kopec

Zakleszczony Ursus 3512

Polecane posty

Rolnik1973    15368

A jak żeś tego dokonał? Te skrzynie to raczej bezproblemowe. Też mam ten ciągnik ale nic mu nie dolega jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Rozkleszczenie wstecznego to minuta roboty. Odkręcasz korek wlewu oleju i na dole jest koło zębate. Musisz je przesunąć w stronę silnika a potem spowrotem i gotowe.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darious    1

Mam podobny problem tylko że u mnie prawdopodobnie zakleszczyło na 2 i gdy przesunąłem to koło w strone silnika dalej to samo i go teraz wogle nie można ruszyć a nie chce tego brać na chama. Co z tym robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Ja ostatnio byłem zmuszony zdjąć pokrywę skrzyni, bo nie szło inaczej od kleszczyć go z 1, nie wiem czemu. Zirytował mnie ten MF 255 i podniosłem pokrywę z kierownicą a tam spokojnie wodzik śrubokrętem przesunąłem. To jest metoda jak nie bedzie szło inaczej, ewentualnie popatrz, może dźwignie wyjmiesz i przez okienko po dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Jak ja zakleszczyłem skrzynię to tato wybił sworzeń (pod gumą jest w poprzek drążka zmiany biegów).

Nastawiasz wodziki drążkiem zmiany biegów i znów wbijasz ten sworzeń. Tacie to zajęło 5-10 min ;)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darious    1

Dzięki za odpowiedzi.

 

@samczyk1991 przy najbliższej okazji spróbuje Twojego sposobu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Żeby dźwignię zmiany biegów wyjąć należy zdjąć pokrywę ponieważ dźwignia od spodu jest zaabezpieczona sprężyną z zatrzaskiem jeżeli da się wyjąć tylko przez wyjęcie bolczyka pod gumą to świadczy że wypadł zatrzask i może być powodem blokowania biegów


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Ale tato nie wyjął jej przez te zabezpieczenie. Wybił ten sworzeń pod gumą i nastawił wodziki.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strazakosp4    0

witam,jakis czas temu skrzynia zakleszczyla mi sie na pierwszym biegu i za nic nie chciala wyjsc z jedynki i tylko na jedynce jeździla , ale postanowilem to zrobic na sile i udalo sie wykleszczyc, potem mialem problem zeby wlaczyc jedynke oraz wsteczny , poźniej nie chciala wchodzic dwojka i czworka, teraz jeżdze praktycznie na trojce i bardzo ciężko się wlącza wsteczny , jesli juz jakis bieg wlączy sie na sile to potem jest go ciężko wylaczyc, cianik ma tylko 250 mth , nioestety jest juz po gwzarancji ;)

ktos mial moze podobny problem ?

ogolnie ciągnik jest ten super, malo pali i wygodny ale przez ta skrzynie sie ciężko pracuje, bardzo ciężko,

 

ktoś z Państwa wewie moze jak to naprawic?

 

 

Wiatm. U mnie czasen też zakleszcze to jest tam taki korek do wlewania oleju do skrzyni to odkręć go i daj którki lewarek na luz. Następnie musisz mieś podgięty śubokręt i jak Ci się zalkeszczyła na 1 biegu to musisz włożyć śrobokręt na ostatniego tryba przez ten kotek czyli pierwszy od prawej strony( od gazu) i próbować poruszać do przodu i do tyłu powinno pomóc u mnie pomaga.

Edytowano przez strazakosp4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemextyn    1

Zablokowała mi się skrzynia biegów w ursusie 3512 na pierwszym biegu i mam pytanie czy da się to odblokować przez wlew oleju czy trzeba odkręcać dekiel? (kiedyś zablokowałem skrzynie tylko nie pamiętam na którym biegu i odblokowałem przez wlew oleju cofnąłem taki jeden wodzik)czy teraz też tak a się? proszę o szybką odpowiedź, z góry dzięki. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer94    0

jeżeli w moim fergusonie się biegi zakleszczą to odsuwam gumę którą znajduje się na końcu drażka zmiany biegów następnie wysuwam kołka ustawiam drażek na tym biegu na którym stanoł i biorę dźwignię na luz następnie wkładam kołek i sprawdzam czy jest dobrze, chyba o to ci chodziło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max9931    0

nam też się kiedyś zablokowała skrzynia kilka razy to do odblokowywaliśmy ją przez korek od wlewu oleju do skrzyni (tam obok hamulca ręcznego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemextyn    1

nam też się kiedyś zablokowała skrzynia kilka razy to do odblokowywaliśmy ją przez korek od wlewu oleju do skrzyni (tam obok hamulca ręcznego)

 

