Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
radson    5

My mamy koła 16,9 i są jak na tą moc za wąskie 18,4 założymy jak się te 16,9 zużyją czyli gdzieś za 10 lat ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
My mamy koła 16,9 i są jak na tą moc za wąskie 18,4 założymy jak się te 16,9 zużyją czyli gdzieś za 10 lat ;)

A przednie też będziesz wtedy zmieniał, zastanawia mnie tylko dlaczego na stronie zetora podają przód 13,6 tył 18,4 a przy 16,9 tył przód 12,4, a w seri super to dopiero dowalili do 16,9/30 przód 12,4 tak ten przód drze jak głupi za szybko idzie

 

ps. masz zwykłą skrzynie szybka jest proxima wystarczająco ze zwykłą skrzynią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Skrzynie mam zwykłą przednie koła też pewnie zmienimy bo już są trochę zdarte .Skrzynia jak dla nas wystarczy my mamy pole koło domu więc szybka skrzynia nam nie potrzebna , zamiast szybkiej skrzyni mamy Klime latem jak presuje to przynajmniej się nie ugotuje w traktorku> ;):P:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olejniczek    3

... a wiec ja uważąm że Proximki sa bardzo fajne ciagniczki ale jak ja bym kupywał teraz ciagnik to albo zamawiam pełna opcje wyposażenia albo nie truje soie głowy i bede pracował tym co mam ... odłoże troche wiecej ,poczekam troche dłuzej ale bogatsza wersje kupił bym ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

"MariuszX"

 

jak odnalazłeś że 9641 tyle pali według dlg u mnie się to nie chce otworzyć ale jak ci wystarcza to cieniutkie porównanie zrobiłeś sobie jedną markę i jeden model może luknij do tego na 5820, MF 5445, TL90A wtedy możesz się mocno rozczarować ile tam napisze DLG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@ krzysiu

Poszukam jeszcze raz tego linku to będziesz mógł sobie porównać Forterrę za starszymi MF. Jak DLG Ci nie odpowiada to może wolisz dane producenta - 253g/kwh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
jak odnalazłeś że 9641 tyle pali według dlg u mnie się to nie chce otworzyć ale jak ci wystarcza to cieniutkie porównanie zrobiłeś sobie jedną markę i jeden model może luknij do tego na 5820, MF 5445, TL90A wtedy możesz się mocno rozczarować ile tam napisze DLG

Średnia wartość z sześciu punktów pomiarowych:

 

Zetor 9641 Forterra - 15,5 l/h

MF 5445 - 13,7 l/h

NH TS90 DC - 11,4 l/h

 

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
Średnia wartość z sześciu punktów pomiarowych:

 

Zetor 9641 Forterra - 15,5 l/h

MF 5445 - 13,7 l/h

NH TS90 DC - 11,4 l/h

 

;)

mirasek a w jakim obciążeniu? :P


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Napewno różnym (vide tabelki z testów dlg). Może ktoś zna warunki pomiarowe na tych poszczególnych punktach, bo ja sie nie doszukałem (jakoś nie kręci mnie sprawdzanie w słowniku każdej zbitki liter w ich języku ;)). Jeśli dobrze rozumiem to spalanie przy max. obciążeniu przedstawia wykres :P Prosze biegłych o rozjaśnienie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
Napewno różnym (vide tabelki z testów dlg). Może ktoś zna warunki pomiarowe na tych poszczególnych punktach, bo ja sie nie doszukałem (jakoś nie kręci mnie sprawdzanie w słowniku każdej zbitki liter w ich języku ;)). Jeśli dobrze rozumiem to spalanie przy max. obciążeniu przedstawia wykres :P Prosze biegłych o rozjaśnienie :D

no to jak na godzinę zegarową pali 15,5l to na motogodzinę blisko 20l B)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

ok. zgadzam się powiedzmy jeszcze JD 5820, i TL90A to da fajny obraz acha i jednak różne testy różnie pokazują bo te MF 5445 w Top agrar to napisali tak Zetor pali najwięcej z grupy ale ma o 2KM i do niektórych o 4KM więcej więc i może troche więcej palić a w g/kwh nie był gorszy od JD i MF ja się z wami koledzy nie chcę kłucić ale i nie daję wiary że inny to tak na powietrze jeździ a Zetor to paliwożerny.

"MariusX" - ja nie powiedziałem że mi nie odpowiada i nie powiedziałem że nie jest możliwe takie spalanie tylko że jest 100 innych zależności i markowy traktor w takich warunkach może też tyle spalić, Fendt 312VARIO wrócił na tron "niby" a spalanie średnio 288g/kwh i duże straty mocy na przekładni z powodu jednostopniowego VARIO silnik hydrauliczny z Fendt seri 900 a z racji że Fendt to już go na 1 miejsce posadzili ile ciągników pali mniej niż 250g/kwh? może np. Valtra podaje nawet 195g/kwh a potem okazuje się że spaliła więcej niż JD w mocy ok 120-140KM nie wierz w takie bajery że ciągnik 110KM spali mniej niż 10l na godzine bo to jest nie możliwe no jasne ja na objad a ciągnik na małych obrotach tyrka przed domem w ciężkich pracach Zetor w przeliczeniu na zrobioną pracę jest nie gorszy w spalaniu niż wiele lepszych od niego marek.

 

Mój znajomy kupił 122KM forterre i na dotarciu z IBISEM 4X52cm na głębokiej orce spala mu średnio 18l na godzinę orki połowa moich znajomych mówi że smok a ja uważam że to dobry wynik jak wy uważacie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

A mnie wciąż interesuej tylko jedno czy 6441 pali mniej od 8441 popytałem troche użytkowników popisałem na PW i z tego co podajecie w innych tematach są to jednak te same wartości! od około 5 - 6 w lekkich pracach do 8 -9 i nie ważne czy proxima 60km czy 80km, chyba jednak dielere miał racje że dawki paliwa różnią się w tych ciągnikach tylko symbolicznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

@krzysiu jak podajesz jednostkowe zużycie paliwa to musisz jeszcze rozróżnić przy jakich warunkach jest ono mierzone ;)

 

Znajomy ma zetora 9540 i Valtrę 6850 120KM, to w orce Zetor i Valtra palą podobnie ok 15l/ha, ale przy pracy z siewnikiem zbożowym 3m i agregatem Wicher 3m Valtra pali mniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

"baju sraju" napewno wierz w to że tyle samo pali 60KM i 80KM, jest różnica na bank choćby wynikająca że jakoś moc trzeba uzyskać a nie ma róznicy w tym czy ma turbo czy intercooler bo są takie same więc dawka paliwa musi być mocno różniąca żęby 20KM osiągnąć przy lekkiej pracy lepiej te 60KM wyjdzie dużo!!! a przy ciężkiej mniej spali ten 80KM ale w przeliczeniu na robote bo na godzinę to więcej sporo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

Są na tym Forum tacy co uważają że w spalaniu to nad wszystkim wygrywa MF i tacy co uważają że w spalaniu przegrywa tylko Zetor ;) Nie wiem skąd taka opinia ale radziłbym się dobrze popytać użytkowników, a nie podzielać opinię tych co nigdy nie posiadali Zetorów :P Tylko całe życie jeździli Fergusonami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Użytkuje 2 Fergusony i Ursusa z silnikiem ZTS, w gospodarstwie był też Zetor 7211 i mam wyrobioną swoją opinie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
menos    7

zetor 8641 12.96 82km

zetor 7341 11.2 79km

case jx 90 11.71 76km

claas celtis 446 13,3 86km

jd 5820 14,31 84km

landini mythos 90 13.4 81km

zetor chyba kiepsko nie wypada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
case jx 90 11.71 76km

Jx 90 ma 76 km, może chodziło o jx80?

 

 

"baju sraju" napewno wierz w to że tyle samo pali 60KM i 80KM, jest różnica na bank choćby wynikająca że jakoś moc trzeba uzyskać a nie ma róznicy w tym czy ma turbo czy intercooler bo są takie same więc dawka paliwa musi być mocno różniąca żęby 20KM osiągnąć przy lekkiej pracy lepiej te 60KM wyjdzie dużo!!! a przy ciężkiej mniej spali ten 80KM ale w przeliczeniu na robote bo na godzinę to więcej sporo

 

Ale to są dokładnie te same silniki o pojemności 4,2 l z tym samym turbem, a różnią się niewiele dawką paliwa i innymi wtryskiwaczami, przecież przy tych samych wtryskach jak podkręcisz ciągnik to tylko więcej pali a jak zmniejszysz dawke to sam ledwo się ciągnie, inne przykłady to 2812 i 3512 te same silniki, lub 4514 i 5714 - czy ten 5714 pali dużo więcej od 4514?

 

Zetor powinien zrobić proxime 60km w 3cyl

 

Moim zdaniem na spalanie ma wpływ konstrukcja silnika i ciągnik 60km z pojemności 4,2 l nie będzie oszczędny ( może mieć moment obr itd dobry dobrą charakterystyke), tak samo lamborghini r4 105 w 6ciu garach pali więcej z belarką i ogólnie niż r110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
przecież przy tych samych wtryskach jak podkręcisz ciągnik to tylko więcej pali a jak zmniejszysz dawke to sam ledwo się ciągnie, inne przykłady to 2812 i 3512 te same silniki, lub 4514 i 5714 - czy ten 5714 pali dużo więcej od 4514?

Piszesz tu o silnikach wolnossących, w Zetorze poza dawką zapewne zmienione jest jeszcze ciśnienie doładowania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@jaro i teraz wszystakie nowe z EURO II palą więcej od tych z EURO I ;)

 

@krzysiu o ile dobrze kojarzę to Twój Zetor ma silnik w EURO I???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Zgadzam się z krzysiem. Mniejsza dawka paliwa na pewno wpływa na mniejsze spalanie. Ja mam proxime 7441 i spalanie na razie jak dla mnie rewelacja. W pracach mieszanych z turem i transporcie 4,3 litra na mth. i to w okresie docierania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55
Zgadzam się z krzysiem. Mniejsza dawka paliwa na pewno wpływa na mniejsze spalanie. Ja mam proxime 7441 i spalanie na razie jak dla mnie rewelacja. W pracach mieszanych z turem i transporcie 4,3 litra na mth. i to w okresie docierania.

to ile czasu zajmuje ci zrobienie mtg np w turze i czy po odpaleniu twoja proxima wali klebami dymu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj