Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Awaria

marcin5641    0

Witam wszystkich użytkowników. Mam pewien problem i nie znalazłem podobnego tematu. Wyruszyłem dziś w pole z agregatem wszystko było ok i w pewnym momęcie przestał działać EHR kontrolki nie świeciły ani do gury ani do dołu dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika podnośnik zaczoł działać ta sytuacja powturzyła sie kilkakrotnie podczas godzinnej pracy. Może ktoś wie co jest tego przyczyną.Z gury dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


StasiekD    0

Kiedyś miałem coś takiego samego też nic nie działało dopiero po ponownym uruchomieniu silnika lub po wciśnięciu przycisków na błotnikach i nie wiem nic nie robiłem i samo przeszło i rok już mi się nic takiego nie powtórzyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kukiteam    1

Miałem podobne objawy i okazało się, że jest słabe połączenie przy klemie . Po wymianie na nową wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

czy zauważyłeś coś takiego że w chwili kiedy EHR przestaje działać, mignął jednocześnie kontrolki od opuszczania i podnoszenia. Po takim delikatnym błysku wszystko umiera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin5641    0

Nie zwruciłem nato uwagi widziałem tylko że bełgają jak przekręce kluczyk w stacyjce i gdy gasze silnik kabelki zarobie na nowo bo te faktycznie jakoś marnie wyglądają.A gdyby tak sie działo jak pisze rafik to co to może być. Jutro z samego rana ruszam do pracy i będe obserwował i dam znać co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin5641    0

Zmieniłem wsówki na cienkich kablach wyczyściłem klemy i niestety nic sie nie zmieniło jest tak jak napisałeś rafik kontrolki bełgną i EHR zdycha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

czyli tak jak przypuszczałem zapewne to bedzie przekaźnik od zasilania, na płycie głównej panelu sterujacego EHR. styki Ci się wypaliły.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


marcin5641    0

Rozebrałem ten panel i jeśli dobrze zrozumiałem chodzi o przełącznik góra dół sprawdziłem napięcie na kablach na czerwonym było 14v a na żółtym niecałe 10v w momencie gdy ehr przestał działać na żółtym napięcia znikneło.Jakie powinno być prawidłowe, może na żułtym jest za niskie?

Edytowano przez marcin5641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

nie chodzi o przełącznik tylko jak już napisałem wyżej o przekaźnik. Znajduje się on na płycie głównej panelu sterującego EHR. Płyta główna jest w takiej czarnej puszce, pod konsolą EHR. Żeby wyjąc całą konsolę odkręcasz tylko śruby na imbus i wtedy wyciągasz wszystko razem. Jak już się dobierzesz do puszki i wyjmiesz płytę główną musisz ja rozłożyć. Dopiero wtedy zobaczysz przekaźnik który jest wielkości paznokcia i stopkami jest wlutowany w płytę. Nie radze go ruszać. Wymiana nie ma sensu bo nie dość że masz marne szanse żeby dostać gdzieś cos takiego żeby idealnie pasował to przy wymianie możesz rozwalić cała płytę. Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest podłączenie równoległego przekaźnika. Po prostu bierzesz najzwyklejszy przekaźnik i podłączasz go pod odpowiednie dojścia do pinów wychodzące z płyty głównej. ten materiał ci się nie przepali przy lutowaniu w przeciwieństwie do ścieżek na płycie przy zastosowaniu nieodpowiedniego sprzętu.

 

Sposób ten jest tani i pewny. Pierwszy raz zrobiłem coś takiego 7 lat temu i do dzisiaj działa idealnie a koszt naprawy to jedyne 3,5 zł.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin5641    0

sory rafik ale ja sie na tym kompletnie nieznam rozebrałem tą płyte główną i chodzi Ci o takie urządzenie ma miedziany kolor i są w nim styki i kwestia do kturego miejsca przylutować ten przekażnik bo ten jest przylutowany w 7 miejscach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

do płyty nic nie lutujesz!!! musisz po ścieżkach dojść który pin (taka blaszka, przez którą cała płyta łączy się z reszta panelu EHR) odpowiada za jaka funkcję i dopiero to tych blaszek od strony płyty lutujesz przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

Chcecie zrobić żeby był cały czas wzbudzony bo nie rozumiem ? czy zewnętrznie przkaźnik zamontować może być to przyczyną ale to sprawdzisz, przeczyćś drobnym papierkim ściernym styki i jak właczysz to dociknij czymś żeby był połaczony i będziesz wiedział a lutowanie czego kolwiek, jak koleś nie ma zielonego pojęcia może być dla niego drogą przygodą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin5641    0

Byłem dziś u elektronika powiedziałem co i jak przylutował kabelki do pionów tylko że pojawił sie problem skąd wziąść zasilanie cewki bo z jednej strony jest dioda a z drugiej tranzystor czy jakoś tak on radził lutować do płytki kabelki albo do pionów diode kabelek i dopiero przekażnik ja chciałem zaczekać i zapytać co otym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

Oj jak wy to tak kombinujecie to to chyba nie będzie działało chcesz to wyślij mi to zrobi się tak jak książka pisze a tak to żeby wiecej nie spierniczyć niż już jest przy takich zabawach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

właściciel zrobi zawsze jak tak jak uzna za słuszne. Jak już pisałem pierwszy raz zrobiłem cos takiego 7 lat temu w swoim ciagnik. Po tym czasie i prawie 3 tys. mth wszystko nadal działa idealnie. Także jeżeli wszystko będzie dobrze zrobione to nic nie mam prawa się popsuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Ciekawe czego nie mogą znaleźć? Zasilania głównego styku czy zasilania uzwojenia cewki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin5641    0

Panowie niechce zapeszać ale chyba znalazłem przyczyne :) mianowicie pojedyńczy czarny kabel wychodzący ze stacyjki przechodził pomiędzy silnikiem a kabiną robił zwarcie i niewiem od czego on jest bo wszystko działa a niemoge znaleść drugiej strony bo sie upalił. EHR narazie działa nierozłacza sie mam nadzieje że to było przyczyną. Pozdro dla wszystkich użytkowników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pisklaczun    86

witam ja mam od kupienia ciągnika mały problem z wałkiem wom w 3060 gdy przełaczam dzwignią zeby się włączył a on się nie włącza jedynie tak powoli się kręci, dopiero jak ruszam dźwignią 540-1000 to wtedy czasami optrafi załapać ale po zgrzycie. co to może być przyczyną??

wom nie jest mi za bardzo w tym ciągniku potrzebny ale ja wolę żeby działał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



mariusz(ZDUN)    167

linka przesuwka a pozatym nie dokońca czytelnie to wytłumaczyłeś i nie wiem czyon nie rusza czy ty poprostu nie możesz właczyć zakresu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pisklaczun    86

gdy przełączam tą dźwignią to nic się nie robi tylko kontrolka się zaświeca, wałek tam czasami się powoli kręci ale żeby wszedł na normalne obroty to trzeba ruszac dźwignią od zmiany prędkości obrotów lub też tą drugą to czasami się załancza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×