radmzes

MTZ 82TS Zmiana oleju w hydraulice

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
radmzes    141

Witam ma takie pytanie. Czy w MTZ 82TS można zmienić olej w hydraulice? aktualnie jest superol, a chciałbym zmienić na LUX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Przede wszystkim to pisze się hydraulika, a po drugie po co zmieniać na inny skoro producent nalał tam superol?


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

lepiej zmienić na superol bo gdyby poszedł Ci olej do silnika to masz jeden typ a tak to musisz dość że ten co Ci wejdzie do silnika czyli jak ty chcesz lux to zmiesza się z silnikowym superolem i trzeba już wszystko wywalić bo są różne lepkości i właściwości olejów i dlatego w Belarusach do HYDRAULIKI jest stosowany superol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Wiesz tylko kto teraz ten syf leje do silnika? :o Nie wiem jak w nowych ale w MTZ który ma chociaż sama kolumne od serwo no to hydraulika i układ kierowniczy i w nim powinien być olej jak w silniku bo pompa wspomagania jest przy silniku i ona moze puścić.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No tak było do 2005 r. Pronar mój był też na superolu, ale później pronar zalewał już ciagniki HL32, a ja z konieczności zalałem HLP 68. Wszystko zależy jak bardzo "stresujesz" hydraulikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Przede wszystkim to pisze się hydraulika, a po drugie po co zmieniać na inny skoro producent nalał tam superol?

 

 

Chłopczyku daruj sobie takie wypowiedzi, każdy może zrobić literówkę, a poza tym twoja wypowiedz mi w niczym nie pomogła.

Więc tylko zaśmieca ten temat.

 

lepiej zmienić na superol bo gdyby poszedł Ci olej do silnika to masz jeden typ a tak to musisz dość że ten co Ci wejdzie do silnika czyli jak ty chcesz lux to zmiesza się z silnikowym superolem i trzeba już wszystko wywalić bo są różne lepkości i właściwości olejów i dlatego w Belarusach do HYDRAULIKI jest stosowany superol

 

Głównym problemem u mnie jest to, że mam kilka ciągników i nie mogę każdym wywracać przyczep, albo podłączać do innej hydrauliki. Stąd to moje zapytanie.

A czy w zetorze 7211 mógłbym zmienić olej z Luxu na superol?

Edytowano przez radmzes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

A od kiedy do hydrauliki stosuje sie olej lux? Z tego co wiem to lux jest najsłabszym olejem silnikowym na rynku, stosuje sie go w silnikach nie wymagajacych duzego smarowania np w silnikach dwusuwowych, zalej hydraulike luxem a moment ją hu... strzeli, jak juz chcesz wymienic to na hydrauliczny to nawet gdy podlaczysz zetora do mtz i odwrotnie to jak sie pomnieszja to nic sie nie stanie, ja tak mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

A od kiedy do hydrauliki stosuje sie olej lux? Z tego co wiem to lux jest najsłabszym olejem silnikowym na rynku, stosuje sie go w silnikach nie wymagajacych duzego smarowania np w silnikach dwusuwowych, zalej hydraulike luxem a moment ją hu... strzeli, jak juz chcesz wymienic to na hydrauliczny to nawet gdy podlaczysz zetora do mtz i odwrotnie to jak sie pomnieszja to nic sie nie stanie, ja tak mam.

 

No wiadomo LUX jest kiepski olejem, ale do starego ciągnika nie opłaca się wlewać czegoś lepszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

co wy z tym superolem jak pompa puści no to trudno :( , ale to mało prawdopodobne zresztą nie tylko mtz ma pompę od wspomagania przy silniku bo już hydrauliczną oddzielnie ;) . A superol leli bo innych olejów nie mają ;) :lol: a u nas po prostu hydrauliczny

 

Możesz śmiało lać inny olej tylko może gorzej będzie z chłodzeniem (niewiem jak tak wypada hl w porównaniu do innych)

Tylko że lux to nie polecają do hydrauliki :huh:

 

Sam w 7211 ma hipol a z lux pierwsze słyszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja mam zalany HL 32 [chyba] a teraz zaleje oryginalnym z Cese , tylko go najpierw z Cese spuszczę, bo jest bardzo ładny ale nie wiem ile ma Case ma MTH na tym oleju więc do Case nowy a do MTZ stary, jeszcze myślę o zmianie w MF 255?

Najgorzej jest z wymianą oleju w maszynach i przyczepach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam mtz 952 z 2010 roku i czeka mnie wymiana oleju w hydraulice nie wiem jaki tam jest ale słyszałem ze w mtz jest tak ze olej z hydrauliki może dostać się do silnika? którędy i w jaki sposób? bo jak tak to trzeba będze go zalać superolem a jak nie moze się dostać to chyba trza zalać hydraulicznym HL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

w 952 nie ma możliwości aby olej z hydrauliki poszedł Ci do silnika to nie stary MTZ.

Poczytaj podręcznik/instrukcję - tam napisano czym zalać i nie jest to superol.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W starym mtz-cie olej z hydrauliki podnośnika też nie pójdzie do silnika. Z kolumny kierowniczej tak.

 

Poza tym ktoś już napisał... większość ciągników ma pompę wspomagania napędzaną rozrządem i w przypadku wycieku pójdzie do silnika, jakoś się tym nie przejmują producenci i zalewają hydraulicznym. Nawet jeśli wszystko ucieknie to i tak nic się nie stanie. Zorientujesz się jeśli kontrolujesz stan płynów i w porę usuniesz usterkę. Niektórzy mają w misce olej pół na pół z ropą i długo się tak bujają zanim się zorientują i nic się nie dzieje to z olejem hydraulicznym myślę że zagrożenia nie ma żadnego.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Niektóre oleje pienią się po wymieszaniu i mogą robić sie krupki, ale z tego co wiem po wymieszaniu hydraulicznego i silnikowego to nic się nie dzieje


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

pisałem wcześniej w tym temacie o wymianie oleju w moim belarusie 952 wlałem wtedy LH-46 ale jest to kompletny nie wypał olej ten jest zadki jak woda i się troche grzeje i przez to hydraulika nie działa zbyt wydajnie chce go wylać i zostawie sobie do bizona i zalać belarusa innym olejem i właśnie nie wiem jakim w gre wchodzi superol, LH-100 albo hipol 6 nie wiem który z tych oleji będzie najlepszy wydaje się ze chyba hipol 6 jest to olej przekładniowo hydrauliczny stosowany w traktorach w których hydraulika jest połączona ze skrzynią biegów i jest najgęstrzy z nich

 

który z tych oleji byście polecili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mam zalane hl-em i problemów nie ma. Jak hydraulikę tak wspomaganie. Większość koparek na tym goni tylko gęstość zmieniają w zależności od pory roku. Każdy olej w mniejszym czy większym stopniu zrobi się rzadki. Może wina tkwi w czym innym? To typowy objaw straty oleju na wyrąbanej pompie czy nieszczelnym tłoku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Ja od ładnych kilku lat jeżdzę na LH68. NIe ma z nim żadnych problemów.

Edytowano przez Alio

Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Mam zalany HL100 i zero wycieków i jet OK.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

witam

 

mało się udzielam ale teraz sie sam wypowiem.

 

jezeli ktos ma kilka ciagników i przyczepa z wywrotem jest uzytkowana w wszystkich ciagnikach to jest problem taki jak ja.

U mnie c-360 i t-25 jest zalewane olejem hipol-6 (olej przekładniowo-hydraulicznym) lecz jego specyfikacja jest z przewaga na przekładniowy.

MTZ 82 był zalany HL koło 50-60 i wszystko pieknie pracowało ale stwierdziłem ze wszystko mam na hipolu 6 to zmieniłem mtz na hipol.

 

Wszystko jest ok.Działa hydraulika ale tak zeby wywalic przyczepe itp.Gorzej jak chodzi po placu z tur-em.Olej zaczyna tracic swoja leppkość wraz z temperatura.

MTZ ma z tym plus ze ma odzielny zbiornik na hydraulike i jak najbardziej mozna zalewac HL numer zależny od stosowania temp.(HL32 moze byc na zime HL 100 na lato i dodatkowa zalezność kto ile pracuje hydraulika jaka pora roku i ile masz wycieków.złoty srodek to okolo HL 60).

Jak wywrot przyczepy chodzi z ciagnikami na oleju typu hipol 6 a mtz na HL to nalezy wybrac lepsze zło.Przyczepe przystosowac do jednego ciagnika i nikomu nie porzyczac by nie mieszac oleji.

Nie wiem jak zachowuje sie Agrol przy ciagłe pracy np.tur w lesie lup agregat siewny.moze ktoś sie wypowie na temat agrolu.

