Polecane posty

Geo    10

Ten "dozownik" nazywa się sekcja wysokiego ciśnienia. Mój władek ma dopiero 4600 mth i tą samą od nowości pompę wtryskową (nawet nigdy jej nie oddawałem do ustawiania). Niestety, ale sekcja wysokiego ciśnienia wymaga smarowania, a sama ropa nie wystarczy. Poza tym smarowania wymaga jeszcze regulator odśrodkowy i cały mechanizm wewnątrz pompy wtryskowej. Jak nie nasmarujesz pompa znacznie szybciej się zużyje. Widziałem na allegro traktory po 2000 mth z wymienioną już pompą wtryskową. Właściwie to nie ma na allegro T-25 w którym siedziałaby oryginalna pompa wtryskowa, a sam wiem, że przynajmniej 4600 mth wytrzymuje bez problemu.

Tak więc wymieniajcie olej w pompie wtryskowej, bo to się opłaca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

moj t 25 miał 9000 mth i pompa miała obie plomby , wymieniłem tylko poppke zasilająca bo się zapowietrzał przez noc

zamiast oleju przebijało ropę ale wymieniałem co 100 i nic się nie działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@Geo pompa w t25 jest wirowa i sekcja jest smarowana tylko ropą a mechanizm napędzający jest smarowany olejem.A ten dozownik wolnych obrotów to nie jest sekcja i jak kolego nie wiesz o co biega to nie wprowadzaj ludzi w błąd :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Mam pytanie wymieniłem pompę na regenerowaną i dziwnie się władek zachowuje po uruchomieniu bo nie wchodzi na obroty raz może 2 udało mi się wprowadzić na wysokie na wysokich dziwnie przerywał a po pewnym czasie tylko wolne i co zauważyłem daje paliwo z dwóch sekcji ale pracuje na jednym cylindrze bo odkręcam jeden z przewodów wysokiego ciśnienia i praca w ogóle się nie zmienia może być że pompa źle zrobiona? dodam że wtryskiwacze też po regeneracji są i znaki na kole grają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wygląda jak by łapał lewe powietrze.Odpowietrz go dobrze może jest zapowietrzony :) Pozrdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

W tym rzecz że raczej nie jest zapowietrzony bo tak pracował ponad 30min i bez zmian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Podłączyłem paliwo prosto z plastikowego baniaka żeby wyeliminować jakiekolwiek nieszczelności i nawet wyrzuciłem w pewnym momencie pompkę ręczną przez którą też mogło się dostawać powietrze i zaślepiłem zaślepką na głucho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

@Geo pompa w t25 jest wirowa i sekcja jest smarowana tylko ropą a mechanizm napędzający jest smarowany olejem.A ten dozownik wolnych obrotów to nie jest sekcja i jak kolego nie wiesz o co biega to nie wprowadzaj ludzi w błąd :) Pozdrawiam

 

No to mamy dwa różne władki. Pompy wirowe a dokładniej rotacyjne są stosowane w takich traktorach jak np. MF, JD czy FENDT. Być może są dostępne takie pompy do T-25 ale ja osobiście nie słyszałem o takich. Natomiast pompy tłoczkowe do których zalicza się też oryginalna pompa we władku (nie wiem jaką masz w swoim t-25) działa na zupełnie innej zasadzie. We Władku jest tylko ta różnica, że zamiast dwóch sekcji wysokiego ciśnienia jest jedna sekcja z tzw. "nurnikiem" (czytaj tłoczkiem). Nurnik oprócz ruchu posuwisto-zwrotnego dzięki któremu jest wtryskiwane paliwo wykonuje też ruch obrotwy wokół własnej osi co powoduje, że paliwo jest podawane raz na pierwszy wtryskiwacz a potem na drugi. Niestety tak jak każdy zestaw tłok-tuleja sekcja wysokiego ciśnienia ulega stopniowemu zużyciu i nieznaczna ilość oleju napędowego przenika do obudowy pompy wtryskowej. I niestety ale ta sekcja tak jak w silniku smarowana jest od dołu olejem który znajduje się w obudowie pompy wtryskowej. Jeśli systematycznie nie wymienia się oleju w pompie wtryskowej dochodzi do znacznie szybszego zużycia właśnie sekcji wysokiego ciśnienia, co z kolei może doprowadzić do jej zatarcia i awarii pompy wtryskowej, nie mówiąc już o pozostałych podzespołach pompy wtryskowej.

Będę więc powtarzał zawsze, że w T-25 należy wymieniać olej w pompie wtryskowej co około 30-40 mth. I trzeba czytać instrukcję obsługi, bo w niej to jest napisane, kropka.

