Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SzTyWnY    0

nie wiem jak w zetorze ale w 360 jest to bodajże tak: godz zegarowa pracy silnika na obr 1860=1mtg analogicznie godz zegarowa pracy silnika przy 930obr = 0.5 mtg czyli potrzeba 2godz aby wybiło 1 mtg.Może ktos zna dla jakich obr jest to w zetorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
nie wiem jak w zetorze ale w 360 jest to bodajże tak: godz zegarowa pracy silnika na obr 1860=1mtg analogicznie godz zegarowa pracy silnika przy 930obr = 0.5 mtg czyli potrzeba 2godz aby wybiło 1 mtg.Może ktos zna dla jakich obr jest to w zetorze

W proximie podobno przy 1800 obr bije mtg, zakładasz że przy 930 obr bije 0,5 mtg, kumpla c360 przy zwożeniu bel i lekkich robotach jakiś opryskiwacz zgrabiarka to 1 mtg wybija co 1 godz 15 min - 25 min (przy noszeniu bel), próbowałem się własnie dowiedzieć jak to jest z tymi motogodzinami w proximie, dobrze że Wojtas wkurzył się i zmierzył jak to jest w praktyce :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3

Co to jest motogodzina???

Za Wikipedią:

W ciągnikach rolniczych i innych maszynach napędzanych silnikami spalinowymi o zmiennych obrotach motogodzina to czas pracy urządzenia przy znamionowych obrotach:

 

gdzie:

 

M - motogodziny,

n - obroty maszyny w jednostce czasu, zazwyczaj na minutę,

nz - obroty znamionowe w jednostce czasu,

t - czas w godzinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z czeskiej strony zetora wynika, że proxima ma spalanie 253g/kwh ;). Dla przykładu c 360 ma 260 g/kwh a MF 255 236g/kwh. Konkurencja schodzi nawet poniżej 200...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Ostatnio kumpel do mnie mówi że Proxima 8441 będzie mniej palić jak mój 7011 ;) Troszkę w to nie dowierzam ale kto wiem...

Teoretycznie nie możliwe bo przy ponad 80km silniku żeby spalanie było niższe jak w 65 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moja proksimka 6441 z praso sipma farma2 spalił na godzine 5l/ha...jestem bardzo z niej zadowolony,mało pali,jest zwrotna -miesiadz temu kupiłem do niej tura i prezentuje sie z nim świetnie

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Ciekawo czy duża różnica w spalaniu jest między 6441 a 8441 :D

 

Z tego co piszecie to wynika że wcale te nowe zetory to nie są pijaki B) Kiedyś gadałem z Wojtkiem3222 przez gadu-gadu i zapytałem się ile pali jego Forterra, odpowiedział że jest dość oszczędna ;)

 

Z tego co czytam na forum i pod fotkami to chyba na prawdę te Proximy to nie są alkoholiki :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

różnica w spalaniu 6441 i 8441 jest nie mała....to sa takie same silniki tylko wieksza dawka paliwa moc nabieraja...i co niestety wiaze sie z tą roznica ze 6441 duzo mniej spali od 8441

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@ wojtas

Tutaj jak byk stoi 253 g/kwh. Jest to fabryczna strona Zetora. Kto ma racje producent czy dealer???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miko    0

Na pewno proxima pali więcej niż jej konkurenci z zachodu ale Czesi nie są debilami. To nie komuna, że sprzeda się każdy traktor "z miejsca". O klienta trzeba walczyć i inżynierowie z zetora wiedzą chyba co było ich piętą achillesową i naprawiają wszystko co było złe, i dla mnie logicznie niemożliwe jest, żeby tak duża firma sprzedawałą ciągniki palące więcej paliwa niż modele sprzed 20 lat, bo to byłby "gwóźdź do trumny"(ostatnio afera jest o te gwoździe mam, nadzieje że ja kolejnej nie rozpętam ;) ) dla tej firmy, bo nikt nie kupi traktora tylko dlatego, że nazywa się zetor tylko muszą być ku temu poważne powody, a niektórych odstarasza spalanie w lekkich pracach, które w starych modelach było rzeczywiście troszkę ponad normę więc coś w tym kierunku trzeba robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
różnica w spalaniu 6441 i 8441 jest nie mała....to sa takie same silniki tylko wieksza dawka paliwa moc nabieraja...i co niestety wiaze sie z tą roznica ze 6441 duzo mniej spali od 8441

A masz za płotem 8441 do porównania?> ;) Na papierze to inaczej wygląda a w praktyce to zupełnie inna sprawa, tak jak wogóle to podajecie różnice max 0,5 - 1l/mtg, z tym że jak piszecie to 6441 pali około 9l/mtg z 4x30, a 8441 z conajmniej 4x35 lub większym nawet, dieler powtarza że to są te same silniki a różnią się tylko nieznacznie dawką paliwa.

 

ps. to ile pali 8441 z belarką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Jak niektórzy chcą jeżdzić na max obrotach to niestety coś za coś, jeśli jeżdzi sie na obrotach 1500-1900 to nawet Zetor uważany przez wszystkich za "pijaka" wcale nie spali dużo. Trzeba uważać na prawą nogę ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Jak tak czytam tu o spalaniu starych Zetorów to zastanawiam się czy aby na pewno od 19 lat pracuje u mnie ciągnik tej firmy ;).Choćbyście mnie tu kołem od motorynki łamali to kompletnie nie mogę tych rewelacji potwierdzić-a może filtry mam zapchane od nowości ?:D,albo przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika ma za mały przekrój ?:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Jarku ja też uważam osobiście że te starsze nie palą dużo :P Ale co ja poradzę że połowa tego forum twierdzi inaczej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miko    0

Hmmm ja mam 7711 i w polu jak dla mnie pali bardzo mało, ale np w przyczepie przy słomie, prasie, czy innych drobnych sprawach wydaję mi się, że jest to dużo bo przesiadłem się na niego z 3P i dla mnie to jest trochę dużo ale to prawie 30 KM więcej więc dlatego tak wielu ludzi podświadomie tak postrzega jak np. ja niezdając sobie sprawy z wielkości silnika.Ogólnie spali mniej w polu od ursusa tej samej mocy ale w lekkich pracach spali niestety trochę więcej ale nie jak krzyczą, że 10 litrow na mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie tommy...starsze zetory wcale duzo nie pala...roki temu miałem zetora 82 km z 1978 roku ale maszyna była super...wiele zachodnich by przy nim nie postojąło z tych lat ;) palił naprawde mało w ciezkich pracach...silnik miał suchutki i bez zadnego remonu o az tylu lat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

No właśnie aby pognębić przeciwników Zetora (starego) podaję link-w tym Zetorku siedzi taki sam silnik jak w starym 7211-porównajcie sobie nawet z Fendtem czy Deutz-Fahrem (słynących z bardzo oszczędnych silników) http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/zetor-5340.pdf

-więcej nawet-nawet Ursus 4514 (tu już podpadam na całej linii)-przegrywa i to sporo-nawet uciągiem-przy wyższej masie własnej !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

No tak Mariusz-ale ja tu cały czas o tych "starych" piszę-bo normalnie krew mnie zalewa jak słyszę wypowiedzi o paliwożernych STARYCH Zetorach-a przy okazji mam satysfakcję że nawet testy DLG potwierdzają moje podejrzenia ;)-już parę razy pisałem że mity o paliwożerności Zetorów swój początek wzięły od ludzi którzy przesiedli się z C-330 na Zetora i podczepili mu bronę trójkę i pług 2*30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O starych to może masz rację, ale nowe to już inna bajka. Nowego Zetora bym nie kupił, test dla DLG mi wystarcza ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×