A na jakim biegu wam się zablokowała wtedy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max9931    0

nie pamiętam do końca ale raz bodajże na pierwszym biegu, a kiedyś indziej na drugim. I daliśmy radę odblokować przez ten korek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrFerdek255    15

Mi się kiedyś na jedynce zablokował to z tatą odkręcaliśmy całą pokrywę na której trzyma się układ kierowniczy ale wprawiona osoba zrobi to przez wlew oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemextyn    1

Mi się kiedyś na jedynce zablokował to z tatą odkręcaliśmy całą pokrywę na której trzyma się układ kierowniczy ale wprawiona osoba zrobi to przez wlew oleju

Ja tak robiłem jak mi się na wstecznym zablokowało.To ze trzy godz roboty więc teraz poszukuje prostszego sposobu ::)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DrJoint    4

wystarczy odkręcic dekiel i jest mozliwosc uniesienia go na około 1-2 cm i tyle wystarcza zeby zobaczyc co i jak oraz mocnym i długim np. wkrętakiem cofnąć lub przesunąć do przodu wodzik

przy opuszczaniu dekla trzeba pamiętac, zeby wajhe biegów polowych tez dobrze ustawic bo moze uciec

Edytowano przez DrJoint

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Wszystko da się odblokować przez wlew olejku w kilka minut. Skoro jedynka to odkręć korek wlewu i tam na dole w skrzyni będzie koło zębate. Wsadź coś tak aby je sięgnąć i przesuń w stronę silnika a później spowrotem.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemextyn    1

na szczęście obyło się bez odkręcania dekla, wybiłem kołek od drążka i wyjąłem go, potem przez wlew oleju nastawiłem wodzik i włożyłem drążek następnie wbiłem kołek i wszystko gra dzięki z odpowiedzi. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Nie potrzebnie wybijałeś kołek i wyjmowałeś dźwignie. Nawet nie wiedziałem ze tak się da. Nigdy tego nie robiłem a już kilka razy rozkleszczałęm :D


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Kurde u mnie blokuje wsteczny często ostatnio jak przerzucam z szosowych na polowe co to się dzieje wcześniej tego nie miałem nigdy mi się biegi nie blokowały a ostatnie pół roku to ciągle mam z tym problem może ktoś tak miał i mi powie co jest? :blink: A drugi problem to zapowietrzanie czyściłem bak wymieniłem filter sitko itp. i lipa zawsze jak dostanie po d*pie obroty to go zapowietrzy od roku juz tak ma :huh:


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

U nas bardzo rzadko się biegi blokują w MF255. Ostatnio w sierpniu zablokowałem to tatko wybił sworzeń ten co przechodzi w poprzek drążka od biegów i drążkiem nastawiał wodziki bez odkręcania korka wlewu oleju. Tym sposobem zawsze da się odblokować, nie ważne na jakim biegu zblokowana była skrzynia. Wszystko zajeło poniżej 5min.

 

Co do zapowietrzania się to sprawdź pompkę zasilającą. W głowiczce są dwa zaworki, które mogły się popsuć i nie podaje paliwa tak jak powinna. Nie wiem jak będzie u Ciebie bo u nas głowiczka z zaworkami była zespolona i wymieniliśmy na nową, a w tej nowej można same zaworki wymieniać ;)

Edytowano przez samczyk1991

Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez karas111
      Witam, zakupiłem ursusa 3512 i muszę dolać oleju do skrzyni, ale nie wiem jaki był wcześniej zalany. Jaki olej zalać? Nie chcę sobie narobić dziadostwa w skrzyni...
    • Przez krzys111
      Witam wszystkich. W ursusie 4514 zablokował mi się wsteczny bieg. Został wsteczny i nie można przełączyć na inny bieg. Może wie ktoś jak to odblokować? Dzieki. A tak na marginesie chyba trzeba się go pozbyć, przez ten traktor kilka lat będę krócej żył🙁
    • Przez Miran
      Witam. 
      Panowie nie mam 3 biegu ani szosowego ani polowego w moim Ursusie 2812. Pozostałe biegi wchodzą dobrze. Ciągnik był ostatnio rozpoławiany bo był robiony w nim silnik i wymieniane sprzęgło. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
       
       
       
    • Przez zbycho77
      Witam , problem po wymianie tarcz  ; Założone nowe tarcze chełmno , pierwszy stopień działa prawidłowo .Drugi stopień nie działa wcale nie można wcisnąć pedału  .Łapki wyregulowane i szczelina drugiego stopnia . Miał ktoś może taki problem ?
    • Przez Damianzzz
      Mam problem z moim 5314 97r. podnosnik bardzo wolno podnosi i szarpie  jak dodam gazu to opada, to samo sie dzieje z hydraulika zewnętrzną na wolnych działa ale trochę wiećej obrotów i juz nie podaje oleju.Stan oleju ok.
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj