Polecane posty

ahme999    116

może bardziej porównywalne bedzie podawanie spalania w l/h pracy, do tego jakiś opis warunków w teście.

liczę że wypowie się-tylko szczerze i bez naciągania(! :) ) kilku userów nowych proxim.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Bogdan postaram Ci się odpowiedziec, otóż jak już gdzieś wcześniej gdzieś w ktorymś poście pisałem, jeszcze w tamtym roku mierzyłem ile trwa mth podczas pracy i wyszło o ile dobrze pamiętam przy obrotach 1800-2000 jakieś 50-55min. Nie chcę podawac dokładnie bo już nie bardzo pamiętam ale w takim przedziale to było. Mierzone było podczas orki (pod jarą), spalanie wyniosło koło 10-11litrów, na hektar (ale było to robione jeszcze pługiem 4*30 z którym trzeba było więcej kołek zrobic). W pługu 4*40 wychodzi to deko ekonomicznej bo orzę zazwyczaj (2jka) na tym samym biegu, a jednak kilka lotów do okoła pola mniej. W agregacie uprawowym 3,3 (generalnie z nim się nudzi) wychodzi jakiś 5,5litra na hektar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Sorki że nie w temacie @Włodiw napisałeś że masz agregat 3,3m jak jeździsz z tym po szosach to bardzo szeroki jesteś dla innych? teoretycznie jakiś arcypies to mógłby się czepić za taki zestaw, czy nie dokońca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Nie Ferdek , nie mam z tym problemu, mieszkam przy w miarę szerokiej krajowce, do tego dla bezpieczeństwa włączam koguta (na pewno nie zaszkodzi...), a policja u nas to generalnie dobre chłopaki i się nie czepiają, no chyba tych co jeżdżą bez sprawnych świateł po nocy czy w utrudnionych warunkach co osobiście uważam za karygodne i szczyt głupoty....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

No to trzymając się tematu spalania, to twierdzisz @Włodiw że spalisz na godzinę tyle samo z 4x40 co wcześniej z 4x30, a ciekawe czy z takim agromaszem 4x40 ciągnik ma tak samo "lekko" jak z UG, czy do tego muszą być już pługi na zachodnią modłę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Słuchaj, ten mój stary grudziącki był 3*30 plus 4skiba, raz że nie brał szeroko bo raptem jakieś 120-125, wiec musiałem nim więcej kółek robic a na bardziej kwadratowym polu to już się tego nazbierało, dwa ciężko szedł (był trochę po przejściach, mój dziadek miał ciężka nogę... :)). A te nowe Tury z tymi nowymi odkładniami naprawdę fajnie orzą, raz że szeroko, dwa jak załapiesz jak go ustawic to elegancko i szybko się nimi orze. Kolega który ma atlasa do forterry, pożyczył go ode mnie to mówi ze różnica jest duża (może w końcu Unia Grudziąc uczy się w końcu robic pługi... :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

z Twojego odnośnie długości motogodziny w Zetorze wynika, że nalicza on bardziej roboczogodziny, niż mth, ponieważ aby motogodzina była krótsza od 1 godziny zegarowej ciągnik musiał by pracować powyżej obrotów nominalnych, czyli w przypadku zetora 2200 obr/min. Nie zmienia to faktu, że Twoja Proxima oszczędnie obchodzi się z paliwem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Słuchaj ciągnik był wtedy jeszcze na dotarciu wiec nie szalałem z obrotami, teraz już nie długo zaczną się prace w polu wiec się pobawię i dokładnie pomierzę i na wyższych obrotach....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

nie zmienia to faktu, że w normalnej pracy nie da się zrobić 1 mth poniżej 1h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jakby nie było to chyba prawde dielerzy mówili że nowa proxima palić ma nawet 1l/godz mniej od pierwszej wersji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

Bogdan postaram Ci się odpowiedziec, otóż jak już gdzieś wcześniej gdzieś w ktorymś poście pisałem, jeszcze w tamtym roku mierzyłem ile trwa mth podczas pracy i wyszło o ile dobrze pamiętam przy obrotach 1800-2000 jakieś 50-55min. Nie chcę podawac dokładnie bo już nie bardzo pamiętam ale w takim przedziale to było. Mierzone było podczas orki (pod jarą), spalanie wyniosło koło 10-11litrów, na hektar (ale było to robione jeszcze pługiem 4*30 z którym trzeba było więcej kołek zrobic). W pługu 4*40 wychodzi to deko ekonomicznej bo orzę zazwyczaj (2jka) na tym samym biegu, a jednak kilka lotów do okoła pola mniej. W agregacie uprawowym 3,3 (generalnie z nim się nudzi) wychodzi jakiś 5,5litra na hektar.

