Skocz do zawartości
News
math

MF 3125 -Skrzynia Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie

Polecane posty

math    0

Za niedługo będę w posiadaniu modelu MF 3125, niestety ze skrzynią 30 km/h (bez półbiegu na 4. szosowej).

Zastanawiam się czy ten półbieg jest po prostu elektronicznie zablokowany, czy też istnieją jakieś różnice w budowie.

 

Jak można zdjąć taką ewentualną blokadę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzynia662    3
(edytowany)

to jest blokada ja w swoim deutz tez mam blokade do 30 narazie nie odblokowuje a tam tez jest tylko blokada jeden bieg zablokowanyu mnie 6. to trzeba miec pozadnego mechnika ja znam ale w woj. mazowieckim zdjecie około od 500 do 1000 złotych

Edytowano przez skrzynia662

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    193

Deutz to inna bajka jest ty masz go na speed czy dyna bo power schift nigdy w 3125 nie było to jest zasadnicza różnica do jak speed czyli z pojedynczym przyspieszaczem to nie powinno coś takiego wystąpic natoniast jśli to jest dyna to powinien zrzucać półbieg o jeden a nawet dwa w dół i ro jest ograniczenie po rozpięciu będzie szedł ponad 40 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

math    0
(edytowany)

Jest to w takim razie wersja ze skrzynią Speedshift ("po jednym półbiegu na bieg") z zablokowanym półbiegiem na 4. zającu.

 

Układ biegów jak poniżej:

 

gearbox3125.jpg

Edytowano przez math

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    193

osobiście się z tym jeszcze nie spotkałem ale ze schematu wynika że masz rację wiec trzeba było by usunąć blokadę w programie jak tak nie wiem z jakiego kraju pochodzi ciągnik że jest ogrnaiczony aż do 25km/h francuzy zawsze były do 30 wiec nie miały blokowanego speeda


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
math    0

Ciągnik pochodzi z Francji i jak wynika ze schematu maksymalna prędkość to 29,5 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    193

O co ci chodzi jaki prokurator wyjaśnij to ??


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1
(edytowany)

Co ma do tego prokuratura jak z tego co ja wiem w Polsce można jeździć do 40km/h? poza tym to nie zajęcie dla prokuratury jak coś;) Tylko zwykłe wzięcie dowodu do ponownego montażu tej blokady;) poszukaj czujnika który sprawdza jaki bieg jest włożony i go odłącz;) no chyba że on redukuje sam ten półbieg?:P

 

Ale mogę się mylić nigdy mnie to jakoś specjalnie nie interesowało z skuterem sąsiadowi tak zrobili ale jakiś większych nieprzyjemności poza przymusem założenia blokady nie miał i 250zł za brak prawka na kat A:P Sam mogę jechać 37km/h na około 2450rpm (i nie mam zielonego pojęcia czy ten silnik ma mieć faktycznie takie obroty max czy nie mf 3060)

 

jcb fastrac ludzie jeżdżą po 70km/h:P ale to już faktycznie ryzyko;) Bo według polskiego prawa niewolno;)

Edytowano przez Gustlikus

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    507

Spoko, spoko. Temat jest fajny ale i śliski.

Polskie prawo o ruchu drogowym nie ogranicza maksymalnej prędkości konstrukcyjnej pojazdu, tylko prędkość maksymalną z jaką możemy poruszać się danym pojazdem i dla ciągników rolniczych jest to 30km/h.

Natomiast cała zasadzka tkwi w w dyrektywie unijnej i wynikającej z tego potrzebie dostosowania polskiego prawa a w szczególności "Zasad homologacji typów ciągników rolniczych i przyczep". Aby w unii było jednakowo i świadectwo homologacji bylo wszędzie ważne ujednolicono warunki techniczne dla kategorii T-ciągniki rolnicze.

Nas interesuje (cytuję)kategoria T1-ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40km/h,mające rozstaw kół nie mniejszy niż 1150mm i prześwit nie większy niż 1000mm.Jeżeli prześwit będzie większy wtedy kategoria zmienia się na T4 czyli specjalne a dla tych ustawodawca przewidział obowiązkowe ograniczenie prędkości i to już konstrukcyjnej do 30km/h.

No i teraz do sedna.

Jeżeli blokada zostanie zdjęta to przy braku prędkościomierza kierowca nie wie czy predkość dozwoloną przekroczył czy nie i czy zdjęcie blokady nie powinno wiązac się z montażem prędkościomierza.

Jeżeli zwęzi rozstaw kół np. do upaw rzędowych i pojedzie szybciej grozi to utratą stabilności i wywrotką w razie gwałtownego manewru na drodze.

Jak to wpłynie na jazdę po wybrzuszonym asfalcie bez amortyzacji przedniej osi i braku hamulców na przednie koła (proszę o nie używanie argumentu że jest hamowana bo to tylko układ wspomagania hamowania)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek_0
      Witam, mam problem ze skrzynią biegów. Po przejechaniu trasy, zatrzymałem się gdy chciałem ruszyć wszytko poszlo okey do momentu gdy chciałem wrzucić czwarty bieg...bieg wszedł normalnie tylko traktor nie chciał jechać, tak jak by był na luzie, bieg szósty wszedł także normalnie. Po kilkukrotnej próbie wrzucenia bieg nic nie pomogło. Rozkręciliśmy pokrywy po lewej i po prawej stronie wałków, myśleliśmy że wypadł bieg, postukaliśmy ustawiliśmy tak jak miało być także nie pomogło. Chciałbym zapytac czy miał ktoś podobny problem i jak by mozna było to naprawić. Z góry dziękuje za odpowiedzi 
    • Przez bartosz55
      Witam . Mam pytanie czy da się wymienic synchronizator 2 biegu bez demontażu skrzyni tylko po wyjęcie całego kosza dynshift i rewersu od strony sprzęgła a jeżeli nie da się czy skrzynie poprostu rozkręcamy z tyłu przy moście czy gdzieś z tylu jest jakieś zabezpieczenie które blokuje skrzynie przed rozjechaniem z mostem .
    • Przez holik
      Witam, czy posiada ktoś z użytkowników takową skrzynie Inter-tech. Chciałbym zasięgnąć opinii i informacji na temat sprzętu. 

    • Przez Or6i
      Witam mam problem, prawdopodobnie urwała mi się linki skrzyni biegów. Wie ktoś może jak ja wymienić w Same Antares 130 chodzi o to czy duzo z tym roboty i czy da radę bez zdejmowania kabiny?
    • Przez Carbo234
      Czy w FIATAGRI 82-94 da się zmienić olej w skrzyni? nie mogę znaleść olejów przekłdniowych. Jak tak to jaki olej polecacie
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.