Wymiana nie ma sensu bo nie dość że masz marne szanse żeby dostać gdzieś cos takiego żeby idealnie pasował to przy wymianie możesz rozwalić cała płytę. Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest podłączenie równoległego przekaźnika. Po prostu bierzesz najzwyklejszy przekaźnik i podłączasz go pod odpowiednie dojścia do pinów wychodzące z płyty głównej. ten materiał ci się nie przepali przy lutowaniu w przeciwieństwie do ścieżek na płycie przy zastosowaniu nieodpowiedniego sprzętu.

 

Sposób ten jest tani i pewny. Pierwszy raz zrobiłem coś takiego 7 lat temu i do dzisiaj działa idealnie a koszt naprawy to jedyne 3,5 zł.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

sory rafik ale ja sie na tym kompletnie nieznam rozebrałem tą płyte główną i chodzi Ci o takie urządzenie ma miedziany kolor i są w nim styki i kwestia do kturego miejsca przylutować ten przekażnik bo ten jest przylutowany w 7 miejscach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

do płyty nic nie lutujesz!!! musisz po ścieżkach dojść który pin (taka blaszka, przez którą cała płyta łączy się z reszta panelu EHR) odpowiada za jaka funkcję i dopiero to tych blaszek od strony płyty lutujesz przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

Chcecie zrobić żeby był cały czas wzbudzony bo nie rozumiem ? czy zewnętrznie przkaźnik zamontować może być to przyczyną ale to sprawdzisz, przeczyćś drobnym papierkim ściernym styki i jak właczysz to dociknij czymś żeby był połaczony i będziesz wiedział a lutowanie czego kolwiek, jak koleś nie ma zielonego pojęcia może być dla niego drogą przygodą.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

Byłem dziś u elektronika powiedziałem co i jak przylutował kabelki do pionów tylko że pojawił sie problem skąd wziąść zasilanie cewki bo z jednej strony jest dioda a z drugiej tranzystor czy jakoś tak on radził lutować do płytki kabelki albo do pionów diode kabelek i dopiero przekażnik ja chciałem zaczekać i zapytać co otym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

Oj jak wy to tak kombinujecie to to chyba nie będzie działało chcesz to wyślij mi to zrobi się tak jak książka pisze a tak to żeby wiecej nie spierniczyć niż już jest przy takich zabawach


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

właściciel zrobi zawsze jak tak jak uzna za słuszne. Jak już pisałem pierwszy raz zrobiłem cos takiego 7 lat temu w swoim ciagnik. Po tym czasie i prawie 3 tys. mth wszystko nadal działa idealnie. Także jeżeli wszystko będzie dobrze zrobione to nic nie mam prawa się popsuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    531

Ciekawe czego nie mogą znaleźć? Zasilania głównego styku czy zasilania uzwojenia cewki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

Panowie niechce zapeszać ale chyba znalazłem przyczyne :) mianowicie pojedyńczy czarny kabel wychodzący ze stacyjki przechodził pomiędzy silnikiem a kabiną robił zwarcie i niewiem od czego on jest bo wszystko działa a niemoge znaleść drugiej strony bo sie upalił. EHR narazie działa nierozłacza sie mam nadzieje że to było przyczyną. Pozdro dla wszystkich użytkowników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    90

witam ja mam od kupienia ciągnika mały problem z wałkiem wom w 3060 gdy przełaczam dzwignią zeby się włączył a on się nie włącza jedynie tak powoli się kręci, dopiero jak ruszam dźwignią 540-1000 to wtedy czasami optrafi załapać ale po zgrzycie. co to może być przyczyną??

wom nie jest mi za bardzo w tym ciągniku potrzebny ale ja wolę żeby działał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

Przyczyn może być kilka


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    90

np jakie??

bo mi na tym wałku nie zależy ale ja wolę zeby to działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

linka przesuwka a pozatym nie dokońca czytelnie to wytłumaczyłeś i nie wiem czyon nie rusza czy ty poprostu nie możesz właczyć zakresu


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    90

gdy przełączam tą dźwignią to nic się nie robi tylko kontrolka się zaświeca, wałek tam czasami się powoli kręci ale żeby wszedł na normalne obroty to trzeba ruszac dźwignią od zmiany prędkości obrotów lub też tą drugą to czasami się załancza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez swistak1983
      Witam,
      Mam problem z podnośnikiem po regeneracji. Po zakupie ciągnika problem był z podnośnikiem.
      Wymieniony został tłok, cylinder, zawór odcinający od pompy wspomagającej, rozdzielacz został zregenerowany w Tucholi, nowy tłok wspomagajacy. Problem z podnośnikiem pozostał
      Po zamontowaniu pojawił się następujący problem.
      1. Rozdzielacz działa jeśli chodzi o wyjścia zewnętrzne. Ciśnienie na wyjściach szybkozłoczy prawidłowe. Stąd zakładam że pompa jest ok.
      2. Zakładam że nowy tłok, cylinder i pierścienie są ok
      3. Zawór bezpieczeństwa tłoka jest raczej ok ( po zablokowaniu opuszczania na dławiku  maszyny nie opadają )
       
      A  w czym jest problem.
      Niestety nie wiem na których pozycjach jest regulacja siłowa, ciśnieniowa, pozycyjna i mieszana ( może ktoś podpowie) wiec próbuję wszystkich kolejno.
      Podnośnik podnosi na wszystkich pozycjach. Jedna na pierwszej od przodu podnosi bardzo powili a czasami wcale się nie zbiera.
      Na każdej pozycji po podniesieniu pługa 3 skibowego obrotowego po lekkim naciśnięciu na końcu pługa maszyna opada. To samo się dzieje sp na najechaniu na dziurę gdzie zawieszona maszyna zakołysze się ( opada do samego dołu jak już zacznie)
      Wygląda to tak trochę na problem z regulacją siłową. Natomiast dlaczego dzieje się to na wszystkich zakresach w szczególności na regulacji pozycyjnej nie powinno mieć na to wpływu.
       
      Będę wdzięczny za podpowiedzi.
       
       
    • Przez gruchabezgie
      Witam.
      Jestem posiadaczem MF 3125. Mam problem z EHR, a mianowicie podnośnik nie podnosi. Próbowałem podnosić i opuszczać awaryjnie i w tym przypadku wszystko działa. Kiedy podniosę awaryjnie mogę opuścić za pomocą sterownika EHR a już podnieść nie. Druga sprawa jest taka że nie dopina mi wałka WOM. Wałek jest cały czas uruchomiony i przy tym wydaje dziwne dźwięki - tak jakby coś przeskakiwało. Dodam ,że nie mogę wyłączyć wałka i można go zatrzymać ręką czyli coś nie zaskakuje. Jak przełączę na wyższe obroty wałka to już nie można go zatrzymać ale dalej wydawany jest ten dziwny dźwięk. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    • Przez pawelll66692
      Witam mam problem z New holland td5050 chodzi o to że słabo podnosi pług który waży 1300 kg.
      Jeśli olej w skrzyni jest zimny to podniesie do końca bez problemu ale gdy się rozgrzeje muszę dawać dużo gazu żeby go wyrwać, dodam że ma założony dodatkowy siłownik wspomagający (który miał dać 1000kg dodatkowego udźwigu) lecz on nic nie pomógł. 
      Zauważyłem , że grubera który mam też zaczyna mieć problemy (1200 kg) . Pytanie czy to wina pompy czy raczej zawór przeciążeniowy? 
      Przyczepy unosi bez problemu więc wyjścia zewnętrzne chyba są ok...może ktoś wie czy da się zawór przeciążeniowy jakoś podkręcić?proszę o pomoc 
    • Przez Szymekin
      Mam problem ze swoją maszyną, ostatnio zauwazyłem ze podnosnik nie działa tak jak potrzeba napoczątku gdy podniosłem go do góry słychać było jak ciągnik daje olej i by chciał podniesc jeszcze wyzęj choć ramiona były już w najwyższym położeniu, a teraz podnosnik wcale nie działa ani z kabiny ani z zewnątrz 
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.