Zastanawiam sie na agrolem ale 3 ciagniki i kilka maszyn to jest okolo 100 litrów oleju a to troche boli po kieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

ja jestem w podobnej sytuacji.

MTZ952.3 i HL32, przecieków nie ma, hydraulika potrzebna do opryskiwacza, rozsiewacza nawozów i siewnika pneumatycznego do zboża.

ZETOR 10145 i URUSUS C-330M mają hipol i praktycznie hydraulika nie jest używana (w tym roku prasa znajomego, 2-3 lata temu RCW). Marzy mi się wsadzić na tego zetorka TURa.

Wywrotek nie mam ale zaczynam myśleć o jednoosiówce do zwózki zboża bo i tak sypię na klepisko i bronach rozkładanych hydraulicznie i tutaj może być problem.Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę to stosować tylko zetorka do tych prac bo nie da się raczej dobrać oleju który będzie dobrym olejem hydraulicznym dla MTZ (pryskanie i siew nawozów przy niższych temperaturach się zdarza a i sianie zboża w upał) a także olejem przekładniowym do zetorka i ciapka (sporadycznie używana hydraulika obecnie a może w przyszłości częściej).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Była partia rusków gdzie montowali felerną pompę wspomagania. Feler jej polegał na tym że uszczelnienie wałka pompy nie było zabezpieczane pierścieniem tylko wprasowywane. Przy uszkodzeniu pompy, ciśnienie potrafiło wypchać uszczelniacz i olej dostawał się do komory silnika. W oryginalnych pompach są dwa uszczelniacze zabezpieczone pierścieniem, trzeba nieć naprawdę pecha by tamtędy poszedł olej, szybciej zużyje się pompa niż zacznie ciec od wałka. Numer HL świadczy o jego lepkości im wyższy tym ta lepkość większa. Od kilku lat rusek z ładowaczem pracuje na HL42 (powodem były inne ciągniki z HL-em w hydraulice) i jakoś nie zajeździłem silnika przeciekami, a hydraulika pracuje wydajnie bez względu na porę roku. Jedyny mankament to nieszczęsny rozdzielacz którego jakość pozostawia wiele do życzenia, ale który wytrzymuje tyle samo na innym oleju (wcześniej był Hipol).


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

według mnie chyba najlepszym olejem byłby hipol 6 ma on oznaczenie 80w i tu jest moje pytanie czy w zimie nie będzie problemów z hydrayliką z powodu gęstego oleju ?

 

jest on troche gęstrzy od LH-100 a co za tym idzie pompa będzie działać z większą wydajnością i nie powinno być problemów z grzaniem się oleju hydraulicznego i wycieków z hydrauliki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na twoim miejscy sprawdził bym ciśnienie na ciepłym oleju. Zmniejszające się ciśnienie czy wydajność po rozgrzaniu oleju to typowy objaw zużytej pompy. Jeśli dasz gęściejszy olej i tak on się w końcu rozgrzeje, sama pompa nie uszczelni się a zużycie będzie coraz większe i w końcu i tak ją wymienisz. Koszt pompy tylko trochę większy od 20 l oleju. Warto to przemyśleć i dokładnie sprawdzić.

 

Zmiana gęstości oleju nie wpłynie na jego grzanie się. Na wydajność pompy tak dopóki straty na wyciekach jeszcze zmniejsza gęstość oleju. Ale to wiecznie nie będzie trwało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

tak się składa ze mam zamiar wymienić pompe i olej pompe mam nsz 32 i wymieniam ją na nsz 40 i olej z LH-46 na chyba hipol 6

 

podstawowy powód wymiany pompy to ze mam z tyłu monoblock i agregat uprawowo siewny który waży ze zbożem 1700kg i musze go składać bo jak nie składam to 40 min i olej się gotuje mimo to ze mam założoną chłodnice oleju hydraulicznego a drugie co to przy monoblocki pompa nsz 32 jest zdecydowanie za mała przy ciężkim sprzęcie nie daje rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ma mniejszy wydatek a to nie podnosi maszyny tylko ciśnienie. Obie "silę" mają taką samą różnica jest w tym że jedna to zrobi wolniej druga szybciej. Do grzania się oleju na bank przyczynia się również wyrąbana pompa. Zamiast pchać do siłownika to część oleju mieli koło siebie.

A i co rozumiesz przez gorący olej? te 50 stopni to ma praktycznie standardowo. Tu ci nic nie pomoże bo każda hydraulika pracująca pod ciśnieniem wytwarza ciepło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj