News
misieq

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica

Polecane posty

misieq    0

Witam wszystkich forumowiczów. Mam takie pytanie dotyczące wyżej wymienionego typu silnika tak jak w temacie: dlaczego w kolektorze ssącym zamontowano tam nagrzewnicę przez którą płynie płyn chłodzący silnika. Co może spowodować wymontowanie tej nagrzewnicy, jakie ona ma znaczenie. Zgóry dziękuje za zainteresowanie. Pozdarawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    358

A to nie jest intercoler?? Tak jest w ZTS 18345.Stracisz trochę mocy.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Silnik o którym mówisz posiada intercooler czyli chłodnice powietrza doładowującego. Jej zadaniem jest schłodzenie powietrza, które ogrzewa się podczas sprężania go przez sprężarkę. Chłodniejsze powietrze ma większą gęstość i przez to większą zawartość tlenu, którego obecność jest warunkiem zaistnienia procesu spalania. Usunięcie tej chłodnicy pogorszy parametry silnika.

Nie mogę sobie wyobrazić gdzie Ty widzisz tam dopływ płynu chłodzącego silnik. Albo jesteś laikiem w sprawach technicznych albo myslimy o czymś innym.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Carlos4ever    3

Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    684

NIe kombinuj kolega wyżej napisał dobrze. Obniżenie temp powietrza to większa gęstość a co za tym jdzie więcej cząsteczek tlenu potrzebnego do spalania np w jednym litrze powietrza.

Założycielowi tematu chodziło chyba nie o intercoler pisze coś o kolektorze ssącym. Nie widziałem tego motoru więc nie wiem za bardzo o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.

 

 

Czytaj kolego ze zrozumieniem. Nie napisałem, że ochłodzenie powietrza zwiększa zawartość tlenu tylko ochłodzone powietrze ma większą gęstość czyli więcej cząsteczek powietrza w jednostce objętości a co za tym idzie więcej owego tlenu.

 

Prośba do autora tematu o wrzucenie zdjęcia z elementem który autor nie wie po co jest. Będziemy mogli wtedy pomóc.

Edytowano przez Michufarmer

Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    233

najlepiej zrób zdjęcie ;) bo z tego co piszesz to dość ciekawe ale by podgrzewać tym kolektor to by musiała byc grzałka płynu elektryczna no chyba że to wersja na ekstremalnie niskie temp :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misieq    0

Użytkowniku Michufarmer tak do końca to ja laikiem nie jestem ponieważ posiadam ciągnik z tym silnikiem i go obsługuje, naprawiam. Niestety nie mogę zamieścić zdjęcia jak to dokładnie wygląda ale ten kolektor ssący składa się z dwóch części: części spodniej przykręconej do głowicy oraz części górnej w której jest bezpośredni wlot z turbiny. Rozkręcając go-kolektor ssący, zauważyłem że wewnątrz znajduje się tak jakby nagrzewnica-lub chłodnica do któtej wlotów podłączone są węże z układu chłodzenia silnika. Taka budowa oznacza że powietrze które trafia do komory spalania ma temperaturę silnika-płynu chłodzącego, może ktoś teraz mi wyjaśni dlaczego tak jest to rozwiązane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    1149

W samochodach poruszających się z duzą prędkością istnieje możliwość stosowania intercolerów suchych ponieważ podczas jazdy przepływ powietrza studzi lamele chłodnicy i co za tym idzie powietrze doładowania. W maszynach wolnobieżnych stosuje się intercolery mokre wykorzystujące obieg cieczy chłodzącej silnika. Wlot pewnie jest podłączony do zasilania cieczą schłodzoną w chłodnicy czyli o temperaturze niższej niż temperatura cieczy w silniku. Rozwiązanie takie wymusza mała prędkość z jaką poruszają się te pojazdu czyli brak możliwości studzenia przepływem strumienia powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj