Skocz do zawartości
szymon17

Zetor 16245 - problem z rozłączaniem biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
szymon17    1

Witam.

Mam problem z rozłączeniem biegów w moim zetorze 16245. Tak samo z włączeniem biegów-zgrzyta.

Mechanicy mówili że albo regulacja hamulca skrzyni biegów albo tarcz sprzęgłowa klei się.

Zacząłem od regulacji hamulca skrzyni biegów-nie pomogło było jeszcze gorzej więc wróciłem do poprzedniego ustawienia.

Wczoraj wymienił tarcz sprzęgłową. Po oględzinach tarczy sprzęgłowej stwierdziłem że nie mogła się ona kleić ale wymieniłem na nową. Zauważyłem także że jest bardzo mały skok gdy łożysko oporowe dociska pierścień oporowy - dałbym góra 8mm. Myślałem że tymi 4 śrubami idzie ustawić pierścień oporowy ale on już jest maksymalnie wychylony do łożyska oporowego wiec podłożyłem pod tłoczki które wciskają łożysko oporowe podkładki. Oczywiście wszystko odpowietrzyłem. Po złożeniu wszystkiego mogę powiedzieć że nadal jest tak samo po za tym że sprzęgła nie mogę wcisnąć do końca tylko do 3/4( ale myślę że to efekt moich podkładek) Nadal zgrzyta i ciężko się włączają i wyłączają biegi.

Myślę żeby zajrzeć pod pokrywkę skrzyni biegów???

Czekam na Wasze pomysły i propozycje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Spróbuj przy redukcji wyciskać sprzęgło na dwa razy.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem tylka znowu ja nie moge wybic 1 tylko napierw musze dac luz na tej dzwigni od wstecznego a dopiero potem moge wyłaczyc jedynke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bel920    7

spróbuj biegi zmieniać na żółwiu , jeśli będzie lepiej to masz do wymiany mikro pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

Zawsze jest tak samo. Mogę 10 razy wduszać sprzęgło i jest tak samo. Jedynie jest lepiej troszkę jak ruszę kawałeczek znów. Na każdym biegu jest tak samo na reduktorze też, na żółwiu też czy też na zającu. Mikro pompka sprawdzałem 12 bar- na pokrywce i na przekaźniku sprawdzałem. Pompa od hydrauliki 180 bar. Pompa od wspomagania 100 barów. tłoczki od sprzęgła prawie do końca się wyciągają. Gdy właczam bieg to jakby coś się tam jeszcze się kręciło i tak dziwnie przeskakuje gałka.

Czekam na Wasze pomysły?????

 

Zawsze jest tak samo. Mogę 10 razy wduszać sprzęgło i jest tak samo. Jedynie jest lepiej troszkę jak ruszę kawałeczek znów. Na każdym biegu jest tak samo na reduktorze też, na żółwiu też czy też na zającu. Mikro pompka sprawdzałem 12 bar- na pokrywce i na przekaźniku sprawdzałem. Pompa od hydrauliki 180 bar. Pompa od wspomagania 100 barów. tłoczki od sprzęgła prawie do końca się wyciągają. Gdy właczam bieg to jakby coś się tam jeszcze się kręciło i tak dziwnie przeskakuje gałka.

Czekam na Wasze pomysły?????

ach tak samo jak michael01989 napisał jak na reduktorze wyłącze to juz tą drugą gałke od biegów mogę bez problemu wyłączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

a szarpie ci tak drazkiem jak ruszasz? tak jak by miał wyskoczyc bieg?