Ja orałem pługiem kuzyna był to nowy pług UG 4+1 5x40 ciężki strasznie jest. Orałem nim na biegu 3 lub 4 tylko wtedy bez ostatniej skiby czyli było 4x40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Oj coś Cie chyba ponosi fantazja.... Kolego może orałeś 5*35???, I w to już uwierzę, ale tu tez już Proximie brakuje zaczepienia na kołach... Kolego mam Proxime 85 i wiem na co ja stac i do niej max to TUR4*40 i to jak orzesz głęboko to zaczyna tracic kontakt z podłożem. Raz zaczepiłem do niej na składnicy maszyn na próbę TURA 5*35, to nie było praktycznie jazdy, jedno bujanie i wycie na zwolnicach.... a co mówic dac go w orkę.... Zresztą widziałem w orce z pługiem 5*35 Proxime 95 i powiem, ze też miała co robic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Przecież napisał że robił z odkręconą 5tą skibą :)

ps. jak to wycie na zwolnicach? z jazdą z podniesionym pługiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Nie doczytałem z ta piata skibą... :) a tak Ferdek przejechal byś się z taką ciężką i długa piątką UNI to byś zobaczył jak buja i jak się rozpędzisz i zaczynie bujac to wtedy słychac że zwolnice odczuwają przeciążenia (nie jest to głośne, ale odczuwalne, bo tak to nie słychac ich wcale).

Ferdek, wiesz zauwazyłem, ze to co dilerzy mówią to można od kan du.. potłuc. Większośc z nich się nasłucha pierdoł na szkoleniach itp. a potem wciskają kity, czasami oderwane od rzeczywistości, zresztą czego się nie robi, aby zarobic... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

yyy-dobrze zrozumiałem??-proxa ma zwyklaśne zwolnice, coś a'la sześcdziesątka??:)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

tak dokładnie, i w dodatku proxy pierwsze zwykłe nawet taki sam układ biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

tak @wlodiw nie doczytałeś :) Proxa z 4x40 ma co robić i buja trochę nią bo ten pług UG jest całkiem ciężki. Jak orałem to do tura miałem podczepioną jeszcze największą łychę to orało się dobrze ale jak odpiąłem ją i podczas orki przejeżdżałem przez bruzdę i zaczęła się kopać trochę to podnosiłem delikatnie podnośnik wtedy Proxa ciągnęła na 2 kołach :) ale to przy przejeździe przez bruzdę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Nie no z Unijnym Turem 4*40 radzi sobie całkiem dobrze, hektar obskakuje 40-55min zależy od długości pola i ziemi, ale w głębokiej orce brakuje już jej zaparcia na kołach, jak na jej moc, jest deko za lekka i opona z tyłu powinna byc 18". A co do zwolnic to są w niej starego zetorowskiego typu zwolnice, zwolnice dobre i wytrzymałe (nie porównujcie ich do c-360... choc wyglądają podobnie :blink: ale różnica jest kolosalna, inne tryby inne odlewy, obudowy tez). Ale fakt moim zdaniem zwolnice w ciągniku o mocy 80-90 koni to już rzecz nie potrzebna, tym bardziej w proximach 95, czy 105 gdzie prosiło by się naprawdę coś ciężkiego zapiąc na tylny TUZ. Dlatego moim zdaniem jeśli coś z nowych zetorów powyżej 80km to tylko Forterra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

95tka i cała seria power ma zwolnice wzmocnione i mocniejszy przedni most, a z tym 5x35 to racja że buja znajomy do lambo premium jak zapioł 5x35 to bez obciążników wogóle ujechać nie mógł :blink:

a tak z ciekawości zapytam czy nie lżej by szły i mniej by bujało z 5x30 od tych 4x40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

5x30 wyjdzie 150cm a 4x40 160cm. z 5x30 chyba też by trochę bujało bo dłuższy by był. Sąsiad ma Kverneland 4x40 jest lżejszy od UG 4x40 dużo lepiej się jeździ :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tzn ten nowy TUR 4*40 ma już inne lepsze odkładnie i orze im się już naprawdę dobrze, zresztą tak jak pisałem pożyczył go ode mnie na próbę kolega który ma Atlasa i był nim zachwycony, im stwierdził ze to już całkiem inna liga. A co wspomnianego 5*30 to jeszcze stare modele pługów i opory stawiają znaczne zresztą tak jak ci pisałem spalanie w orce na hektar 4*30, a 4*40 wyszło na korzyśc tego ostatniego. Co do porównania do był artykuł w RPT co lepiej mniej skib , a szersze, czy węższe i więcej skib, wyszło na to pierwsze czyli szersze a mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Tzn.-od kiedy produkują owe nowe,lepsze odkładnie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Nie powiem ci tego kolego dokładnie, ale jak porównywałem to te starsze modele Tura mają inne odkładnie i kółko podporowe też jest węższe a w nowym jest już szerokie i odkładnia jest dłuższa i bardziej podkręcona(że tak to nazwę... :blink:) ale my tu o spalaniu a nie o pługach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj