Skocz do zawartości
piter161

Zetor 10540 biegi zgrzytają

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
piter161    3

Mam pytanie ponieważ mam skrzynie 3 biegową i jak przełączam z 1 na 2 to zgrzyta. Jeśli przełączam z 3 na 2 też zgrzyta. Próbowałem różnych sposobów takich jak (więcej gazu, mniej gazu, puszczałem sprzęgło i dopiero włączałem) i dalej nic co mam z tym zrobić.

I pytanie odnośnie wzmacniacza momentu czy można go używać bez sprzęgła na drodze przy transporcie. A na przykład w orce można używać tego wzmacniacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    230

Może masz mało oleju w skrzyni, albo synchronizatory są do wymiany ja też mam takiego zetora i na razie spokój nic mi nie zgrzyta, a sprawdzałeś płyn hamulcowy bo może Ci dobrze nie wysprzegla bo masz za mało płynu lub jest może zapowietrzony układ od sprzęgła często w zetorach siadają te wysprzegniki ja tak miałem w innym zetorze, a wzmacniacz przełączam często pod obciążeniem bez sprzęgła tylko ujmuje gazu


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    234

Możliwe ,że sprzęgło nie odbija do końca spróbuj przy zmianie biegów nogą wyciągnąć sprzęgło, u mnie pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetores    16

od tego jest sprężyna przy pedale sprzęgła..


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    132

napewno poszły synchronizatory.. Tylko uwaga!!!!!!! Daj ciągnik do dobrego mechanika!!! Ja wczoraj przyprowadziłem swojego 8540 z roboty. Pewien mechanik robił mi skrzynie i zmienialiśmy 2 synchronizatory bo nie było 1 biegu.. Po 2 remontach wyskakiwała 2. Wsadziliśmy w nią ponad 3 tys. bo tak uważał mechanik ;[ Wkońcu zaprowadziłem ciągnik do dobrego mechanika i powiedział tak.. Ta skrzynia jest tak zrobiona że można wsadzić nowe części i i tak będzie źle.. Trzeba wszystko dobrze ustawić bo inaczej nie będzie dobrze. Przerobił synchronizator po swojemu i wszystko ustawił i biegi chodzą jak w samochodzie B)

Co do wzmacniacze to możesz używać go bez sprzęgła (po to jest :P ) czy w transporcie czy w orce bez różnicy.. Tylko przy transporcie jeżeli chcesz przejść na niższy stopień to ujmij gazy i poczekaj żeby ciągnik zszedł trochę z obrotów i z prędkości i wtedy zmieniaj bo można skrzynie rozwalić.. Chodzi mi tutaj o szybką jazde po równym terenie.. W razie pytań pisz. Postaram się pomóc :)


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan23    1

Witam, posiadam Zetora 10540 i mam problem ze sprzęgłem a mianowicie po wciśnięciu sprzęgła nie wysprzęgla do końca czyli mówiąc inaczej ciągnie na sprzęgle i mam pytanie czy jest możliwość podciągnięcia sprzęgła aby wysprzęglało do końca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    230

jezeli jeszcze jest sprzedło to można podciagnac z prawej strony po dzwiami za schodkami jest okienko i tam można wyrególowac ale ja tez miałem taki problem i wymieniałem sprzegło


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

oj chyba nie ma regulacji ?  Z tego co wiem to tylko luz na pompce sprzęgła można ustawić reszta chodzi na sztywno -tak z grubsza to widzę ,nie rozbierałem sprzęgła ,ale nie ma w nim łapek tylko sprężyna talerzowa wciskana łożyskiem


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    329

Łapki do regulacji są, lecz i tak ich podkręcenie nic nie da. Można jedynie za pomocą śrub na łapkach wyregulować różnice między nimi, jeśli takie są (oznaka to min. szarpanie przy ruszaniu). Pompka automatycznie ustawia luz na sprzęgle i jeśli jest on zbyt duży to brak płynu, lub przepuszcza pompka.

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal70920    1

Odkopuje temat

Mam ten sam problem co autor tematu.

Próbowałem z podwojnym sprzeglem ale to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

wszystkie skrzynie posiadaly synchronizatory na każdym biegu . Zapewne się skończyły  . Jaki przebieg ciągnika ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal70920    1
Napisano (edytowany)
Dnia 12.03.2018 o 17:56, DarekD napisał:

wszystkie skrzynie posiadaly synchronizatory na każdym biegu . Zapewne się skończyły  . Jaki przebieg ciągnika ?

Ok 5 tys mtg 

Pozno bo nie zauwazylem ze odpisales

Ja czytalem ze ta seria wlasnie nie ma synchro.

 

Edytowano przez michal70920

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60
Napisano (edytowany)

seria 7520-10540 -synchronizowane wszystkie+wsteczny oprócz rewersu i reduktora.

Wchodzą lekko ze zgrzytem czy jest duży opór i zgrzyt ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal70920    1

Jak to okreslic jest opor z zgrzytem i wchodzi.

Najgorzej to jak z postoju sprzeglo i bieg a tu ten zgrzyt. Jak wejdzie z tym zgrzytem to potem mozna wajchowac i nie slychac zgrzytu czasly czas pisze na postoju 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    329

Nie tarpnie Ci traktorem jak wbijasz bieg? Jak tak to szukaj winy w sprzęgle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bofarm    32
ZYLKA, widziałem u Ciebie nowego pacjenta, chyba powinieneś otworzyć serwis czerwonej marki :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    329

Hehe. No stoi frotka. Ale ja to bardziej jako pomocnik i udostepniam miejsce, wózek itp. 

A ty bys odwiedził i się pochwalił nowym czerwonym! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bofarm    32
No słyszałem, że sprzęgło poszło, w nowych modelach jest wzmocnione, więc może od nowego modelu będzie pasowało? Nowy czerwony stoi i czeka na robotę, a do Ciebie zjeżdżają czerwone tylko na leczenie, więc zdrowym jak zajade to jeszcze się zepsuje i zostanie na dłużej u Ciebie :-D
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal70920    1
2 godziny temu, ZYLA napisał:

Nie tarpnie Ci traktorem jak wbijasz bieg? Jak tak to szukaj winy w sprzęgle. 

To jest tak wciskam sprzeglo i odrazu bieg to zgrzyta ale nie szarpie ale jak wcisne sprzeglo i poczekam z 3 s to szarpnie a jak dłużej to biegi gladziustko wchodzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

z tego co się orientuję to nie ma w tym modelu łapek do regulacji tylko tzw. słoneczko "  . Jak nie jest zapowietrzony, to albo zacina się tarcza sprzęgłowa na frezie albo sprężyna talerzowa  (słoneczko )  do wymiany -w pełni nie odsuwa docisku  .

Z Twojego opisu ja bym wnioskował ,że już i synchronizatory słabe i sprzęgło nie działa jak powinno .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ssebuss87
      Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  . 
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Kacperkuj-pom
      Mam taki problem z proxima mianowicie po odpaleniu czasem obrotomierz podniesie sie do tych 800 obrotow , a po dodaniu gazu nie podnosi sie wskazow a spod maski slychac pisk po chwili jak silnik po chodzi wraca wszystko do normy innych objawow nie ma co to moze byc ?
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
×