Skocz do zawartości
math

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

math    0

Za niedługo będę w posiadaniu modelu MF 3125, niestety ze skrzynią 30 km/h (bez półbiegu na 4. szosowej).

Zastanawiam się czy ten półbieg jest po prostu elektronicznie zablokowany, czy też istnieją jakieś różnice w budowie.

 

Jak można zdjąć taką ewentualną blokadę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skrzynia662    3

to jest blokada ja w swoim deutz tez mam blokade do 30 narazie nie odblokowuje a tam tez jest tylko blokada jeden bieg zablokowanyu mnie 6. to trzeba miec pozadnego mechnika ja znam ale w woj. mazowieckim zdjecie około od 500 do 1000 złotych

Edytowano przez skrzynia662

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

Deutz to inna bajka jest ty masz go na speed czy dyna bo power schift nigdy w 3125 nie było to jest zasadnicza różnica do jak speed czyli z pojedynczym przyspieszaczem to nie powinno coś takiego wystąpic natoniast jśli to jest dyna to powinien zrzucać półbieg o jeden a nawet dwa w dół i ro jest ograniczenie po rozpięciu będzie szedł ponad 40 jak chcesz coś takiego dzwoń 501832246

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


math    0

Jest to w takim razie wersja ze skrzynią Speedshift ("po jednym półbiegu na bieg") z zablokowanym półbiegiem na 4. zającu.

 

Układ biegów jak poniżej:

 

gearbox3125.jpg

Edytowano przez math

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

osobiście się z tym jeszcze nie spotkałem ale ze schematu wynika że masz rację wiec trzeba było by usunąć blokadę w programie jak tak nie wiem z jakiego kraju pochodzi ciągnik że jest ogrnaiczony aż do 25km/h francuzy zawsze były do 30 wiec nie miały blokowanego speeda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

math    0

Ciągnik pochodzi z Francji i jak wynika ze schematu maksymalna prędkość to 29,5 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Gustlikus    1

Co ma do tego prokuratura jak z tego co ja wiem w Polsce można jeździć do 40km/h? poza tym to nie zajęcie dla prokuratury jak coś;) Tylko zwykłe wzięcie dowodu do ponownego montażu tej blokady;) poszukaj czujnika który sprawdza jaki bieg jest włożony i go odłącz;) no chyba że on redukuje sam ten półbieg?:P

 

Ale mogę się mylić nigdy mnie to jakoś specjalnie nie interesowało z skuterem sąsiadowi tak zrobili ale jakiś większych nieprzyjemności poza przymusem założenia blokady nie miał i 250zł za brak prawka na kat A:P Sam mogę jechać 37km/h na około 2450rpm (i nie mam zielonego pojęcia czy ten silnik ma mieć faktycznie takie obroty max czy nie mf 3060)

 

jcb fastrac ludzie jeżdżą po 70km/h:P ale to już faktycznie ryzyko;) Bo według polskiego prawa niewolno;)

Edytowano przez Gustlikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Spoko, spoko. Temat jest fajny ale i śliski.

Polskie prawo o ruchu drogowym nie ogranicza maksymalnej prędkości konstrukcyjnej pojazdu, tylko prędkość maksymalną z jaką możemy poruszać się danym pojazdem i dla ciągników rolniczych jest to 30km/h.

Natomiast cała zasadzka tkwi w w dyrektywie unijnej i wynikającej z tego potrzebie dostosowania polskiego prawa a w szczególności "Zasad homologacji typów ciągników rolniczych i przyczep". Aby w unii było jednakowo i świadectwo homologacji bylo wszędzie ważne ujednolicono warunki techniczne dla kategorii T-ciągniki rolnicze.

Nas interesuje (cytuję)kategoria T1-ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40km/h,mające rozstaw kół nie mniejszy niż 1150mm i prześwit nie większy niż 1000mm.Jeżeli prześwit będzie większy wtedy kategoria zmienia się na T4 czyli specjalne a dla tych ustawodawca przewidział obowiązkowe ograniczenie prędkości i to już konstrukcyjnej do 30km/h.

No i teraz do sedna.

Jeżeli blokada zostanie zdjęta to przy braku prędkościomierza kierowca nie wie czy predkość dozwoloną przekroczył czy nie i czy zdjęcie blokady nie powinno wiązac się z montażem prędkościomierza.

Jeżeli zwęzi rozstaw kół np. do upaw rzędowych i pojedzie szybciej grozi to utratą stabilności i wywrotką w razie gwałtownego manewru na drodze.

Jak to wpłynie na jazdę po wybrzuszonym asfalcie bez amortyzacji przedniej osi i braku hamulców na przednie koła (proszę o nie używanie argumentu że jest hamowana bo to tylko układ wspomagania hamowania)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×