 

do @sznajdik :)

Ja bym w tym przypadku stawiał na zawieszoną iglicę wtryskiwacza. Prawdopodobnie nie pali na jednym cylindrze, bo jest uszkodzona końcówka wtryskiwacza, albo jest źle złożony i ustawiony wtryskiwacz. Sprawdź ciśnienie na wtryskiwaczach. Powinno wynosić od 16,5 do 17 atm. , a z końcówki powinna wychodzić mgiełka rozpylonej ropy. Jeśli z wtryskiwacza sika ropą to do wymiany końcówka wtryskiwacza. Inna możliwość to źle zregenerowana pompa, ale najpierw sprawdź wtryskiwacze.

Z "fachowcami" trzeba ostrożnie. Wiem, bo kiedyś ustawili mi wszystkie wtryskiwacze w jumzie na 13 atm, a na dodatek wszystkie puszczały ropę przez obudowy. Dwa nawet po ustawieniu ciśnienia sikały ropą. Sam musiałem wymienić końcówki, ustawić ciśnienie i porządnie poskręcać obudowy dając nowe miedziane podkładki. Od tego czasu jestem ostrożny w stosunku do "fachowców".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Pompa była nowa z tego co się dowiedziałem w sklepie ale gość wymienił była jak dla mnie podejrzana bo miała plomby z miedzianego drutu z takim czymś się jeszcze nie spotkałem druga ma inny drut w plombie i zatyczki w otworach na przewody wygląda jak nowa jutro założę i zobaczę jak będzie. Wtryskiwacze były robione u znajomego to raczej lipy nie zrobił ale jak sytuacja się powtórzy to zamienię wtryski miejscami i zobaczę czy z danej ,,nie działającej" sekcji będzie działać na drugim wtryskiwaczu. Czy w nowej pompie jest olej jak to sprawdzić i jaki i ile wlać? ogólnie takich szczegułów na temat władka nie znam sąd moje pytania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Wymieniłem pompę i przy okazji zaworek przy pompie ten co puszcza paliwo w jedną stronę i trzyma ciśnienie w pompie i wszystko działa więc nie wiem czy siadła pompa czy jedynie ten głupi zaworek ale wydaje mi się że to zaworek i nie potrzebna była wymiana pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Dzieki wielkie panowie za porade w sprawie tej cieknacej pompy jednak taka błachostka a wymiana oleju i wszystko wrociło do normy teraz juz bede pamietał zeby wymienic olej co te 30-40mth i miec spokoj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ufff... wreszcie. Nie było mnie kilka dni a tu wszystko się pozmieniało. Najgorsze, że wszystko teraz strasznie wolno działa. Zanim udało mi się w końcu dołączyć do grupy i wejść do edytora odpowiedzi minęło pół godziny. Nie wiem co tu porobili, ale tacy użytkownicy jak co mają tylko internet komórkowy mogą się zniechęcić do tego forum. Przedtem wszystko chodziło 10 razy szybciej.

Ale do rzeczy. To jak się spuszcza i zalewa olej do pompy pisałem już kilka razy na forum T-25 w różnych tematach. Powtórzę więc jeszcze raz :).

Pompa wtryskowa (oryginalna) T-25 posiada trzy korki: spustowy, do zlewania oleju i kontrolny. Spustowy znajduje się jak łatwo się domyślić w najniższym miejscu pompy na klucz 14, kontrolny (taka sama śrubka jak spustowa) też na klucz 14 nzjaduje się z przodu pompy pod dźwignią "gazu", korek do zalewania oleju znajduje się na górze pompy i jest jednocześnie odpowietrznik - odkręca się go kluczem 19 o ile pamiętam. Zalewasz taki sam olej jaki lejesz do silnika. W moim przypadku Turdus. Zalewsz olej do poziomu korka kontrolnego czyli około 100 ml. Co prawda instrukcja zaleca wymianę oleju co 300 mth, a jedynie sprawdzanie i uzupełnianie poziomu co 60 mth, ale ja co te 30-40 mth poprostu wymieniam olej (między innymi dlatego, że dość dużo ropy przedostaje się do korpusu pompy, ale mój traktor już ma ponad 4600 mth i ponad 20 lat a ja do pompy jeszcze nie zaglądałem). I tak trzeba odkręcać te same korki, a jak policzysz to w ciągu 300 mth wlejesz do pompy około 1 litra oleju co daje 6-7 litrów oleju na 2000 mth, co moim zdaniem i tak bardziej się opłaca niż remont pompy lub wymiana na nową po 2000 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Mój problem tyczy się "przelewania" pompy

Nie wiem, czy u innych jest tak samo, ale ja myślę, że u mnie to już wymaga natychmiastowej rozbiórki pompy.

Władek zużywa zbyt dużo ropy :( Tak się zastanawiałem dlaczego, aż w końcu popatrzyłem na pompę...

Nagrałem dzisiaj film:

http://youtu.be/ZhH7JyIBHaM

 

No i teraz, czy to pompka zasilająca, czy sekcja.

Paliwo rytmicznie tryska z otworków w tym korku.