 

Myslę że tak, wogóle tak troszkę szarpnie jak wrzucam bieg że z zewnątrz jak ktoś patrzy to widzi że coś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

ale widze nikt nie ma dobrej rady co z tym zrobic

 

Spokojnie tylko zasieje kukurydzę w tym tygodniu i w następnym tygodniu zabiorę się za pokrywkę skrzyni biegów. Z tego co się dowiedziałem są tam kulki które mogą być odpowiedzialne za to, ale tego nie jestem pewny. Jak rozbiorę pokrywkę napiszę więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

A 16245 to nie ma zsynchronizowanej skrzyni biegów to tam hamulca skrzyni przecież nie ma a to szarpanie to może łożyskowania w skrzyni mają już luz może trzeba by było przetoczyć obudowę albo dać nowa. Mamy podobny problem w 12145 ale cóż przecież ciągnik nie jest nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

A 16245 to nie ma zsynchronizowanej skrzyni biegów to tam hamulca skrzyni przecież nie ma a to szarpanie to może łożyskowania w skrzyni mają już luz może trzeba by było przetoczyć obudowę albo dać nowa. Mamy podobny problem w 12145 ale cóż przecież ciągnik nie jest nowy

Ja miałem skrzynie wymienioną ale mniejsza z tym czy jest zsynchronizowana czy nie, ważne żeby chodziła. Jak zajrzę pod pokrywkę to napiszę więcej. Pierwsze słyszę żeby skrzynie toczyć i nawet jak pracowałem to się nie spotkałem żebyśmy całą obudowę wymieniali. Wałki toczyliśmy nawet nowe bo nie pasowały. Ale skrzynię???? Cóż, poczekamy, pożyjemy, zobaczymy. Wstępne plany mam na wtorek żeby rozbierać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Może mnie źle zrozumiałeś kolego chodziło mi tylko po poddanie w myśl tego roztaczania sam nie wiem czy tak się da ale jeśli dziura pod łożysko jest wybita i łożysko ma luz to co zrobić myślałem że dyskusja na forum rozwinie się w tym kierunku może jakiś pomysł by się objawił bo przecież robota takim sprzętem to męka ale widać że albo koledzy jeszcze w polu mają robotę albo nie można nic wymyślić. Jak już zajrzysz pod pokrywę to napisz sam jestem ciekaw może tam jest jakiś problem

 

Może mnie źle zrozumiałeś kolego chodziło mi tylko po poddanie w myśl tego roztaczania sam nie wiem czy tak się da ale jeśli dziura pod łożysko jest wybita i łożysko ma luz to co zrobić myślałem że dyskusja na forum rozwinie się w tym kierunku może jakiś pomysł by się objawił bo przecież robota takim sprzętem to męka ale widać że albo koledzy jeszcze w polu mają robotę albo nie można nic wymyślić. Jak już zajrzysz pod pokrywę to napisz sam jestem ciekaw może tam jest jakiś problem

 

Może mnie źle zrozumiałeś kolego chodziło mi tylko po poddanie w myśl tego roztaczania sam nie wiem czy tak się da ale jeśli dziura pod łożysko jest wybita i łożysko ma luz to co zrobić myślałem że dyskusja na forum rozwinie się w tym kierunku może jakiś pomysł by się objawił bo przecież robota takim sprzętem to męka ale widać że albo koledzy jeszcze w polu mają robotę albo nie można nic wymyślić. Jak już zajrzysz pod pokrywę to napisz sam jestem ciekaw może tam jest jakiś problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

Ja miałem skrzynie wymienioną ale mniejsza z tym czy jest zsynchronizowana czy nie, ważne żeby chodziła. Jak zajrzę pod pokrywkę to napiszę więcej. Pierwsze słyszę żeby skrzynie toczyć i nawet jak pracowałem to się nie spotkałem żebyśmy całą obudowę wymieniali. Wałki toczyliśmy nawet nowe bo nie pasowały. Ale skrzynię???? Cóż, poczekamy, pożyjemy, zobaczymy. Wstępne plany mam na wtorek żeby rozbierać....

 

Dzisiaj rozebrałem pokrywkę od skrzyni biegów. Znajdują się tam 4 kulki i 4 sprężyny które dociskają wodziki. Dwie kulki są od reduktora i 2 są od biegów. Ja mam skrzynie 3 biegową. Zadaniem tych kulek jest podobne jak w ursusie 360 (jak mamy pokrywkę to są wkręcane, często jak nam się zakleszczy to wykręcamy ten bezpiecznik i śrubokrętem cofamy wodzik i wkręcamy bezpiecznik-tak jest w 360-3P)

W moim przypadku patrząc po stronie gałki od biegów- jest wodzik,kulka,sworzeń, sprężyna potem jest pokrywka od skrzyni która dociska to- to jest bieg 1, podobnie jest gdy mamy 2 i 3- wodzik,kulka,sworzeń,sprężyna. U mnie 2 bieg wyskakuję jak jadę z górki-na pewno jest to winna sprężyny. Po stronie gałki od reduktora mamy- wodzik,,kulkę,sprężynę, i sworzeń przykręcony do pokrywki. Jak patrzymy z góry to dwie kulki są niżej od biegów a dwie wyżej od reduktora.

Podczas rozbierania brakuję mi dwóch sprężyn i dwóch sworzni od biegów, myślę że wpadły mi do środka dlatego muszę jutro jechać do majstra po magnes i poszperać w skrzyni, jeśli nie znajdę ich to myślę że ich nie było. Oczywiście mam katalog od ursusa 1634, w formie pdf. Gdyby ktoś zechciał piszcie - pomogę. Oprócz tego w moim zetorze 16245 jest w pokrywce jeszcze jeden bezpiecznik. Tego bezpiecznika nie ma w katalogu ursusa 1634. W sklepie mówili że pierwszy raz takie coś widzą ale mogą poszperać- a sklep to jest serwis Zetora. Jak złożę wszystko i będzie wszystko chodziło bez zgrzytania to napiszę. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

No kombinuj może Ci się uda i wielka zagadka zgrzytania biegów zostanie rozwiązana ja mam katalog papierowy od ciężkich ursusów w wersji 34 i tam pisze że też występują 4 kulki i 4 sprężynki. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

Dzisiaj rozebrałem pokrywkę od skrzyni biegów. Znajdują się tam 4 kulki i 4 sprężyny które dociskają wodziki. Dwie kulki są od reduktora i 2 są od biegów. Ja mam skrzynie 3 biegową. Zadaniem tych kulek jest podobne jak w ursusie 360 (jak mamy pokrywkę to są wkręcane, często jak nam się zakleszczy to wykręcamy ten bezpiecznik i śrubokrętem cofamy wodzik i wkręcamy bezpiecznik-tak jest w 360-3P)

W moim przypadku patrząc po stronie gałki od biegów- jest wodzik,kulka,sworzeń, sprężyna potem jest pokrywka od skrzyni która dociska to- to jest bieg 1, podobnie jest gdy mamy 2 i 3- wodzik,kulka,sworzeń,sprężyna. U mnie 2 bieg wyskakuję jak jadę z górki-na pewno jest to winna sprężyny. Po stronie gałki od reduktora mamy- wodzik,,kulkę,sprężynę, i sworzeń przykręcony do pokrywki. Jak patrzymy z góry to dwie kulki są niżej od biegów a dwie wyżej od reduktora.

Podczas rozbierania brakuję mi dwóch sprężyn i dwóch sworzni od biegów, myślę że wpadły mi do środka dlatego muszę jutro jechać do majstra po magnes i poszperać w skrzyni, jeśli nie znajdę ich to myślę że ich nie było. Oczywiście mam katalog od ursusa 1634, w formie pdf. Gdyby ktoś zechciał piszcie - pomogę. Oprócz tego w moim zetorze 16245 jest w pokrywce jeszcze jeden bezpiecznik. Tego bezpiecznika nie ma w katalogu ursusa 1634. W sklepie mówili że pierwszy raz takie coś widzą ale mogą poszperać- a sklep to jest serwis Zetora. Jak złożę wszystko i będzie wszystko chodziło bez zgrzytania to napiszę. Pozdrawiam

 

Myliłem się. Te dwie sprężynki i sworzeń wcale mi nie wpadły do skrzyni one są w pokrywce i nie wypadną gdy podnosimy pokrywkę. Należy odkręcić te dwie śruby co są z boku pokrywki i wszystko wyjdzie (sprężyna i sworzeń). Sworznie te, są od reduktora u mnie były zacięte. Aby wyciągnąć kulki to najlepiej odkurzaczem albo magnesem (śrubokręt z magnesem). Skrzynia chodzi dużo lepiej chociaż jeszcze haczy (ale tylko 2 i 3), ale do tego co było to jest niebo.

Pozdrawiam.

Temat uważam za zamknięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

A zgrzytanie ustało czy nadal tak samo u nas biegi przełączą się lekko tylko wbić ciężko bo zgrzyta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

A zgrzytanie ustało czy nadal tak samo u nas biegi przełączą się lekko tylko wbić ciężko bo zgrzyta

 

Kolego, u mnie zgrzyta tylko przy 2 i 3 (ale i tak mniej niż przedtem - jak w 360) U Ciebie można jeszcze pociągnąć śrubę od żółwia, u mnie nie ma tej śruby. W 12145 masz dużo kolego możliwości do regulacji. Rozumiem że zgrzyta Ci na wszystkich biegach a lekko przełączają się na zgaszonym silniku.

Gdybyś nie wiedział gdzie jest ta śruba podaj mi e-mail wyślę Ci zdjęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Właśnie tak się dzieje jak piszesz a mówisz o tej śrubie od taśmy wzmacniacza co jest na boku skrzyni biegów że należy ją wkręcić o pół obrotu ale nie wiem w czym mogło by to pomóc żółw działa prawidłowo w sumie to prawie go nie używam przód ciągnie dobrze i WOM też więc mikro pompka też chyba ok chociaż ciśnienia nie sprawdzałem sprzęgło robione w zimę i hamulec skrzyni wyregulowany ja mam wersję z szybką skrzynią może to ma jeszcze jakiś wpływ i powiedz jeszcze czy możliwa jest wersja ciągnika bez mikropompki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian89    1

Witam, ja posiadam Zetora 16245 z szybką skrzynią biegów i mikropompkę mam. Ja w swojej skrzyni mam dwa synchronizatory i to raczej chyba odpowiada za zgrzytanie biegów. Ta śruba z boku to tylko reguluje taśmę żółwia. Piszesz o hamulcu skrzyni hmmm... ja u siebie właśnie go nie wiedzę. Możesz napisać gdzie dokładnie się u ciebie znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Przeczytaj temat jeszcze raz uważnie tamta 16 miała wymienioną już skrzynie a teraz na tapecie mieliśmy 12145 jeśli masz synchronizatory to nie masz hamulca skrzyni te dwie rzeczy się wykluczają bo odpowiadają za to samo czyli wyrównanie obrotów zębatek i wałkow w skrzyni aby umożliwić i ułatwić znane biegów wersję 145 to mechanicznie włączane sprzęgło i hamulec skrzyni a 245 ma wysprzegliki hydrauliczne i synchronizację przynajmniej tak mi się wydaje jak się mylę to poprawcie mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

Właśnie tak się dzieje jak piszesz a mówisz o tej śrubie od taśmy wzmacniacza co jest na boku skrzyni biegów że należy ją wkręcić o pół obrotu ale nie wiem w czym mogło by to pomóc żółw działa prawidłowo w sumie to prawie go nie używam przód ciągnie dobrze i WOM też więc mikro pompka też chyba ok chociaż ciśnienia nie sprawdzałem sprzęgło robione w zimę i hamulec skrzyni wyregulowany ja mam wersję z szybką skrzynią może to ma jeszcze jakiś wpływ i powiedz jeszcze czy możliwa jest wersja ciągnika bez mikropompki

 

 

Nie kolego, mi chodzi o śrubę od żółwia a nie od hamulca skrzyni biegów, a jesli chcesz mogę Ci napisać jak się reguluję hamulec skrzynii biegów. Hamulec skrzyni biegów to nie jest tylko ta jedna sruba z boku skrzynii. Masz jeszcze trzy mniejsze śruby do regulacji. Jedna znajduję się zaraz obok tej dużej, następna pod podłogą kabiny a następna po drugiej stronie-ale u mnie to nie pomogło.

 

Śruba od żołwia znajduję się tam gdzie masz te dwa filtry od hydrauliki do góry po lewej stronie jak patrzysz- spróbuj to zmienić tylko zaznacz sobie tak abyś mógł wrócić do poprzedniego ustawienia.

 

Ciągnik bez mikropompki- oczywiście że może być przykładem jest U-360.

Ale Twój musi mięć mikropomkę. Jak chcesz sprawdzić cisnienie wynosi około 10 bar ja zawszę sprawdzam na przewodzie od WOM.

 

Sprzegło masz OK.

Hamulec masz OK.

Zostały Ci jeszcze kulki do sprawdzenia pod pokrywką skrzyni i jeszcze ta śruba od żółwia do sprawdzenia(od tego bym zaczął mniej roboty).

Ja to nie pomoże nie, to remont skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Śruba od regulacji hamulca skrzyni znajduje się na wałku pedału sprzęgła przecież a śruba regulacji taśmy wzmacniacza czyli ta od żółwia jak piszesz znajduje się za filtrami hydrauliki ale nie wiem w czym by to mogło pomóc jeżeli wzmacniacz działa prawidłowo. A o tych trzech śrubach od regulacji hamulca to nic nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maskin    7

a jak sprawdzić czy ślizga się sprzęgło głowne, czy coś jest nie tak na tarczkach lub taśmie. jest to zts 16245 skrzynia 3 biegowa. Podczas pracy np ze scierniskowcem na za wysokim biegu ciągnik zbiera obroty i zwalnia. jak to skontrolować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

I co zrobiłeś to skrzynie? Bo ja robiłem w ZTS 12245 3 biegowa synchronizwana 2 i 3 Zgrzytały i wyskakiwała 3. Zgrzytanie padnięty synchronizator. Agroma sępólno zaspiewała prawie 2 tyś a wyskakiwanie luz na wałkach podkładki dorobione ciagnik chodzi jak nowy teraz odwala jazde bo zaczął szarpac w gruberze w prasie wałek zaczął stawać. Wymiana mikropompki i na godzine pomogło. Po raz następny rozpoławianie. Z zamkniętymi oczami ten ciagnik juz robie :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Jeszcze nic nie dotknięte remonty przeniesione na okres zimowy pewnie bo teraz traktor potrzebny codziennie dzisiaj dopiero zaczęlimy orkę pod rzepak a 12 ha zboża jeszcze stoi w polu więc terminarz napięty a w ciągniku pewnie będziemy wymieniać kpl.sprzęgło razem z kołem zamachowym żeby to już było na 100% w porządku tylko ciekawe ile to wyniesie bo jeszcze w cenach się nie rozglądałem i mikropompke ale póki bo to paliwo do pełna i w pole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
    • Przez saymon
      czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to jest szybka skrzynia w zetorach lub ursusach pochodnych od zetora 8011. Nie wiedziałem gdzie ten temat wkleić ale wlepiłem do zetora chyba dobrze
    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora  12145( nie ma wzmacniacza tylko wałek)
      Podczas ruszania czasami coś zapiszczy ale ciagnie normalnie i słychac to tylko podczas ruszania na każdym biegu ale nie zawsze czy to wina sprzęgła czy czegoś innego ??
      Jest jakaś regulacja sprzęgła ???
    • Przez paktofonikas1987
      Mogłby ktos mi powiedziec po czym poznam czy jest u mnie blokada przedniego mostu? Jakies kable powinny byc przy moscie ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.