Cały aparat mi zachlapało :lol:

 

Szczelności głowic proszę się nie czepiać, bo niedługo wezmę się za to, ale najpierw muszę coś podziałać z tym paliwem...

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Zmień pompkę zasilającą i jak będzie się tak działo to tak jak wcześniej pisałem dozownik wolnych obrotów.Jak Władek odpala beż problemów i reaguje na gaz bez problemów to sekcja jest dobra :) Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Czyli moge być spokjny.... Sekcja jest dobra, ale przecieżpompa ma po regeneracji jakies 800 motogodzin, to pewnie jeszcze troche pochodzi. Odpala dobrze, moc i obroty ma. Olej w pompie nie był jeszcze wymieniany.

 

Jest jeszcze jeden kłopot, że cieknie ta śrubka między przewodami wysokiego ciśnienia. Jak to uszczelnić? Nie mogę do niej dojść kluczem :(


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wykręć jeden króciec z sekcji i wymień uszczelkę miedzianą pod tą śrubką.Jak wykręcisz króciec z sekcji to uważaj bo pod nim jest zaworek :) Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Dzięki za pomocne informacje :) Teraz będę działać, bo trochę szkoda lewej przedniej opony, no i ropy też szkoda, bo droga...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
email9    1

Panowie mam problem, a mianowicie założyłem pompę po regeneracji i władek nie chce mi palić:( Przy pompowaniu pompką ręczną paliwo przelewa sie w zbiorniku czyli paliwo jest w pompie, a nie podaje na wtryski. Pompowałem pompka i rozrusznikiem i nic, w ogóle tamtędy nie idzie paliwo. Czy to mozliwe że mogła byc źle zrobiona regeneracja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Na odległość ciężko coś powiedzieć. Teoretycznie może być zapowietrzona, ale to raczej małoprawdopodbne, bo po ręcznym przepompowaniu powinna się sama odpowietrzyć. Może jest uszkodzony rozrząd? Dlaczego oddawałeś pompę do regeneracji i czy przedtem miałeś jakieś problemy z uruchamianiem silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hacki    0

email9 też miałem to samo u siebie po regeneracji...

 

odkręciłem przewody na wtryskach, pompowałem pompką ręczna i jednocześnie kręciłem rozrusznikiem- powoli, ale się odpowietrzył :)

edit:1 jeszcze delikatnie zablokowałem powrót do zbiornika ....

edit: 2 na początku w ogóle nie leciało paliwo z przewodów do wtryskiwaczy

Edytowano przez hacki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielony33    0

duże prawdopodobieństwo że źle włożona pompa , amianiwicie nie daje paliwa w odpowiednim momencie. zdejm pokrywę z zaworów pierwszego cylindra, odkręć z pompy prZewód z 1 cylindra i sprawdź obracając wałem czy w trakcie sprężania następuje wypływ paliwa z pompy. prawdopodobnie tak nie jest. wyjmij jeszcze raz pompę i obróć wałkiem o 360* i po odpowietrzeniu powinien zapalić. powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hacki    0

zielony, jeśli pompa w ogóle nie daje na wtryski paliwa to co da obrócenie wałkiem bo nie kumam?

po prostu jest zapowietrzona i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
email9    1

Dzisiaj po powrocie z pracy jeszcze raz na spokojnie do tego stanąłem i jak się okazało była zapowietrzona, wczoraj nie do końca została odpowietrzona i dlatego niepodawalo paliwa na wtryski.

powiedzcie mi jeszcze jak najłatwiej i najszybciej poznać że jest źle ustawiony zapłon?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez wasil10
      Witam! Potrzebuję pomocy co do pompy p 120 biardzkiego. Mianowicie podczas pracy mocno stuka i faluje ciśnienie równo z tym stukaniem. Membrana i przepony wymienione na nowe. Zaworki całe. Co może być tego przyczyną? Z góry dzięki 
    • Przez Cumins
      Witam wszystkich , jestem posiadaczem ciągnika case 1055 silnik d358 , ostatnio  gdy odkręciłem bagnet od oleju zaczeła wylewac się z niego spora ilość wody , dodam że dzieje się to tylko wtedy gdy postoi dłuzszy czas , w czasie sezonu gdy pracuje dzień w dzień nie zaobserowałem takich objawów . Jaka może być przyczyna tak dużej ilości wody w oleju podczas postoju ? Z góry bardzo dziękuję 😉
    • Przez Polacek
      Witam,

      Zeby wymienić pompe oleju muszę odjechać przodem, czy jest to konieczne ? Czy wystarczy zdemontować zbiornik paliwa ? Sprawdzę luz na pompie odkręcając miskę oleju ?
    • Przez m3tysek
      Witam, orientuje się ktoś gdzie  dostanę korbowód pompy hardi typ 1301 nr z korbowodu "110 224" 
      "4-4" pierwszy od strony wałka wom, może ktoś posiada na sprzedaż lub wie kto ma  


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj